LAND ART: CONEIXEM EL DIETMAR VOORWORLD

Dietmar Voorwold és un artista alemany que resideix a Escòcia. És autor de peces úniques i efímeres de Land Art. Les seves creacions están realitzades amb branques, pedres, fulles i d’altres materials naturals els quals organitza en formes geomètriques molt senzilles (cargols, cercles, figures humanes, fileres…).

Realment té una obra molt apropiada per treballar amb els infants de la LLar. Vam fer coincidir la presentació d’aquest autor i la seva obra, amb la unitat de La Tardor, ja que el vam considerar complemetari i enriquidor al treball d’experimentació de fulles, pinyes i d’altres elements naturals… que ja estavem portant a terme. Tot seguit teniu un recull de fotografíes.

 

 

EXPERIMENTACIÓ AMB PINTURA I1

La setmana passada vam oferir la següent proposta de llenguatge plàstic als infants d’1-2: manipulem pintura sense embrutar-nos.

La majoria dels infants d’aquest grup no han tocat la pintura líquida. I acostumen a rebutjar-la per què no els hi resulta una experiència agradable. Hem optat per presentar la pintura, i experimentar les seves propietats, a través d’un plàstic . Us deixem algunes imatges.

 

 

SESSIÓ MÚSICA I2

L’Alba, especialista de música, ens acompanya els dijous, de forma quinzenal. Les sessions de música amb l’Alba, només les realitzen els infants d’I2, a l’entrada de la Llar.  En aquestes imatges podeu observar algunes de les dinàmiques i propostes que realitza. L’Alba també assessora l’equip d’educadores en quant a llenguatge musical.

SESSIONS DE PSICOMOTRICITAT

Tal i com ja sabeu, aquestes primeres sessions de psicomotricitat no les fem amb grup heterogeni. Si no que, els dijous els nens i nenes d’I1 van a la sala de psicomotricitat; mentre que els divendres van els nens i nenes d’I2. Les habilitats i necessitats motrius dels dos grups d’infants són tan diferents, que preferím respectar aquests moments maduratius, tot oferint espais i materials apropiats per a cada edat.

Tal i com podeu apreciar a les imatges, les rutines a cada grup no són les mateixes. Mentre a I1 no apareixen les fases i rituals d’una sessió psicomotriu; a I2 introduím hàbits i rutines, que proporcionen seguretat i confiança als nens i nenes.

    Sessió de Psicomotricitat I2

Sessió de Psicomotricitat I1

PINTURA AMB FRUITES DE TARDOR

Els infants del grup d’I2 ha pogut estampar i pintar, lliurement, amb algunes fruites de la Tardor: taronjes, mandarines, pomes,etc. També hem posat a l’abast pinzells, per aquells nens i nenes que no han volgut pintar amb fruites. Els nens i nenes s’han adonat del següent:

-que les produccions finals, resultat de les estampacions, no són les mateixes.

-que la pintura rellisca sobre la pell de les fruites.

-i que pintar amb les fruites amb peciol és més fàcil.

Tot seguit us deixem un recull  d’imatges, que esperem us agradi!

PROPOSTES D’EXPERIMENTACIÓ GRUP I1

Aquestes setmanes, les propostes que oferim als infants acostumen a estar vinculades amb la Tardor. Tot seguit, podeu veure imatges corresponents a dues sessions diferents:

1. Experimentació amb papers.

2. Experimentació amb elements de la Tardor.

Els infants han gaudit de les dues propostes, tal i com podeu comprovar al recull d’imatges.

1. Experimentació amb papers.

2. Experimentació amb elements de la Tardor.

ELS HÀBITS

Els hàbits són rutines diàries que ajuden als nens/es a estructurar-se, orientar-se i a créixer. L’adquisició dels diferents hàbits els permet ser més autònoms, fa possible que tinguin una bona  convivència amb els altres i són necessaris en l’adquisició de nous aprenentatges.

Els hàbits s’han de treballar de la mateixa forma a casa i a la Llar d’Infants, per esdevenir més efectius. A mida que els nens/es van assolint els diferents hàbits se senten més segurs, tranquils, equilibrats i amb ganes d’aprendre. Observar els seus petits progressos dia a dia i saber valorar-los és per a ells/es una motivació important i necessària per continuar avançant.
 

HÀBITS D’ALIMENTACIÓ

HÀBIT D’HIGIENE I DESCANS 

LA TARDOR

Aquests dies estem descobrint la Tardor a la Llar. En primer lloc, volem agrair la vostra col.laboració, portant fruites i elements propis d’aquesta época de l’any. Seguidament podeu veure unes imatges de les propostes presentades als infants: presentant i experimentant amb materials, tals com garrofes, fulles, pinyes, etc.

PROPOSTES EN FAMÍLIA

Us enviem informació de dierents propostes que tenen lloc a la ciutat de Tarragona, que estan pensades per compartir i dur a terme en família.

Totes dues són molt recomanables. Tant els tallers de ciènces dels dissabtes, on es faran propostes diferents des de novembre fins al mes de juny. Com l’espai nadó dels divendres al matí i l’espai familiar, dels dijous a la tarda.

Si teniu qualsevol dubte, podeu preguntar a la directora de la Llar.

 

 

LA CASTANYERA

Us deixem un recull d’imtges d’aquests dies, on la temàtica principal ha estat les castanyes i la senyora Castanyera. Finalment, el divendres 28 d’octubre va venir la senyora Castanyera i ens va repartir castanyes calentes de la muntanya. Li estem molt agraïts i agraïdes de la seva visita.

Presentació de la Castayera

Experimentem amb elements de la Tardor I1

Festa de la Castanyera

ELS COLORS DE LA TARDOR

Hem iniciat les propostes de llenguatge plàstic, oferint tèmperes dels colors de la tardor: verd, groc, vermell i taronja; i diferents estris de pintura: rodet i pinzell.

Els infants també han pogut trencar fulles, per acabar enganxant-les al mural de pintura. L’ambient ha estat molt agradable i la majoria dels infants han acceptat molt bé la proposta.

 

ELS ELEMENTS DE LES ESTANCES

Aquests dies, estem presentant els estris, materials i recursos que els infants trobaran properament, als racons de joc de les estances. Aprofitem aquest moment per recordar el què poden i no poden fer amb aquests elements, recordar unes senzilles normes, que facilitaran la convivència i el joc entre els infants. Tot seguit us deixem algunes imatges.

Podreu observar com les estances es van modificant al llarg de les properes setmanes en altres espais i propostes de joc.

La cuineta i la pasta de sal

Els animals

Els instruments de Música

 

ESPAI NADÓ-NEN-ADOLESCENT

Cada mes, al Centre Cívic Torreforta es faran tallers-xerrades basats en l’educació amb respecte als infants i adolescents. Aquest mes la temàtica a tractar és l’ús de les pantalles en els infants. La xerrada, molt interessant i necessària avui dia, és a càrrec de la psicòloga de Benestar emocional del CAP de Torreforta.

Tot seguit deixem la programació d’aquest primer trimestre, fins al mes de desembre, per si voleu participar. Totes són molt interessants.

 

XERRADA COMUNITATS D’APRENENTATGE

La Llar d’Infants la Taronja és Comunitat d’Aprenentatge. Les Comunitats d’Aprenentatge impliquen totes les persones que, de forma directa o indirecta, influeixen en l’aprenentatge i el desenvolupament dels infants, incloent-hi educadores, familiars, amics i amigues, veïns i veïnes del barri, membres d’associacions i organitzacions veïnals i locals, persones voluntàries… Us animem a assistir a la xerrada, que presentarà L’Oriol Rios, professor de la URV, que us permetrà conèixer l’essència d’aquest projecte transformador.

CONSELL ESCOLAR DE LA LLAR

L’òrgan de participació de la comunitat educativa en el govern dels centres públics d’educació infantl de primer cicle és el Consell Escolar.. Els membres de Consell de la Llar d’Infants La Taronja són:

La directora del centre com a presidenta.

Un representant dels pares i mares.

Un representant del personal educador actuant de secretària del Consell Escolar.

Un representant de l’Ajuntament.

Els representants del Consell Escolar es renovaran cada 2 anys efectuant-se dins els mateixos terminis que la renovació de membres dels consells escolars dels centres públics.

Els representants de la nostra Llar per aquest curs 2022-23 són:

BONS VINCLES AFECTIUS

L’establiment d’un bon vincle a les primeres edats tindrà unes conseqüències  concretes en el desenvolupament evolutiu de l’infant. Així doncs, dedicar temps al nadó, en una interacció adequada en qualitat i quantitat per part de les figures de vinculació afectiva (mare, pare, altres referents) és la millor inversió per a garantir l’estabilitat emocional del nen/a en el seu desenvolupament. I ajudarà a superar la separació del pare o de la mare a la Llar d’Infants.

Cal tenir en compte, que els infants d’1 any no disposen d’estructures cognitives prou madures com per interpretar que la separació de la seva mare i/o pare, en un entorn nou, és un fet temporal. La marxa de la figura d’afecció és viscuda com una pèrdua real i irreparable.

Tot seguit us deixem la lectura d’un article que tracta el tema, cliqueu a l’enllaç:

https://montessorispace.com/blog/el-apego-en-los-primeros-anos/

PERÍODE D’ACOLLIDA

El període d’acolliment és el procés d’adaptació de tota la Comunitat Educativa: infants, famílies i educadores.

És el temps que necessiten els infants, les educadores i les famílies per anar-se’n coneixent i establint els primers contactes i afectes. És el temps que necessitarà un infant per acostumar-se a la llar, acostumar-se a un nou espai, amb adults i iguals que no coneix, i a unes rutines i ritmes diferents dels de casa.

Vosaltres, com a pares i mares també haureu d’adaptar-vos a l’escola, a la seva organització, a les educadores,… És del tot aconsellable portar a terme el període d’acolliment amb paciència i de manera progressiva. Evitant al principi, si és possible, llargues estades de l’infant a la Llar d’infants. Cada infant es únic i necessitarà el seu temps d’adaptació. Cal respectar les necessitats individuals de cada infant i vetllar per a que se senti bé a l’escola.

La majoria  ploren quan el familiar (pare/ mare/ avis) se’n van. Això és una reacció positiva, no preocupant. D’aquesta forma és com expressen que estan en desacord. I de fet, és bo que ho facin. També hi ha una minoria que no ploren, o d’altres que ho expressen més tard.

L’objectiu de la Llar d’Infants és afavorir el procés d’acolliment, el qual esdevindrà més planer amb una relació de cooperació i diàleg entre famílies i Llar d’Infants.

Com a pares i mares, quan us mostreu segurs i confiats en la Llar i en les educadores, de forma indirecta, transmetreu aquests sentiments a l’infant i afavorireu el seu procés d’acolliment.

Aqui us deixem unes quantes imatges de com hem iniciat el curs. Cliqueu damunt de la imatge.