Les ovelles d’en Nico
Títol : Les ovelles d’ en Nico .
Autor/a : Elisa Ramón .
Il.lustrador/a : Agustí Asensio .
Editorial : edebé .
Adreçat a 2on curs de primària .
Seguint el rastre Del cervatell
Títol : Seguint el rastre del cervatell .
Il.lustracions de Pierre Couronne .
Adreçat a CI de primària
El conte explica la vida del cervatell : el naixement , els seus primers passos , el coneixement de l’ entorn , els perills del bosc com els incendis forestals…les estacions de l’ any, les baralles entre els mascles , els perills dels caçadors ,l’ arribada de l’ hivern i finalment la crescuda de les banyes quan el cervatell s’ està convertint en cérvol .
En Galceran i les marietes
Títol : El Galceran i les marietes .
Autor/a : Caterina Valriu .
Il.lustrador/a : Carme Peris .
Adreçat a segon curs de primària .
Punts de llibre per la solidaritat
Els alumnes de l’ Escola Sol Naixent de Cubells participem aquest any en els punts de llibre per la solidaritat . Aquesta és una iniciativa de Save the Children en la que els alumnes decorem un punt de llibre i el Dia del Llibre el venem a un familiar , amic o conegut. Els diners que s’ obtenen s’ envien, aquest any, als nens del Sahel que pateixen mancances .
Fem un colom de la Pau.
A l’ hora de plàstica aquesta setmana hem dibuixat un colom de la Pau sobre fang blanc. Una vegada s’ ha assecat cada alumne l’ ha pintat com millor li ha semblat . Vet aquí les imatges .
Ens mengem la mona
Aquesta tarda a les quatre ens hem menjat les mones .
Cliqueu aquí si us voleu baixar les fotos .
Fem la mona
Els nens i les nenes de l’ Escola Sol Naixent aquest matí hem fet la mona. Primer hem partit el pa de pessic pel mig i l’ hem emplenat de melmelada . Després l’ hem tancat i l’ hem cobert de nocilla . Finalment l’ hem decorat amb ” lacasitos” i al mig hi hem posat un ou de Pasqua. Aquí teniu les imatges . Si us les voleu baixar cliqueu aquí .
El març a l’ hort
Ahir vam anar a l’ hort i vam observar que hi havia molta herba. La vam treure de les cebes i de les faves . Les faves també les vam cavar. Durant el mes de març continuarem netejant l’ hort d’ herba i plantant més faves, enciam i cebes.
Plantem rosers
Aquest matí els alumnes de CM i CS de l’ escola hem plantat esqueixos de rosers en un test. Primer hi hem posat pedretes al fons. Després una mica de terra i seguidament l’ esqueix. Hem tapat totes les vores prement la terra i l’ hem regat. A veure quants en viuran !
Entrevista amb l’ Estrella Ramon CM i CS
-Per què els dibuixos de la segona edició de la Rata Robinata surten trossos de paper de diari? -Perquè a la il·lustradora li agrada molt el collage.
– Per què vas triar Honorata i Safata-de-Plata per les que manaven? -Perquè el nom havia d` acabar en -ata.
-Per què vas triar que els de la claveguera fossin del Real Madrid? – Ho van elegir els meus amics .
-A què es refereix les Clavegueres Unides? – Es refereix a tot el món.
-Per què vas triar el color vermell per la rata? – Perquè és el meu color preferit.
-Quin és el llibre que ha tingut més èxit? -Rata Robinata, La bugada del cel i Segrestats d’incògnit.
-Has escrit molts llibres? – Sí , com a quaranta.
-Quan eres petita que volies ser de gran? I per què? -Músic. Perquè m`agradava molt.
– Per què vas triar primer ser professora de música? – Perquè era el meu somni.
-Per què escrius contes? -Perquè un dia em vaig adonar que quan el meu padrí contava contes la meva germana no em pegava..Aleshores vaig decidir fer-ho jo .
-T’han agradat tots els teus contes? -Sí.
-A quants any vas començar a escriure contes? -Als vuit anys.
– Als teus pares els hi va agradar que siguessis escriptora? –Sí.
Visitem Tarraco 2
Dsprés de visitar el circ vam anr al Museu Arqueològic . Vam veure peces trobades als diferents edificis . Columnes, frisos, capitells, mosaics, estàtues….A una altra part del museu vam poder veure àmfores ,vaixelles de vidre, de ceràmica i altres estris més personals com llànties, botons, agulles, fíbules…i joguets. destaca la figura de la nina s’ ívori .també àncores .Una vegada feta la visira al museu vam anr a través dels carrers cap a muralla. Vam visitar la muralla on vam observar la seva alçada i les marques dels picapedrers als carreus .A les 2 de la tarda vam acabar la visita, vam dinar i cap a casa .
Visitem Tarraco 1
Els alumnes de CM i CS de la ZER El Romaní, hem visitat avui l’ antiga Tarraco dels romans. Primer hem anat a veure l’ amfiteatre i després el circ. L’ amfiteatre està força ben conservat i un es fa la idea de com era en època dels romans.Del circ en queda poc. Només una de les parts laterals on giraven les quàdrigues .Les altres parts estan sota els edificis que es van construir més tard . Només amb la part que hem vist ens hem fet la idea de la grandària d’ aquest edifici dedicat a les curses de quàdrigues .
Pintem amb aquarel·la 1
Al llarg d’ aquest segon trimestre els alumnes han pintat amb aquarel·la . Han après que per fer colors més clars cal posar-hi més aigua que color i pels colors més forts cal més color que aigua . Durant aquests dos mesos de gener i febrer ho hem fet amb aquarel·la de “pastilla” . Durant el març ho farem amb aquarel·la de tub. Vet aquí unes mostres .
Entrevista a l’ Estrella Ramon CM i CS
Els alumnes de CM i CS de la ZER una vegada escoltada l’ autora també li van fer unes preguntes .
Preguntes a l’ Estrella Ramon EI i CI
El passat divendres ens va visitar l’ Estrella Ramon . Els nens de CI i CM li van fer algunes preguntes.
1.-Com és que hi havia rentadores al cel al llibre ” La bugada del cel ” ?-Perquè era màgic.
2.-Com és que amb una rentadora tot va quedar blanc ? -Perquè el sabó era molt fort .
3.-Per què en un dibuix la Serafina tenia moltes mans ?-Això ho hauríeu de preguntar a la il·lustradora .
4.-Per què la Lila no es podia menjar la llenya al conte de “Lila, la dragona, i la màscara màgica” ? -A vosaltres també algunes coses no us agarden.
5.-Per què li vas posar Lila a la dragona ? –És un llibre que també vaig escriure per un altre país i la dragona sempre s’ havia dit Lila .A m,és és un color que m’ agrada .
6.-Per què els seus pares i el seu germà no l’ ajudaven ?-Perquè volien que aprengués a menjar llenya tota sola .
7.-Quan i com vas començar a escriure ? –Vaig començar a escriure als 8 anys per distreure les meves germanes i cosines .
8.-Quin és el teu llibre més popular ? -El ratolí Antoní , La rata Rubinata… i Segrestats d’ incògnit .
9.-Quin és el llibre que més t’ ha costat d’ escriure ?–Potser “Segrestats d’ incògnit “.
10.-Quin és el teu personatge preferit ? –Tots els personatges són els meus preferits ..
XII Trobada 3
Després de dinar vam fer jocs esportius . Clqueu aquí si voleu veure les fotos
XII ena Trobada Pedagògica de la Zer El Romaní
Avui hem fet la dotzena trobada pedagògica de la Zer El Romaní. Aquest any l’ hem fet a Montgai. Ens ha visitat l’Estrella Ramon amb la que hem comentat els seus llibres i la seva feina .També han vingut els mossos d’ esquadra. Després de dinar hem fet jocs de pati. Feu clic aquí si voleu veure les fotos .
L’ hort al març
Aquest mes de març que començarem demà és el mes en que tenim de tornar a plantar : plantarem enciam, noves faves, espinacs i cebes. Caldrà treure l’ herba i cavar les faves i les cebes que vam plantar a la tardor. Observem que els espinacs van creixent .
El temps a l’ escola
Ja fa uns quatre cursos que participem en el projecte Meteodescoles . És un projecte en el qual les escoles que hi participen anoten l’ estat meteorològic del dia anotant les dades ales 9 i a les 13 hores del matí. En un planisferi es pot veure el temps que fa a les diferents escoles que hi participen, la majoria de França que és on neix aquest projecte .
La bugada del cel
Treballem el diari personal
Els alumnes de segon hem treballat aquest dijous i divendres “El diari personal “. Vet aquí els exemples:
Altres portades
Festa del Carnestoltes2
Després de donar el tomb pel poble amb el Carnestoltes hem tornat a l’ escola. Els alumnes de 4art i de 6è s’ han repartit els papers del judici del Carnestoltes . Finalment , encara que amb alguns dubtes per part del jutge , l’ hem cremat . Seguidament hem fet un berenar .
Vet aquí les imatges :
Si us voleu baixar les fotos cliqueu AQUÍ
Festa del Carnestoltes1
Avui, dimarts dia 19 de febrer, hem celebrat a l’Escola Sol Naixent de Cubells la festa del Carnestoltes. De fet, ja feia una setmana que el carnestoltes estava a l’ escola i durant aquesta setmana ens ha deixat missatges . El missatges consisstien en portar alguna cosa pel dia següent : una corbata, un davantal de cuina, una sabata de cada mena…. Avui a la tarda tots els nens de l’ escola han vingut disfressats de casa. Hem carregat el Carnestoltes al carretó i l’ hem portat a donar un tomb pel poble. Vet aquí les imatges :
Si us les voleu baixar cliqueu AQUÍ
Testament del Carnestoltes
Dimarts 19 de febrer de 2013
JUDICI AL SENYOR CARNESTOLTES
CUBELLS ,AL DIA DEL SENYOR DINOVÈ DEL MES SEGON DE L’ ANY TRETZÈ DESPRÉS DEL SEGON MIL·LENI
JUTGE .-Bona tarda nois i noies de l’ Escola Sol Naixent !
Aquesta setmana sembla que a l’ escola hi ha hagut força alegria i una mica de disbauxa .Va bé de tant en tant la disbauxa i d’ alegria n’ hi ha d’ haver cada dia .Rima i tot. Ens hem reunit aquí per valorar si l’ aparició d’ aquest senyor ha estat bona o dolenta pel bon funcionament de l’ escola…..
FISCAL .- És clar que ha sigut dolenta, no en tingui cap dubte, jutge. Jo acuso…..
JUTGE.- Senyor fiscal, faci el favor de seure i callar que a vostè ningú li ha donat la paraula. Que sigui l’ última vegada que m’ interromp quan jo estic parlant i que es dirigeix a mi com a jutge. Ha entès ? Jo sóc el SENYOR Jutge . Calli o sinó a veure si l’ acabarem jutjant i condemnant a vostè.
Senyor Carnestoltes, té la paraula, tots estarem molt contents de poder-lo escoltar. Serà un autèntic plaer fins i tot pel senyor fiscal.
CARNESTOLTES.- Sempre que em trobo amb aquest senyor, em poso nerviós. Què li he fet alguna cosa senyor fiscal?, o és que no es troba bé ?
FISCAL. – Però què diu aquest……
JUTGE.- Senyor fiscal, no torni a interrompre al senyor Carnestoltes. PROU,PROU I PROU ! QUE CALLI !. Continuï senyor Carnestoltes .
CARNESTOLTES.- Gràcies senyor jutge, jo només he vingut una setmana a portar alegria a l’ escola. Ja sé que d’ alegria a les escoles n’hi ha sempre, però aquesta setmana penso que els nens s’ ho han passat molt bé oi?. Ah!, i jo també. Doncs no sé de què se’m pot acusar?
FISCAL.- Suposo que ara puc parlar jo, perquè sinó no sé que hi he vingut a fer aquí. Ara li diré perquè l’ acusem i el volem tirar a la foguera. Primer perquè va venir sense avisar i això no es fa. Després perquè ja el primer dia va fer venir als alumnes amb un davantal de cuina. Es pensa vostè que a l’ escola s’ hi cuina ? . Un altre dia els feia portar una sabata de cada mena . S’ imagina que els alumnes els agafa per aquesta moda .Quin problema que tindrien les fàbriques ! El dia de la corbata li puc deixar passar perquè anaven tots molt elegants . I el dia de les ulleres de sol ja és imperdonable, increïble, jo vaig quedar estorat ,que no veu que els alumnes no veien ni les lletres …..
JUTGE. – Ja n’hi ha prou. Ara segui i no el vull tornar a sentir més ; em sembla que ja ha parlat pels propers 3 anys. Té alguna cosa a dir sobre l’ extensa exposició del fiscal, senyor Carnestoltes ?Pensi que m’ agradaria deixar-lo una temporada aquí amb nosaltres, però la tradició, és la tradició… i fins el moment present si les circumstàncies ho permeten, no hi cap Carnestoltes que s’ escapi de la foguera. Com li he dit abans , la tradició és la tradició .
CARNESTOLTES.- Li agraeixo les seves paraules senyor jutge, vostè i tots els alumnes m’ han caigut molt bé. Intentaré respondre a les acusacions del fiscal . El davantal del primer dia és perquè a l’ escola s’ hi cuina i molt i bons productes perquè els nens aprenen molt .Una sabata de cada mena i les ulleres és perquè s’ acostumin una mica a que les coses no són sempre fàcil i cada dia treballin més per superar-se .
JUTGE.-Bé senyor Carnestoltes, m’ha gairebé convençut. Penso que té molta raó en tot el que ha dit i estic a punt de perdonar-li la vida. Què vol dir alguna cosa més , estimat amic ?
CARNESTOLTES .- Accepto el meu destí perquè sé que és la tradició però abans m’ agradaria dir unes paraules als alumnes i als mestres d’ acomiadament.
Començaré per la classe dels grans :A l’Ainhoa que li agrada molt parlar, unes ganes de treballar, a la Zuzanna que sovint es despista, concentració per a cada dia, a la Montse , que treballa bé , li deixo una mica més d’ energia per calcular amb alegria . Al Pau, un alumne molt treballador , un gran palau amb moltes cadires perquè s’ acostumi a seuré bé a casa i a l’ escola . Pel Pawel vitamina I perquè no s’ oblidi cada dia de llegir .Per l’ Alexandre uns sobrets de camamilla perquè cada dia treballi molt amb alegria . Per l’ Isidre vitamina A perquè no pari de treballar i no parar. A l’ Oscar caldrà receptar-li una estada en un convent perquè calli més sovint i que sigui capaç de trobar quan se’n va al llit un llibre molt divertit . Per la Zaira un glop d’ algun xarop que es prengui cada dia abans de venir a l’ escola, dir hola i posar-se a treballar i no badar .I també un ocellet que li recordi l’ any que ve tot el que ha après aquí de bé .I que els nens i els mestres i jo també la trobarem a faltar l’ any que ve .
Ara els toca als nens petits: al Marc que és molt juganer, que aprengui a pintar bé, a l’Hug que no pot parar, una cadira per descansar , a la Fernanda que li agrada molt ajudar,uns caramels per començar, al Joel que li agrada molt llegir, que li porti un conte del Flautista d’Hamelí, al Radziu que acaba molt aviat, un grapat de tranquil.litat, al Guifré molta energia, perquè acabi la feina cada dia i a la Thalia que dibuixa molt bé, un bloc amb llapis i paper.
JUTGE.- Ja està bé senyor Carnestoltes .Que es compleixi la tradició. A la foguera !!!!!,
CARNESTOLTES.- Ah !! Hem deixava els mestres . Per a tots ells paciència , no amb els nens sinó amb els polítics que els agrada retallar fins i tot l’ esmorzar .Fins l’ any que bé!!!! M’ ho he passat molt bé!!
Comentaris