Jornada d’innovació: El repte del llibre de text digital ( i II)

Fotografia cortesia de Mercè Foguet.

Continuem amb el resum del que vam escoltar a la Jornada d’Innovació portada a terme a la Universitat de Lleida. El resum de les intervencions va ser el següent:

Jordi Vivancos, Cap del Servei Tac del Departament d’Educació va fer una intervenció amb el títol de ” Continguts educatius digitals: concepte, modalitatat i perspectives“, on va descriure els avantatges i inconvenients dels continguts digitals, així com un resum històric del material de suport per a l’aprenentatge escrit i tecnològic.

Magí Almirall, Director de Tecnologia Educativa de la Uoc va fer una intervenció que va titular ” El llibre electrònic, amb alegria“. Una intervenció optimista, no centrada en el món universitari ,que ens va agradar força, on va repetir diferents cops que el darrer objectiu del món educatiu, a qualsevol nivell, és gaudir de l’aprenentatge. Va fer menció també com a punt de realitat l’informe portat a terme entre la Uoc i telefònica, on es resum que sí existeix un ús de la tecnologia per part del professorat, però no sempre dins de l’aula, així com també una preocupació alarmant per la manca de Formació del Professorat, que així la demanda. La realitat, va apuntar Magí, indica que existeix un ús més administratiu que docent, de forma que privadament molts docents estan presents al Faceboock, per exemple, però no es fa servir conseqüentment a l’aula els mateixos coneixements. La tecnologia no és freda per l’alumnat, el maquinari és per sí mateix una satisfacció del que cal treure’n el profit educatiu per connectar continguts i persones, comunicar per gaudir, accedint als mateixos de mil maneres.

Juan Luís Chulilla, Doctor en Antropologia, docent a Madrid de la Universitat de St. Lawrence (Usa),  director de la empresa Online and Offline, S.L. . Va fer una intervenció molt simpàtica en relació a les maquinàries que es fan servir com a part del procés digital, i les seves possibilitats. Va emmarcar el seu discurs sota els tres principis de “Eboocks y ordenadores en las aulas: pasado reciente, presente incómodo y futuro seguro“. Ja havíem tingut ocasió de llegir el seu bloc, Tinta-E, on realment desplega tots els seus coneixements en els avantatges i inconvenients de les diferents maquinàries al servei educatiu en quant eines de comunicació.  Es va aturar en explicar detalls com que resulta més complicat, com a procés d’aprenentage fer servir un teclat que el procés natural d’escriure amb la mà, a banda de la “muralla” que suposen vint-i-escaig màquines dins de l’aula , entre  docent i discent, on massa sovint estaran més pels “forocoches.com” i el messenger que per la feina que caldria fer de veritat. També fa repassar la història del fracàs del OLPC.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *