Dividir per 2 xifres. 4art

Divisió per 2 xifres1          Divisió per 2 xifres2     

Fruita o verdura. Algunes de les endevinalles dels alumnes.2

És verda per fora
i per dins del color,
d’ un extintor
i sembla una pilota de rodó
.
Què és?

Per fora és vermelleta
i per dins té alguna llavoreta.
La posem per amanir
i li agrada molt al padrí.

Què és ?

La recepta. Primers plats.Tots.

Ja portem uns quants dies a casa i ens cal trobar la part positiva d’ aquest confinament . Una part positiva és que estem tots a casa i podem disfrutar de les hores de menjar tots plegats. Doncs també podem participar tots, sempre que sigui senzill, en l’ elaboració del menú.
A l’ escola ja hem treballat la recepta i tots sabeu els apartats que té . Normalment quan fem una recepta posem els ingredients per quatre persones. Si a casa sou més o menys la podeu escriure tal com la feu.

Així doncs, avui ajudareu al pare o a la mare a elaborar el Primer plat del dinar d’ avui. A mesura que ho aneu fent anoteu els passos i el temps.

COLIFLOR A LA CUBANA

INGREDIENTS ( Per a 4 persones )

-500 grams de coliflor.
-4 ous.
-200 grams de tomàquet fregit.
-4 plàtans

PROCEDIMENT

1-Trosseja i neteja els arbrets de coliflor i posa´ls a coure durant uns 30 minuts.
2-Una vegada cuit xafal’s amb la forquilla o fe-ne trossets petits amb el ganivet .
3-Fregeix quatre plàtans i quan estiguin rossos treu-los del foc.
4-A continuació ves fent els ous ferrats.
5-Tot seguit escalfa el tomàquet fregit.
6-Per servir, col·loca de base coliflor,el plàtan al costat, el tomàquet i, a sobre, l’ ou.

ALTRES
-Si us agrada la verdura més al dente la deixeu menys temps al foc.
-Temps total en l’ elaboració , 60 minuts.

El cérvol i el seu reflex. Faula.2on

Llegeix la faula 3 vegades i respon a les preguntes de sota

EL CÉRVOL I EL SEU REFLEX

Marejat per la set, un cérvol va arribar a una font. Després de beure, va observar el seu reflex a l’aigua. Va quedar encisat observant la seva bonica cornamenta i es sentia molt orgullós, però no estava content amb les seves potes primes i dèbils. Mentre li passaven aquests pensaments pel cap, aparegué un lleó que va començar a perseguir-lo. Ell es va posar a córrer i el va guanyar per una gran distancia, perquè la força dels cérvols està en les seves potes i la del lleó en el seu cor.

Mentre corrien pel camp, el cérvol va mantenir la distancia que el salvava; però al endinsar-se al bosc les seves banyes es varen embolicar a les branques d’un arbre i no poguent escapar, va ser atrapat pel lleó. Quan estava a punt de morir, va exclamar :

-Desgraciat! Les meves potes, que pensava que em trairien, són les que m’han salvat, i les meves banyes, en les que posava tota la meva confiança, son les que m’han traït.

Moralina:

Moltes vegades, les persones que creiem més indiferents, són les que ens donen un cop de mà en els moments difícils, mentre que les que ens alabaven, ni tan sols se’ns acosten.

Autor: Isop

COMENTARI

1.-Quina part del seu cos li agrada més al cérvol ? -I menys ?

2.-Qui va aparèixer aleshores ? – De moment, es va poder salvar ? -Per què ?

3.-Què li va passar aleshores quan va entrar al bosc ? -Com et sembla que acaba la faula ? –Podria acabar d’ una altra manera ? -Quina ?

4.-Sabries explicar amb les teves paraules la moralina de la faula d’ Isop ?

VOCABULARI

Encisat
Orgullós
Indiferent
Alabaven
Donar un cop de mà

Fruita o verdura. Algunes de les endevinalles dels alumnes.

A l’ oli i al pa
i a un bon dinar,
el puc acompanyar
i el Dràcula no s’ atansarà
.
Què és ?

Sóc blanc i tinc verdor,
i faig molta olor.
A la flama em posen per ser millor
i amb la salsa encara estic més bo.

Què és ?

Sóc una fruita
de color morat,
i al collir-me esverat
surts ben esgarrapat.

-Què és ?

Matemàtiques. 2on.1 d’ abril

Aquestes són les activitats de matemàtiques d’ avui:

Activitat 1 ( Sumes)

Activitat 2 ( Sumes i restes)

Activitat 3 ( Conquesta territori )

Activitat 4 ( Meitat, doble, triple….)

Fruita o verdura. Ho endevines ?.Tots

Entreu dins d’ aquesta adreça que us deixo a sota.
1er-Llegiu la petita endevinalla i intenteu-la endevinar.
2on-Comproveu que l’ heu encertat o no.
3er.-Compteu quantes n’ heu encertat.

Clica aquí .

A veure si sou capaces/ capaços de fer-ne dues o tres.

Pinotxo. Capítol 28.4art i 5è

Llegeix atentament el capítol 28 i fes-ne un resum .

Pots començar així :

QUAN els gos estava a punt d’ atrapar a en Pinotxo, el titella va fer…………..
( Continuar )

Pinotxo va començar a nedar i a vora de la platja va veure una cova. Aleshores quan , encara estava a l’ aigua i es dirigia a la platja,……..( Continuar )

El nen i les ametlles. Faula.2on

Llegeix la faula en silenci i després en veu alta. Tot seguit respon a les preguntes.

EL NEN I LES AMETLLES

Un nen que tenia molta gana va veure un pot d’ ametlles sobre la taula de la cuina i , delint-se de tastar-les i gairebé sense poder-se contenir ,va cridar la seva mare i li va dir :
-Mare, que en puc menjar unes quantes ?
-Agafa’n un grapat-va contestar la mare-.Però només un , que no trigarem gaire a sopar.
Com que el nen era molt golafre, va posar la mà dins el pot i va agafar tantes ametlles com va poder.Però el puny es va fer tan gran que, per molt que estirava el braç amb força, es veia incapaç de treure la mà del pot .
-Fill meu-li va dir llavors la mare-, si no deixes anar la meitat de les ametlles, no te’n podràs menjar cap.

ISOP

COMENTARI
1.-Creus que actua bé el nen al principi ? – Per què ?
-Per què no pot treure el puny de dins ?
2.-Què et sembla que farà finalment el nen ?
3.-Què creu que ens ensenya aquesta faula ?

VOCABULARI

Delint-se
Golafre
Incapaç

El llop i el gos guardià.Tots.

Llegeix la faula en silenci i després en veu alta i respon les qüestions .

EL LLOP I EL GOS GUARDIÀ

Un llop que estava mort de gana, va trobar un gos mastí, gras i sa que corria pel bosc. El llop el podia haver atacat i haver-se’l menjat, però no es va veure amb prou forces per lluitar amb ell.
Llavors el llop es va acostar per parlar amb el gos i afalagar-lo sobre el seu estat físic.
El mastí li va respondre:
-No estàs tan bé com jo, perquè no vols, deixa el bosc i els teus amics. Segueix-me i tindràs una vida excel·lent.
I el llop li va preguntar:
-I què hauré de fer?
-No gaire res –va dir el gos –hauràs d’atacar a qui posi en perill la vida del teu amo; estimar als teus propietaris, i sempre complaure’ls. Amb una cosa tant simple com això que et dic, tindràs les sobres de tots els dinars, ossos de pollastre, carn fresca, fruita, verdures i també l’estimació dels teus amos com agraïment per la teva tasca.
El llop es va sentir feliç i ple d’esperança.
Mentre caminava cap a la casa de l’amo del mastí, el llop es va adonar que el gos tenia un pelat al coll.
-Què és això? –va preguntar.
-Res.
-Com que res?
-Que pesat que ets home, et dic que no és res !
-Però per algun motiu tens el coll pelat?
-Deu ser la marca del collar que fa servir l’amo per lligar-me.
-Lligar-te! –va exclamar el llop-. Tu no vas on vols?
-No sempre, però això que importa?
-És tan important, que no vull ni el més gran dels tresors per renunciar a la meva llibertat –va dir el llop, i va marxar corrents, sense mirar enrere.

Isop

COMENTARI

1.-Quins són els dos protagomistes del conte ? -Què li opassa al primer ?
-I al segon ?
-Per què creus que el llop no s’ atreveix a atacar-lo ?
2.-Què li va explicar al llop al gos per poder anar ben alimentat ?
-El va convèncer al principi ?
3.-Quan va començar a dubtar ? – Què li va dir el gos ?
-Què va fer aleshores el llop ? -Per què ?
4.- Què ens vol ensenyar Isop amb aquesta faula ?

Valoració de la setmana.Tots.

En aquest apartat valorarem el que més ens ha agradat del què hem fet durant la setmana. El que ens ha costat més, el que menys i tot el vulguis…..etc

Clica a sota on hi posa : Deixa un comentari. I li deixes

Pinotxo. Capítol 27 . 4art i 5è

Llegeix atentament el capítol 27 de Pinotxo i respon les preguntes. Si alguna pregunta no la saps torna’l a llegir
RECORDA QUE :Cal escriure la pregunta i respondre-la. No copiar-les totes a la vegada.

COMENTARI
1.- Van veure el Tauró quan van arribar vora la mar ?
-Quin era l’ objectiu dels nois ?
2.-Què en penses de la frase que diu en Pinotxo .” I si jo estudio, vosaltres què n’ heu de fer ? -Per què ?
-A la teva vida diària a qui t`assembles més a en Pinotxo o als seus amics ? ( Sigues sincer )
-Per què ?
3.-En Pinotxo els fa cas ? -Què passa aleshores ?
-Qué li comencen a tirar al titella ?
-Creus que és una baralla justa ? – Per què ?

4.- Què passa quan el més gros llença aquell llibre tant gruixut contra el Pinotxo ?
-Com reaccionen els nois ? – I el Pinotxo ?

5.-Què va passar quan van arribar els dos guàrdies ?
-Per què ?
-Quina estratègia va utilitzar el titella per poder-se escapar ?

6.- Què és el que t’ agradat més del comportament del titella en aquest capítol ?
Per què ?

El riu.Tots.

Mira aquest video i respon les preguuntes. Si es necessari visiona`l més vegades.

EL RIU

ACTIVITATS
1.-Per què el nostre planeta rep el nom de planeta blau ?
2.-Què és un riu ? – I un afluent?
3.-D’ on poden néixer els rius ?
4.-Explica què és ?:
-El cabal d’ un riu.
-El curs d’ un riu.
-El llit d’ un riu.
5.-En quines parts es divideix el cus d’ un riu ? – Si tu fossis un riu on estaries actualment?
6.- Per què en els curs baix el riu és molt més ample i porta més aigua ?
7.- Dibuixa un riu i senyala totes les paraules que recordis: Afluent, curs,llit….

La guineu i el raïm . 2on

Llegeix la faula de la guineu i el raïm i respon les qüestions

LA GUINEU I EL RAÏM

Una guineu que casminava per un camí sec i polsós va alçar els ulls i va veure un penjoll de raïm madur que sobresortia per damunt d’ una tanca.tenia uns garns tan grossos que semblava que estiguessin a punt d’ esclatar, i la brisa escampava la dolça flaire de la fruita pels prats.
“Aquest raïm deu estar per llepar-se els bigotis”, va pensar la guilla. de ,manera que va agafar impuls i va saltar tant com va poder, però el raïm continuava penjat fora del seu abast. Sense desanimar-se va agafar més embranzida i va saltar més enlaire, però tampoc va arribar fins al penjoll.encara ho va provar unes quantes vegades més, porò finalment es va convèncer que no hi tenia res afer i es va dir:
“Aquest raïm no sembla gaire madur, de fet,són uns grans verds i escarransits. No val la pena que m´hi encaparri; per què hauria de perdre el temps en un raïm tan àcid com aquest?”.
I així amb el cap ben alt, la guineu es va allunyar caminet avall.

Quan la guineu no les pot haver, diu que són verdes.

ISOP

COMENTARI
1.-Què va veure la guineu ? -Què va fer per aconseguir el seu objectiu ?
-El va aconseguir ?
2.-Com eren, segons la guineu els grans de raïm a l’ inici ?
-I al final ?
3.-Per què creus que la guineu diu que el raïm no és bo?
4.-Amb quina altra paraula s’ anomena la guineu en la faula?
5.-Explica aquestes expressions:
-Estar per llepar-se els bigotis.
-Va agafar embranzida.
-No cal que m’ hi encaparri.

Pinotxo. Capítol 25 i 26. 4art i 5è

CAPÍTOL 25

1.-Què volia ser en Pinotxo ? -Què li calia fer per ser-ho ?
-En quines 4 o 5 coses havia de canviar ?
2.-Per què la Fada l’ havia perdonat ?
3.-Quan en Pinotxo passa d’ estar alegre a posar-se enfadat ?
-Què li explica la Fada que els passa als que no treballen ?
-Què promet finalment en Pinotxo ?

CAPÍTOL 26

1.- Què va passar l’ endemà a l’ escola entre els nens i el Pinotxo ? – Què els va dir en Pinotxo ?
-Què va passar quan un nen va voler pegar a en Pinotxo ?
2.- Com es van comportar a partir d’ aquell moment els alumnes amb el titella ?
-Què en pensava el mestre d’ en Pinotxo ?
-A partir d’ aquell moment quins canvis va fer en Pinotxo ?
-De què l’ avisava la Fada i el mestre ?
3.-Què li van explicar al Pinotxo un dia que va trobar algunbs nens anant cap a l’ escola ?
-Creus , que en un primer moment en Pinotxo vol anar amb aquells nens ? -Per què ?
-Quina raó li donen ells per anar-hi de seguida?

VOCABULARI
Ser un dropo
Semblava fora de si
Tenir bon cor
Tornar al bon camí
S`ho va prendre amb filosofia
Tocarà el dos
Tenir ales als peus

Repassem Matemàtiques. 2on

Clica aquí i treballa durant un 15 minuts aquesta aplicació de matemàtiques. Veuràs que et marca el temps . Arribes fins a 10 minuts dues vegades i m’envieu la foto resultant de la pantalla a l’ arribar a 10 minuts. A veure quantes operacions fas.(Després d’ iniciar el joc has de marcar el nombre,comprovar i nou exercici, fins a 10 minuts dues vegades )

Ara clica aquí i fes el mateix que a la primera aplicació

Els dos ases. Faula. 2on

LLEGEIX LA FAULA I RESPON A LES PREGUNTES

ELS DOS ASES

Els protagonistes d’aquesta faula són dos ases que van carregats: un porta sacs de sal i, l’altre, sacs d’esponges. El traginer que els duia no feia més que donar cops a l’ase carregat de sal, ja que com que pesava molt la seva càrrega, anava molt lent caminant. En canvi, el seu company, l’ase que duia esponges, anava més lleuger perquè la seva càrrega pesava molt menys. A més a més, aquest se’n reia de l’altre.

Camina que caminaràs, arriben a un punt en què es troben un riu que havien de traspassar. L’amo va pujar damunt de l’ase carregat d’esponges perquè anava més ràpid. Amb una mà s’agafava a ell i, amb l’altra, conduïa l’altre ase a la vora de l’altra riba. Però de tan cansat que es trobava l’ase carregat de sal, va ensopegar i va caure de ple a l’aigua. Quan es va aixecar es va sentir molt lleuger, i és que la seva càrrega, la sal, s’havia desfet amb l’aigua! Quan va veure això l’altre ase, el de les esponges, va voler fer el mateix, tot i tenir ja una càrrega molt lleugera. Però es va endur una sorpresa perquè en caure a l’aigua ell i l’amo, el pes de la seva càrrega va augmentar, ja que les esponges, a diferència de la sal, s’inflen d’aigua amb el contacte i, per tant, pesen més. Es volia aixecar i posar-se de peu, però no se’n sortia i li va costar tant que no podia arribar a la vora del riu. El corrent de l’aigua se l’anava enduent riu avall fins que uns pagesos que treballaven en aquell lloc que el van agafar amb unes cordes, i ell es va poder salvar.

Un cop salvat l’ase de les esponges, van continuar el camí cap a l’estable i aquest ase no es va lliurar de portar el seu carregós pes a les espatlles. En arribar al lloc de destí, l’ase de les esponges va rebre unes bones fuetades per part del seu amo, que encara estava rabiós per l’acció que aquest havia protagonitzat. Ara era l’ase carregat de sal qui reia de l’altre ase.

COMPRENSIÓ
1.-Per què creus que el segon ase es reia del primer ?
-Creus que el traginer actua bé pegant al primer ase ? Per què ?

2.- Què li va passar a l’ ase que duia la sal quan va estar vora el riu ? -Què li va passar quan va sortir del riu ?

3.- Per què creus que l’ ase que porta les esponges es tira al riu ? – Què li passà ?
-Com qualificaries l’ actitud de l’ ase de les esponges ?

4.-Les faules a l’ Antiga Grècia les explicaven a la gent per fer-los entendre alguna cosa . Què ens ensenya aquesta faula sobre com hem de comportar-nos amb els altres ?

La guineu i els faisans. 2on

LLEGEIX LA FAULA I RESPON LES PREGUNTES

LA GUINEU I ELS FAISANS

Una colla de faisans que estaven a labranca d’ un arbre van veure una guineu sota seu.
-No li traieu l’ ull de sobre !- va xiuxiuejar un dels faisans a la resta-.Aquí dalt setem seguirs, però ja sabeu que les guineus són molt espavilades !
Els faisans es van apinyar i no van deixar de mirar la guineu, que va començar a fer cabrioles com si tot d’ una hagues perdut la xaveta.Saltava sense parar,esgarrapava l’ aire i movia la cua com si se li estès cremant.
En veure les ximpleries que feia, els faisans es van posar a riure.Llavors la guineu es va posar a girar sobre si mateixa a tota velocitat, cada cop més de pressa., fins que de tant mirar-la els faisans es van acabar marejant, van perdre l’ equilibri i van caure a terra.
Ràpida , com una fletxa, la guineu va fer un salt i va arreplegar dos ocells. Els altres es van poder escapar.
-Gràcies per l’ atenció, estimat públic!- va dir la guineu i, després d’ una reverència se’ls va cruspir.
.

Amb traça s’ obte la caça
Isop

COMENTARI

1.-Quins són els protagonistes de la faula ?

2-Què vol dir perdre la xaveta ? I ràpida com una fletxa ?

3.-Per què la guineu actua d’ aquesta manera ?
-Com qualificaries el paper de la guineu ? Per què ?

4.-Què no han tingut en compte el boc l altre dia i els faisans ?
-En què s’han equivocat?

5-Què creus que faran els faisans que van quedar vius si algun altre dia es troben amb la guineu ?

Naturals. Els vertebrats.Tots

Clica i visiona el video
Els animals vertebrats.

ELS ANIMALS VERTEBRATS
COMPRENSIÓ
Una vegada vist el video cal que responguis les següents preguntes.
RECORDA
-Títols amb color i gruixuts.
-Copiar les preguntes sense errades ortògrafiques i amb BONA LLETRA.
-Si alguna pregunta no la saps, torna a visionar el video.
1.-Com es diferencien els animals vertebrats dels animals invertebrats ?
2.-Escriu el nom de 10 vertebrats que has vist al video
3.-escriu el nom de tres invertebrats que hagis vist al video.
4.-Per a què els serveixen els ossos als animals vertebrats ¿
5.-Com es desplacen els animnals vertebrats . Posa un exemple de cada tipus de desplaçament que hagis vist al video.
6.-En quins grans grups es divideixen els animals vertebrats. Posa’n un exemple de cada un.
7.-Dibuixa un animal vertebrat i senyala les seves parts(cap,tronc i extremitats ).

Divendres 20/3/2020

Deixa un comentari a sota del que t’ ha semblat aquesta setmana.El que t’ ha agaradat més de les tasques que has fet i el que menys.

Pinotxo.Capítol 24. 4art i 5è

Abans de començar a llegir el capítol 24, torna a llegir els anterior i corregeix les preguntes que no hagis sabut.

CAPÍTOL 24

1.- Què va passar durant la nit ?
-On va arribar de bon matí ? -Com va ser el dia ?
2.- Després d’intentar veure si veia la barca del seu pare, qui va aparèixer ? – Què li va preguntar el titella ?
-Què li va preguntar el titella després ? -Què li va respondre l’ animal sobre la segona pregunta ?
3.-En Pinotxo es va posara caminar i va a rribar a un lloc, com es deia aquell lloc?
-Per què en Pinotxo diu que aquell lloc no és per a ell ?
4.-En Pinotxo tenia gana però no tenia diners. Quines dues maneres va pensar ho podria fer per menjar alguna cosa ?
-Quina opció va triar ?
5.- Què li van dir tota la gent que trobava ? – I ell que els deia ?
-Com veus l’ actitud del titella ? -Tu com hauries actuat ?
6.-Què li va demanar a la velleta que va passar ? – I després ?
-Què li va dir la velleta ? -Què va fer aleshores en Pinotxo ‘
7.-Una vegada a casa i després de menjar com un lleó de què s’ adona el titella ? -Com reaccionà en Pinotxo ?

VOCABULARI

Va ploure a bots i a barrals.
El cel es va anar asserenant.
Els carrers formiguejaven de persones.
Aquell dropo
Aquell esquenadret
Guanyar-se el pa.
Plorava a llàgrima viva.

La lletera. 2on

Encara que la majoria de les faules estan protagonitzades per animals, el faulista grec Isop en va escriure algunes en que els protagonistes són persones; és el cas de la que llegiràs avui.

LA LLETERA

Caminava ben alegre la lletera cap al mercat. Amb pas viu i llarg, lleugera i senzilla, portava damunt del seu cap una gerra de llet, ben posada al cap damunt el coixinet, i d’aquesta manera pensava arribar sense cap problema al poble.
La lletera era realment feliç i com més s’atansava al poble més gran era la seva felicitat doncs anava rumiant i imaginant que en faria de la llet i quins beneficis en podría treure pel futur.
Els seus comptes imaginàris eren els següents:
De seguida que arribi al mercat trobaré un bon comprador per la meva llet, me la pagarà molt i molt bé doncs la llet és molt fresca i bona.
Amb aquests diners compraré un gran cistell d’ous frescos.
D’aquests ous en faré tres pollades; tot anirà bé. És senzill, es deia, criar els pollets al voltant de la casa; per molt llesta que sigui la guineu, em quedaran prou pollastres a l’estiu per poder-los dur a mercat i vendre’ls a bon preu.
Amb els diners que obtindré de la venda dels pollastres compraré un porcellet petitet i rosadet.
Ja me n’encarregaré d’engreixar-lo. Creixerà i s’engreixarà molt perquè l’alimentaré amb glans i castanyes.
Serà un porc molt gran amb una panxa que s’arrossegarà per terra.
El duré a mercat i en revendre’l, em donarà molt bons diners.
Amb aquests diners podré comprar una bona vaca amb el seu vedell.
Ja me l’imagino fent saltirons al voltant de la casa i enmig del ramat. En dir això, la lletera va fer un salt plena de goig.
I de sobte la gerra li va caure, es va trencar i es va vessar tota la llet.

Adéu vaca i vedell!
Adéu porc!
Adéu pollets!

Totes les seves il·lusions van desaparèixer en un no res.
Si no hi havia llet ja no hi hauria res de res.
La lletera va quedar-se mirant amb ulls afligits com la seva fortuna havia anat en orris, amb la gerra trencada i la llet escampada per terra.

COMPRENSIÓ

1.-Qui és la protragonista de la faula ? – On anava ? -Què hi anava a fer ?
-Com es trobava ?
2.- Què rumiava que en faria dels diners ? Dels diners compraré ous i dels ous…….. ( Continua )
3.-Què li va passar ?
4.-Com va quedar la lletera ? Per què ?
5.-Aquesta vegada no he escrit l’ ensenyament que tenen totes les faules. Quin ensenyament ens dóna aquesta faula ?

Pinotxo.Capítol 22 i 23. 4art i 5è

CAPÍTOL 22

1.-Què va sentir en Pinotxo quan feia dues hores que dormia ? -Qui era ?
2.-Quina proposta li van fer a en Pinotxo ? ( Explica-ho bé )
-Per què creus que en Pinotxo accepta, inicialment , la proposta ?
-Quines tres accions fa en Pinotxo quan les fagines han entrat al galliner ? ( Escriu-les en ordre )
3.-Què en farà el pagès de les fagines ?
4.-Per què creus que en Pinotxo no descobreix el que feia el gos del pagès ?
5.-Com acaba el capítol ?

RECORDA QUE HAS DE RESPONDRE TOTES LES PREGUNTES.SI ALGUNA NO LA SAPS TORNMA A LLEGIR EL CAPÌTOL.

CAPÍTOL 23

1.- Què va trobar en Pinotxo en lloc de la casa de la fada ? -Què hi posava ?
-Com va reaccionar en Pinotxo ?
2.- Qui va passar volant pel cel ? – Qè li va dir l’ animal que estava fent en Jepet ?
-Com ho van fer per anar fins a la vora del mar ?
-Què van fer a mig camí ?
3.-Què li va explicar una velleta a en Pinotxo quan va arribar a la vora del mar ?
-Com reaccionà el titella quan va veure que la barca del seu pare desapareix ?

LÈXIC

-Xiuxiueig.
-Animals llaminers.
-Una bona entesa.
-Fer-li festes.
-Va caure bocaterrosa.
-Lleuger com una fulla.
-Fer via cap a casa.
-Li regiraven l’ estòmac.

La guineu i el boc. 2on

Llegeix tres vegades la faula i respon les preguntes

LA GUINEU I EL BOC

Va caure una guineu en un pou profund, i es va veure obligada a quedar-se a dins perquè no podia sortir.
Va arribar més tard al mateix pou un boc mort de set, i veient a la guineu li va preguntar si l’aigua era bona. Ella, dissimulant el seu veritable problema, es va desfer en elogis per l’aigua, afirmant que era excel·lent, i va animar al boc a baixar i provar-la.
Sense pensar-ho gaire el boc va saltar al pou, i després de beure aigua fins a saciar la seva set, li va preguntar a la guineu com s’ho farien per sortir d’allà dins.
Llavors la guineu li va dir:
-Hi ha una manera, que sens dubte és la nostra mútua salvació. Recolza les teves potes davanteres contra la paret i aixeca ben amunt les teves banyes; llavors jo pujaré pel teu cos i un cop sigui fora, estiraré de tu.
S’ho va creure el boc i així ho va fer gentilment, i la guineu va trepar hàbilment per l’esquena i les banyes del seu company, i va aconseguir sortir del pou, allunyant-se de la vora del pou a l’instant, i sense complir el que havia promès.
Quan el boc li va recriminar que havia trencat el seu pacte, la guineu es va girar i li va dir:
-Escolta soci, si tinguessis tanta intel·ligència com pèls a la teva barba, no hauries baixat sense pensar abans com t’ho faries per sortir!

Moralina:
Abans de comprometre’t a fer alguna cosa, primer pensa si podràs sortir de la situació en que t’has posat, sense tenir en compte el que t’ofereixin els teus veïns.

Autor: Isop

COMPRENSIÓ

1.-Quins són els protagonistes de la faula ?
2.- Què li ha passat a la guineu ?
3.-Per què creus que la guineu li diu al boc que l`aigua és molt bona ?
4.-Quin problema tenen els dos animals quasn el boc entra al pou ?
5.-Quin dels dos animals creus que és més intel·ligent ? Per què ?
6.-Creus que el boc tornaria a reaccionar igual ? Per què ?

La llebre i la tortuga. 2on

Llegeix tres vegades la faula i respon a les preguntes que trobaràs a continuació

LA LLEBRE I LA TORTUGA

Un dia una llebre se’n burlava de la lentitud al caminar d’una tortuga.
La tortuga, rient-se’n, li va replicar:
– Pot ser que siguis més ràpida, però jo et guanyaria en una competició.
I la llebre, totalment convençuda de que allò era impossible, va acceptar el repte,
i van proposar a la guineu que proposés el camí i la meta.
En arribar el dia i l’hora de la cursa, van començar les dues a la vegada.
La tortuga va començar just en sentir el xiulet amb el seu pas lent però segur,
mentre la llebre va fer un gran salt i un esprint bèstial.
La tortuga no va deixar mai de caminar a pas lent però constant, seguia avançant tranquil·la cap a la meta.
En canvi, la llebre, que havia sortit molt ràpida, en veure com n’era d’enrere la tortuga, va aturar-se a descansar pel camí i es va quedar adormida.
Quan va despertar, no va saber veure on era la tortuga per darrera seu i espantada va veure com la tortuga estava a punt d’arribar a la meta.
Va córrer i córrer tant com va poder, però no va poder fer res per avançar la tortuga, i així fou com la tortuga es proclamà vencedora.

Com heu pogut veure, sovint no per còrrer més s’arriba abans.
El més important és seguir endavant i no defallir.

Fi

COMPRENSIÓ

El text que acabes de llegir és una faula. Una faula és un conte en el qual els protagonistes, la major part deles vegades són animals.
Les faules ens donen un ensenyament .

1.-Quins són els protagonistes de la faula ?
-De què presumia l’ animal més ràpid ? – Què li va suggerir l’ altre ?
2.-Per què creus que la llebre va acceptar ?
3.-Què va fer la llebre quan va veure que la tortuga quedava molt enrere ?
4.- Qui va guanyar la cursa ‘ – Per què ?
5.- Quin dels dos animals creus que actua millor ? -Per què ?
6.- Com podries aplicar aquesta faula a la teva feina a l’ escola ?

Pinotxo.Capítol 20 i 21. 4art i 5è

Capítol 20

1.-Cap a on va anar en Pinotxo quan va sortir de la presó?
-En qui pensava mentre anava pel camí ? -S’ arrepentia del què havia fet ?
-Què va veure de cop al mig del camí ? -Com era aquest animal ?
-Què va decidir fer al cap de tres hores d’ esperar ?
-Com es va morir l’ animal ?
-Què li passa a en Pinotxo quan entra en un camp per agafar una mica de raïm ?

Capítol 21

1.-Qui va passar quan es feia fosc ?
-Què li va dir aquell animalet ?
-Qui va arribar aleshores ?
-En va fer cas del que li va dir en Pinotxo ?
-Per què va posar a en Pinotxo a vigilar la casa ?
-A qui donava la culpa de les desgràcies que li passaven ? -A on va dormir aquella nit ?

LÈXIC
-Ser un busca-raons.
-Com si ho hagués dit a la paret.
-No passava ànima vivent.
-Tal dit, tal fet.
-Li va sortir del cor.
-Passarem comptes.

ELS JOCS OLÍMPICS

Aquest curs treballem els Jocs Olímpics com a treball interdisciplinar. Avui els alumnes llegiran uns fulls d’ informació del número 2 de la revista el Petit Sapiens i intentaran respondre les preguntes que trobaran a continuació.

ELS JOCS OLÍMPICS

1.-On es van celebrar els primers Jocs Olímpics de la història ? -En quin any ?
2.-Hi podien participar les noies ? -Com ho veus ? Per què ?
3.-Quines proves feien?
-Què va rebre el primer guanyador ?
4.-Què era el foc sagrat ?
5.-Per què creus que era molt important l’ educació física pels grecs?
-Digues on anaven els nois quan tenien :
-12 anys
-16 anys.
-20 anys.

ELS GRANS CAMPIONS MODERNS

1.-Qui va instaurar els primers jocs moderns ? – Quin any ?
-Sabries dibuixar la bandera olímpica. Busca-la a internet i dibuixa-la.
-Què simbolitza ?
-Quins valors han de transmetre els Jocs ?
-Un atleta pren un preparat per guanyar una cursa i guanya. Creus que li han de donar la medalla d’ or ? Per què ‘
-Quin premi reben els primers esportistes guanyadors ?
-On es van celebrar els primers Jocs moderns ?
-I els últims ?
Saps on es celebraran els propers ? . Si no ho saps pregunta-ho als teus companys o als mestres.

Pinotxo.Capítol 18 i 19

Pàgina 77

18.-Per què li va créixer tant el nas ?
-Com ho va solucionar la fada ?
-On va anar aleshores en Pinotxo ?
-Qui va trobar pel camí ?
-Què li va explicar la Guineu al Pinotxo perquè li faltava una urpa al Gat ?
-Què volien en realitat els dos animals ?
-Per què creus que la Guineu li diu al Pinotxo que el Camp dels Miracles l’ ha comprat un senyor ?
-Per què creu que la ciutat es diu Atrapababaus ? -Què va passar quan van arribar al Camp dels Miracles ?
-Per què el Gat i la Guineu li diuen al Pinotxo que no volen cap recompensa ?

19.- Per què reia el papagai ? -Què havia passat ?
-A on va anar el titella ?
-Què va fer el jutge ?
-Per què el rei va deixar anar els presoners ?

Pàgina 83

LÈXIC
-Fer un cop de cap.
-Estar la mar de contents.
-Anar al darrere amb un flabiol sonant.
-Es va quedar amb la boca oberta,
-Explicar fil per randa.
-Es va quedar de pedra.

LA PALMA ,UNA BRUIXA ESCABELLADA

Autor o Autora: Lola Casas
Editorial : Alguara
Pàgines : 45
Personatges: Palma , perruquer.
Què és el que més m’ha agradat : Que s’ajuden entre els dos perquè a la Palma l’ajuda el perruquer amb els seus cabells i la Palma ajuda al perruquer a trobar el seu gos .

Blau

Altres imatges Trobada4

I finalment,unes altres quantes ,aquí.

Altres imatges Trobada 3

Aquí teniu altres imatges.

Go to Top