Tot seguit trobareu imatges d’estones de joc lliure al pati de la Llar. Podeu veure com els infants exploren i ocupen tots els espais de l’exterior.
SESSIÓ DE PSICOMOTRICITAT DELS INFANTS D’1-2 ANYS
CANVI DE PROTOCOL: ÚS DE LA MASCARETA A L’ESPAI EXTERIOR DEL CENTRES
LA LLUM I LA FOSCOR
Aquest mes de gener el dediquem al projecte de la LLUM I LA FOSCOR. Hem presentat la temàtica tot explicant el conte “Atrapem al Monstre”, que podeu trobar a l’entrada de la Llar, en diferents formats: caixa de conte, llibre i titelles.
Cliqueu sobre la imatge per sentir el conte.
A continuació trobareu un recull d’imatges sobre la narració de la història a la LLar.
Hem transfromat la sala de dormir en una sala per experimentar la llum i la foscor. Hem anat modificat els racons i els materials a cada sessió. Hem ofert: llanternes, taula de la llum, blocs translúcids de diferents colors i formes, pals de lum, pedres i pals fluorescents,…
Pintem a les fosques sobre plàstic transparent i amb pintura tèmpera blanca. Quin efecte fa la llum ultraviolada sobre les nostres ceracions? Ho podeu veure a les imatges.
Pintem amb tèmpera negra, en gran superfície de paper i en penombra, només amb la llum de les llanternes.
Pintem amb retoladors fluorescents
JOC A LA SALA DE PSICOMOTRICITAT
EXPERIMENTACIÓ AMB SORRES
PLANTEM CEBES
XERRADA NORMES I LÍMITS A LA PRIMERA INFÀNCIA
NOU PROTOCOL COVID
El passat 11/01/2022 es va actualitzar el protocol de gestió de casos covid. A continuació teniu les principals novetats o informacions més importants:
- Un infant està immunitzat quan té la pauta de vacuna completa (14 dies després d’haver rebut la darrera dosi) i/o ha passat la covid en els últims 90 dies.
- Si es detecta un positiu al grup bombolla, s’activa el protocol i Salut autoritza la realització de test d’antígens.
- Els infants de la Llar hauran d’anar al CAP (el dia i hora que us indiquem).
- La realització del test és voluntària, altament recomanable, però no obligatòria.
- Si a casa vostra es confirma un cas positiu de covid, els nens i les nenes no immunitzats han de fer quarantena. Les persones immunitzades estan exemptes de fer quarantena però cal extremar les precaucions (disminuir contacte social i estar amatents a l’aparició de símptomes).
- Les quarantenes i aïllaments passen a ser de 7 dies.
- Es pot retornar al centre finalitzat l’aïllament i fins que hagin transcorregut com a mínim 72 hores des de la desaparició dels símptomes.
- Si es descarta una infecció per covid, de manera general, els nens i les nenes poden tornar a escola quan fa 24 hores que no tenen febre.
- Quan hi hagi 5 casos positius o més en un grup (o el 20 % o més de positius), en un període de 7 dies, s’indicarà quarantena als infants no immunitzats del grup.
- Si us feu un test a casa i us surt positiu, cal que valideu el resultat. Com?
Telefònicament a les farmàcies adherides , a través de La Meva Salut o a través de l’aplicatiu https://citasalut.
Per tal de poder contenir la transmissió i a fi i efecte de vetllar per la protecció col·lectiva, demanem que seguiu mantenint una actitud de responsabilitat, prudència i precaució.
Agraïm d’avançat el vostre esforç i col·laboració.
RETROBAMENT A LA LLAR
Després d’uns dies de vacances, hem iniciat el segon trimestre del curs. Els infants s’han incorporat molt bé a les rutines i a les propostes de joc. Us deixem un recull d’imatges d’aquests primers dies. En elles podeu veure quin regal ens han portat els Reis d’Orient: un pont de fusta per jugar al pati.
ANIMALS DE GRANJA
A la Programació Anual d’aquest curs, teníem previst fer una excursió a la granja Neri el dia 29 d’abril de 2022. El preu total de la sortida (entrada a la granja + trasllat de l’autocar) són 20€. L’equip d’educadores i els membres del Consell Escolar vam decidir suspendre-la, degut al cost tan elevat que han d’assumir les famílies.
Però no volem renunciar a què els nostres infants visquin l’experiència de poder tocar, veure, donar de menjar,… alguns animals de granja.
Així que el dia 8 de febrer de 2022, durant el matí, rebrem la visita d’alguns conills i gallines de la Neri. El cost d’aquesta activitat és de 3,50€ per infant.
A partir d’aquesta setmana, i durant tot el mes de gener, podeu donar els diners, preferiblement a l’Ana, la directora.
Si algun nen o nena, per motius diversos, no pot assistir el dia de la visita dels animals, que sapigueu que no es retornaran els diners.
VACANCES DE NADAL
BONES FESTES!
VISITA DEL PATGE REIAL
Aquest dematí hem tingut una visita molt esperada!
El Patge ha vingut a la Llar a buscar les cartes dels infants. Ell serà l’encarregat de fer-les arribar als Reis d’Orient.
Volem agrair la col.laboració a totes les famílies que heu participat en l’elaboració de les cartes. I al Patge, per l’atenció que ha mostrat vers tots els nens i nenes de la Llar. Moltíssimes gràcies a tots!
PROPOSTES MUSICALS
Espero que aquestes “recomanacions” us puguin fer servei i que gaudiu d’unes bones festes nadalenques. Balleu i canteu amb els vostres infants. La vostra veu sempre serà per ells la més bonica!
FESTA DEL TIÓ
Aquest dematí, 21 de desembre de 2021, hem celebrat la festa del Tió de forma interna, sense famílies. Els pares i mares no heu assistit a la celebració de forma presencial, és per això que us deixem un recull d’imatges de cada infant mentre picaven fort al Tió. Per veure-les, cliqueu damunt de la imatge.
Agraïm la vostra comprensió i us desitgem bones festes!
PARC DE NADAL TARRAGONA
GRUPS INTERACTIUS
Tot seguit us deixem un recull d’imatges de l’actuació educativa d’èxit coneguda com GRUPS INTERACTIUS. Els infants, en petits grups de 4 ó 5 nens i nenes, han de superar o si més no, intentar assolir, petits reptes, amb els diferents materials proposats. Cada grup està supervisat per un adult voluntari o una educadora.
SESSIONS D’ANGLÉS
SESSIONS DE MÚSICA
MÚSICA INFANTS DE 2 ANYS
Els infants de 2 anys gaudeixen de les sessions de l’especialista de música de l’Escola de Música de Tarragona, l’Alba, que ens visita cada quinze dies per treballar amb els nens i nenes aspectes elementals del llenguatge musical, amb el seu projecte Picantarols. Tot seguit us deixem una mostra:
MÚSICA INFANTS D’1 ANY
Els més petits de la Llar, porten a terme propostes de llenguatge musical amb la Chari. També teniu un recull d’imatges:
EL NADAL
PRESENTACIÓ DEL NADAL
Durant el mes de desembre els infants van poder conèixer millor el Nadal i les seves tradicions. Els hi vam presentar elements ornamentals pròpis de les festes nadalenques.
FEM LES BOLES PER L’ARBRE DE NADAL
Cada infant va elaborar la seva bola per penjar a l’arbre de Nadal que hem situat a l’entrada de la Llar.
POSEM LES BOLES A L’ARBRE
Els infants van anar col.locant les seves boles nadalenques a l’arbre de l’entrada.
TREBALL DE NADAL
Els infants han elaborat dos treballs nadalencs diferenciats per edats. Els nens i nenes d’un any han fet un Tió de cartró, mentre que els nens i nenes de dos anys han pintat una pinya amb tèmpera i purpurina. Us deixem un recull d’imatges.
JOC HEURISTIC
Els infants d’un any han gaudit del joc heurístic amb elements nadalencs. Us deixem unes imatges.
FESTA DEL TIÓ
LA TROBADA DEL TIÓ!!!!!
EL TIO HA ARRIBAT A LA LLAR!
LECTURA DE SOMNIS
ASSOCIACIÓ DE MARES I PARES
LA CARTA DELS REIS
RESOLUCIÓ DEFINITIVA DE LES AJUDES MENJADOR
PROPOSTES DE NADAL
BON DIA, MONSTRE!
A primera hora del matí anem a despertar al Monstre a l’entrada de la Llar. Aquest moment del dia, el dediquem al treball de l’atenció dels infants i a establir petites converses entre els nens i nenes. Cada dia seguim el mateix ritual per tal de despertar-lo. I més endavant, introduirem el poema de la Joana Raspall: Bon dia, poesia!
Tot seguit us deixem un tastet!
SESSIÓ PSICOMOTRICITAT INFANTS 2 ANYS
En aquest moment del curs, les sessions de psicomotricitat és una de les propostes on separem els infants en funció de la seva edat. Més endavant farem la psicomotricitat en grups heterogenis. Però actualment ens trobem amb infants d’un any que encara han de guanyar confiança i domini en els seus moviments i habilitats motrius. I infants de dos anys amb necessitat d’experimentar les possibilitat del seu cos: fer salts, tombarelles, arrossegaments, etc.
Aquesta sessió correspon als infants de dos anys. Trobareu imatges dels diferents moments del ritual de la sessió de psicomotricitat: ritual d’entrada, joc sensoriomotor, joc simbòlic, relaxació i representació.
SESSIÓ DE JOC HEURÍSTIC
El joc heurístic enriqueix les capacitats dels infants: físiques, mentals, emocionals i socials. També afavoreix el treball en grup i dóna l’oportunitat a l’adult de conèixer millor cada un dels infants. Aquesta sessió està pensada pels infants d’un any. Hem proposat materials com ara: pots, castanyes, garrofes, oueres, botelles i pinyes.
SESSIÓ LLENGUATGE PLÀSTIC: QUADRE DE TARDOR
Els infants van estant més familiaritzats amb la pintura i amb els elements propis de la Tardor. Així que en aquesta proposta, els nens i nenes podran combinar lliurement els dos materials per tal d’elaborar un quadre de Tardor. La única diferència és que en els infants d’un any, el cartró és gran i compartit entre tots els nens i nenes. Mentre que en els infants de dos anys, el cartró és individual per tal de limitar l’espai. Esperem que us agradi!
REPRESENTANTS CONSELL ESCOLAR
El dimecres 24 de novembre es van celebrar les eleccions al Consell Escolar. Pel que fa al sector de famílies, dels 53 pares i mares censats, només van exercir el seu dret al vot 13 persones. La nova representant de famílies és la SÒNIA COBACHO. Tot seguit us mostrem quins són els altres membres del Consell Escolar de la Llar.
Moltes gràcies per la vostra participació!
LECTURA DE SOMNIS
XERRADA EDUCACIÓ EMOCIONAL
L’IMET organitza una xerrada per tractar l’educació emocional amb les famílies de les Llars Municipals. La trobada serà on-line, i està prevista pel dia 2 de Desembre a les 15,15h de la tarda. Aquelles famílies interessades, cal que ho comuniqueu a les educadores, per poder facilitar-vos l’enllaç de la trobada. Us animem a participar!!
JOC LLIURE A L’ESPAI EXTERIOR
XERRADA SOBRE COMUNITATS D’APRENENTATGE
El passat dijous 18 de novembre de 2021, a la Llim La Taronja vam convidar l’Oriol Rios, professor de la URV, per explicar a les famílies en què consisteix el treball de les Comunitats d’Aprenentatge i quines actuacions educatives d’èxit implantarem al llarg del curs: tertúlies dialògiques, grups interactius, voluntariat i biblioteca.