Projecte 1×1

Segurament ja haureu sentit alguna cosa al respecte del projecte 1×1. Des de la portada de la Xtec ens oferten una plana informativa amb diferents enllaços i informacions, tot i que, com ja us hem vingut informant des del mes d’abril, el gruix informatiu més important del projecte el podeu trobar al Wiki del IMAE.(Programa d’Innovació en Metodologies d’Aprenentatge i Ensenyament)

Qui cregui que aquest tema va únicament dirigit a Secundària igual no serà ben bé així, doncs ja hem pogut llegir a la premsa quelcom referent al President Zapatero i al nivell de cinquè de primària. Caldrà esperar esdeveniments futurs, per saber per on poden anar les coses.

Mentre, podem anar veient com evoluciona la experiència als  IES que ja estan ficats i funcionant amb el projecte a les comarques dels SSTT a Tarragona, sigui en la modalitat 1×1 o coexistència, per extreure’n conclusions i millorar-la en el que sigui possible. Poc o molt, amb les seves virtuds i defectes, grans o petites, és un camí que ha començat.

Ningú diu que és fàcil, doncs la part possiblement més “visible” , el portàtil, només és una de les peces  del complicat engranatge que comporta el projecte, des del punt de vista tècnic com metodològic i pedagògic, que implica la disposició de noves xarxes inhalàmbriques per a alumnes ( educat ), connexions elèctriques dins de l’aula, connexió a una editorial amb continguts digitals, claus personalitzades per a accés de cada alumne, a la xarxa i al portal editorial, formació tècnica al professorat respecte dels elements i de la pròpia navegació i elements docents del portal de la editorial…. i moltes i moltes altres coses que ens deixem i que calia tenir present, a banda de la peça més visible, el portàtil.

És un canvi , sobretot de forma, que cal seguir i millorar, que segur que en els seus començaments patirà amb elements no previstos dels que caldrà prendre nota per a futures millores. Estarem atents al tema.