Endreçant i arxivant

El curs 2020- 2021 ja ha acabat i, com és normal per aquestes dates, ordeno i arxivo tots els recursos i activitats més rellevants dels nivells als que he impartit docència (1r ESO A i 4t Aula Oberta).

Clica a sobre de la següent icona per accedir  a l’arxiu!

Publicat dins de DE TODO UN POCO | Deixa un comentari

L’Aula Oberta rep els diplomes de pràctiques!

El passat dilluns 14 de juny, al saló de plens de l’Ajuntament d’Amposta, es va efectuar el lliurament dels diplomes de pràctiques a l’alumnat de  l’Aula Oberta del nostre centre.

L’acte fou presidit per la regidora d’educació, la senyora Núria Marco, que va donar la benvinguda a tots els assistents i va destacar la importància del projecte quant a la possibilitat que se’ls brinda de submergir-se en el món laboral. A continuació, el senyor Adam Tomàs, alcalde de la localitat, va agrair la participació a totes les parts implicades, tutors i tutores de pràctiques, professorat de l’ institut, direcció del centre i alumnat.

Els i les alumnes de l’Aula Oberta del nostre institut, durant aquest curs 2020-2021,  han estat fent les pràctiques a la  llar d’infants La Gruneta, a la Biblioteca Comarcal Sebastià Joan Arbó,  a la consergeria de l’escola Consol Ferré, a les piscines municipals, a l’Arxiu Comarcal del Montsià i a la secretaria de l’Institut Ramon Berenguer IV. Sara Monserrat, dels serveis educatius del consistori municipal, fou l’encarregada de cridar un a un tot l’alumnat que amb molt d’entusiasme rebé els diplomes corresponents.

A l’acte també van assistir, amb l’objectiu d’acompanyar l’alumnat, algunes tutores de pràctiques; Lucrècia Bernaltes, directora del nostre institut; la professora de matemàtiques Maite Marí; i Rosa Royo, tutora de l’Aula Oberta.

L’enhorabona a tot@s!

Publicat dins de AULA OBERTA | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Dibuixem paraules!

Publicat dins de ESO, Lectura | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

Llegim i parlem!

Publicat dins de ESO, Lectura | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

Entrevistes fictícies

L’alumnat de l’Aula Oberta ha entrevistat fictíciament els seus ídols. Han seguit les indicacions i la teoria de com escriure un text dialogat d’aquestes característiques.

Pots clicar sobre la següent icona per llegir els textos:

Publicat dins de AULA OBERTA, Lengua | Etiquetat com a , , , | Deixa un comentari

Un resum de la meva vida

Publicat dins de AULA OBERTA | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

Valoració de les meves pràctiques laborals

Escriviu la valoració de les vostres pràctiques laborals tenint en compte les següents preguntes:

• On he fet les pràctiques?
  • Qui ha estat el meu tutor de pràctiques?
  • Quines tasques he desenvolupat?
  • Què he aprés?
  • Què és el que més m’ha agradat? I el que menys?
  • M’agradaria dedicar-me professionalment a…?
  • Com valoro l’experiència?

Podeu començar així:

Aquest curs 2020-2021, des d’octubre fins a juny, he realitzat unes pràctiques…

Publicat dins de AULA OBERTA | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Un estiu al Priorat, finals alternatius

Publicat dins de ESO | Etiquetat com a , , , , , | Deixa un comentari

Mensaje en una botella

Fuente: Blog Literautas

El ejercicio es sencillo: solo tienes que imaginar que acabas de perder a un ser querido en un naufragio y decides enviarle un mensaje dentro de una botella para luego arrojarlo al mar y esperar que le llegue. Ahora, escribe ese mensaje como si tú fueses esa persona que ha sufrido tal pérdida.

Un consejo para hacer este ejercicio: no te lances a lo loco a la escritura. Antes puedes responder a una serie de preguntas como: ¿Qué relación te une con el náufrago? ¿Cuándo fue la última vez que os visteis?¿Sabes qué ocurrió en el naufragio? Y otras cuestiones que se te ocurran.

También puede ser útil plantearse una pequeña lista de aspectos de los que quieras hablar (o quieras que el personaje hable) en el mensaje antes de redactarlo. Esta lista te servirá como hoja de ruta y, además, al hacerla previamente puedes darle un orden a los temas de los que vayas a hablar y te ayudará a conseguir una estructura más sólida.

Recuerda: acabas de perder a alguien en un naufragio. Le escribes un mensaje en una botella.

L’entrevista periodística

• Activitat en parelles
  • Temporització: 2h
  • Document compartit de Google Drive
  • Enllaç Blog El teu espai: aquí
  • Exemple: Entrevista a Pepa Roma
  • Seqüenciació:
  1. Decidiu qui voleu entrevistar fictíciament (cantant, escriptor, alcalde…)
  2. Busqueu la biografia del personatge famós i llegiu-la atentament.
  3. Seleccioneu una imatge per posar-la baix del títol.
  4. Llegiu les característiques de l’entrevista de personalitat i l’exemple que trobareu si cliqueu als l’enllaços que us he adjuntat més amunt.
  5. Penseu 10 preguntes per fer-li a la persona escollida.
  6. Recordeu de redactar també una introducció i una cloenda.
  7. Al final, penseu un títol que guardi relació amb el contingut de l’entrevista.
Publicat dins de AULA OBERTA, Lengua | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari