3r trimestre
10a redacció
Text teatral
Activitat en petit grup. Transformeu l’última redacció, la 9a, en un text teatral. L’activitat consisteix en escriure un text dialogat d’unes 150 paraules tenint en compte les caracterísitques del text teatral, que us enllaço tot seguit i que teniu també a la unitat 6 del llibre de català:
9a redacció
Text narratiu a partir d’unes paraules
Activitat en parelles. Escriviu un text narratiu d’unes 150 paraules que continui obligatòriament les següents paraules: innocent, autobús, pàl·lida, terrorífica, boja, ràbia i nerviós.
8a redacció
Text narratiu amb diàlegs
Activitat en parelles. Heu d’escriure un relat d’unes 150 paraules tenint en compte les següents característiques:
- Narrador protagonista, 1a persona
- Espai natural (bosc, mar, platja, cima d’una muntanya…)
- Temps passat
- Final feliç
7a redacció
Text narratiu
Activitat en parelles. Arrodoniu el final de la novel·la Un estiu al Priorat. Com heu vist, el final queda obert. En Martí està a punt de conèixer el seu pare. Què passarà a partir d’ara? Extensió: 150- 200 paraules.
6a redacció
Text narratiu realista
Inventa un relat, d’unes 120 paraules, sobre un fet protagonitzat per un gos. Aquest animal ha de descriure’s com un ésser valent, fidel i protector.
5a redacció
La descripció subjectiva
Fes una descripció d’unes 150 paraules sobre un lloc qualsevol on hagis estat i que t’hagi agradat molt. pots parlar de com s’hi arriba, què hi ha, en quin moment del dia és més interessant o agradable… A més, has d’adjuntar una imatge al document, i compartir-ho amb la professora per correu electrònic.
2n trimestre
4a redacció
El text narratiu
Després d’haver escollit entre tots alguns elements del text narratiu a classe, escriu un conte a partir de les següents indicacions:
-Punt de vista narratiu: 3a persona
-Nom del protagonista: Eloi
-Anys del protagonista: 13
-Lloc: Londres
-Tipus: narració fantàstica
-Temps: present
-Antagonista: el germà gran de l’Eloi
1r trimestre
3a redacció
La carta informal
Escriu una carta informal, tenint en compte les característiques estudiades a l’aula. L’has d’adreçar a una persona de la teva família que a causa del confinament fa temps que no veus. Li has d’explicar com t’està anant el curs, el primer d’ESO, i què és el que estàs fent en el teu temps lliure.
Llegeix la informació del següent enllaç:
Característiques i exemple de la carta informal
2a redacció
L’entrevista
Ara et toca escriure una entrevista! En concret, serà una entrevista de personalitat, és a dir, una entrevista que tindrà com a objectiu construir el retrat de la persona entrevistada. Com ho has de fer? Segueix els passos següents:
- Decideix a qui entrevistaràs (ha de ser algú de la teva família o cercle d’amics)
- Anota les preguntes que li faràs (sobre la seva biografia, gustos, opinions, etc.)
- El títol serà molt senzill: Entrevista a… (nom i cognom). Per exemple: Entrevista a Anna Martí
- Després hauràs d’escriure les preguntes i les respostes ordenadament. Escriu les preguntes en bolígraf negre i les respostes en bolígraf blau.
1a redacció
La faula
Escriu una faula breu, d’unes 120 paraules. Pots llegir el document que t’adjunto to seguit per aclarir els conceptes més importants sobre les faules.