La protecció de dades personals. Vigilem.

Ahir dia 14 de gener alguns vam poder assistir a la Jornada “La protecció de dades de caràcter personal entre els menors i adolescents en l’ús de les tecnologies de la informació”. Organitzat per l’Agència Catalana de Protecció de dades , la Comissió de Llibertats i Informàtica i  el Departament d’Educació,  algunes de les opcions que es varen poder escoltar en diversos ponents ens fan pensar que cada cop més cal estar informat de la normativa al respecte.

Dues consideracions al respecte. La primera és que , a banda de les instruccions de Funcionament dels centres escolars, i del que en elles es parla respecte a la protecció de dades als centres educatius, el dia a dia a les Secretaries dels Centres o del contacte amb els progenitors del nostre alumnat, fa sortir interrogants que de vegades escapen als nostres coneixements , però que cal donar-los respostes legals. No dubteu en fer servir els serveis de l’ Agència Catalana de Protecció de dades en qualsevol dels seus serveis d’atenció a l’usuari/a, la seva directora, Sra. Esther Mitjans així ens ho va remarcar.

La segona nota a destacar. En el transcurs de la mateixa Jornada es van donar a conèixer tres manuals sobre privacitat a internet per a Joves, dividits per edats, que no es poden deixar de llegir i treballar dins les aules. Us deixem l’enllaç als arxius pdf, amb la nostra ferma recomanació que els treballeu.

Manual pràctic per a joves de 9 a 11 anysManual pràctic per a joves de 12 a 14 anysManual pràctic per a joves de 15 a 17 anys.

ACTUALITZACIÓ: els enllaços de la ratlla de dalt donen com a resultat un arxiu no llegible des del Adobe Reader, tal com ens apunta la Carme al comentari a aquesta notícia. Gràcies Carme. A través de la web del projecte hem accedit als arxius i, a través del lector de pfd Foxit Reader hem aconseguit obrir els pdf i tornar-los a crear amb el pdf creator. I us posem uns arxius pdf que ara sí funcionen, no com els de Gencat, en Adobe Reader.

3 thoughts on “La protecció de dades personals. Vigilem.

1. Daniel

Hi ha un joc perquè els nens sàpiguen com distingir la gent amb males intencions que navega per la xarxa. És una eina per aprendre a navegar per internet, proposada per una pàgina web nord-americana dedicada a la protecció de la infància:

2. Carme

No sé què passa però no puc obrir els arxius .pdf de la notícia. Em diu que estan “dañados” i no hi ha manera de veure’ls.

3. Jordi Poveda

Gràcies Daniel

Carme, els arxius erronis són de Gencat. Hem indagat i amb una mica de feina, obrint els arxius des de la web del projecte i convertint i reconvertint…….. els hem fet “llegibles”, us deixem els enllaços al final de la notícia.