Tot seguit us deixem algunes imatges de joc lliure del grup d’Infantil 1.
CONTE: L’ESTRELLETA
VISITA DEL PATGE
DECOREM L’ARBRE DE NADAL
L’ARBRE DE NADAL
ARRIBADA DEL TIÓ
TALLER DE MÚSICA EN FAMÍLIES
FESTA DEL TIÓ
FIGURES DE MASSA DE PA
Els infants del grup I2 estan familiaritzats a la massa de sal. Els nens i nenes d’IMAGINARIUM poden manipular aquest material, de forma habitual, al racó de la cuineta que hi ha a l’estança. Tanmateix, en aquest sessió, la finalitat era aconseguir transformar la massa, en una figura nadalenca, o un arbre o bé una estrella. Us deixem un recull d’imatges.
SESSIÓ DE MÚSICA
SESSIÓ DE JOC HEURÍSTIC
DESCOBRIM EL NADAL
TALLER DE MÚSICA AMB FAMÍLIES
SESSIÓ JOC HEURÍSTIC-GRUP I1
JOC AL PATI
MOMENTS DE CONVERSA
Tot seguit us deixem un recull d’imatges del grup d’Infantil 2, en diferents moments de conversa. L’objectiu principal d’aquestes propostes és fomentar i estimular el llenguatge verbal dels infants. Les imatges corresponen a l’explicació d’un conte i el poema del “Bon dia”, de la Joana Raspall.
També podeu observar el nou material de classificació que hem adquirit per l’estança.
MOMENTS DE JOC A L’ESTANÇA TOCA-TOCA
JOC HEURÍSTIC I2
ELS COLORS DE LA TARDOR
Tots els infants de la Llar han pogut experimentar amb pintura de tèmpera del colors de la Tardor. Mentre el grup i1 pintar amb les mans o fent ús del pinzell, sobre superfície de paper i plàstic. El grup i2 experimenta la combinació de fulles seques amb pintura de dit. Tot seguit us deixem unes imatges.
Plàstica I1
Plàstica I2
EXPERIMENTACIÓ AMB FARINA I1
FEM CIÈNCIES: PODEM FER SUC D’UNA MANDARINA?
El grup d’Infantil 2 ha fet la primera sessió de ciències. El repte plantejat ha estat el següent: Podem fer suc d’una mandarina?. La Jannat i l’Àfrica van dir que sí. El Pablo estava convençut que no era possible… Qui tindrà la raó? Un cop presentada la proposta, vam passar a la sala polivalent a experimentar amb aquesta fruita i altres materials, tals com: contenidors de metall i fusta, culleres, coladors, etc. En finalitzar la sessió, vam comentar la pregunta. Tot seguit us deixem unes imatges.
EXPERIMENTACIÓ AMB FRUITES DE LA TARDOR
SESSIONS DE PSICOMOTRICITAT
Tot seguit us deixem unes imatges del grup d‘Infantil 1 fent la primera sessió de psicomotricitat. La finalitat d’aquesta primera sessió és familiaritzar-se amb l’espai i el material de la sala. Tot posant a prova les habilitats motrius dels nens i nenes, en total llibertat.
PSICOMOTRICITAT I1
La psicomotricitat en el grup d’Infantil 2 és una mica més complexa i, tal i com podeu veure a les imatges, a poc a poc, anem introduïnt rutines i presentant els diferents moments de la pràctica psicomotriu: ritual d’entrada, joc sensoriomotriu, joc simbòlic, recollida de material, relaxació i representació, tal i com determina l’Aucouturier. Tot seguit us deixem unes imatges.
PSICOMOTRICITAT I2
EXPERIMENTACIÓ EN PAPER
JOC LLIURE A L’EXTERIOR
Tot seguit trobareu un recull d’imatges de diferents moments del joc lliure dels infants al pati de la Llar. Apareixen jugant a la l’espai simbòlic: tot fent el dinar, donant de menjar als ninos, etc. Però també en d’altres, com ara: la música, els gronxadors, les rodes, els cotxes, la pissarra, etc. Per últim, comentar-vos que també trobareu unes fotos de la papallona que ens va acompanyar tot un matí. La papallona és una Vanessa i va parar a la nostra Llar, de camí a l’Àfrica.
1era SESSIÓ DE MÚSICA
Tots els dimarts d’aquest mes de novembre rebrem la visita de l’Alba, especialista de l’Escola Municipal de Música. Aquesta, és la primera sessió, a la qual han assistit només els infants del grup I2. I tal i com podeu veure, han seguit molt bé les indicacions de l’Alba i han gaudit molt de la proposta.
DESCOBRIM LA TARDOR
CONTE: EL CARGOL I L’HERBETA DE PONIOL
A la tardor expliquem el conte: El cargol i l’herbeta de Poniol . Amb aquesta història, presentem dos elements propis d’aquesta època de l’any: els cargols, les fulles (herba de poniol). Hem presentat el conte amb imatges reals dels animals i una muntanya de cartró.
Hem adjuntat el conte, per si el voleu visualitzar amb els vostres fills/es. Segur que els hi agrada.
BON DIA MONSTRE!!!
ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR
LECTURA SOMNIS I REUNIÓ AMPA
FESTA DE LA CASTANYADA
ARRIBA LA TARDOR!
ESTONES DE JOC LLIURE
Tot seguit us deixem algunes imatges del joc lliure que han fet els infants durant les primeres setmanes a la Llar. Com ja sabeu, aquest any hem dividit els infants en grups diferenciats segons les edats: 1-2 anys i 2-3 anys. Cada estança té material i racons de joc diferenciats, adequats a les necessitats i el moment evolutiu dels nens i nenes. Més endavant podrem obrir les estances i deixar estones de joc lliure en un grup heterogeni.
JOC A L’ESTANÇA IMAGINARIUM (2-3 ANYS)
JOC A L’ESTANÇA TOCA-TOCA (1-2 ANYS)
PRIMER TASTET DE PROPOSTES A I2
El grup d’Infantil 2, ja mostra interès i curiositat per anar més enllà dels racons de joc de l’estança. Per aquesta raó, hem iniciat un seguit de breus propostes setmanals, amb aquest grup d’infants. Com ja anireu observant, aprofitem tots els espais de la Llar per dur a terme les diferents activitats. Les d’experimentació, que veureu tot seguit, estan fetes a l’entrada de la Llar.
REUNIÓ DE FAMILIES
CASTANYADA 2023
XERRADA SOBRE COMUNITATS D’APRENENTATGE
En primer lloc, volem agrair a totes les famílies que vau assitir a la xerrada, la vostra participació i implicació pel projecte de Comunitats.
En segon lloc, intentarem aclarir els possibles dubtes sobre què escriure a la “fulla de somni”. Us recordem que disposeu fins el dijous 16 de novembre, per portar el vostre somni escrit a la fulla.
Disposeu d’aquest temps, per pensar/somiar i escriure allò que voleu per millorar l’educació dels vostres fills/es. I de forma indirecta, per millorar també la vida de la Llar. Podeu pensar en tot allò que vosaltres domineu, allò que us agrada i gaudiu fent, per compartir amb tots nosaltres.