CARNAVAL

 Divendres 09 de febrer celebrarem la festa a la Llar. Els infants podran venir disfressats de casa a primera hora del matí, de qualsevol temàtica. La disfressa és lliure. Tampoc és obligat comprar-ne una. Podeu fer anar la imaginació, tot reciclant robes i materials que tingueu a casa. Amb un complement divertit també n’hi ha prou.

Volem recordar que és una festivitat fonamentalment lúdica. Que el més important és gaudir i passar una bona estona. Per aquesta raó, si algun infant, pel motiu que sigui, no es vol disfressar, no l’hem d’obligar.

A les 15,15h del mateix divendres, celebrarem la festa amb les famílies, al pati de la Llar. Tots i totes esteu convidats. Per qüestions organitzatives, cal que confirmeu l’assistència a la vostra tutora.

GARGOTEIG

El grup de nens i nenes d’Infantil 2 ha dedicat una sessió de llenguatge plàstic per practicar el gargoteig. Hem observat en els infants dos tipus de gargots: els incontrolats i els controlats.

En els primers, incontrolats, l’infant no té cap intencionalitat representativa, ratlla pel gust de fer-ho, sense ordre ni sentit. Genera traços rectes i desordenats de caire impulsiu. Mentre que als segons, als controlats, l’infant comença a millorar les seves produccions, la seva capacitat visomotora ja és més madura i li permet fer noves creacions, més controlades, encara que continua sense intenció de dibuixar res concret, gaudeix de fer cercles, i té domini i capacitat de decisió sobre quan parar els moviments.

SESSIÓ DE JOC HEURÍSTIC

Tot seguit podreu veure unes imatges dels dos grups d’infants en sessions de joc heurístic. En el joc heurístic els nens exploren, investiguen i descobreixen els materials. Probablement els passaran d’un recipient a un altre o els tiraran a terra per veure què passa i després recollir-los per seguir jugant. També comencen a tapar, destapar, obrir, tancar, omplir, treure, girar, encaixar, agrupar, etc.

Finalment, a la fase de recollida, els infants han de recollir, classificar i organitzar els materials per posar-los en el seu lloc corresponent. Potser en aquesta fase necessiten l’ajuda de l’adult, per guardar tot el material on correspon. També podreu visulaitzar alguna imatge d’aquest moment.

EL MONSTRE DE COLORS

Aquesta setmana hem tornat a explicar el conte del Monstre de colors, però tot fent servir un nou recurs visual. En aquesta sessió hem utilitzat la pantalla de llum, en realitat un negatoscopi reciclat, que ens han cedit des de l’hospital. En aquesta sessió hem anat una mica més enllà i hem preguntat als infants pel seu estat anímic. Els més extrovertits han volgut participar.

GRUPS INTERACTIUS

Els infants del grup d’Infantil 2 realitza sessions de Grups Interactius, una actuació educativa d’èxit, pròpia de les Comunitats d’Aprenentatge. Els grups interactius són una organització d’aula conformada per equips de treball de 4-5 infants. Cadascun d’ells realitza una proposta i van rotant fins fer-les totes. Aquesta manera de treballar fomenta la cooperació, l’atenció, la convivència i la interacció entre iguals (diàleg igualitari) per millorar l’aprenentatge.

CIÈNCIES: DE QUIN COLOR ÉS L’AIGUA?

Hem plantejat la següent pregunta, als infants del grup d’Infantil 2: Sabeu de quin color és l’aigua?. El Pablo ens ha contestat que és de color blau. I l’Àfrica ens diu que no té color. Entre tots volem esbrinar de quin color és l’aigua que raja de l’aixeta… Més tard la comparem amb colorant, i podem observar com es tenyeix de groc, vermell i blau. Tot seguit us deixem unes imatges de la sessió.

EL MONSTRE DE COLORS

Tot seguit us presentem les primeres propostes relacionades amb aquest conte. En primer lloc, hem presentat la història, amb el suport visual del conte i les imatges dels monstres en els diferents estats d’ànim.

Seguidament, els infants han elaborat, tot treballant en equip, un monstre de colors, que situarem a l’entrada de la Llar. Tal i com podeu veure a les imatges, els infants del grup d’Infantil 2 ha pintat amb tèmperes el dibuix. Mentre que el grup d’Infantil 1, ha estripat paper per poder omplir l’interior, i donar volum al Monstre.

FIGURES DE MASSA DE PA

Els infants del grup I2 estan familiaritzats a la massa de sal. Els nens i nenes d’IMAGINARIUM poden manipular aquest material, de forma habitual, al racó de la cuineta que hi ha a l’estança. Tanmateix, en aquest sessió, la finalitat era aconseguir transformar la massa,  en una figura nadalenca, o un arbre o bé una estrella. Us deixem un recull d’imatges.


MOMENTS DE CONVERSA

Tot seguit us deixem un recull d’imatges del grup d’Infantil 2, en diferents moments de conversa. L’objectiu principal d’aquestes propostes és fomentar i estimular el llenguatge verbal dels infants. Les imatges corresponen a l’explicació d’un conte i el poema del “Bon dia”, de la Joana Raspall.

També podeu observar el nou material de classificació que hem adquirit per l’estança.