Sessió 1 09/10

Primera sessió Seminaris TAC curs escolar 2009-2010

” Treballem amb les pissarres digitals ”

Data: 19  d’octubre de 2009


NOTÍCIES I NOVETATS

En el període de temps entre la  cinquena sessió del curs passat i la primera sessió d’enguany hem publicat diferents entrades amb una varietat de temes relacionats amb els temes educatius a les nostres contrades.

Qualsevol d’elles pot ser material  per a comentar temes que us pot despertar interesos i necessitats. Podeu accedir a les diferents entrades del bloc en ordre cronològic o bé fent clic a la categoria ” Sessió10910″.  Us convidem , a més a més, a seguir les mateixes no només el dia del “Seminari”, sinó a obrir el bloc regularment per llegir les novetats, o bé , tal com hem explicat ja, a fer un seguiment per sindicació i el lector de rss de google.

Les “notícies” destacades que creiem que cal valorar al Seminari són:

Canvi de Denominació Genèrica del Centres Publics Educatius (LEC)

Normativa de Coordinació Tic

El Projecte 1×1, informacions que tenim al respecte.

Novetats Edu365 i correu electrònic xtec d’alumnes

Accés a “Eduroam”

Servei Avaries i Help-Desk

Primera Jornada Tècnica curs 2009-2010. Linkat 3

ESPAI PRÀCTIC. PRESENTACIÓ D’EXPERIÈNCIES I RECURSOS.

“Treballem amb les pissarres digitals”

Recordeu que vam començar el tema de les pissarres digitals als Seminaris de les contrades tarragonines  el 3 de desembre de 2007  amb una trobada conjunta dels Seminaris a l’INS Pere Martell del Complex Educatiu, a Tarragona. Recordeu que vam escriure ja al seu dia 3 entrades al bloc, on es va tractar el tema: l’ordre del diala presentació en vídeo i el vídeo de la intervenció de la Judith Escrig de la Escola Jacint Verdaguer (Castelldefels)

El lògic “sentiment” que es va manifestar va ser que els centres, en la pràctica totalitat, no disposava encara de pissarres digitals. Hores d’ara, ja ha començat un camí de canvi en aquest aspecte, a través del Catàleg de Dotacions, que,  lògicament, cal seguir conreant en futures dotacions de catàleg.

De la mateixa forma, anirem complementant aquestes informacions i material de reforç sobre les pissarres digitals  al mateix bloc,  amb uns vídeos que vam estar enregistrant el mes de maig i juny passat amb  la tasca que estan portant a terme a la Escola l’Antina de Torredembarra i Escola La Parellada a Santa Oliva, que en els propers dies, passada la data de la primera sessió del Seminari, us mostrarem aquí al bloc Stactgn.

A banda, vam demanar al Josep Maria Piñol, de la Escola El Cucurull, de Roda de Barà , que ens fes unes ratlles, el més senzilles possibles, sobre la seva experiència amb la pissarra digital.  Són apartats molt pràctics per a portar a terme dins de l’aula.  Ens ha fet un escrit que podreu consultar amb calma, amb tot d’enllaços i planes web imprescindibles, en una feina molt ben portada a terme.

El material, en format  pdf,  el disposeu a http://www.xtec.cat/~e3944813/pdf/pd.pdf

“GOOGLEJANT” :

Avancem amb les eines Google en el que creiem que és el més bàsic a Google: com fer una cerca dins del buscador més popular, amb 9 “receptes” totalment bàsiques.

Trobareu les 9 “receptes”  a http://www.xtec.cat/~e3944813/sem/, apartat “Cerques”, tant en web com en pdf.

Teniu tots els materials indicats a la vostra disposició, donat que és molt possible que no dini temps material al Seminari de veure totes les propostes.

SUPORT AL CATÀLEG DE DOTACIONS DEL DEPARTAMENT :

A partir de la setmana vinent, no en aquest Seminari, observareu que al bloc Stactgn s’ aniran publicant entrades referents a les descripcions i usos d’alguns dels elements que composen el Catàleg de dotacions del Departament. De fet, l’article del Josep M. Piñol ja circula en aquest sentit.

Amb la finalitat de disposar d’una referència escrita, visual i senzilla d’alguns dels aparells que majoritàriament han estat més sol·licitats al catàleg del mes de maig passat ( tret dels ordinadors ), i amb el punt de mira posat en que us pugui servir de referència per a propers Catàlegs , us oferirem , al menys, informacions relatives a:  tipologies de pissarres digitals,  el disc dur extern de xarxa,  la càmera de fotos digital i la càmera de vídeo digital.  Les marques i models, en futurs catàlegs, poden anar variant, doncs surten per concurs públic al Dogc en funció de la demanda, però “la tipologia” dels aparells és similar.

Curiositats:

Hi ha un article al MUY INTERESANTE d’Octubre 2009 a les pag 47-50 curiós sobre les CIBERAULES o la implantació de les Noves Tecnologies als Centres Educatius en totes les seves vessants…. Enllaç

Recordatoris:

– Continuem fent un recull de tots els blocs educatius dels centres dels SSTT a Tarragona a través de Netvibes.

– Podeu comunicar-nos , a través de comentaris a aquesta entrada mateixa, qualsevol variació o novetat en aquest aspecte. Recordeu que també podeu comunicar aquestes dades al vostre Centre de Recursos Pedagògics.

– Els continguts dels Seminaris s’ofereixen de manera variada i àmplia, de forma que sempre es pugui triar i aprofundir, com a Seminari, en allò que aporti més interès, sense menyspreu per a d’altres temes aquí proposats que, lògicament, no doni prou temps a tractar. La tria és vostra.

Que tingueu un bon seminari.

Recordeu que podeu seguir llegint novetats i notícies de forma periòdica, gairebé diària, al bloc STACTGN

3 thoughts on “Sessió 1 09/10

  1. xavier suñé

    Realment interessant aquesta primera sessió!
    Hem reprès demandes ja formulades a Seminaris anteriors i les volem compartir amb vosaltres. Són propostes, només això.

    1- Estaria bé que els Seminaris fossin itinerants, és a dir, ja que hi participa professorat de diversos centres, cadascú a ‘casa seva’ ens podria explicar una experiència pròpia, curricular o de gestió de centre. Lògicament, no hi ha obligatorietat ni cada sessió s’ha de fer en una seu diferent.

    2- Es plantegen dubtes sobre quin sistema emprar com a intranet de centre i/o portal de centre. Hom proposa Intraweb, Moodle, Joomla… Pot ser un monogràfic interessant i ben segur que hi ha exemples que ens poden donar o aclarir idees.

    3- Projecte 1:1. Estaria bé que es dediqués una sessió a exposar el projecte, debatre i veure com s’està desenvolupant. La participació en el Seminari de professorat implicat directament ens aportaria elements a tenir en compte. Cert que s’ha iniciat a Secundària però, tard o d’hora tots els centres entraran a la roda…

    4- Competències bàsiques, fent èmfasi en el tractament de la informació i competència digital, i treball interdisciplinar. El treball per projectes pot ser una bona metodologia per a lligar les competències i la seva transversalitat. Com es pot du a terme el treball cooperatiu i interdisciplinar als centres? Tenim exemples?

    Segurament n’hi ha més i també força interessants.

    Bé, són propostes sorgides al Seminari de l’Institut de Torreforta, majoritàriament amb professorat de Secundària, però la temàtica afecta a tots els nivells.

    En parlem?

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *