Jornada ” Fem deures amb internet”

El passat dia 20 de maig es va portar a terme de 18 a 20 hores a la sala d’actes del Col·legi Mare de Déu del Carme de Tarragona, la Jornada “Fem deures amb Internet“.

En el transcurs de la mateixa es va poder veure un vídeo introductori a la temàtica, on es plantejaven tres possibles mètodes de treball per part del professor quan parla de fer deures a través de la xarxa:

• Situació 1: posa la tasca a fer a l’alumnat, sense més explicacions
  • Situació 2: referenciar algunes de les tasques en el moodle del centre
  • Situació 3: referenciar la tasca al moodle , a través de webquest i a través de la intranet del centre.

A partir d’aquestes situacions es va establir una taula rodona en la que es van poder escoltar, desde diferents perspectives i àmbits, com podem millorar i actuar en conseqüència. Els components de la taula rodona van ser:

• Sr Jordi Vivancos .-Cap del Servei de Tecnologies per a l’Aprenentatge i el Coneixement del Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya
  • Sr Benjamín Blanco.-Inspector en Cap de la Unitat d’Investigacions Tecnològiques de la Policia
  • Sra Eugènia Carmona.-Caporal de la Unitat Regional de Proximitat i Atenció al Ciutadà dels Mossos d’Esquadra
  • Sra Esther Ferré.-Psicopedagoga de l’EAP Sector A del Tarragonès
  • Sra Laia Martin.-Professora de Secundària de Llengua catalana i Literatura i Cap de Servei de Formació Descentralitzada i no Presencial de l’Escola d’Administració Pública de Catalunya
  • Sra Laura Escauriza.-Presidenta de la FaPaC a la província de Tarragona
  • Sra Claudia López.-Alumna de Batxillerat de l’Escola Puigcerver de Reus.

Moderador: Sr Xavier Suñé.-Servei Educatiu del Tarragonès.

La jornada va estar presentada i acompanyada pel Director dels Serveis Territorials d’Educació a Tarragona, Sr. Vicent Villena.

Us oferim el vídeo de tota la Jornada. Són gairebé dues hores. Destaquem , al minut 42 unes paraules del Sr. Benjamín Blanco,Inspector en Cap de la Unitat d’Investigacions Tecnològiques de la Policia: ” Navegar por internet es como un paseo por la ciudad; si conoces los peligros que hay estás más preparado para poderte enfrentar a ellos”, ” Si en tu casa llaman a la puerta normalmente miras por la mirilla… y si no lo conoces no lo abres”

Fem deures per internet from Stactgn on Vimeo.