ELS HÀBITS A LA LLAR
El dia a dia a la Llar d’infants gira a l’entorn de l’adquisició d’hàbits i rutines, que faciliten el desenvolupament, l’autonomia i el benestar dels infants, i organitzen el temps a l’escola. La vida quotidiana és l’eix central de l’ambient educatiu, ocupa una gran part del temps a l’escola i són moments d’aprenentatge de gran importància. Aquests moments del canvi de bolquers, l’hora dels àpats o el descans, són essencials per al desenvolupament autònom dels infants. Ells són els protagonistes de la seva pròpia acció i, per tant, són ells qui marquen el ritme del seu procés vital. Des de la Llar d’Infants acompanyen aquests processos tot respectant els interessos de cada infant, deixant que desenvolupin al màxim i, d’una manera autònoma, les seves capacitats. Per això procurem crear una atmosfera tranquil·la i agradable en què les educadores oferim un espai acollidor i de relació, i on es respecta el ritme individual de cada infant.El treball dels hàbits i rutines és fonamental en l’etapa 0-3, ja que potencia l’adquisició de l’autonomia i la socialització dels infants. És imprescindible establir vincles de col·laboració entre escola i famílies, d’aquí la importància dels hàbits a l’escola i a casa. Tot seguit us deixem unes imatges del treball d’hàbits i rutines.
SESSIÓ DE MÚSICA
SOL·LICITUD PREINSCRIPCIÓ 2022-23
El dilluns 9 de maig de 2022 comença el període de preinscripció, per als infants que volen assistir el curs vinent a la Llar, i acaba el 20 de maig de 2022. Tot seguit us deixem una sol·licitud. Cliqueu sobre la imatge per descarregar-la.
A la pestanya superior, de preinscripcions curs 2022-2023, d’aquest mateix blog, podeu trobar més informació.
XERRADA: JUGAR, COMPARTIR I CRÉIXER
Us recordem que divendres 6 de maig a les 11h del matí tindrà lloc la Xerrada de l’Equip Psicopedagògic JUGAR, COMPARTIR I CRÉIXER. Us fem arribar més informació per poder participar en la trobada:
Es realitzarà per la plataforma zoom, i les claus d’accés són:
Topic: Jugar,compartir i créixer (0-3)
Meeting ID: 862 6675 7490
Passcode: 738628
FEM PAPALLONES AMB SIMETRIA
EXPERIMENTACIÓ I MANIPULACIÓ AMB TERRA DE JARDÍ
LA PRIMAVERA
JORNADES D’APRENENTATGE I INNOVACIÓ (URV)
El dimecres 27 d’abril vam exposar a les Jornades D’APRENENTATGE I INNOVACIÓ EDUCATIVA de la Universitat Rovira i Virgili, el Pojecte Ajut Pont de coordinació d’actuacions educatives d’èxit de les Comunitats d’Aprenentatge (Llim Ninot, Institut Escola Mediterrani, Escola Bressol Cappon i Llim La Taronja) realitzat per tot el personal docent d’aquests centres educatius. Va ser un plaer i molt enriquidor compartir experiències educatives amb altres escoles d’arreu de Catalunya.
SORTIDA BIBLIOTECA TORREFORTA
El dilluns 25 d’abril, els infants de 2-3 anys de la Llar van anar d’excursió al Centre Cívic de Torreforta, per gaudir d’una activitat del Pla Educatiu d’Entorn dels barris de Ponent. A La biblioteca ens esperava l’Agust, per explicar-nos el conte “Un cor molt gran”, amb l’ajuda dels seus personatges de cartró i fusta, i la seva guitarra. També vam disposar d’una estona de joc lliure a la ludoteca.
Tots els infants van gaudir moltíssim de la sortida, tal i com podeu comprovar a les imatges!
SANT JORDI 2022!
Aquesta setmana l’hem dedicat a descobrir i conèixer la Llegenda de Sant Jordi. Tot seguit us deixem un petit video que explica la història i algunes de les cançons que cantem aquests dies a la Llar.
Cada dia hem explicat la Llegenda fent servir diferents recursos materials: làmines, conte, caixa de Sant Jordi. Finalment, els infants van arribar a representar-la. Tot seguit podeu veure algunes imatges.
Els infants han fet un drac de Sant Jordi! Cada grup d’edat, en funció de les seves habilitats motrius i capacitats, ha realitat un treball més o menys elaborat. Tot seguit us deixem imatges del procés de creació d’aquest personatge tan significatiu. Esperem que us agradi!
PORTES OBERTES LLIM LA TARONJA
PREINSCRIPCIÓ CURS 2022-2023
PLANTEM A L’HORT
LA MONA DE PASQUA
Aquestes dues darreres setmanes del trimestre les dedicarem a conèixer i descobrir la MONA de PASQUA com a pastís propi de la nostra cultura catalana. Com tots els projectes que presentem, els introduïm mitjançant un conte. A continuació el podeu sentir.
Aquests dies són protagonistes: la gallina, els plomalls de colors, la xocolata, les figuretes de xocolata,… En definitiva, tots els elements necessaris per elaborar la Mona de Pasqua.
Asseguts en rotllana, presentem aquests elements i aprofitem per establir petites converses amb els infants.
Transformem la xocolata de rajola en xocolata desfeta. Oferim als infants per pintar en superfície gran de paper i fer gargots amb ella. També se l’han menjat. Què bona!!!!!
Els infants de 2-3 anys fan de pastissers i elaboren la seva Mona de Pasqua. Els infants 1-2 anys pinten un ou amb xocolata desfeta
Entre tots els infants de la Llar elaboren una Mona de Pasqua. Tot seguit ens la mengem al pati. Estava boníssima!
PROPOSTA DE CIÈNCIA A L’EXTERIOR DE LA LLAR
A l’espai exterior hem preparat una nova proposta de joc. Concretament, una proposta de ciències amb la intenció d’experimentar, de forma vivencial, una propietat física dels objectes: la gravetat.
Amb aquest racó pretenem presentar com la Terra atrau qualsevol objecte. Sempre que els objectes estiguin disposats en direcció vertical, cauran i no hi ha manera d’aturar-los. En canvi, quan els objecte, en aquest cas, els troncs, estan disposats en direcció horitzontal o diagonal, reaccionen d’una altra manera.
SESSIÓ PSICOMOTRICTAT 2-3 ANYS
Tot seguit us deixem un recull d’imatges de la darrera sessió de psicomotricitat amb els infants de 2-3 anys de la Llar. Com podeu observar, els reptes que es proposen els infants són cada vegada més agosarats: busquen experimentar les alçades, les tombarelles, posant a prova les seves limitacions i capacitats.
Ens agradaria destacar també la major col·laboració i participació dels infants en tots el rituals de la sessió: des del ritual d’entrada fins al moment de recollir, la relaxació i la representació, moment on compartim i posem paraules a les vivències motrius de la sessió.
ENQUESTA DE SATISFACCIÓ
Benvolgudes famílies,
Us he fet arribar un qüestionari que té com a finalitat conèixer la vostra opinió sobre alguns dels aspectes més rellevants de la llar d’infants. Les respostes ens ajudaran a detectar aquelles qüestions que cal millorar, les que convé potenciar i de les que n’esteu satisfets i satisfetes.
L’enquesta és totalment anònima i la informació continguda només serà utilitzada per l’objecte pel qual s’ha dissenyat.
Teniu fins al 8 d’abril de 2022 per enviar aquest formulari.
CLIQUEU EL SEGÜENT ENLLAÇ PER OMPLIR EL FORMULARI:
https://forms.gle/QssSC5AbP9qUqBTK7
Gràcies per dedicar una estona per la millorar de la Llar d’infants!
PORTES OBERTES 2022
PROPOSTES AMB DIFERENTS ALIMENTS
Els infants més petits de la Llar han experimentat amb diferents aliments com ara: llenties, arròs ,espaguetis, café… També han disposat d’altres materials complementaris com els contenidors de metall, pots, culleres, etc.
Els infants més grans de la Llar han fet suc de taronja i llimona. Per dur a terme aquesta activitat hem fet servir petits aparells elèctrics i d’altres eines manuals. Finalment hem begut un got petit del suc que hem produït.
Tots els infants de la Llar han olorat, tocat i tastat diferentes fruites, com ara: maduixes, plàtans, caqui, kiwi,…. Només els grans han fet macedònia amb totes elles, pelant i tallant-les a trocets en un plat. Avui hem esmorzat macedònia, una recepta senzilla i molt saludable.
Alguns aliments creixen a terra. Aquest fet l’anirem descobrint les properes setmanes, gràcies a l’hort que tenim a la Llar. En aquesta sessió els infants han experimentat amb terra i llenties. Què passarà després de combinar aquests dos elements amb aigua?.
Els infants experimenten amb diferents aliments i espècies, elaboren una composició artística amb tots ells, sobre la tapa d’una capsa de sabates. Tot seguit us deixem un recull d’imatges.
PROPOSTA DE CIÈNCIES: QUÈ HI HA DINS DEL MELÓ I LA CARBASSA?
- Hem plantejat la següent pregunta als infants: sabeu que hi ha dins del meló i la carbassa?.
Aparentment sembla que no hi ha res. Els hem sacsejat i no hem sentit cap so. Els hem mirat de ben a prop i no hem vist res.
Així que hem pensat en obrir-los amb un ganivet. A la carbassa ha aparegut un forat i al seu interior hi havien unes cosetes petites i blanques: són les llavors. Però és que també hi eren dins el meló!!!
Els infants de 2-3 anys les han tret a poc a poc per deixar-les assecar i fer que esdevinguin màgiques… Mentre els més petits pelaven carxofes. Tot seguit us deixem un recull d’imatges dels diferents moments de la sessió.
DESCOBRIM ALGUNS ALIMENTS
Tot seguit us deixem el relat del conte que hem explicat a la Llar aquests dies: De què fa gust la Lluna. El podeu mirar amb els vostres fills/es.
Hem explicat el conte vàries vegades, fent servir diferents recursos: amb titelles de cartolina, amb caretes dels personatges i fent servir el suport del llibre,… Amb la repetició del conte, ajudem als infants a recordar la història.
Oferim als infants la possibilitat d’experimentar alguns aliments aliments com ara: cafè, macarrons, arròs i pasta de fideus. A l’hora de manipular han tingut al seu abast diferents materials com ara: coladors, embuts, pots, culleres, pinces, morters… Us deixem un recull d’imatges!
Amb algunes fruites i verdures que heu portat de casa, hem portat a terme una activitat plàstica. Hem proposat als infants fer estampacions en un full, fent servir temperes de colors i els estris de pintura, alguns aliments, com ara: pastanaga, pebrot, carxofa o patata.
CAMINADA TODOS EN AZUL
PREINSCRIPCIÓ P3
MATERIAL NECESSARI
PROPOSTES AMB ALIMENTS
XERRADA PREINSCRIPCIÓ P3
FESTA DE CARNAVAL 2022
Festa de Carnaval: el dia 24 de febrer vam celebrar el Carnaval al pati de la Llar. Els infants van disfressar-se en gallines i conills. Les educadores anavem de grangeres.
Aquest dia vam rebre la visita de la Concubina i vam poder gaudir de la companyia de les famílies.
Venim de casa amb una disfressa: el dia 25 de febrer vam continuar amb la festa. Aquest dia de forma interna. Els infants ens van sorprendre amb les seves disfresses… Vam gaudir del confeti i de la música.
MATINS EN FAMÍLIA
NOU DECRET Ajuts de Menjador
Dia 28 de febrer 2022
CARNAVAL 2022
PRESENTACIÓ DEL CARNAVAL
Hem iniciat el Carnaval, tot establint una conversa amb els infants amb la intenció de presentar alguns elements d’aquesta festa, com ara: imatges d’infants disfressats, disfresses, maquillatge,…
EXPERIMENTACIÓ AMB CONFETI
En aquesta sessió els infants han pogut gaudir del confeti. Hem diposat diferents espais d’experimentació a l’entrada de la Llar, amb material contenidor divers i altres utensilis (culleres, taps grans i petits,…). Els infants han pogut manipular lliurement aquests materials.
ENS DISFRESSEM!!!!!
Aquests dies podem gaudir de l’espai de disfresses. Els infants l’han acollit amb molt d’entusiasme. I cada dia hi ha cua per maquillar-se i caracteritzar-se d’un personatge imaginari. Us deixem un recull d’imatges.
ELABOREM LA NOSTRA DISFRESSA
Aquest Carnaval els infants de 2 anys esdevindran gallines i els infants d’1 any esdevindran conills. Tots ells han treballat de valent en l’elaboració de la seva disfressa.
FEM UN COLLAGE AMB CONFETI
Un element significatiu del Carnaval és el confeti. Aquests paperets petits de colors s’enganxen amb facilitat i això és el que hem fet en aquesta proposta. A la sessió hem oferit als infants folis Din3 i no paper de gran superfície, per començar a delimitar espais. Us deixem un recull d’imatges
JUGUEM AL PATI AMB CONFETI
Aquests dies oferim un nou element de joc a l’exterior de la Llar. A la zona de picnic els infants poden trobar confeti i material contenidor per poder experimentar.
FESTA DE CARNAVAL
REFLEXIONS PER TRIAR ESCOLA
L’Institut Municipal d’Educació de Tarragona (IMET) organitza per al dijous 17 de febrer a les 18 h el seminari web “Reflexions per triar l’escola” a càrrec del Dr. Jordi Collet Sabé.
Aquesta xerrada està adreçada a famílies que tenen infants nascuts el 2019, que al setembre poden començar P3. També està oberta a tota la comunitat educativa de Tarragona que vulgui participar-hi.
L’objectiu d’aquest espai és que les famílies puguin reflexionar sobre aspectes rellevants que els ajudaran a escollir l’escola pels seus fills amb una mirada diversa, plural i equitativa, sortint de dubtes i idees preconcebudes.
L’activitat es realitzarà de forma telemàtica i s’hi podrà assistir gratuïtament connectant-se a l’enllaç de la sessió de Zoom.
Enllaç de la xerrada: https://us06web.zoom.us/j/88303786062
El ponent serà el Dr. Jordi Collet Sabé, Educador social, sociòleg i doctor en sociologia. Professor titular de sociologia de l’educació a la Universitat de Vic – UCC d’on, actualment, n’és el vicerector de recerca. Ha fet recerca i ha publicat en l’àmbit català i internacional sobre les relacions entre escola, famílies i comunitat; sobre polítiques educatives; segregació escolar; treball educatiu en xarxa i sociologia de les religions.
Us animem a participar!!
DISFRESSA DE CARNAVAL
SESSIÓ DE MÚSICA
VISITA D’ALGUNS ANIMALS DE LA GRANJA NERI
Aquest any hem rebut la visita d’alguns animals de la Granja Neri del Catllar. Els infants han tingut l’oportunitat d’observar, tocar, sentir,… un ànec, dos conills i una gallina al mateix pati de la Llar.
Volem agraïr a la granja Neri que els infants hagin vivenciat aquesta experiència.
Hem projectat aquest video amb l’objectiu de presentar les gallines, un dels animals de granja que ens visitarà dimarts 8 de febrer 2022 a la Llar d’Infants.