La geganta i el corb negre

Títol: La geganta i el corb negre

Autor/a : Montserrat Ginesta/ Marta Balaguer

Adequat per : 1er Curs

Els alumnes de primer  hem llegit el llibre ” La geganta i el corb negre ” i us en hem fet un petit resum.

 

Els colomins – Pau Picasso

Els alumnes  han  treballat  el quadre de Picasso: Els colomins.

El colomí és  una de les figures que surt  sovint a l’ obra de Picassso. Cal recordar   el seu colomí  de la pau.

Els colomins - Pawel 1er

Els colomins - Pau 1er

Els colomins- Oscar 3er

Els colomins - Montse 1er


Certàmen literari 2- Picasso

Arlequí de Barcelona- Oscar Pietrasco- 3er

Dona- Peróde blau- Zaira- 5è

Retrat de Jaqueline- Pawel Wiecec- 1er

Cavall blau- Isidre Roma- 3er

Jaqueline- Pau Bosch - 1er

Jaqueline- Montse Roma- 1er

 

Certàmen literari- Picasso

Els allumnes han triat dos dels seus treballs realitzats durant el curs.

Arlequins - Pau Bosch--1er

Arlequins - Isidre Roma- 3er Curs

Dona - Zaira- 5è

Autorretrat- Oscar Pietrasco- 3er

Dona verda- Pawel Wiecek- 1er Curs

Dona verda- Montse Roma -1er Curs


 

Un bon costum

Títol :  Un bon costum

Autor: David Paloma i Teresa Novoa.

Editorial : Combel

Per a C. Inicial -1er

Resum : Hi havia una vegada un nen que es deia Pau .Vora casa seva hi havia  una guerra. El Pau volia aturar la guerra i els sus pares no el volien creure.Ell ho va anar a explicar a la seva professora, però tampoc se’l va creure. Tampoc el va creuure el director.

Aleshores el Pau  va lligar un mocador a la punta d’ un pal i   amb l’ ajut d’ un policia va anar  al camp de batalla i  va parar la guerra. Els soldats volien disparar però no ho van fer per no fer mal a en Pau, que tenia la bandera alçada. El Pau els va explicar als soldats dels dos bàndols que al seu poble la gent parlava molt fins a decidir alguna cosa.

Més tard va arribar tothom i el policia va demanar la taula més llarga del món perquè tots parléssin i s’ acabés la guerra.

L’ ogre pudent

Autor : Jules Senell  i Montse Tobella .

Editorial: Combel

Per C. Inicial

En Jordi dormilega

El Guernica

Avui, 26 d’ abril , fa 75 anys del bombardeig del poble basc de Guernica per part de l’ aviació alemanya ,la Legió Cóndor, aliada de Franco.Aquest fet de la Guerra Civil espanyola va impactar tant a Picasso, en aquells moments a París, que va decidir fer aquest grandiós quadre.
Dins dels nostres treballs sobre la figura de Picasso avui hem treballat el Guernica.L’ hem montat per peces i l’ hem penjat a la pissarra. Després els alumnes amb el color negre i gris ,l’ hem començat a pintar.
Al final els alumnes han intentat identificar les figures del quadre.
El proper dia l’ acabaren de pintar i analitzarem  les  seves figures.

 

 

Un banc al solet

Autor: Joan de Déu Prats i Estrella Fages

Edat . C. Inicial

Premis de Sant Jordi

Com cada any  l’ Ajuntament de Cubells  organitza  un concurs literari per Sant Jordi. Hi participen tots els alumnes de l’ Escola Sol Naixent. Els d’ E. Infantil fan un deibuis, els de C. Inicial un text i els de C. Mitjà i C. Superior  participen amb un text i una poesia.

Avui , dia de Sant Jordi,a les quatre   de la tarda,s’ han entregat els premis.

Aquí teniu  les imatges. Si us les voleu baixar cliqueu AQUÏ.

 

Rovelló. el valent

Portades alternatives del llibre  ” Rovelló, el valent ”  realitzades pels alumnes .

Rovelló el valent- Zaira

Rovelló, el valent-Isidre

Rovelló, el valent - Oscar

Decorem les finestres amb pintures de Picasso

Dins del treball que fem al llarg del curs  sobre Picasso.Aquesta setmana  hem decorat les finestres amb imatges de quadres del pintor. S’ ha entregat a cada alumne  els dibuixos sense pintar i ells amb ceres els han pintat com els ha semblat,

Finalment hem retallat la sil·lueta i els  hem posat als vidres per decorar.


Treballem la cançó “Bon dia “

Avui , dia 20  hem treballat un fragment de la canço ” Bon dia ” dels  Pets.


La vella Montserrat, desperta el barri

a cops d’escombra tot cantant.

Les primeres persianes, s’ obren feixugues badallant.rere el vidre entelat,

el cafeter assegura que no era penal I es desfà la conversa igual que el sucre del tallat.

 

Bon dia,

ningú ho ha demanat però fa bon dia,

damunt els caps un sol ben insolent

Il.lumina descarat tot l’espectacle de la gent.

 
Al bell mig de la plaça

la peixatera pren paciència amb la Consol

Que remuga i regala

grans bafarades d’alcohol.

 

I al pedrís reposant

l’avi Josep no es deixa perdre cap detall.

I amb esguard es pregunta

quants dies més té de regal.

 

Fem  una lectura comprensiva de la cançó  i  busquem al diccionari les paraules que no coneixem.

Ara  hem intentat explicat la cançó  per estrofes.

Seguidament hem comptat les síl.labes de cada vers i  hem analitzat la rima.

Els alumnes  faran un dibuix de  la cançó i una poesia  d’ un  dia de festa.

Certàmen Fotogràfic Zer Romaní 2

Vet aquí altres fotografies

Finestrals - Isidre -Cubells

Jardí del Claustre - Zaira - Cubells

Font del Claustre- Isidre- Cubells

Finestra del claustre- Oscar- Cubells

Esgésia- Óscar- Cubells

Certàmen Fotogràfic de la ZER El Romaní

Certàmen fotogràfic 2011/2012       Cubells

Santes Creus,l`església -Isidre -Cubells

Font del claustre gelada--Zaira- Cubells

 

 

 

 


La Bodega -Zaira Cubells

Campanar de l`església - Oscar- Cubells

Any Pilarin Bayés

Hem treballat uns dels contes de la Pilarin .El conte és ” Sant Pere i el dimoni ” . Els alumnes van fer la lectura durant quinze minuts. Seguidament vam fer unes activitats de comprensió i seguidament un resum. Se`ls ha demanat als alumnesel  que  intentessin il·lustrar  el conte.

Vet aquí alguna de les il·lustracions.

Isidre

Oscar

Zaira

Anem a l’ hort

Avui hem anta l’ hort a obseervar el creixement de les plantes. Ens hem adonat que  l’ enciam que vam plantar fa una setmana  s’ ha posat de color morat. Potser aquuet ven i el fred de la nit d’ aquests últims dies l’ ha perjudicat.Decidim regar tot l’ hort i protegir l’ enciam amb plàstics.

 

Concurs de l’ arròs

Aquesta setmana els alumnes de CM  enllestim  el treballs del concurs de l’arròs que organitza  fa uns anys l’ arròs Montsià.

Els alumnes escolten un DVD sobre el cultiu de l’ arròs, la seva procedència, els camí que fa fins arribar a casa, les seves propietats alimentàries… Després han d’ explicar tot el que recordin.

L’ altra activitat consisteix en demanar als pares o als de casa que els expliquin com fan l’ arròs a casa seva. Avui  hem vist el DVD i demà els alumnes portaran  per escrit l’ explicació de com  fan  l’ arròs a casa.

Finalment  s’ envien els treballs i cada alumne rep un  regalet pel sol fet de participar.Si fos el guanyador  rebria  un viatge  ales terres de l’ Ebre.

 

El pare sense veu

Editorial : La Galera

Autor: Josep Lluch

Il·lustradora: Montserrat Ginesta

Pintem Picasso- El retrat

Aquesta setmana  dins el projecte ” Pintem Picasso ”  els alumnes de  primària em treballat el retrat. Per treballar el retrat  hem triat  els retrats que va fer Picasso als voltants de 1900 i que es troben al Museu Picasso de Barcelona. Són el retrat del seu pare, el de la seva mare, el de la seva tia i un retrat del mateix Picasso   quan tenia uns vint i pocs anys.

S’ ha mostrat  les pintures als alumnes i ells  lliurement  n’ han fet la interpretació. Els de C.Inicial ha fet una interpretació més lliure però en els trets es reconeix el quadre. Els altres alumnes s’ hi aproximen més.

Autoretrat de l' autor

Interpretació1

Interpretació2

Interpretació3

Tia d' en Picasso

Interpretació

Retrat pare de Picasso

Interpretació

Retrat de la mare

Interpratació

 

Plantem enciam

Dia 13 d’ abril

 

Avui hem anat a l’ hort  a veure el creixement de les plantes i a plantar enciam.

Observem que  han nascut les faves esgràcies a les pluges d’ aquests dies. ja fan  uns 5 centímetres.Degut a les pluges hi ha herba , l’ hem tret .

Les cebes continuen creixent.

Avui plantarem enciam : Primer hem fet els forats, hem posat l’enciam dins el forat. Hem tapat l’arrel i finalment hem  apretat la terra  el voltant perquè  es fixi més al  terreny.

Demà anirem a l’ hort

L’auca de la meva escola

Aquest mes de març amb Cicle Superior  hem treballat l’ auca. Finalment n’ hem fet una de la nostra escola.

Comentem ” l’ olivera” 2

Comentem  la canço de Joan Manuel Serrat

1.- Llegeix atentament el poema. Subratlla les paraules que no coneguis

R-Els alumnes no coneixen: pujol,afanys,esporgar,gosen. Les busquem al diccionari i les comentem.

2.-Explica breument cada estrofa.

R. Anem comentant cada estrofa.en resum es tracta d’ una olivera, ja vella, que es troba  a la vora del camí i que ofereix ombra al caminant i les seves branques als ocells per fer.hi el niu. Destaca  l’ orgull de l’ arbre que poc a poc es va morint ja que ningú l’ aten.

3.-Compta les sil·labes de cada estrofa i la seva rima.

R- Les estrofes tenen la majoria quatre versos exepte la primera i les dues últimes.Les de quatre versos tenen 4 sil.labes.Rimen els dos primers versos.

4.-Busca les repeticions i les personificacions.

R:Repeticions :Fora el pujol,surt el sol,cada matí de primavera,una olivera.Es repeteixen gairebé totes les paraules de la primera estrofa que enceta la poesia i de l’ última que tanca la poesia.La diferència és  que l’ última destaca que l’ olivera poc a poc es va morint.

R:Personificacions. gairebé tota la poesia  es tractada com una personificació. L’ autor hi parla com si fos una persona.

5.-Fes un dibuix del que et suggereixi la cançó.

R. Els alumnes han il·lustrat la poesia segons cadascú.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.- Fes una poesia tu d’ un arbre.

R: Cada alumne ha fet una poesia del seu arbre preferit

7.- Finalment escoltem la poesia en forma de cançó.

La Mona

Aquest any també hem fet la mona  al’ escola. Si voleu veure algunes foyos cliqueu aquí.

Les altres fotos les trobareu al bloc dels petits

Festa de l’ arbre a Cubells

El dissabte dia 31 de març  es  va celebrar a Cubells  la festa de l’ arbre.A la zona nord el poble sota la muralla es van plantar arbres. Els alumnes més petits de l’ escola van plantar els primers ,després  altres nens i   finalment tota  la gent del poble  que va voler fer-ho.Va ser un matí  de festa que es celebrarà cada any fins que  el lloc torni a lluïr com  sempre.

L’ olivera de Joan Manuel Serrat

Amb els alumnes de C.M i C.S hem treballat la canço   “L’ olivera ” de Joan Manuel Serrat.  Els alumnes reben la canço-poema i passem a comentar-la.

L’ Olivera 

Fora el pujol

on surt el sol,

cada matí de primavera.

Desafiant prop i avall

hi trobarem una olivera.

 

Ja fa molts anys

als  seus afanys,

amb ella un home

la va fer  néixer.

 

Senyor manté

cap jornaler

s’ acosta a esporgar

el seu ramatge.

 

Sola va fent,

de vent a vent

feliç de ser

lliure i salvatge.

 

No li fa por

si a la tardor

una gelada

la despulla.

 

Sempre en té prou

amb el que plou

per netejar

les seves fulles.

 

Sempre és allí,

a la vora del camí

ofereint gust

la seva ombra..

Ho dóna tot 

a tothom

que més es pot

demanar d’ una vella soca,

 

Quan neix un fruit

és tant petit

que ni els ocells

gosen picar-lo.

 

Pensant pot ser,

que és el darrer,

el darrer fruit

i cal mimar-lo.

 

Ells cada estiu

fan el seu niu

al damunt

de qualsevol branca.

 

I l’ arbre vell,

sent així amb ell

neix a la vida

d`una branca.

 

I així va fent,

de vent a vent

esperant que qualsevol tarda

algú vindrà, la tallarà

i a bocins anirà

a cremar-la.

 

Fora el pujol

on surt el sol

cada matí de primavera.

Desafiant prop i avall

es va morint una olivera.

 

Joan Manuel Serrat

 

 

 

Il.lustració segons un alumne


Un desig per un nen/a malalt/a

Els alumnes de l’ escola Sol Naixent hem col.laborat amb els nens  i nenes amb  malalties greus de l’ Hospital Arnau de Vilanova de Lleida.

Tots els alumnes  han decorat les llunes i han escrit els seus desitjos perquè tots els nesns i nenes malalts puguin millorar i ser feliços.

Enviem  una lluna per nen i aquí hi ha una mostra de les llunes.

 

 

XI Trobada Pedagògica de la ZER El Romaní

Avui hem celebrat a Vilanova de Meià l’ XI trobada Pedagògica de la ZER El Romaní. Hem fet dos tallers : el taller del mató i el taller de la història de les joguines. També hem anat a veure un ramat d’ autèntiques cabres catalanes. Després de dinar hem fet jocs.

Si us voleu baixar  alguna foto cliqueu  aquí

Rovelló

Aquest segon trimestre els alumnes de Cicle Mitja i de Cicle Superior de l’ Escola hem treballat el llibre de Josep Vallverdú, Rovelló, el valent.Un llibre que explica les aventures del gosset Rovelló, des  que es perd quan el portaven en un  cotxe fins que troba casa al mas dels oncles d’ en LLisot, el noi que el troba a la vora del camí.

Primer els alumnes s’han llegit individualment el conte. Una vegada llegit passem a comentar-lo capítol per capítol En primer lloc farem una comprensió escrita responent  les preguntes formulades. Després treballarem la gramática, l’ ortografia i el lèxic.A l’ hora de plàstica farem un dibuix d’ una portada del llibre alternativa a la que té.

Go to Top