LA CASTANYERA

Us deixem un recull d’imtges d’aquests dies, on la temàtica principal ha estat les castanyes i la senyora Castanyera. Finalment, el divendres 28 d’octubre va venir la senyora Castanyera i ens va repartir castanyes calentes de la muntanya. Li estem molt agraïts i agraïdes de la seva visita.

Presentació de la Castayera

Experimentem amb elements de la Tardor I1

Festa de la Castanyera

ELS COLORS DE LA TARDOR

Hem iniciat les propostes de llenguatge plàstic, oferint tèmperes dels colors de la tardor: verd, groc, vermell i taronja; i diferents estris de pintura: rodet i pinzell.

Els infants també han pogut trencar fulles, per acabar enganxant-les al mural de pintura. L’ambient ha estat molt agradable i la majoria dels infants han acceptat molt bé la proposta.

 

ELS ELEMENTS DE LES ESTANCES

Aquests dies, estem presentant els estris, materials i recursos que els infants trobaran properament, als racons de joc de les estances. Aprofitem aquest moment per recordar el què poden i no poden fer amb aquests elements, recordar unes senzilles normes, que facilitaran la convivència i el joc entre els infants. Tot seguit us deixem algunes imatges.

Podreu observar com les estances es van modificant al llarg de les properes setmanes en altres espais i propostes de joc.

La cuineta i la pasta de sal

Els animals

Els instruments de Música

 

ESPAI NADÓ-NEN-ADOLESCENT

Cada mes, al Centre Cívic Torreforta es faran tallers-xerrades basats en l’educació amb respecte als infants i adolescents. Aquest mes la temàtica a tractar és l’ús de les pantalles en els infants. La xerrada, molt interessant i necessària avui dia, és a càrrec de la psicòloga de Benestar emocional del CAP de Torreforta.

Tot seguit deixem la programació d’aquest primer trimestre, fins al mes de desembre, per si voleu participar. Totes són molt interessants.

 

XERRADA COMUNITATS D’APRENENTATGE

La Llar d’Infants la Taronja és Comunitat d’Aprenentatge. Les Comunitats d’Aprenentatge impliquen totes les persones que, de forma directa o indirecta, influeixen en l’aprenentatge i el desenvolupament dels infants, incloent-hi educadores, familiars, amics i amigues, veïns i veïnes del barri, membres d’associacions i organitzacions veïnals i locals, persones voluntàries… Us animem a assistir a la xerrada, que presentarà L’Oriol Rios, professor de la URV, que us permetrà conèixer l’essència d’aquest projecte transformador.

CONSELL ESCOLAR DE LA LLAR

L’òrgan de participació de la comunitat educativa en el govern dels centres públics d’educació infantl de primer cicle és el Consell Escolar.. Els membres de Consell de la Llar d’Infants La Taronja són:

La directora del centre com a presidenta.

Un representant dels pares i mares.

Un representant del personal educador actuant de secretària del Consell Escolar.

Un representant de l’Ajuntament.

Els representants del Consell Escolar es renovaran cada 2 anys efectuant-se dins els mateixos terminis que la renovació de membres dels consells escolars dels centres públics.

Els representants de la nostra Llar per aquest curs 2022-23 són:

BONS VINCLES AFECTIUS

L’establiment d’un bon vincle a les primeres edats tindrà unes conseqüències  concretes en el desenvolupament evolutiu de l’infant. Així doncs, dedicar temps al nadó, en una interacció adequada en qualitat i quantitat per part de les figures de vinculació afectiva (mare, pare, altres referents) és la millor inversió per a garantir l’estabilitat emocional del nen/a en el seu desenvolupament. I ajudarà a superar la separació del pare o de la mare a la Llar d’Infants.

Cal tenir en compte, que els infants d’1 any no disposen d’estructures cognitives prou madures com per interpretar que la separació de la seva mare i/o pare, en un entorn nou, és un fet temporal. La marxa de la figura d’afecció és viscuda com una pèrdua real i irreparable.

Tot seguit us deixem la lectura d’un article que tracta el tema, cliqueu a l’enllaç:

https://montessorispace.com/blog/el-apego-en-los-primeros-anos/

PERÍODE D’ACOLLIDA

El període d’acolliment és el procés d’adaptació de tota la Comunitat Educativa: infants, famílies i educadores.

És el temps que necessiten els infants, les educadores i les famílies per anar-se’n coneixent i establint els primers contactes i afectes. És el temps que necessitarà un infant per acostumar-se a la llar, acostumar-se a un nou espai, amb adults i iguals que no coneix, i a unes rutines i ritmes diferents dels de casa.

Vosaltres, com a pares i mares també haureu d’adaptar-vos a l’escola, a la seva organització, a les educadores,… És del tot aconsellable portar a terme el període d’acolliment amb paciència i de manera progressiva. Evitant al principi, si és possible, llargues estades de l’infant a la Llar d’infants. Cada infant es únic i necessitarà el seu temps d’adaptació. Cal respectar les necessitats individuals de cada infant i vetllar per a que se senti bé a l’escola.

La majoria  ploren quan el familiar (pare/ mare/ avis) se’n van. Això és una reacció positiva, no preocupant. D’aquesta forma és com expressen que estan en desacord. I de fet, és bo que ho facin. També hi ha una minoria que no ploren, o d’altres que ho expressen més tard.

L’objectiu de la Llar d’Infants és afavorir el procés d’acolliment, el qual esdevindrà més planer amb una relació de cooperació i diàleg entre famílies i Llar d’Infants.

Com a pares i mares, quan us mostreu segurs i confiats en la Llar i en les educadores, de forma indirecta, transmetreu aquests sentiments a l’infant i afavorireu el seu procés d’acolliment.

Aqui us deixem unes quantes imatges de com hem iniciat el curs. Cliqueu damunt de la imatge.

ELABORACIÓ DE TAPES I SAMARRETES

Tots les elaboracions dels infants queden recollides en un petit album de treballs, que prendreu a casa en finalitzar el curs. Aquest any hem volgut representar el mar i l’estiu, amb una cartolina pintada de blau i amb peixos enganxats. Tot seguit podeu veure alguna imatge…

El dia de la festa, tots els infants prendran una samarreta elaborada per ells mateixos i que quedarà com a record de la Llar. Els infants l’elaboren, fent servir una tècnica d’estampació que ja havien practicat anteriorment. Podeu veure alguna imatge.

JOCS AMB AIGUA

El divendres 10 de juny vam fer una proposta de jocs d’aigua al pati de la Llar. Els infants van poder gaudir de diferents propostes de descoberta i experimentació amb aigua. Disposaven de: galledes per pescar; galledes amb elements per fer trasvassaments; la font; etc.

Tots els infants van gaudir molt de la sessió!! Ho podeu comprovar tot mirant les següents imatges.

FEM BOMBOLLES DE SABÓ

TALLER DE MÚSICA AMB FAMÍLIES

Dimecres 1 de juny vam fer el taller de música amb famílies. L’alba, l’especialista de música que ens acompanya cada dimecres, va dur a terme una sessió amb infants i adults (pares, mares i àvies). Esperem que, als assistents, us agradés l’experiència, i per aquells/es que no vau poder venir, gaudiu d’aquest recull d’imatges.

El cert és que ja teniem ganes de compartir moments com aquest amb les famílies. Gràcies per la vostra participació!

PRESENTACIÓ DE L’ESTIU I L’AIGUA

Us mostrem un seguit d’imatges relatives a la sessió de conversa en gran grup, sobre l’aigua, la platja i l’estiu. Per tal de provocar el llenguatge i la conversa entre els infants 1-2 i 2-3 anys, fem servir una sèrie de recursos el més reals possible, tals com: làmines amb imatges d’estiu, joguines d’aigua qüotidianes per als nens i nenes; aigua, petxines, etc.  

FEM IMPRESSIONS

Hem posat en pràctica amb els infants, una tècnica d’impressió amb plàstic, fent servir pintura de tèmpera i i alguns estris. Per qüestions organitzatives i capacitats dels nens i nenes, hem realitzat la sessió amb els infants d’1-2 anys i els infants de 2-3 anys per separat.

A les imatges podeu veure el procés: en primer lloc, la realització lliure de gargots sobre una superfície gran de plàstic; la col·locació d’un paper blanc sobre la pintura; i per últim, després de fer pressió sobre el foli, procedim a veure el resultat de la impressió en el paper.

 

PLANTEM AL JARDÍ

El divendres 13 de maig vam tenir el plaer de compartir el matí amb l’Andrea. La monitora d’Ecoescoles ens va ensenyar com hem de plantar i cuidar les plantes, quines són les seves parts i què necessiten les plantes per viure i fer-se grans. Vam gaudir moltíssim del seu coneixement.

Per últim voldriem agrair a totes les famílies que vau fer possible aquest dia, amb l’aportació de plantes aromàtiques i plantes de flors que vau fer.

Moltíssimes gràcies a tots i totes!!

Hem sortit al pati a buscar insectes per poder-los observar.