Mapa polític d’Espanya

Comunitats autònomes i províncies

Publicat dins de AULA OBERTA | Etiquetat com a , , , , | Deixa un comentari

Les províncies d’Espanya

 Desenvolupament de l’activitat:

  1. Heu de fer un àlbum de fotos de les diferents capitals de província d’Espanya. Heu d’utilitzar el Google Slides.
  2. Heu de cercar tantes imatges com capitals de província hi ha. Han de ser imatges representatives i de qualitat. Les heu de posar ordenadament, seguint un ordre. Teniu en compte les comunitats autònomes a l’hora de distribuir les imatges. Per exemple: Catalunya (títol gran en una diapositiva)+ Tarragona (imatge), Barcelona (imatge), Lleida (imatge) i Girona (imatge).
  3. A cada diapositiva només podeu posar una imatge (el Power, doncs, tindrà portada+ diapositives amb els noms de les comunitats autònomes + tantes diapositives com províncies). És necessari que feu una cerca dels llocs més emblemàtics i importants de la ciutat perquè sinó posareu llocs que no són representatius.
  4. És obligatori que escriviu el nom  de la província a sobre de cadascuna de les imatges. (Per exemple: Tarragona o Pontevedra).
  5. Per realitzar les cerques per internet, podeu fer-ho posant, per exemple, “Barcelona llocs per visitar o “Barcelona, llocs emblemàtics”.
  6. Portada: Espanya en imatges (títol principal) + Nom i cognom, i curs.
  7. Quan ho tingueu acabat, m’ho heu de compartir al meu correu.
Publicat dins de AULA OBERTA | Etiquetat com a , , , , | Deixa un comentari

L’horari de les proves de CCBB

Dia Horari Proves
Dimecres 2 de març de 2022  de 9.00 a 10.00 h Llengua Catalana
 de 10.00 a 11.00 h Matemàtiques
 d’11.00 a 11.30 h Descans
 d’11.30 a 12.30 h Llengua Castellana
 Dijous 3 de març de 2022  de 9.00 a 10.15 h Cientificotecnològica
 de 10.15 a 11.30 h Llengua Estrangera

 

Publicat dins de AULA OBERTA | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

Espanya: mapa físic

Publicat dins de AULA OBERTA | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

Els parcs nacionals d’Espanya

Després de localitzar en el mapa d’Espanya els accidents geogràfics més importants d’Espanya, l’alumnat de l’Aula Oberta realitza una recerca per Internet d’alguns parcs nacionals.

Joaquín Cañete: Picos d’Europa

Jan Casanova: Vall d’Ordesa i Monteperdido

Edurne García: Teide

Nerea Martínez: Doñana

Isaac Pino: Timanfaya

Alexis Proaño: Sierra Nevada

Cristian Sánchez: Aigües Tortes i llac de Sant Maurici

Andrea Sorroche: Serra de Guadarrama

Abans de començar amb la presentació amb el Google Slides, heu de buscar informació sobre els diferents parcs. Per exemple, podeu basar-vos en les següents preguntes, o d’altres, per estructurar el treball:

  • On està situat el Parc Nacional de…?
  • Des de quan se´l conisdera un parc nacional?
  • Quins són els paisatges més emblemàtics?
  • Quin és el millor moment de l’any per visitar-lo?
  • Fauna: Quins animals hi ha?
  • Flora: Quines plantes, arbustos, flors o arbres hi ha?

Recordeu les parts del treball, que posteriorment haureu  d’exposar:

  • Portada: nom del parc i les vostres dades (nom, cognom i curs)
  • Índex (apartats numerats)
  • Cos del treball (títols numerats, poc text i imatges)

Enllaços interessants:

Sitios de España 

Wikipedia 

Nuestros parques

Red de Parques Nacionales de España

Publicat dins de AULA OBERTA | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

Catalunya: mapa físic

Publicat dins de AULA OBERTA | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

Paisatges de Catalunya

L’Alumnat de l’Aula Oberta, després de localitzar els accidents geogràfics al mapa físic de Catalunya, realitza una activitat en parelles.

Què heu de fer?

Un àlbum de fotos de les muntanyes, serralades, valls, rius… de la llista que heu treballat a l’aula.

Com ho heu de fer?

Podeu utilitzar qualsevol programa o aplicació que us deixi inserir música i transicions.

Les imatges han de tenir HD.

A la portada heu de posar el següent títol: Paisatges de Catalunya. També heu de posar els vostres noms.

A cada imatge li heu de posar el nom de l’accident geogràfic que representa.

Un cop ho tingueu corregit, m’ho heu d’enviar en format MP4.

Publicat dins de AULA OBERTA | Etiquetat com a , , | Deixa un comentari

¡A tope con los verbos!

Dossier de actividades 1

Dossier de actividades 2

Conjugación de verbos regulares e irregulares

El conjugador

Publicat dins de ESO, Lengua | Etiquetat com a , , , , , | Deixa un comentari

Examen en 2.º ESO

  • Fechas

2.º ESO C: jueves, 10 de febrero

2.º ESO D: martes, 8 de febrero

2.º ESO E: viernes, 11 de febrero

  • Contenidos

Sintagma Nominal (blog y libreta)

Sintagma Adjetival (blog y libreta)

Sintagma Adverbial (blog y libreta)

Sintagma Preposicional (blog y libreta)

Tema 4

– El texto instructivo (libro)

– Acentuación en palabras compuestas (libro y libreta)

– Los nombres propios

Tema 5

– La fábula (libro)

– Las palabras homófonas (libro y libreta)

Tema 6

– La h, la ll y la y (libro y libreta)

Publicat dins de ESO | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

¡A practicar el análisis de sintagmas!

Analiza, teniendo en cuenta lo que hemos trabajado en clase, los siguientes sintagmas:

  1. la comida salada
  2. en cuatro años
  3. muy lejos de su barrio
  4. a la casa
  5. el profesor de matemáticas
  6. por imprudente
  7. bastante ingenioso con sus amigos
  8. a su amigo Luis
  9. después de que lleguemos de vacaciones
  10. muchos amigos de la infancia
  11. demasiado inteligente
  12. ahí arriba
  13. en nuestra cocina
  14. muy tontamente
  15. mis mejores amigas
  16. poco cansado del fútbol
Publicat dins de ESO, Lengua | Etiquetat com a , , , , | Deixa un comentari