JUTGE.-Bé senyor fiscal , ja n’ hi ha prou ! Ara toca al senyor Carnestoltes dir-hi la seva i defensar-se d’ aquestes acusacions que no tenen massa fonament

CARNESTOLTES.- Només donar-li les gràcies senyor jutge per la seva amabilitat i comentar als alumnes que han vingut molt bonics amb corbata però m’ ha semblat que algun no portava el nus ben fet, així que a veure si n’ aprenen iQue us ajudi el pare o la mare o qui sigui . Altres van confondre el llaç amb la corbata..Avui m’ he divertit molt . M’ han agradat molt els pijames que portàveu .. i ara……

JJUTGE.- Bé senyor Carnestoltes vagi acabant que se m’ acaba la jornada i m’ espera la meva dona per berenar . I si no arribo a l’ hora a mi també m’ acusaran. Té quelcom més a dir ??

CARNESTOLTES.- Bé jo només acomiadar-me dels nens i dels mestres . Bé, pels alumnes i pels mestres el següent : pel Joel , una mica més de ganes al’ hora de fer gimnàstica i que continuï com ara en totes les altres matèries amb molt interès i ganes d’ aprendre .I sort a l’ any que ve … Pel Guifré, que trobo que ha millorat i treballa més, li cal encara uns glops de camamilla i més concentració en alguns moments perquè , en tot a la vida, s’ ha de treballar poc a poc i sense parar per fer la feina ben feta . I que continuï amb aquest toc de creativitat en les activitats mecàniques i imaginatives . Ah, una més : LECTURA, LECTURA, LECTURA…és la salvació de tot .
I de l’ Hug que en diré ? No sé si parlar amb l’ Hug dels dies espessos o amb l’ Hug dels dies que no ho són tant . Doncs que necessita uns quants bidons d’ interès i ganes .
D’ interès no li’n falta a l’ Adrià Ziegler, però si una mica de camamilla cada matí a veure si deixa de ser tant elèctric i para una mica o sinó no para ni ell, ni els seus colors, ni la cadira ….. Això sí, que continuï tant atén com fins ara. I de l’ Esteve què en direm ? Penso que el mestre està força content de la feina que fa al’ escola però no tant de la de casa . Caldrà estar més alerta i que els més petits no el molestin tant. Que continuï esforçant-se a classe i millorar la lletra !
L’ Adrià Trepat és un alumne força trempat que treballa força bé i té interès però , a vegades, puja a la lluna i li costa una mica de baixar . Ah, i a millorar la lletra, com l’ Esteve!
I del Marc, al que no he pogut veure avui, penso que és un bon company per tots però haurà de millorar una mica la lletra i també els textos. Ja sé que d’ allà on ve no en feien gaires perquè es veu que el Messi i el Suarez ho havien prohibit.

JUTGE.- Bé senyor Carnestoltes acabi home o jo hauré de dormir avui al carrer !

CARNESTOLRES.- Acabo ja , ara els alumnes de l’ altra classe. Primer del senyor Miquel que protesta molt i treballa poc. Ho haurem de canviar :treballar molt i contestar poc . Penso que els mestres estaran molt més contents. I que continuï amb la seva simpatia i llegir cada dia .
Què en direm de la Tina?. El Carnestoltes està molt content d’ aquesta alumna de la classe dels petits perquè és molt treballadora, està molt atenta, ajuda els altres i té molta paciència…sobretot amb algun company seu i amb algú de la família. Continua així Tina, aquest és el camí.
I la Maka? El Senyor Carnestoltes, jo, n’ he quedat molt enamorat perquè, tant petita com és en el seu primer any d’ escola està molt atenta al mestre, escolta i ajuda els altres. Ha après molts valors des de que està al’ escola. Ah, i és molt valenta ! Continua així Maka !
I dels conillets ,també m’ hauré d’ acomiadar ?
Començarem amb la senyoreta Marina: he observat que és una nena molt carinyosa però que li agrada molt manar i quan no aconsegueix el que ella vol amb els nens…uiiiii a córrer tots!!!!. Marina no has de ser tan “mandona” que tu ho saps fer molt bé .
Seguirem amb la senyoreta Maria: Últimament la Maria està tenint una personalitat algo forta i quan la senyoreta li diu o mana algun missatge que ha de fer i no li agrada gaire comença a cridar molt i això al Sr. Carnestoltes no li agrada gens perquè la senyoreta ho fa perquè aprenguis i tu quan vols ho fas molt bé així que sigues aquella nena tan carinyosa i atenta que ets sempre que l’altre que a vegades treus no ens agrada.
Continuarem amb l’únic homenet que hi ha a la classe dels conillets, el Gerai: He estat observant que el Gerai , amb el seu caparronet rodonet i bonic , és un bon jan i fa normalment molt cas però per altra banda és un nen una mica nerviós i quan li surt aquest nervi l’hem de tranquil•litzar perquè llavors no surt res bé i la senyoreta sempre et diu: Gerai…. tranquil i llavors tot surt molt millor i tu ho saps.
Per finalitzar acabarem amb la senyoreta Chloe: Hem de dir que la Chloe ha millorat molt a l’hora de menjar. Ara ho proves tot encara que no tot t’agrada . Estem molt contents tan la senyoreta com jo perquè et fas gran en aquest aspecte encara que et falta millorar el compartir les joguines i ….m’ agrada molt que siguis tant simpàtica .

JUTGE.- A la foguera !! Quina atabalada !!1 Potser tenia una mica de raó el fiscal !!!!!

I FINALMENT L’ HEM CREMAT !