La geganta i el corb negre
Títol: La geganta i el corb negre
Autor/a : Montserrat Ginesta/ Marta Balaguer
Adequat per : 1er Curs
Els alumnes de primer hem llegit el llibre ” La geganta i el corb negre ” i us en hem fet un petit resum.
Els colomins – Pau Picasso
Certàmen literari 2- Picasso
Certàmen literari- Picasso
Un bon costum
Autor: David Paloma i Teresa Novoa.
Editorial : Combel
Per a C. Inicial -1er
Resum : Hi havia una vegada un nen que es deia Pau .Vora casa seva hi havia una guerra. El Pau volia aturar la guerra i els sus pares no el volien creure.Ell ho va anar a explicar a la seva professora, però tampoc se’l va creure. Tampoc el va creuure el director.
Aleshores el Pau va lligar un mocador a la punta d’ un pal i amb l’ ajut d’ un policia va anar al camp de batalla i va parar la guerra. Els soldats volien disparar però no ho van fer per no fer mal a en Pau, que tenia la bandera alçada. El Pau els va explicar als soldats dels dos bàndols que al seu poble la gent parlava molt fins a decidir alguna cosa.
Més tard va arribar tothom i el policia va demanar la taula més llarga del món perquè tots parléssin i s’ acabés la guerra.
El Guernica
Avui, 26 d’ abril , fa 75 anys del bombardeig del poble basc de Guernica per part de l’ aviació alemanya ,la Legió Cóndor, aliada de Franco.Aquest fet de la Guerra Civil espanyola va impactar tant a Picasso, en aquells moments a París, que va decidir fer aquest grandiós quadre.
Dins dels nostres treballs sobre la figura de Picasso avui hem treballat el Guernica.L’ hem montat per peces i l’ hem penjat a la pissarra. Després els alumnes amb el color negre i gris ,l’ hem començat a pintar.
Al final els alumnes han intentat identificar les figures del quadre.
El proper dia l’ acabaren de pintar i analitzarem les seves figures.
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Premis de Sant Jordi
Com cada any l’ Ajuntament de Cubells organitza un concurs literari per Sant Jordi. Hi participen tots els alumnes de l’ Escola Sol Naixent. Els d’ E. Infantil fan un deibuis, els de C. Inicial un text i els de C. Mitjà i C. Superior participen amb un text i una poesia.
Avui , dia de Sant Jordi,a les quatre de la tarda,s’ han entregat els premis.
Aquí teniu les imatges. Si us les voleu baixar cliqueu AQUÏ.
Rovelló. el valent
Decorem les finestres amb pintures de Picasso
Dins del treball que fem al llarg del curs sobre Picasso.Aquesta setmana hem decorat les finestres amb imatges de quadres del pintor. S’ ha entregat a cada alumne els dibuixos sense pintar i ells amb ceres els han pintat com els ha semblat,
Finalment hem retallat la sil·lueta i els hem posat als vidres per decorar.
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Treballem la cançó “Bon dia “
Avui , dia 20 hem treballat un fragment de la canço ” Bon dia ” dels Pets.
La vella Montserrat, desperta el barri
a cops d’escombra tot cantant.
Les primeres persianes, s’ obren feixugues badallant.rere el vidre entelat,
el cafeter assegura que no era penal I es desfà la conversa igual que el sucre del tallat.
Bon dia,
ningú ho ha demanat però fa bon dia,
damunt els caps un sol ben insolent
Il.lumina descarat tot l’espectacle de la gent.
Al bell mig de la plaça
la peixatera pren paciència amb la Consol
Que remuga i regala
grans bafarades d’alcohol.
I al pedrís reposant
l’avi Josep no es deixa perdre cap detall.
I amb esguard es pregunta
quants dies més té de regal.
Fem una lectura comprensiva de la cançó i busquem al diccionari les paraules que no coneixem.
Ara hem intentat explicat la cançó per estrofes.
Seguidament hem comptat les síl.labes de cada vers i hem analitzat la rima.
Els alumnes faran un dibuix de la cançó i una poesia d’ un dia de festa.
Certàmen Fotogràfic Zer Romaní 2
Certàmen Fotogràfic de la ZER El Romaní
Any Pilarin Bayés
Hem treballat uns dels contes de la Pilarin .El conte és ” Sant Pere i el dimoni ” . Els alumnes van fer la lectura durant quinze minuts. Seguidament vam fer unes activitats de comprensió i seguidament un resum. Se`ls ha demanat als alumnesel que intentessin il·lustrar el conte.
Vet aquí alguna de les il·lustracions.
Concurs de l’ arròs
Aquesta setmana els alumnes de CM enllestim el treballs del concurs de l’arròs que organitza fa uns anys l’ arròs Montsià.
Els alumnes escolten un DVD sobre el cultiu de l’ arròs, la seva procedència, els camí que fa fins arribar a casa, les seves propietats alimentàries… Després han d’ explicar tot el que recordin.
L’ altra activitat consisteix en demanar als pares o als de casa que els expliquin com fan l’ arròs a casa seva. Avui hem vist el DVD i demà els alumnes portaran per escrit l’ explicació de com fan l’ arròs a casa.
Finalment s’ envien els treballs i cada alumne rep un regalet pel sol fet de participar.Si fos el guanyador rebria un viatge ales terres de l’ Ebre.
![]() |
![]() |
El pare sense veu
Editorial : La Galera
Autor: Josep Lluch
Il·lustradora: Montserrat Ginesta
Pintem Picasso- El retrat
Aquesta setmana dins el projecte ” Pintem Picasso ” els alumnes de primària em treballat el retrat. Per treballar el retrat hem triat els retrats que va fer Picasso als voltants de 1900 i que es troben al Museu Picasso de Barcelona. Són el retrat del seu pare, el de la seva mare, el de la seva tia i un retrat del mateix Picasso quan tenia uns vint i pocs anys.
S’ ha mostrat les pintures als alumnes i ells lliurement n’ han fet la interpretació. Els de C.Inicial ha fet una interpretació més lliure però en els trets es reconeix el quadre. Els altres alumnes s’ hi aproximen més.
Plantem enciam
Dia 13 d’ abril
Avui hem anat a l’ hort a veure el creixement de les plantes i a plantar enciam.
Observem que han nascut les faves esgràcies a les pluges d’ aquests dies. ja fan uns 5 centímetres.Degut a les pluges hi ha herba , l’ hem tret .
Les cebes continuen creixent.
Avui plantarem enciam : Primer hem fet els forats, hem posat l’enciam dins el forat. Hem tapat l’arrel i finalment hem apretat la terra el voltant perquè es fixi més al terreny.
L’auca de la meva escola
Comentem ” l’ olivera” 2
Comentem la canço de Joan Manuel Serrat
1.- Llegeix atentament el poema. Subratlla les paraules que no coneguis
R-Els alumnes no coneixen: pujol,afanys,esporgar,gosen. Les busquem al diccionari i les comentem.
2.-Explica breument cada estrofa.
R. Anem comentant cada estrofa.en resum es tracta d’ una olivera, ja vella, que es troba a la vora del camí i que ofereix ombra al caminant i les seves branques als ocells per fer.hi el niu. Destaca l’ orgull de l’ arbre que poc a poc es va morint ja que ningú l’ aten.
3.-Compta les sil·labes de cada estrofa i la seva rima.
R- Les estrofes tenen la majoria quatre versos exepte la primera i les dues últimes.Les de quatre versos tenen 4 sil.labes.Rimen els dos primers versos.
4.-Busca les repeticions i les personificacions.
R:Repeticions :Fora el pujol,surt el sol,cada matí de primavera,una olivera.Es repeteixen gairebé totes les paraules de la primera estrofa que enceta la poesia i de l’ última que tanca la poesia.La diferència és que l’ última destaca que l’ olivera poc a poc es va morint.
R:Personificacions. gairebé tota la poesia es tractada com una personificació. L’ autor hi parla com si fos una persona.
5.-Fes un dibuix del que et suggereixi la cançó.
R. Els alumnes han il·lustrat la poesia segons cadascú.
6.- Fes una poesia tu d’ un arbre.
R: Cada alumne ha fet una poesia del seu arbre preferit
7.- Finalment escoltem la poesia en forma de cançó.
La Mona
Aquest any també hem fet la mona al’ escola. Si voleu veure algunes foyos cliqueu aquí.
Les altres fotos les trobareu al bloc dels petits
Festa de l’ arbre a Cubells
El dissabte dia 31 de març es va celebrar a Cubells la festa de l’ arbre.A la zona nord el poble sota la muralla es van plantar arbres. Els alumnes més petits de l’ escola van plantar els primers ,després altres nens i finalment tota la gent del poble que va voler fer-ho.Va ser un matí de festa que es celebrarà cada any fins que el lloc torni a lluïr com sempre.
L’ olivera de Joan Manuel Serrat
Amb els alumnes de C.M i C.S hem treballat la canço “L’ olivera ” de Joan Manuel Serrat. Els alumnes reben la canço-poema i passem a comentar-la.
L’ Olivera
Fora el pujol on surt el sol, cada matí de primavera. Desafiant prop i avall hi trobarem una olivera.
Ja fa molts anys als seus afanys, amb ella un home la va fer néixer.
Senyor manté cap jornaler s’ acosta a esporgar el seu ramatge.
Sola va fent, de vent a vent feliç de ser lliure i salvatge.
No li fa por si a la tardor una gelada la despulla.
Sempre en té prou amb el que plou per netejar les seves fulles.
Sempre és allí, a la vora del camí ofereint gust la seva ombra.. |
Ho dóna tot
a tothom que més es pot demanar d’ una vella soca,
Quan neix un fruit és tant petit que ni els ocells gosen picar-lo.
Pensant pot ser, que és el darrer, el darrer fruit i cal mimar-lo.
Ells cada estiu fan el seu niu al damunt de qualsevol branca.
I l’ arbre vell, sent així amb ell neix a la vida d`una branca.
I així va fent, de vent a vent esperant que qualsevol tarda algú vindrà, la tallarà i a bocins anirà a cremar-la.
Fora el pujol on surt el sol cada matí de primavera. Desafiant prop i avall es va morint una olivera.
Joan Manuel Serrat
|
Il.lustració segons un alumne
Un desig per un nen/a malalt/a
Els alumnes de l’ escola Sol Naixent hem col.laborat amb els nens i nenes amb malalties greus de l’ Hospital Arnau de Vilanova de Lleida.
Tots els alumnes han decorat les llunes i han escrit els seus desitjos perquè tots els nesns i nenes malalts puguin millorar i ser feliços.
Enviem una lluna per nen i aquí hi ha una mostra de les llunes.
![]() |
![]() |
![]() |
XI Trobada Pedagògica de la ZER El Romaní
Avui hem celebrat a Vilanova de Meià l’ XI trobada Pedagògica de la ZER El Romaní. Hem fet dos tallers : el taller del mató i el taller de la història de les joguines. També hem anat a veure un ramat d’ autèntiques cabres catalanes. Després de dinar hem fet jocs.
Si us voleu baixar alguna foto cliqueu aquí
Rovelló
Aquest segon trimestre els alumnes de Cicle Mitja i de Cicle Superior de l’ Escola hem treballat el llibre de Josep Vallverdú, Rovelló, el valent.Un llibre que explica les aventures del gosset Rovelló, des que es perd quan el portaven en un cotxe fins que troba casa al mas dels oncles d’ en LLisot, el noi que el troba a la vora del camí.
Primer els alumnes s’han llegit individualment el conte. Una vegada llegit passem a comentar-lo capítol per capítol En primer lloc farem una comprensió escrita responent les preguntes formulades. Després treballarem la gramática, l’ ortografia i el lèxic.A l’ hora de plàstica farem un dibuix d’ una portada del llibre alternativa a la que té.
Comentaris