SERVEI DE PRÉSTEC DE CONTES

A partir d’aquest segon trimestre torneu a tenir a la vostra disposició el servei de biblioteca de la Llar d’infants. És una activitat voluntària i no pas obligatòria. Cada divendres podreu agafar un conte per mirar a casa, i l’haureu de tornar dijous de la següent setmana.

A l’entrada, trobareu una bossa taronja amb la imatge del vostre fill/a, per guardar el conte que us emporteu. Us demanem que feu un bon ús d’aquest material, tant dels contes com de les bosses, ja que les hem de fer servir per altres cursos.

MANIPULACIÓ MASSA DE SAL

La massa de sal és un material molt present a la nostra llar d’infants. Aquestes setmanes, el grup d’infantil 1 s’està familiaritzant amb ell. Resulta un gran substitut de la platilina ja que no és tòxic. Nosaltres elaborem la massa amb farina, aigua i sal.

Palpant, tocant i manipulant els infants fan aprenentatges en relació al propi cos i  descobreixen les propietats d’elements de l’entorn més proper. Aplanant, separant i tornant a unir les peces, se senten atrets per la massa, en la qual poden aplicar la seva força, emmotllar-la, donar-li forma…En definitiva, sempre fent nous descobriments!

FEM DE PINTORS

Els infants del grup d’infantil 2 han dedicat aquests dies a pintar lliurement. Les propostes estaven pensades per experimentar sobre diferents superfícies: rugoses, llises,.., en diferents plans: horitzontals i verticals;  amb diferents materials: plàstic, cartró i paper, i diferents eines: guix, ceres i pinzells. Tot seguit us deixem algunes imatges.

CONTE DE NADAL

Dimecres 04 de desembre vam rebre la visita de l’Agus. Va dedicar uns minuts per comentar a les famílies la importància d’explicar històries, cantar, fer jocs de falda, i sobretot, no deixar els dipositius mòbils a l’abast dels infants. Seguidament, l’Agustí va compartir amb els infants i les famílies la història de Nadal d’en Pepito pescador i l’Estel de Nadal. 

Com sempre, una meravella!

HA ARRIBAT EL TIÓ!!

Ara que s’apropen les festes de Nadal, com cada any ens visita el Tió. Arriba de la muntanya, amb fred i molta gana. És per això que a la Llar l’hem de cuidar molt bé, tapant-lo amb una manta i donant-li de menjar, ja que és un golafre.
A partir del dilluns 09 de desembre, i fins el dia 19, que el farem cagar, li podeu portar alguna cosa de menjar.

El Titó també va a buscar el Tió.
Vam visualitzar aquest vídeo dies abans que vingués el Tió a la Llar. Pensem que pot ser interessant compartir-lo amb vosaltres.

Els dies que ha estat el Tió a la Llar, ha estat molt ben cuidat. Us heu enrecordat de portar-li menjar i cantar-li la seva cançó. Segurament que l’any vinent voldrà tornar a la Llar.

LA CABANA DE VÍMET —-ANNA SINIA—-

L’Artista Va a l’Escola és un projecte educatiu creat l’any 2015 a l’IMET. El qual té com a finalitat apropar l’art més actual a les escoles i instituts de la ciutat de Tarragona, de la mà d’artistes propers. Nosaltres hem tingut l’oportunitat de formar part d’aquest projecte i construir una cabana de vímet, amb l’ajuda dels infants, les famílies i les educadores, sota les directrius i indicacions de l’Anna Sinia, experta artista del vímet.
Moltíssimes gràcies Anna, per compartir la teva saviesa. I gràcies també als pares i mares que han volgut participar en l’activitat.

LECTURA DE SOMNIS i AFA

Aquest divendres 29 de novembre, a les 9:30h farem la lectura dels somnis d’aquest curs 2024-25. Aprofitarem aquesta trobada per configurar l’Associació de Famílies de la Llar (AFA). Totes les persones que volgueu col·laborar, d’alguna manera, si us plau, poseu-vos en contacte amb la directora.

La dedicació i el temps els decideixes tu!

JOC HEURÍSTIC I1

El joc heurístic és la continuació del joc amb la panera dels tresors i l’avantsala del joc simbòlic.

Si a la panera dels tresors col·loquem peces soltes i material no estructurat en un recipient poc profund perquè el nadó que encara no camina explori cada un dels objectes, el joc heurístic amplifica el ventall de propostes i materials sensorials amb la finalitat que l’infant trobi relacions entre ells.

FEM PANELLETS

El grup d’Infantil 2 ha elaborat un dels dolços catalans per excel·lència: els panellets, que es preparen tradicionalment per al dia 31 d’octubre. A Catalunya es celebra la Castanyada, amb aquest dolç deliciós com un dels protagonistes. Els ingredients que hem fet servir són: moniato, patata, sucre i coco. Bon profit!!

HÀBITS I RUTINES

Durant l’etapa d’Educació Infantil els hàbits d’autonomia són bàsics per a un bon desenvolupament integral dels infants i de la seva autoestima, per això és important que tant a l’escola com a casa es vagin assimilant certs hàbits treballant-los a diari.

A la llar d’infants s’adquireixen uns hàbits i rutines que faciliten el desenvolupament, l’autonomia, la socialització i el benestar del nen/a i ajuden també a organitzar la jornada escolar.

La satisfacció d’adquirir hàbits d’autonomia dóna seguretat i confiança, per tant és important que es reforcin a casa i fer així que el nen/a es senti part activa en el seu aprenentatge. La sobreprotecció no afavoreix als infants ja que no deixa que avancin en el desenvolupament de la seva autonomia, aprenentatges ni sociabilitat.

Els hàbits ensenyats i treballats a lla llar es poden dividir de la següent manera:

  • Hàbits d’autonomia i higiene personal: vestir-se i desvestir-se, rentar-se la cara i les mans, mocar-se, esternudar o tossir amb la mà a la boca, eixugar-se i rentar-se després d’anar al lavabo, menjar sense ajuda etc.
  • Hàbits de sociabilitat: compartir i jugar sense barallar-se, ajudar als altres, respectar el torn mentre escoltem el que diuen, saludar quan arribem o marxem, seure bé, demanar les coses si us plau i donar les gràcies, etc.
  • Hàbits d’activitats: escoltar, utilitzar els estris correctament, participar en les activitats proposades, acceptar les normes de convivència, etc.
  • Hàbits d’ordre: recollir, llençar els papers a la paperera,.

JOC A LES ESTANCES

El joc és l’activitat d’aprenentatge per excel·lència. En concret, el joc lliure dona tot el protagonisme de l’acció a l’infant, el qual decideix i actua segons els seus interessos i necessitats, sentint el plaer i la gratificació que li suposa el joc i també els possibles esforços o superació de reptes que porti implícita la seva activitat lúdica.

PROCÉS DE FAMILIARITZACIÓ

Amb la implementació del nou currículum educatiu, el procés de familiarització ha adquirit una importància encara més gran, ja que es reconeix la seva influència en el desenvolupament emocional i social dels nens i nenes. És un moment de transició que requereix paciència i suport per part de tots els implicats.

Posa especial èmfasi en la seguretat emocional dels infants i com una familiarització ben gestionada ajuda a crear un entorn segur i acollidor on els nens i nenes se sentin protegits i valorats.