EL MONSTRE DE COLORS

Aquesta setmana hem tornat a explicar el conte del Monstre de colors, però tot fent servir un nou recurs visual. En aquesta sessió hem utilitzat la pantalla de llum, en realitat un negatoscopi reciclat, que ens han cedit des de l’hospital. En aquesta sessió hem anat una mica més enllà i hem preguntat als infants pel seu estat anímic. Els més extrovertits han volgut participar.

GRUPS INTERACTIUS

Els infants del grup d’Infantil 2 realitza sessions de Grups Interactius, una actuació educativa d’èxit, pròpia de les Comunitats d’Aprenentatge. Els grups interactius són una organització d’aula conformada per equips de treball de 4-5 infants. Cadascun d’ells realitza una proposta i van rotant fins fer-les totes. Aquesta manera de treballar fomenta la cooperació, l’atenció, la convivència i la interacció entre iguals (diàleg igualitari) per millorar l’aprenentatge.

CIÈNCIES: DE QUIN COLOR ÉS L’AIGUA?

Hem plantejat la següent pregunta, als infants del grup d’Infantil 2: Sabeu de quin color és l’aigua?. El Pablo ens ha contestat que és de color blau. I l’Àfrica ens diu que no té color. Entre tots volem esbrinar de quin color és l’aigua que raja de l’aixeta… Més tard la comparem amb colorant, i podem observar com es tenyeix de groc, vermell i blau. Tot seguit us deixem unes imatges de la sessió.

EL MONSTRE DE COLORS

Tot seguit us presentem les primeres propostes relacionades amb aquest conte. En primer lloc, hem presentat la història, amb el suport visual del conte i les imatges dels monstres en els diferents estats d’ànim.

Seguidament, els infants han elaborat, tot treballant en equip, un monstre de colors, que situarem a l’entrada de la Llar. Tal i com podeu veure a les imatges, els infants del grup d’Infantil 2 ha pintat amb tèmperes el dibuix. Mentre que el grup d’Infantil 1, ha estripat paper per poder omplir l’interior, i donar volum al Monstre.

FIGURES DE MASSA DE PA

Els infants del grup I2 estan familiaritzats a la massa de sal. Els nens i nenes d’IMAGINARIUM poden manipular aquest material, de forma habitual, al racó de la cuineta que hi ha a l’estança. Tanmateix, en aquest sessió, la finalitat era aconseguir transformar la massa,  en una figura nadalenca, o un arbre o bé una estrella. Us deixem un recull d’imatges.


MOMENTS DE CONVERSA

Tot seguit us deixem un recull d’imatges del grup d’Infantil 2, en diferents moments de conversa. L’objectiu principal d’aquestes propostes és fomentar i estimular el llenguatge verbal dels infants. Les imatges corresponen a l’explicació d’un conte i el poema del “Bon dia”, de la Joana Raspall.

També podeu observar el nou material de classificació que hem adquirit per l’estança.

FEM CIÈNCIES: PODEM FER SUC D’UNA MANDARINA?

El grup d’Infantil 2 ha fet la primera sessió de ciències. El repte plantejat ha estat el següent: Podem fer suc d’una mandarina?. La Jannat i l’Àfrica van dir que sí. El Pablo estava convençut que no era possible… Qui tindrà la raó? Un cop presentada la proposta, vam passar a la sala polivalent a experimentar amb aquesta fruita i altres materials, tals com: contenidors de metall i fusta, culleres, coladors, etc. En finalitzar la sessió, vam comentar la pregunta. Tot seguit us deixem unes imatges.


SESSIONS DE PSICOMOTRICITAT

Tot seguit us deixem unes imatges del grup d‘Infantil 1 fent la primera sessió de psicomotricitat. La finalitat d’aquesta primera sessió és familiaritzar-se amb l’espai i el material de la sala. Tot posant a prova les habilitats motrius dels nens i nenes, en total llibertat.

PSICOMOTRICITAT I1

La psicomotricitat en el grup d’Infantil 2 és una mica més complexa i, tal i com podeu veure a les imatges, a poc a poc, anem introduïnt rutines i presentant els diferents moments de la pràctica psicomotriu: ritual d’entrada, joc sensoriomotriu, joc simbòlic, recollida de material, relaxació i representació, tal i com determina l’Aucouturier. Tot seguit us deixem unes imatges.

PSICOMOTRICITAT I2

JOC LLIURE A L’EXTERIOR

Tot seguit trobareu un recull d’imatges de diferents moments del joc lliure dels infants al pati de la Llar. Apareixen jugant a la l’espai simbòlic: tot fent el dinar, donant de menjar als ninos, etc. Però també en d’altres, com ara: la música, els gronxadors, les rodes, els cotxes, la pissarra, etc. Per últim, comentar-vos que també trobareu unes fotos de la papallona que ens va acompanyar tot un matí. La papallona és una Vanessa i va parar a la nostra Llar, de camí a l’Àfrica.