Els orígens del cinema
Projecte de recerca 4t d'ESO
Cerca
Menú principal
Aneu al contingut principal
Pàgina d'inici
INTRODUCCIÓ
Qui som?
Tema de recerca
Objectius del treball
Hipòtesis
Metodologia
Estructura del treball
CINEMA
Els orígens del cinema
Com va arribar el cinema a Espanya
Expansió
Persones importants
Thomas Alva Edison
Fructuós Gelabert
Louis Aimé Augustin Le Prince
Els germans Lumière
Georges Méliès
Charles Pathé
Evolució del cinema
Del blanc i negre al color
Del cinema mut al cinema sonor
Tecnologia cinematogràfica
El cinematògraf
El taumàtrop
El fenaquitoscopi
El zoòtrop
El diorama
El praxinoscopi
El fusell fotogràfic
El quinetoscopi
El vitascopi
Cinema amb referents clàssics de l’Antiga Grècia
Cinema amb referents clàssics a l’Antiga Roma
Les primeres pel·lícules amb referents clàssics
Cleopatra
(Georges Méliès 1896)
Néron essayant des poissons sur des esclaves
(Georges Méliès 1896)
Pygmalion et Galathée
(Georges Méliès 1898)
Neptune et Amphitrite
(Georges Méliès 1899)
Les trois bacchantes
(Georges Méliès 1900)
Quo vadis?
(Lucien Nonguet 1901)
Filmografia de pel·lícules amb referents clàssics
Adaptacions cinematogràfiques de la literatura clàssiques grega i llatina (1898-1980)
Pel·lícules basades en versions literàries del món romà (1896-1976)
Pel·lícules amb referents clàssics (1880-actualitat)
El cinema a Catalunya
Com va arribar el cinema
Les primeres pel·lícules
El naixement de la indústria del cinema
Etimologia
AGRAÏMENTS
ANNEXOS
Enquestes
Entrevistes
Entrevista: Fernando Lillo
Entrevista: Ramon Coll
Bibliografia i webgrafia
Glossari
El bloc més actiu!
Resultats obtinguts
Valoració dels resultats
Valoració de la metodologia
Incidències
Prospectiva
Valoració personal
El bloc més actiu!
El bloc més actiu a
Xtecblocs
durant el mes de juny!