BON DIA, MONSTRE!

A primera hora del matí anem a despertar al Monstre a l’entrada de la Llar. Aquest moment del dia, el dediquem al treball de l’atenció dels infants i a establir petites converses entre els nens i nenes. Cada dia seguim el mateix ritual per tal de despertar-lo. I més endavant, introduirem el poema de la Joana Raspall: Bon dia, poesia!

Tot seguit us deixem un tastet!

SESSIÓ PSICOMOTRICITAT INFANTS 2 ANYS

En aquest moment del curs, les sessions de psicomotricitat és una de les propostes on separem els infants en funció de la seva edat. Més endavant farem la psicomotricitat en grups heterogenis. Però actualment ens trobem amb infants d’un any que encara han de guanyar confiança i domini en els seus moviments i habilitats motrius. I infants de dos anys amb necessitat d’experimentar les possibilitat del seu cos: fer salts, tombarelles, arrossegaments, etc.

Aquesta sessió correspon als infants de dos anys. Trobareu imatges dels diferents moments del ritual de la sessió de psicomotricitat: ritual d’entrada, joc sensoriomotor, joc simbòlic, relaxació i representació. 

SESSIÓ DE JOC HEURÍSTIC

El joc heurístic  enriqueix les capacitats dels infants: físiques, mentals, emocionals i socials. També afavoreix el treball en grup i dóna l’oportunitat a l’adult de conèixer millor cada un dels infants. Aquesta sessió està pensada pels infants d’un any. Hem proposat materials com ara: pots, castanyes, garrofes, oueres, botelles i pinyes.

SESSIÓ LLENGUATGE PLÀSTIC: QUADRE DE TARDOR

Els infants van estant més familiaritzats amb la pintura i amb els elements propis de la Tardor. Així que en aquesta proposta, els nens i nenes podran combinar lliurement els dos materials per tal d’elaborar un quadre de Tardor. La única diferència és que en els infants d’un any, el cartró és gran i compartit entre tots els nens i nenes. Mentre que en els infants de dos anys, el cartró és individual per tal de limitar l’espai. Esperem que us agradi!

REPRESENTANTS CONSELL ESCOLAR

El dimecres 24 de novembre es van celebrar les eleccions al Consell Escolar. Pel que fa al sector de famílies, dels 53 pares i mares censats, només van exercir el seu dret al vot 13 persones. La nova representant de famílies és la SÒNIA COBACHO. Tot seguit us mostrem quins són els altres membres del Consell Escolar de la Llar.

Moltes gràcies per la vostra participació!

XERRADA EDUCACIÓ EMOCIONAL

L’IMET organitza una xerrada per tractar l’educació emocional amb les famílies de les Llars Municipals. La trobada serà on-line, i està prevista pel dia 2 de Desembre a les 15,15h de la tarda. Aquelles famílies interessades, cal que ho comuniqueu a les educadores, per poder facilitar-vos l’enllaç de la trobada. Us animem a participar!!

XERRADA SOBRE COMUNITATS D’APRENENTATGE

El passat dijous 18 de novembre de 2021, a la Llim La Taronja vam convidar l’Oriol Rios, professor de la URV, per explicar a les famílies en què consisteix el treball de les Comunitats d’Aprenentatge i quines actuacions educatives d’èxit implantarem al llarg del curs: tertúlies dialògiques, grups interactius, voluntariat i biblioteca.

REPTE DE CIÈNCIES: PODEM FER SUC D’UNA MANDARINA?

Al llarg d’aquests dies, a la Llar hem menjat mandarines. Amb aquesta fruita hem plantejat una sessió de ciències. Amb el repte: podem obtenir suc de la mandarina? Per tal de resoldre’l, oferim als infants una sèrie de materials, tals com: gots, morters, rodets,… que poden fer servir lliurement o  amb l’ajuda de l’adult. Molts van aconseguir superar el repte!!

SESSIÓ DE JOC HEURÍSTIC

Amb els infants més petits de la Llar hem iniciat el Joc heurístic. Aquesta activitat és molt apropiada per nens i nenes d’1 a 2 anys. El Joc heurístic sempre segueix un mateix ritual:

  1. Presentació dels elements i contenidors.
  2. Temps d’exploració dels diferents elements naturals. Els infants els poden combinar, agrupar,… lliurement en funció dels propis interessos.
  3. Moment de recollir, amb l’ajuda de les educadores, tot classificant els elements en les seves caixes.

LA TARDOR-CASTANYADA

PRESENTACIÓ D’ELEMENTS DE LA TARDOR: deixem a l’abast dels infants fulles, pinyes, garrofes,… per poder experimentar amb elles i adonar-se’n d’algunes de les seves propietats més significatives.

PRESENTACIÓ DELS FRUITS DE LA TARDOR: amb els fruits que heu portat de casa hem portat a terme diferents propostes, tals com: tastar, olorar, pelar els fruits, fer classificacions amb ells,… Moltes gràcies per la vostra col.laboració.

MODELATGE AMB ELEMENTS DE LA TARDOR: hem aprofitat alguns elements naturals d’aquesta època de l’any, per elaborar una obra d’art amb la massa de sal, a la qual ja estan familiaritzats. També podeu veure com els infants d’ 1-2 anys han trencat fulles per tal d’elaborar una castanya amb aironfix.

BENVINGUDA CASTANYERA!: ens ha vingut a visitar la senyora castanyera. Hem cantat i ballat la seva cançó!

FEM PANELLETS: els infants de 2-3 anys han elaborat els seus panellets amb moniato, coco i sucre. Aquí teniu algunes imatges.

FESTA DE LA CASTANYERA: us deixem un recull d’imatges de la festa que hem celebrat al pati de la Llar.

DIES D’ACOLLIMENT EN LA LLAR D’INFANTS

El període d’acolliment és el procés d’adaptació de tota la Comunitat Educativa: infants, famílies i educadores.

És el temps que necessiten els infants, les educadores i les famílies per anar-se’n coneixent i establint els primers contactes i afectes. És el temps que necessitarà un infant per acostumar-se a la llar, acostumar-se a un nou espai, amb adults i iguals que no coneix, i a unes rutines i ritmes diferents dels de casa.

Vosaltres, com a pares i mares també haureu d’adaptar-vos a l’escola, a la seva organització, a les educadores,… És del tot aconsellable portar a terme el període d’acolliment amb paciència i de manera progressiva. Evitant al principi, si és possible, llargues estades de l’infant a la Llar d’infants. Cada infant es únic i necessitarà el seu temps d’adaptació. Cal respectar les necessitats individuals de cada infant i vetllar per a que se senti bé a l’escola.

La majoria  ploren quan l’adult se’n va. Això és una reacció positiva, no preocupant. D’aquesta forma és com expressen que estan en desacord. I de fet, és bo que ho facin. També hi ha una minoria que no ploren, o d’altres que ho expressen més tard.

L’objectiu de l’escola és afavorir el procés d’acolliment, el qual esdevindrà més planer amb una relació de cooperació i diàleg entre famílies i Llar d’Infants.

Com a pares i mares, quan us mostreu segurs i confiats en la Llar i en les educadores, de forma indirecta, transmetreu aquests sentiments a l’infant i afavorireu el seu procés d’acolliment.

Aqui us deixem unes quantes imatges de com hem iniciat el curs. Cliqueu damunt de la imatge.