AJORNAMENT ELECCIONS AL CONSELL ESCOLAR

AJORNAMENT ELECCIONS AL
CONSELL ESCOLAR

El Departament d’Educació, atesa la situació de pandèmia a Catalunya, ha
pres la resolució d’ajornar per un any la convocatòria d’eleccions per a la
renovació parcial dels Consells Escolars, a fi de minimitzar el risc de
contagi de la població i preservar l’escola com un entorn segur. Així, els i
les representants dels diferents sectors que havien de ser objecte de
renovació, en el cas de la nostra Llar, el sector de famílies, que ha quedat
vacant aquest curs, l’hem de suplir de forma excepcional amb un pare o
mare que convidem a formar part del Consell de manera voluntària. El
calendari de celebració de les properes eleccions es fixarà en el moment
en què la situació epidemiològica ho permeti, d’acord amb les indicacions
de les autoritats sanitàries.
Podeu consultar la normativa: RESOLUCIÓ EDU/2997/2020, de 19 de
novembre, per la qual s’acorda ajornar les eleccions per a la renovació
dels membres dels consells escolars dels centres públics i privats
sostinguts amb fons públics i es prorroga el mandat dels membres objecte
de renovació (DOGC núm. 8280 25/11/2020)

LA CASTANYERA

A la llar ha arribat “la Castanyera”!!!!!!!!

La Castanyera és una senyora que ven castanyes. Les recull de la muntanya i baixa a la plaça de la ciutat a vendre-les.

Aqui us deixem la cançó que cantem a la llar.

Presentació de la Castanyera.

Hem fet panellets i castanyes amb fulles.

INGREDIENTS:  moniato, coco ratllat 

FESTA DE LA CASTANYERA

A la llar ha vingut la sra Castanyera amb castanyes i hem ballat amb ella la cançó i ens hem menjat les castanyes al pati.

LA TARDOR

Ja ha arribat la Tardor. Cauen les fulles dels arbres, mengem fruits de la tardor, ….

Mireu a la llar el que Treballem:

                                        Presentació de la tardor

Pintem amb els colors de la Tardor: groc, vermell, marró, taronja,verd lliurement i després li tirem fulles seques.

Fem Joc Heurístic 2a sessió

Experimentem

 

 

JOC HEURÍSTIC 1era SESSIÓ

El joc heurístic és una activitat en la que un grup reduït de nens explora objectes (no catalogats de didàctics, són objectes de rebuig) i els combina lliurement fins arribar a simbolitzar. En acabar l’exploració, i amb l’ajuda de l’adult, els recull tot classificant-los.

El joc heurístic exercita i enriqueix les capacitats dels infants, físiques, mentals, emocionals i socials. També afavoreix el treball en grup i dóna l’oportunitat a l’adult de conèixer millor cada un dels nens/es.És situa en una edat evolutiva d’exploració de diferents materials de rebuig, l’edat aproximada que es seguiria a nivell cognitiu seria entre els 12 i els 24 mesos.

Els objectes poden ser recollits de casa, de la natura, recuperats,confeccionats i/o comprats. És important aconseguir la màxima varietat possible quant a grandària, pes, color i textura. A l’escola hem classificat els objectes segons si són: o Naturals (pinyes,petxines,castanyes,carbasses…). o Elements fets amb material natural (cistells petits, brotxes d’afaitar, pinzells…). o Pell, roba, goma, folre i cartró (capses, llibretes, tubs de cartró…). o Fusta (culleres de cuina, anelles, castanyoles, agulles d’estendre…). o Plàstic ( embuts, exprimidors, taps, gots…). o Metall (coladors, batidors, culleretes, cadenes…).

Aqui us deixem el que treballen a la 1er i 2ona sessió de joc heurístic.

EMOCIONS

Hem iniciat el mes d’ octubre amb el Projecte d’ Emocions, que treballarem de forma transversal durant tot el curs.Pensem que una bona educació emocional ajudarà als infants en el seu benestar personal.I és una manera de començar a assentar les bases per una bona convivència, sobretot en els inicis, amb el període d’ acollida.

El conte del “Monstre de colors” ha estat el punt de partida.I ens ha permès desenvolupar una sèrie de propostes plàstiques i d’ experientacó, per ajudar a conèixer i identificar:l’ alegria, la tristesa, la ràbia i la por.Emocions que continuarem treballant de fotma més profunda.Implicant tota la Comunitat.

Tot seguit us deixem una mostra de totes les activitats:

Explicació de les Emocions

PLÀSTICA: Amb el pintor Odili donald hen pintat el Monstre dels colors amb ratlles de colors com ho feia ell.

Pintem amb els colors de les emocions.

Fem massa de sal amb els colos de les emocions

Fem un collage amb papers, trossos de tela dels colors de les emocions.

PERÍODE D’ACOLLIDA

Hola aquí us deixem unes fotografies del període d’ acollida dels vostres fills/es els quals hem de felicitar ja que han estat bé .Alguna estona de plors però molt bé.

Han jugat molt a la cuineta, a les nines, amb els animals, fent puzles, construccions, amb la plastilina i sobretot al pati que els ha agradat molt, al tobogan i jugant amb la sorra i fins i tot hem regat les plantes.

 

 

 

FI DE CURS!

Benvolgudes famílies!

El curs 2019-20 ja s’acaba. Per les circumstàncies que vivim aquests mesos, no ens podem acomiadar com ens agradaria. I ho hem de fer d’una altra manera. Us volem fer arribar dos obsequis: l’orla dels vostres fills/es i un petit video, recull d’alguns moments més significatius . Esperem que us agradi!

Una abraçada ben forta per a grans i petits! Als que marxeu a P3, que gaudiu molt de l’escola dels grans! I a la resta… ens veiem al setembre!.

MOLT BON ESTIU!

 

PROMOVEM LA COORDINACIÓ ENTRE LES COMUNITATS D’APRENENTATGE DELS BARRIS DE PONENT

La Llar d’Infants Municipal La Taronja de Tarragona vam presentar el curs 2019-20 el projecte Promovem la coordinació entre les COMUNITATS D’APRENENTATGE dels Barris de Ponent, a la sisena convocatòria d’Ajuts Pont per a projectes educatius de la Universitat Rovira i Virgili.

Aquests ajuts són convocats pel Consell Social i l’Institut de Ciències de l’Educació de la URV de Tarragona amb l’objectiu de promoure la col·laboració entre els docents de la URV i els docents dels Ensenyaments d’Infantil, Primària i Secundària. Es tractaria d’impulsar projectes educatius que contribueixen a la millora de l’ensenyament, així com difondre els projectes i les bones pràctiques entre la comunitat educativa.

El projecte presentat i seleccionat, neix de la necessitat de donar resposta a la baixa participació de les famílies en les dues Llars d’Infants Municipals que som Comunitat d’Aprenentatge, la Taronja i el Ninot. Així com de la necessitat de revisar i valorar les actuacions d’èxit educatiu que implementem, les Tertúlies Dialògiques i Grups Interactius. Hem rebut l’acompanyament i el suport de l’Institut-Escola Mediterrani, situat al mateix barri de la ciutat i que compta amb més anys d’experiència amb aquest model d’educació.

L’objectiu principal ha estat el de compartir experiències entre els centres educatius implicats en el projecte, reflexionar a partir de la formació rebuda pel tutor de la URV i fer propostes de millora en la pràctica educativa. Cal destacar dos àmbits d’actuacions, les trobades amb les famílies i la formació permanent de les educadores, que han incidit en les millores educatives en les actuacions vers els infants.

En l’àmbit de les famílies es van realitzar dues trobades. En la primera es va fer la Presentació del Projecte i l’explicació del que suposa esdevenir Comunitat D’Aprenentatge, així com la Lectura de Somnis. En la segona, Café tertúlia, les famílies dels tres centres educatius van poder compartir les seves vivències.

En l’àmbit de les educadores, es van realitzar dues sessions conjuntes de formació amb el professor de la URV, Oriol Rios, per tractar l’essència de les actuacions d’èxit educatiu i el model dialògic, seguint l’exemple de Escola Bressol Municipal de Cappont de Lleida. Es van realitzar també, sessions de reflexió com a claustre, per tal d’ajustar les propostes de cada centre educatiu a les necessitats dels infants del nostre nivell. Les reflexions al voltant del model dialògic ens va fer prendre consciència del paper que tenim els docents davant les situacions de conflicte que sorgeixen entre els infants, de la importància d’actuar en aquests moments, per tal d’oferir un bon model d’interacció i intentar extingir comportaments disruptius entre els més petits.

La dotació econòmica de l’Ajut Pont l’hem pogut invertir en la compra de material per les sessions de Grups Interactius i contes per les Lectures Dialògiques. Degut a l’Estat d’Alarma i la suspensió de les classes, els infants no han pogut fer ús del material.

Tanmateix, sí que hem completat la formació de les educadores de forma virtual.

Els tres Centres Educatius implicats hem valorat com a molt positiu aquest Projecte i ens agradaria continuar-lo el curs vinent.