Cinquè missatge del Carnestoltes
Dilluns 18 de febrer de 2013
Bona tarda nois i noies !
Quin cap de setmana més avorrit que he passat sense cap mica de disbauxa ! Us he trobat molt a faltar !
Aquest matí sembla que el mestre estava una mica enfadat amb els alumnes de segon i molt més amb aquest que no entén massa el que llegeix, Cal estar més atent i llegir amb atenció , noi ! A veure si demà no fem enfadar el mestre.
Aquest cap de setmana he passat molt fred al cos i als peus. Què em podríeu portar unes sabates per demà ? I també una manteta.
Trobo que esteu molt bé amb aquestes ulleres, tot i que el dia no s’ escau .Per demà cal que tots porteu la cara decorada. Ah, i aquests nens i nenes que arriben tard el proper dia no els deixaré entrar o potser me’ls emportaré cap al meu país, el país on sempre hi ha disbauxa.
Avui estic força content per aquest alumne de 4art que ha treballat força, el que hi ha a l’ entrada de la classe . L’ altre s’ ha de concentrar més i no estar tant pendent dels altres.
I aquesta mestra amb tanta empenta que ha vingut aquesta tarda ? D’ on ha sortit ? No entenc res del que diu . Què ve d’ un nou planeta tot just descobert? O què? Bé espero continuar-la veient .
Bé fins demà i no oblideu que demà a la tarda celebrarem la meva festa. La festa d’ acomiadament del vostre amic Carnestoltes .
Fins demà i visca el Carnestoltes ! Amb alegria …..i amb il·lusió !
Ah, demà a la meva festa no convideu cap polític que són perillosos.
Dia divuitè del mes segon de l’ any tretze després del segon mil·leni .
Quart missatge del Carnestoltes
Dia 15 de febrer
BONA TARDA NOIS I NOIES DEL “ SOL NAIXENT”,
US HE DIT BONA TARDA, QUE NO EM SENTIU ?Avui he passat tot el dia amb els nens d’ infantil i he vist com treballaven i cantaven. Què bé que m’ ho he passat !!! Aquest parell de P·, que em sembla que es diuen Hug i Marc, han treballat força però s’ han d’ estar una mica més tranquils i no jugar tant o sinó quan marxi la setmana que ve potser me n’ hauré d’ emportar algun. Què us portareu bé ???.La Fernanda ha estat molt treballadora i n’ estic molt content. El dilluns li portaré un regalet.Els de P5, han treballat bé però n’ hi ha algun que està una mica despistat. Cal aclarir el cap i despertar-se .Però m’ he posat una mica nerviós a l’ hora de recollir i ja volia tornar cap a l’ altra classe, perquè em pensava que me’n cauria una al damunt. Cal recollir les joguines bé i amb silenci o com he dit abans me n’ enduré algun. La senyoreta ja treia fum del cap i jo ja volia anar a cridar els bombers.Així que ara porteu-me cap a l’ altra classe perquè estic una mica nerviós i m’ agafarà un atac de cor .I aquest que no es porta massa bé a la classe dels petits me l’ emportaré el dilluns a la classe dels grans . Em sembla que és un que tampoc treballa massa.Espero que la propera setmana a la classe dels grans estigui una mica més tranquil i aquest ros que em molestava potser li caurà algun clatellot. B, espero continuar la gresca la setmana que bé. El mestre m’ ha enviat un missatge recordant que als de segon els preguntaran les taules saltejades el dilluns i, el dimarts faran un control de matemàtiques del tema 8. Els de 6è i de 4art tindran un control de comprensió lectora el dilluns i el dimarts la de 6è tindrà un control de matemàtiques. Més enllà ja no ho sé perquè jo com tots sabeu me’n vaig el dimarts a la tarda . O potser no .Bé doncs, passem a coses més divertides. Per dilluns heu de portar unes ulleres de sol ben fosques. Ah, i el davantal ,la corbata, les sabates….Aquest cap de setmana estaré una mica avorrit així que inspeccionaré l’ escola. Porteu-vos bé el cap de setmana i no feu enfadar els avis ni els pares, perquè jo tot ho sé.Visca el Carnestoltes de Cubells ! Amb il·lusió !
Cubell, al dia quinze del més dos de l’ any tretze després del segon mil·leni .
Tercer missatge del Carnestoltes
Dia 14 de febrer de 2013
Bona tarda nois i noies !!.
Aquest matí us he estat observant i he vist que heu treballat força i us heu portat bé . Estic una mica cansat així que avui seré breu . Demà m’ agradaria anar a la classe dels petits .Per demà haureu de portar una sabata de cada mena . Durant la nit m’ he avorrit una mica.
Fins demà . Visca el Carnestoltes ! I a fer gresca ! Però amb coneixement !
Segon missatge del Carnestoltes
Dimecres dia 13 de febrer .
BONA TARDA NOIS I NOIES DEL “ SOL NAIXENT”,
US HE DIT BONA TARDA, QUE NO EM SENTIU ?
BÉ JA TORNA A COMENÇAR UN ANY MÉS UNA SETMANA DE GRESCA QUE ESPERO QUE SIGUI MOLT I MOLT DIVERTIDA PER A TOTS I TOTES.
DURANT LA SETMANA JA ENS ANIREM CONEIXENT.AVUI HE ARRIBAT UNA MICA JUST DE TEMPS JA QUE HI HAVIA EMBÚS A LA FRONTERA I PER ACABAR D’ ADOBAR-HO M’ HE DEIXAT LES MALETES AL REFUGI . SORT QUE HE TROBAT UNA FINESTRA OBERTA A MITJANIT O SINÓ M’ HAURIA PELAT DE FRED .JA VEIG QUE HEU REBUT EL MEU MISSATGE I TOTS HEU VINGUT AMB UN DAVANTAL . BÉ TOTS, MENYS AQUESTA NENA DE CABELLS ARRISSATS QUE DEU ANAR UNA MICA DESPISTADA I AQUEST ROS QUE S’ HA PRESENTAT UNA HORA MÉS TARD . CAL DESPERTAR-SE D’ HORA NOI I POSAR-SE EL DESPERTADOR .AQUEST ALUMNE TAMBÉ MOLESTA ALS COMPANYS I PARLA QUAN NO SE LI DEMANA, POSER LI HAUREM DE DONAR UNA MICA DE CAMAMILLA .HE OBSERVAT QUE HI HA ALGUNS ALUMNES QUE NO S’ ESTAN MASSA QUIETS A LA CADIRA . POTSER SERÀ NECESSARI LLIGAR-LOS-HI . i AQUEST QUE VOLTA SEMPRE, QUE NO ES CANSA MAI ? CAL ESTAR-SE MÉS QUIET.HE VIST TAMBÉ UN ALTRE ALUMNE QUE SEU MOLT MALAMENT A LA CADIRA I ES DESPISTA QUAN LLEGEIX. POTSER SE LI HAURÀ DE DONAR ALGUN CLATELLOT .
BÉ PERÒ ARA JA SOC AQUÍ PERQUÈ CONTINUI LA GRESCA .ESPERO QUE DEMÀ AQUESTS ALUMNES QUE HE NOMBRAT ES PORTIN UNA MICA MILLOR.i AQUEST QUE SEMBLA D’ UN PAÍS LLUNYÀ QUE NO EM MOLESTI I DEIXI DE TOCAR-ME EL CAP !!!!
BE ,PER DEMÀ CALDRIA QUE PORTESSÍU , A MÉS DEL DAVANTAL ,UNA CORBATA.
FINS DEMÀ, VISCA EL CARNESTOLTES ! AMB IL·LUSIÓ !!
Cubells., en l’any 13 després del segon mil·leni.
No em dic Caputxeta !
Títol : No em dic Caputxeta ! .
Autor/a : Teresa Blanch .
Il·lustradora : Mercè Canals.
Adreçat a 2on/3er Curs de Primària .
Email del Carnestoltes
Dimarts 13 de febrer de 2013.
Aquesta tarda hem rebut un email del Carnestoltes que deia així :
Bona tarda a tothom ! Sóc el Carnestoltes. No puc arribar a temps perquè m’ han dit que acabeu la classe a dos quarts de cinc i jo encara estic dins del refugi colgat de neu. M’ ha agafat una forta nevada i el refugi on he passat la nit està cobert de neu .
Sento unes màquines a fora que intenten treure-la. .Una vegada pugui sortir agafaré el cotxe de línia i el més ràpidament possible baixaré cap a Cubells. Ja tinc ganes d’ arribar ! Vosaltres suposo que també teniu ganes de que us vingui a veure uns quants dies i torni a l’ escola l’ alegria de cada any en aquestes dates .
Aquest any vinc amb retard perquè m’ han agafat totes les nevades i ventades que hi ha hagut aquestes últimes setmanes arreu . Penso que demà al mati, amb una mica de sort arribaré. Si sentiu que algú truca el timbre sóc jo .
Com que no puc ser-hi abans i penso que la festa ha de començar, m’ agradaria que demà tots els alumnes vingueu a l’ escola amb un davantal de cuina.
He decidit enviar-vos la informació per correu per avançar una mica la gresca.
Encara que vingueu amb el davantal, no vol dir que no s’ hagi de treballar.
Bé em sembla que ja començo a veure el cel . Ara esperaré que les màquines acabin de treure la neu, berenaré una mica i cap a Cubells falta gent .
Fins demà i que visca el Carnestoltes , amb retard, però visca !
El Rei Carnestoltes .
Arriba el Carnestoltes
El proper dimarts dia 12 de febrer arribarà , amb una mica de retard, el Carnestoltes a l’ Escola Sol Naixent de Cubells . Sembla que s’ ha endarrerit degut a les grans nevades que hi ha hagut aquests últims dies al Pirineu i que el tenen en un refugi d’ alta muntanya ensorrat de neu . T’ esperem Carnestoltes !
L’ hort al mes de febrer
L’ hort continua encara adormit. les faves han crescut una mica, les cebes no s’ han mogut i d’ espinacs cada dia n’ hi ha més. Aquesta setmana sembrarem les faves de febrer .Vet aquí alguns refranys del mes :
Al febrer tot lo món té què fer .
Al febrer trau flor l’ametller .
Al febrer, abriga’t bé .
Al febrer, faves a fer .
Al febrer, l’home poda l’arbrer .
Bon temps del febrer, cua d’hivern al darrera .
Bufa febrer, març és al darrera .
Curt com lo mes de febrer .
D’any de febrer llarg, Déu te’n guard .
El febrer corre com un gos llebrer .
El febrer, avergonyit, es tapa la cara i surt de nit .
El febrer, mes mentider .
El fred de febrer és pitjor que el de gener.
Febrer acabat, xarxes al mar .
Febrer encaputxat, bona collita de blat .
Febrer nuvolat, bona anyada de blat .
Febrer plujós, cara de gos .
Febrer, febreret, set capes i un barret .
Febrer, mes mentider, un dia dolent i l’altre també .
Febrer, neu en darrer .
La neu de febrer, com aigua dins el paner .
L’aigua de febrer sempre va bé .
Lluna nova de febrer, primer diumenge de Quaresma .
Neu de febrer, bona si és de primer .
Nevades de febrer, pluges pel juny solen fer .
Novembre i febrer són marit i muller .
Orenetes pel febrer, mal any ve .
Pel febrer crits de lloca i bons ous al galliner .
Pel febrer neix el bon corder .
Pel febrer, abriga’t bé .
Pel gener, cerca les soques, que pel febrer les cremaràs totes .
Pel gener, el mar se’n va i pel febrer el mar se’n ve .
Quan febrer plora abril, riu .
Quan febrer viu, el fred reviu .
Qui sembra pel febrer, collita té .
Si el febrer no febreja, tot l’any bogeja .
Si et vols casar i vols encertar bé, casa’t el trenta de febrer .
Val més un llop dintre un ramat que un febrer enriallat .
Rata Rubinata…el resum
Els alumnes de CM de l’ Escola Sol Naixent estem elaborant el resum de la Rata Rubinata , pèls de tomata amb el programa Voki .
Unes altres portades de La Rata Rubinata i Segrestats…
Els dos alumnes de CM i CS han elaborat unes portades alternatives als llibres Rata Rubinata i Segrestats d’ incògnit ,
Resum de Lila, la dragona….
La petita onada que tenia mala mar
Títol : La petita onada que tenia mala mar .
Autor : Renaud .
Il·lustrador/a : Mònica Verena .
Adreçat a 2on de Primària .
El caçador
Títol : El caçador
Autor . M. Àngels Gardella .
Il·lustrador : Joan Antoni Poch
Adreçat a 2on de Primària.
La granota sabuda
Títol : La granota sabuda .
Autor Lauro Olmo ( Versió catalana de Francesc Boada )
Il·lustrador/a : Jesús Gabán .
Adreçat de 2 on curs .
Patates i tomàquets
Títol : .Patates i tomàquets .
Autor : Joyce Dunbar .
Il·lustrador/a : Conxita Rodriguez .
Adreçat a 2 on Curs de Primària .
Les sabatilles de l’ avi
Títol : Les sabatilles de l’ avi .
Autor : Joy Watson
Il·lustrador/a : Wendy Hodder .
Adreçat a 2on curs
El dilluns l’ àvia li va dir a l’ avi que li convenia unes sabates noves perquè les velles eren foradades. L’ avi li va dir que les sabates ja li agradaven .L’ àvia li’n va comprar unes però l’ avi no se les va voler posar. El dimarts les va trobar amagades i l’àvia li va dir que també tenia les costures descosides . El dimecres l’ avi va veure que l’ àvia les donava a a una dona que recollia roba usada i les va poder salvar . L’ àvia li va dir que també tenien el borrissol desgastat . El dijous l’ avi va trobar les sabates damunt de les escombraries i l’ àvia li va dir que per les sabates li sortien els dits . El divendres les va trobar amagades sota una col i el dissabte les va trobar sota un munt de fulles del jardí. L’ avi va insistir que volia les seves sabates velles. Però quan se les va voler posar el diumenge les sabates se li van quedar a les mans . L ‘ avi no va tenir més remei que posar-se les noves , les quals eren comodíssimes .
Rata Rubinata, pèls de tomata .
Durant aquesta setmana els alumnes de CM hem començat a llegit el llibre de l’ Estrella Ramón : Rata Rubinata, pèls de tomata . Durant la propera setmana el començarem a comentar .El treball a realitzar serà una comprensió escrita i oral, un resum amb dibuixos i unes preguntes a l’ autora . Durant el mes de gener i febrer anirem comentant la lectura amb aquestes qüestions :
1.-A la primera pàgina tens una descripció de la Rata Rubinata . Copia-la.
2.-
Lila, la dragona i la màscara màgica.
Durant aquesta setmana els alumnes de segon hem començat a llegir el llibre de l’ Estrella Ramón : Lila , la dragona i la màscara màgica. Avui divendres hem fet un comentari de la part del llibre que hem llegit . Al llarg de les properes setmanes anirem comentant el llibre amb aquestes preguntes :
1.-A la primera pàgina del conte tens una descripció de la dragoneta Lila. Copia-la a la teva llibreta.
2.-
Treballem la pasta endurida
Durant aquest mes de gener estem treballant amb la pasta endurida de jovi. Hem fet uns bolets i una vegada secs els hem pintat i enganxat en una fusta .Hem construït també una agulla per agafar notes.
Estrella Ramón : l’ autora
Aquest divendres, dia 18 de gener, hem començat a treballar l¡ Estrella Ramón amb els alumnes de 2on. Hem escrit unes quantes dades de l¡ autora a la pissarra i els alumnes han conegut els dos llibres que han de llegir : La bugada del cel i Lila, la dragona i la màscara màgica .
Estrella Ramon va néixer a Tortosa, 1964. Ha fet moltes feines: de botiguera a la vora de la platja, de secretària d’uns advocats, d’intèrpret a un hotelàs carregat d’estrelles, … Darrerament treballa de professora de música a l’escola del barri i volta amunt i avall dels Països Catalans impartint cursets de didàctica de la música. També toca una mica de jazz i música clàssica a les tecles negres i blanques d’un piano , toca l’ acordió, escriu contes per a nens i nenes .Contes que després comenta a les escoles d’ arreu de Catalunya en el programa de Cultura Itinerant d’ escriptors a les aules que organitza des de fa anys la Generalitat de Catalunya .
L’ hort al mes de gener
Avui hem anat a veure l’ hort .Aquesta és una època en que les plantes estan poc actives . Les faves tenen uns 5 cm, les cebes , l’ escarola i els espinancs van aguantant el fred però tenen poc moviment .Cada quinze dies anirem fent l’observació .
Treballem l ‘obra de l’ Estrella Ramon
Aquest any dins del programa de Cultura Itinerant se’ns ha assignat l’ Estrella Ramon . Com hem fet amb els altres autors com en Ricardo Alcàntara, Miquel Rayó, Mercè Arànega treballarem la seva obra . Una vegada treballada l’ autora ens visitarà el dia de la Trobada Pedagògica que fem cada any en una escola de la ZER El Romaní i els nens tindran la possibilitat de coneixer-la de més a prop.
Han arribat els Reis
El dimarts dia 8 quan vam arribar a l’ escola ens esperava una bona sorpresa. Havien passat els Reis .Vet aquí les imatges ….
Nadal 2012
Aquest any també hem celebrat el festival de Nadal a l’ escola.
..
Si us voleu baixar alguna foto cliqueu aquí.
Història de la pedra i la muntanya
Títol : Història de la pedra i la muntanya.
Autora i il·lustradora : Mabel Piérola
Adreçat a : 2on de primària.
Aquest conte explica la història d’ una pedra i una muntanya que estan al desert .Només els ve a visitar el vent . Les dues es tenien enveja però en el fons s’ estimaven. Un dia després de menysprear-se va bufar el vent durant tres dies. El quart dia es van tornar a menysprear i al moment va tornar a bufar en Cerc, el vent, que va bufar durant un mes.Es van continuar menyspreant i el vent cada vegada bufava durant més temps tansformant-les amb la seva força. Però elles continuaven plenes d’ enveja. Ara el vent va bufar durant un segle. El primer dia, al cap d’ un segle, es van adonar que ja no estaven una davant de l’ altra sinó l’ una damunt de l’ altra formant-ne una de sola. A partir d’ aquell moment van descobrir que estaven fetes de la mateixa matèria i van deixar d’ odiar-se per estimar-se sempre més .
El pirata honest
Títol : El pirata honest .
Autor/a : José Agustín Goytisolo .
Il·lustrador/a : Juan Ballesta .
Adreçat a : 2n de Primària .
Comentaris