Cinquè missatge del Carnestoltes

Dilluns 18 de febrer de 2013

Bona tarda nois i noies !
Quin cap de setmana  més avorrit que he passat sense cap mica de disbauxa  ! Us he trobat molt a faltar !
Aquest matí sembla que el mestre estava una mica enfadat amb els alumnes de  segon i  molt més amb aquest que no entén massa el que llegeix, Cal estar més atent i llegir amb atenció , noi ! A veure si demà no fem enfadar el mestre.
Aquest cap de setmana he passat molt fred al cos i als peus. Què em podríeu portar unes sabates per demà  ? I també una manteta.
Trobo que esteu molt bé amb aquestes ulleres, tot i que el dia no s’ escau .Per demà cal que tots porteu  la cara decorada. Ah, i aquests nens i nenes que arriben tard el proper dia no els deixaré entrar o potser me’ls emportaré cap al meu país, el país on sempre hi ha disbauxa.
Avui estic força content per aquest alumne de 4art que ha treballat força, el que hi ha  a l’ entrada de la classe . L’ altre s’ ha de concentrar més i no estar tant pendent dels altres.
I aquesta mestra amb tanta empenta que ha vingut aquesta tarda ? D’ on  ha sortit ? No entenc res del que diu . Què ve d’ un nou planeta tot just descobert? O què? Bé espero continuar-la veient .
Bé fins demà i no oblideu que demà a la tarda celebrarem  la meva festa. La festa d’ acomiadament del vostre amic Carnestoltes .
Fins demà i visca el Carnestoltes ! Amb alegria …..i amb il·lusió !
Ah, demà a la meva festa no convideu cap polític que són perillosos.

Dia divuitè  del mes segon de l’ any tretze després del segon mil·leni .

Quart missatge del Carnestoltes

Dia 15 de febrer

BONA TARDA NOIS I NOIES DEL “ SOL NAIXENT”,
US HE DIT BONA TARDA, QUE NO  EM SENTIU ?Avui he passat tot el dia amb els nens d’ infantil i he vist com treballaven i cantaven. Què bé que m’ ho he passat !!! Aquest parell de P·, que em sembla que es diuen Hug i Marc, han treballat força però s’ han d’ estar una mica més tranquils i no jugar tant o sinó quan marxi la setmana que ve potser me n’ hauré d’ emportar algun. Què us portareu  bé ???.La Fernanda ha estat molt treballadora i  n’ estic molt content. El dilluns li portaré un regalet.Els de P5, han treballat bé però n’ hi ha algun que està una mica despistat. Cal aclarir el cap i despertar-se .Però  m’ he posat una mica nerviós a l’ hora de recollir i ja volia tornar cap a l’ altra classe, perquè em pensava que me’n cauria una al damunt. Cal recollir les joguines bé i amb silenci o com he dit abans  me n’ enduré algun. La senyoreta ja treia fum del cap i jo ja volia anar a cridar els bombers.Així que  ara porteu-me cap a l’ altra classe perquè estic una mica nerviós i m’ agafarà un atac de cor .I aquest que no es porta massa bé a la classe dels petits me l’ emportaré el dilluns a la classe dels grans . Em sembla que és un  que tampoc treballa massa.Espero que la propera setmana a la classe dels grans estigui  una mica més tranquil i aquest ros que em molestava potser li caurà algun clatellot. B, espero continuar la gresca la setmana que bé. El mestre m’ ha enviat un missatge recordant que als de segon els preguntaran les taules   saltejades el dilluns i,  el dimarts faran un control de matemàtiques del tema 8. Els de 6è i de 4art tindran un control   de comprensió lectora  el dilluns i el dimarts la de  6è tindrà un control de matemàtiques. Més enllà ja no ho sé perquè  jo com tots sabeu me’n vaig el dimarts a la tarda . O potser no .Bé  doncs,  passem a coses més divertides. Per dilluns  heu de portar unes ulleres de sol ben fosques. Ah, i  el davantal ,la  corbata, les sabates….Aquest cap de setmana estaré una mica avorrit així que inspeccionaré l’ escola. Porteu-vos bé el cap de setmana i no feu enfadar els avis  ni els pares, perquè jo tot ho sé.Visca el Carnestoltes de Cubells ! Amb il·lusió !
Cubell, al dia quinze del més dos de l’ any tretze després del segon mil·leni .

Tercer missatge del Carnestoltes

Dia 14 de febrer de 2013

Bona tarda nois i noies !!.

Aquest matí us he estat observant i he vist que heu treballat força i us heu portat  bé . Estic una mica cansat així que avui seré breu . Demà m’ agradaria anar a la classe  dels petits  .Per demà haureu de portar una sabata de cada mena . Durant la nit m’ he avorrit una  mica.

Fins demà . Visca el Carnestoltes ! I a fer gresca ! Però  amb coneixement !

Segon missatge del Carnestoltes

Dimecres dia 13 de febrer .

BONA TARDA NOIS I NOIES DEL “ SOL NAIXENT”,

US HE DIT BONA TARDA, QUE NO  EM SENTIU ?
BÉ JA TORNA A COMENÇAR UN ANY MÉS UNA SETMANA DE GRESCA QUE ESPERO QUE SIGUI MOLT I MOLT DIVERTIDA PER A TOTS I TOTES.
DURANT LA SETMANA JA ENS ANIREM CONEIXENT.AVUI HE ARRIBAT UNA MICA JUST DE TEMPS JA QUE HI HAVIA EMBÚS A LA FRONTERA I PER ACABAR D’ ADOBAR-HO M’ HE DEIXAT   LES MALETES  AL REFUGI . SORT QUE HE TROBAT UNA FINESTRA OBERTA A MITJANIT O SINÓ M’ HAURIA PELAT DE  FRED .JA VEIG QUE HEU REBUT EL MEU MISSATGE I TOTS HEU VINGUT  AMB UN DAVANTAL . BÉ TOTS, MENYS AQUESTA NENA DE CABELLS ARRISSATS QUE DEU ANAR UNA MICA DESPISTADA I AQUEST ROS QUE S’ HA PRESENTAT UNA HORA MÉS TARD . CAL DESPERTAR-SE D’ HORA NOI  I POSAR-SE EL DESPERTADOR .AQUEST ALUMNE TAMBÉ MOLESTA ALS COMPANYS I PARLA QUAN NO SE LI DEMANA, POSER LI HAUREM DE DONAR UNA MICA DE CAMAMILLA .HE OBSERVAT QUE HI HA ALGUNS ALUMNES QUE NO S’ ESTAN MASSA QUIETS A LA CADIRA . POTSER SERÀ NECESSARI  LLIGAR-LOS-HI . i AQUEST QUE VOLTA SEMPRE, QUE NO ES CANSA MAI ? CAL ESTAR-SE MÉS QUIET.HE VIST TAMBÉ UN ALTRE ALUMNE  QUE SEU MOLT MALAMENT A LA CADIRA  I ES DESPISTA QUAN LLEGEIX. POTSER SE LI HAURÀ DE DONAR ALGUN CLATELLOT .
BÉ PERÒ ARA JA SOC AQUÍ  PERQUÈ CONTINUI LA GRESCA .ESPERO QUE DEMÀ AQUESTS ALUMNES QUE HE NOMBRAT ES PORTIN UNA MICA MILLOR.i AQUEST  QUE SEMBLA D’ UN PAÍS LLUNYÀ QUE NO EM MOLESTI I DEIXI DE TOCAR-ME EL CAP !!!!
BE ,PER DEMÀ  CALDRIA  QUE PORTESSÍU , A MÉS DEL DAVANTAL ,UNA CORBATA.
FINS DEMÀ, VISCA  EL CARNESTOLTES ! AMB IL·LUSIÓ !!
Cubells.,  en l’any 13 després del segon mil·leni.

No em dic Caputxeta !

Títol : No em dic Caputxeta ! .

Autor/a : Teresa Blanch .

Il·lustradora : Mercè Canals.

Adreçat  a 2on/3er Curs  de Primària .

Email del Carnestoltes

Dimarts 13 de febrer de 2013.

Aquesta tarda hem rebut un email del Carnestoltes que deia així :

Bona  tarda a tothom !  Sóc el Carnestoltes. No puc arribar a temps perquè m’ han dit  que acabeu la classe  a  dos quarts de cinc i jo encara estic dins del refugi  colgat de neu. M’ ha agafat una forta nevada i el refugi on he passat la nit està cobert  de neu .
Sento unes màquines a fora que intenten treure-la.  .Una vegada pugui sortir agafaré el cotxe de línia i el més ràpidament possible baixaré cap a Cubells. Ja tinc ganes d’ arribar ! Vosaltres suposo que també teniu ganes de que us vingui a veure uns quants dies i torni a l’ escola  l’ alegria de cada any en aquestes dates .
Aquest any vinc amb retard perquè m’ han agafat totes les nevades i ventades que hi ha hagut aquestes últimes setmanes arreu . Penso que demà al mati, amb una mica de sort arribaré. Si sentiu que algú truca el timbre sóc jo .
Com que no puc ser-hi abans i penso que la festa ha de començar, m’ agradaria que demà tots els alumnes vingueu a l’ escola amb un davantal de cuina.
He decidit enviar-vos la informació per correu per avançar una mica la gresca.
Encara que vingueu amb el davantal, no vol dir que no s’ hagi de treballar.
Bé em sembla que  ja començo a veure el cel . Ara esperaré que les màquines acabin de treure la neu, berenaré una mica i cap a Cubells falta gent .

Fins demà  i que visca el Carnestoltes , amb retard, però visca !

El Rei Carnestoltes .

Arriba el Carnestoltes

El proper dimarts dia 12 de febrer  arribarà , amb una mica de retard, el Carnestoltes a l’ Escola Sol Naixent de  Cubells . Sembla que s’ ha  endarrerit degut a les grans nevades que hi ha hagut aquests últims dies al Pirineu i que el tenen en un refugi d’ alta muntanya ensorrat de neu . T’ esperem Carnestoltes !

L’ hort al mes de febrer

L’ hort continua encara adormit. les faves han crescut una mica, les cebes no s’ han mogut i d’ espinacs cada dia n’ hi ha més. Aquesta setmana sembrarem les faves de febrer .Vet aquí alguns refranys del mes :
Al febrer tot lo món té què fer .
Al febrer trau flor l’ametller .
Al febrer, abriga’t bé .
Al febrer, faves a fer .
Al febrer, l’home poda l’arbrer .
Bon temps del febrer, cua d’hivern al darrera .
Bufa febrer, març és al darrera .
Curt com lo mes de febrer .
D’any de febrer llarg, Déu te’n guard .
El febrer corre com un gos llebrer .
El febrer, avergonyit, es tapa la cara i surt de nit .
El febrer, mes mentider .
El fred de febrer és pitjor  que el de gener.
Febrer acabat, xarxes al mar .
Febrer encaputxat, bona collita de blat .
Febrer nuvolat, bona anyada de blat .
Febrer plujós, cara de gos .
Febrer, febreret, set capes i un barret .
Febrer, mes mentider, un dia dolent i l’altre també .
Febrer, neu en darrer .
La neu de febrer, com aigua dins el paner .
L’aigua de febrer sempre va bé .
Lluna nova de febrer, primer diumenge de Quaresma .
Neu de febrer, bona si és de primer .
Nevades de febrer, pluges pel juny solen fer .
Novembre i febrer són marit i muller .
Orenetes pel febrer, mal any ve .
Pel febrer crits de lloca i bons ous al galliner .
Pel febrer neix el bon corder .
Pel febrer, abriga’t bé .
Pel gener, cerca les soques, que pel febrer les cremaràs totes .
Pel gener, el mar se’n va i pel febrer el mar se’n ve .
Quan febrer plora abril, riu .
Quan febrer viu, el fred reviu .
Qui sembra pel febrer, collita  té .
Si el febrer no febreja, tot l’any bogeja .
Si et vols casar i vols encertar bé, casa’t el trenta de febrer .
Val més un llop dintre un ramat que un febrer enriallat .

Rata Rubinata…el resum

Els alumnes de CM de l’ Escola Sol Naixent estem elaborant el resum de la Rata Rubinata  , pèls de tomata amb el programa Voki .

Unes altres portades de La Rata Rubinata i Segrestats…

Els dos alumnes de CM  i CS   han elaborat unes portades  alternatives als llibres  Rata Rubinata i Segrestats d’ incògnit ,

Resum de Lila, la dragona….

Durant aquesta setmana hem fet el resum amb  vinyetes del llibre Lila,la dragona… després hem escrit a solta  de cada dibuix el  resum. Vet aquí el nostre resum :

 

Treballem els llibres de l’ Estrella

Els alumnes de 2on  de l’ Escola Sol Naixent de Cubells estem treballant durant aquest mes de gener el llibre de l’ Estrella Ramon : Lila la dragona i la màscara màgica, l’ estem llegint mitja hora cada dia . Avui  a  l’ hora de plàstica  cada alumne ha fet una  coberta alternativa .

La petita onada que tenia mala mar

Títol : La petita onada que tenia mala mar .

Autor : Renaud  .

Il·lustrador/a : Mònica Verena  .

Adreçat a 2on de Primària .

El caçador

Títol : El caçador

Autor . M. Àngels Gardella .

Il·lustrador : Joan Antoni Poch

Adreçat a 2on de Primària.

La granota sabuda

Títol : La granota sabuda .

Autor Lauro Olmo ( Versió catalana de Francesc Boada )

Il·lustrador/a : Jesús Gabán .

Adreçat de 2 on  curs .

Patates i tomàquets

Títol : .Patates i tomàquets .

Autor : Joyce Dunbar .

Il·lustrador/a : Conxita Rodriguez .

Adreçat a 2 on Curs de Primària .

Dit i fet

Títol : Dit i fet.

Autor : Montserrat Janer.

Adreçat a 2 on Curs .

 

Les sabatilles de l’ avi

Títol : Les sabatilles de l’ avi  .

Autor : Joy Watson

Il·lustrador/a : Wendy Hodder .

Adreçat a 2on curs

El dilluns l’ àvia  li va dir a l’ avi que li convenia unes sabates noves perquè les velles eren foradades. L’ avi li va dir que les sabates  ja li agradaven .L’ àvia li’n va comprar unes però l’ avi no se les va voler posar. El dimarts les va trobar amagades i l’àvia li va dir que  també tenia les costures descosides . El dimecres l’ avi  va veure que l’ àvia les donava a  a una dona que recollia  roba usada  i les va poder salvar . L’ àvia li va dir que també tenien el borrissol desgastat . El dijous  l’ avi va trobar les sabates damunt de les escombraries i l’ àvia li va dir que  per les sabates  li sortien els dits . El divendres les va trobar amagades sota una col i el dissabte les va trobar sota  un munt de fulles del  jardí. L’ avi  va insistir que volia les seves sabates  velles. Però quan se les va voler posar el diumenge les sabates se li van quedar a les mans . L ‘ avi  no va tenir més remei que posar-se les noves , les quals  eren comodíssimes .

 

Rata Rubinata, pèls de tomata .

Durant aquesta setmana els alumnes de  CM hem començat a llegit el llibre de l’ Estrella Ramón : Rata Rubinata, pèls de tomata . Durant la propera setmana el començarem a comentar  .El treball a realitzar serà una comprensió escrita i oral, un resum amb dibuixos i  unes preguntes a l’ autora  . Durant el mes de gener i febrer  anirem comentant la lectura amb aquestes qüestions :

1.-A la primera pàgina tens una descripció de la Rata Rubinata . Copia-la.

2.-

Lila, la dragona i la màscara màgica.

Durant aquesta setmana els alumnes de  segon hem començat a llegir el llibre de l’ Estrella Ramón : Lila , la dragona i la màscara màgica. Avui divendres hem fet un comentari de la part del llibre que hem llegit . Al llarg de les properes setmanes anirem comentant el llibre amb aquestes preguntes :

1.-A la primera pàgina del conte tens una descripció de la dragoneta Lila. Copia-la a la  teva llibreta.

2.-

Treballem la pasta endurida

Durant aquest mes de gener estem treballant amb la pasta endurida de  jovi.  Hem fet uns bolets i una vegada secs els hem pintat i enganxat en una fusta .Hem construït també una agulla per agafar notes.

Estrella Ramón : l’ autora

Aquest divendres, dia 18 de gener, hem començat a treballar l¡ Estrella Ramón  amb els alumnes de 2on.  Hem escrit unes quantes dades de l¡ autora  a la pissarra i els alumnes han conegut els dos llibres  que  han de  llegir : La bugada del cel i Lila, la dragona i la màscara màgica .

Estrella Ramon va néixer  a Tortosa, 1964. Ha fet moltes feines: de botiguera a la vora de la platja, de secretària d’uns advocats, d’intèrpret a un hotelàs carregat d’estrelles, … Darrerament treballa de professora de música a l’escola del barri i volta amunt i avall dels Països Catalans impartint cursets de didàctica de la música. També toca una mica de jazz i música clàssica a les tecles negres i blanques d’un piano , toca l’ acordió,  escriu contes per a nens i nenes .Contes  que després comenta  a les escoles d’ arreu de Catalunya  en el programa de Cultura Itinerant  d’ escriptors a les aules que organitza des de fa anys la Generalitat de Catalunya .

Els llibres de l’ Estrella Ramón per treballar

Els llibres que treballarem de l’ Estrella Ramón són :

Per CS  : Segrestats d’ incògnit  .

Per CM : Ptolomeu , el cuinetes  i Rata Rubinata , pèls de tomata .

Per CI : La bugada del cel      i Lila, la dragona i la màscara màgica .

Per EI : La bruixeta fa bondat .

 

L’ hort al mes de gener

Avui hem anat a veure  l’ hort .Aquesta és una època en que les plantes  estan poc actives . Les faves tenen uns  5  cm, les cebes  , l’ escarola i els espinancs van aguantant el fred però tenen poc moviment .Cada quinze dies anirem  fent l’observació .

Treballem l ‘obra de l’ Estrella Ramon

Aquest any dins del programa de Cultura Itinerant  se’ns ha assignat l’ Estrella Ramon  . Com  hem fet amb els altres autors com en Ricardo Alcàntara, Miquel Rayó, Mercè Arànega treballarem  la seva obra . Una vegada treballada  l’ autora ens visitarà  el dia de la Trobada Pedagògica que fem cada any en una escola de la ZER El Romaní i els nens tindran  la possibilitat de coneixer-la de més a prop.

Han arribat els Reis

El dimarts dia 8 quan vam arribar a l’ escola ens esperava una bona sorpresa. Havien passat els Reis .Vet aquí  les imatges ….

El treball de Nadal

Nadal 2012

Aquest any també hem celebrat el festival de Nadal a l’ escola.

..

Si us voleu baixar alguna foto cliqueu aquí.

Història de la pedra i la muntanya

Títol : Història de la pedra i la muntanya.

Autora i il·lustradora : Mabel Piérola

Adreçat a : 2on de primària.

Aquest conte explica la història d’ una pedra i una muntanya que estan al desert .Només els ve a visitar el vent . Les dues es tenien enveja però en el fons  s’ estimaven. Un dia després  de menysprear-se va bufar el vent  durant tres dies. El quart dia es van tornar a menysprear i al moment va tornar a bufar en Cerc, el vent, que va bufar durant un mes.Es van continuar menyspreant i el vent cada vegada bufava  durant més temps tansformant-les amb la seva força. Però elles continuaven   plenes d’ enveja. Ara  el vent va bufar durant un segle. El primer dia, al cap d’ un segle, es van adonar que ja no estaven una davant de l’ altra sinó l’ una damunt de l’ altra formant-ne una de  sola. A partir d’ aquell moment van  descobrir que estaven fetes de la mateixa matèria i van deixar d’ odiar-se  per estimar-se sempre més .

El pirata honest

Títol : El pirata honest .

Autor/a : José Agustín Goytisolo  .

Il·lustrador/a : Juan Ballesta .

Adreçat a : 2n de Primària .

Go to Top