Taller de Booktrailers

El divendres 1 de juny l’alumnat de 4t d’ESO va participar en el Taller Com fer un Booktrailer que els oferí en Carles Alcoy, un narrador i filòleg que creu fermament en la creació de textos audiovisuals per part de l’alumnat per fomentar la lectura a l’aula.

D’una manera molt amena, i un xic còmica, els va saber transmetre les nocions més bàsiques sobre com elaborar un tràiler. Després de presentar-se, va iniciar la seva explicació fent un breu resum dels tres tipus de sistemes de comunicació de coneixement (síntesis, anàlisis i narració). D’aquests tres, el sistema narratiu és el que s’empra a les sèries, pel·lícules, anuncis i tràilers. Per tant, és el sistema que l’alumnat coneix de forma gairebé intuïtiva perquè és el que predomina en el seu temps d’oci.

A les dues professores de llengua castellana i literatura, Rosana Moya i Rosa Royo, les quals van acompanyar l’alumnat a les diferents aules de 4t d’ESO, també els va servir aquest taller. Les dues van considerar la possibilitat d’implementar-ho a les classes com a activitat d’avaluació dels llibres de lectura.

Tenint en compte el background cinematogràfic de l’alumnat, els nombrosos recursos digitals que dominen i l’afició a la fotografia, el booktrailer es pot incloure a la maleta de recursos dels docents. A més, es considera que és una eina motivadora que desperta la creativitat, promou el treball cooperatiu i fomenta el treball interdisciplinari.

Aquest article s'ha publicat dins de ESO, Lectura i etiquetat amb , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 respostes a Taller de Booktrailers

1. Jacint diu:

El taller me pareció muy entretenido porque Carles supo comunicarse muy bien con los jóvenes.

2. Cacatua cosmica diu:

Fue muy interesting pq me entretení, un time muy funny. Quiero que se vulelva a repetir, Royo Rosa!!!