FORMACIÓ TELEMÀTICA CURS eTwinning 2.0

  • Curs eTwinning 2.0
    Nova promoció del Curs eTwinning 2.0 (Formació telemàtica estatal -cursos de l’ITE-).

La preinscripción para la segunda edición de los cursos de formación del ITE estará activa desde las 13 horas del día 16 de enero hasta  las 14 horas del día 23 de enero de 2012.

La oferta formativa del ITE va dirigida a profesorado en activo que trabaje en centros sostenidos con fondos públicos de niveles no universitarios. http://formacionprofesorado.educacion.es/index.php/es/inscripciones/preinscripcion-2o-edicion-2011-2012

Posted in CURSOS I CONFERÈNCIES, LLENGÜES ESTRANGERES | Leave a comment

IV JORNADA WEBQUEST

Jornades organitzades per la Comunitat Catalana de WebQuest i l’ICE de la UAB.

Aquesta activitat està inclosa en el Pla de formació permanent del professorat del Departament d’Ensenyament.

La jornada tindrà lloc a la Casa de Convalescència de l’Hospital de Sant Pau de Barcelona.

Disponibilitat de connexió WIFI.  https://sites.google.com/site/ivjornadeswebquest/

Posted in CIÈNCIES NATURALS (EXPERIMENTALS), CIÈNCIES SOCIALS, CURSOS I CONFERÈNCIES, INTERCULTURALITAT I COHESIÓ SOCIAL, LLENGUA CATALANA, LLENGÜES ESTRANGERES, RECURSOS | Leave a comment

NOVA ACTIVITAT D’ANGLÈS PER 3R PRIMÀRIA

Descripció:
Enjoy your meal és una activitat adreçada als alumnes de 3r nivell de primària que pretén treballar l’adquisició del vocabulari bàsic dels aliments i la nutrició en llengua anglesa.
• Porta material de suport afegit als Fitxers Adjunts i una programació de l’activitat. Ha estat elaborat per Esther López Ramírez de l’Escola Schola de Rubí com a projecte final del curs D206: Ús metodològic de les pissarres digitals, en la seva edició del curs 2009-2010.
Autor/a: Esther López Ramírez Nivell/s educatiu/s: CM Primària
Àrea curricular: LE-Llengües estrangeres Àmbit/s competencial/s: Comunicativa, lingüística i audiovisual

URL permanent: http://alexandria.xtec.cat/mod/data/view.php?rid=237
Posted in AULA ORDINÀRIA, LLENGÜES ESTRANGERES, RECURSOS | Leave a comment

LA COMPRENSIÓ LECTORA A L’AULA D’ACOLLIDA

De la teoria a la Pràctica: “Treball de la comprensió lectora amb grups cooperatius”


Posted in AULA D'ACOLLIDA, LLENGUA CATALANA, RECURSOS | Leave a comment

CONFERÈNCIA “MANUAL DE LLENGUA PER VISIBILITZAR LA PRESÈNCIA FEMENINA”

9000630500 Presentació: Manual de llengua per visibilitzar la presència femenina
2011-2012 Conferència. Internivells: Educació Infantil-Primària-Secundària
26/1/2012 – 26/1/2012 (2 hores) de 18:00h a 19:30h
DEP Departament d’Ensenyament
Via Augusta, 202-226 (Barcelona)
Sala d’Actes
Accessos Veure Plànol
Inscripció 09/01/2012 – 25/01/2012
Descripció Manual elaborat a proposta de la UFEC per Eulàlia Lledó Cunill, amb exemples d’utilització a l’aula.
Mes informació a http://www.beat.cat/manualdellengua/

Certificació Per les característiques d’aquesta activitat, no es lliurarà certificat d’assistència
Organització Servei d’Innovació i Formació de l’Educació Infantil i Primària / de l’Educació Secundària
E-mail coeducacio@xtec.cat
Formador/a Eulàlia Lledó Cunill
Posted in CURSOS I CONFERÈNCIES, LLENGUA CATALANA | Leave a comment

BONES PRÀCTIQUES EN L’ENSENYAMENT DE L’ANGLÈS

El Departament d’Ensenyament i TV3 han seleccionat L’Escola Bogatell de Barcelona per les bones pràctiques i els bons resultats en l’ensenyament de l’anglès. És per això que han participat en el programa VALOR AFEGIT. La primera sessió està prevista pel proper dimarts 17 de gener a les 22:20h al Canal 33. A més, el programa es torna a emetre altres dies i tamb el podreu veure sempre que vulgueu a Internet a “TV3 a la carta”.

Valor Afegit és una producció dels Serveis Informatius de TVC i porta vuit anys de presència a la graella. Al llarg de les diverses temporades d’emissió i de les més de 300 edicions, s’ha consolidat com un espai de referència a a televisió. En aquesta nova temporada mantindrà les seccions de reportatges, entrevistes i informes, per tractar a fons, i de manera rigorosa, els temes que interessen els ciutadans.

El bloc d’anglès de l’escola Bogatell de Barcelona reflecteix el tractament de les llengües que actualment es porta a terme en el centre i podeu consultar-lo de manera pública als Blocs de l’Xtec.

Posted in BLOCS ANGLÈS, LLENGÜES ESTRANGERES, RECURSOS | Leave a comment

XTECBlocs AMB L’APRENENTATGE DE LES LLENGÜES ESTRANGERES

Els recursos audiovisuals que es poden inserir en els apunts de la XTECBlocs són un suport excel·lent en l’aprenentatge de llengües estrangeres. Molts centres utilitzen el bloc per donar a conèixer vídeos, àudios i materials de recolzament a la tasca educativa amb l’alumnat. També hi ha escoles que enregistren l’alumnat en activitats de parla de manera més visual i lúdica. Aquí teniu alguns XTECBlocs:

Showroom. Escola Pau Casals de Sant Joan Despí
Montjuïc English Classroom. A blog for English learning addressed to Primary students
Can we talk for a minute?. Institut-escola Els Ganxets de Reus
Classroom. Escola Misericòrdia de Canet de Mar
Ebreenglish. Institut Joaquin Bau de Tortosa
English. El bloc de sisè del Pau Casals 2011-2012 de Sabadell
El Turó speaks English. Escola El Turó de Moncada i Reixac
English is all around. Escola Montpalau de Pineda de Mar
Use your English @ Sant Martí. Escola Sant Martí de Torrelles de Llobregat

També hi ha blocs adreçats al professorat, com Blog & Teach, i Impuls a l’ús de la llengua francesa

Posted in BLOCS ANGLÈS, LLENGÜES ESTRANGERES, RECURSOS | Leave a comment

18 EXTENSIONS IMPRESCINDIBLES DE CHROME PER A PROFESSORS I ALUMNES

Google Chrome disposa d’extensions útils per al camp de l’Educació. Moltes d’elles proporcionen realment dreceres interessants que et fan ser més productiu i t’estalvien gran quantitat de temps a l’hora de llegir, investigar, seleccionar, compartir i modificar informació en línia. Aquí hi ha una llista de les extensions més útils, algunes d’elles poc conegudes, que t’obriran un nou món de possibilitats, es poden desinstal · lar fàcilment:

1. Diccionario de la Real Academia Española.

2. Ortografía, gramática y diccionario

3. Calc ss3

4.Google Translate

5. CloudMag

6. Visualizador de archivos PDF y PowerPoint

7. Cloud Save

8. TabCloud

9. Extensión de Suscripción a RSS10. InstaChrome

11. Capturador Web de Evernote

12. Shareaholic para Google Chrome

13. Búsqueda rápida en YouTube14. Screen Capture (por Google)

15. Picnik

16. Graph.tk

17. PlanetariuM
18. Academic Earth
Posted in AULA ORDINÀRIA, CIÈNCIES NATURALS (EXPERIMENTALS), CIÈNCIES SOCIALS, LLENGUA CATALANA, LLENGÜES ESTRANGERES, RECURSOS | Leave a comment

PROPOSTES POSITIVES PER CANVIAR LA SOCIETAT DES DE L’EDUCACIÓ

TED significa tecnologia, entreteniment i disseny, tres grans àrees que en conjunt estan donant forma al nostre futur. Es un programa de eventos locales auto-organizados que unen a la gente para compartir un experiencia tipo TED.“Tengo una idea” son propuestas concretas para mejorar el mundo, a través de la educación.TEDxRamblas 2012, el color que aportarán las distintas pinceladas de las propuestas que presentarán los y las ponentes, cada uno desde ópticas bien diferentes, la ingeniería, la música, la cooperación, la educación por supuesto, el arte, la economía, la comunicación, etc.) pero todos con un denominador común: ofrecer propuestas positivas para cambiar la sociedad a través de la educación. Buscan propuestas concretas, realistas y aplicables para un cambio de paradigma en la educación. Entendemos que la educación debe ser el cimiento que sustente todas las bases de la mejora de las condiciones de vida de las personas.

Posted in CURSOS I CONFERÈNCIES | Leave a comment

ACTIVITATS DIDÀCTIQUES DE L’HEMEROTECA DIGITAL

L’aparició de l’hemeroteca de La Vanguardia va propiciar que un grup de professorat s’animés a explorar aquest recurs, per utilitzar-lo didàcticament. D’aquesta manera, la iniciativa es va concretar en un grup de treball, que ha anat dissenyant activitats didàctiques, a partir de fonts trobades a les hemeroteques digitals.

En aquesta pàgina es presenten algunes de les activitats realitzades, que han estat experimentades a les aules, amb la voluntat que puguin ser d’utilitat per a altres companys i companyes, quan vulguin utilitzar hemeroteques digitals.

Posted in AULA ORDINÀRIA, CIÈNCIES NATURALS (EXPERIMENTALS), CIÈNCIES SOCIALS, LLENGUA CATALANA, LLENGÜES ESTRANGERES, RECURSOS | Leave a comment

UN PROGRAMA PER AL PROFESSORAT PER FER TREBALL EN EQUIP

Cooperar per Aprendre/Aprendre a Cooperar

El Programa CA/AC (Cooperar per Aprendre/Aprendre a Cooperar) està format per un conjunt d’actuacions encaminades a ensenyar a l’alumnat a treballar en equip. El Grup de Formadors sobre Educació Inclusiva del Centre d’Innovació i Formació Educativa (CIFE) de la Universitat de Vic, en estreta relació amb el Grup de Recerca sobre Atenció a la Diversitat (GRAD), també de la Universitat de Vic, posa aquest Programa, a través d’un procés de formació/assessorament, a disposició del professorat d’educació infantil, primària i secundària obligatòria per a què tinguin eines i recursos per canviar la seva manera d’ensenyar i l’estructura de l’activitat de les seves classes, tot ensenyant el seu alumnat a treballar en equip.

Es treballa en tres àmbits:

Posted in AULA ORDINÀRIA, CIÈNCIES NATURALS (EXPERIMENTALS), CIÈNCIES SOCIALS, CONVIVÈNCIA, INTERCULTURALITAT I COHESIÓ SOCIAL, LLENGUA CATALANA, LLENGÜES ESTRANGERES, RECURSOS | Leave a comment

PER PREPARAR CLASSES QUE MOTIVIN ALS ALUMNES

Ayudar a los profesores a preparar clases más atractivas, diseñadas para una generación que se mueve perfectamente en el mundo digital, es el objetivo de (Tan sorprendente como interesante.http://t.co/3b4yVGlK

http://wwwhatsnew.com/2011/12/12/readmeresources-para-preparar-clases-que-motiven-a-los-alumnos/

http://phobos.xtec.cat/butlletic/?p=6361

Innovación Educativa en Aragón

Posted in AULA ORDINÀRIA, CIÈNCIES NATURALS (EXPERIMENTALS), CIÈNCIES SOCIALS, LLENGUA CATALANA, LLENGÜES ESTRANGERES, RECURSOS | Leave a comment

CURS DE FORMACIÓ: LLENGUA, LITERATURA I CULTURA DE LA PAU

Curs de formació permanent del professorat, certificat per l’ICE de la UB.   Del 18 de gener al 14 de març de 2012.  Dimecres, de 17.30 a 19.30h, Centre UB Sants
Apropar-se a la llengua i la literatura des de la cultura de pau requereix replantejar-se, a vegades, què o com es treballa a l’aula. Amb la voluntat de generar un espai d’indagació personal sobre la pròpia docència, proposem una sèrie d’activitats que ens permetin reflexionar-hi, explorant i experimentant algunes de les aplicacions d’aquesta dimensió de l’educació a les aules.
Programa del curs (en PDF)
Inscripció per internet: http://www.ub.edu/ice/ 45 euros. Places limitades.   Més informació: portalpaula@ub.edu

Posted in CURSOS I CONFERÈNCIES, INTERCULTURALITAT I COHESIÓ SOCIAL | Leave a comment

L’ORDINADOR COM A PROCÉS D’APRENENTATGE DE L’ESCRIPTURA

Estratègies d’aprenentatge en l’aprenentatge de la lectura i de l’escriptura amb suport informàtic

Mes información a:

 

https://sites.google.com/site/practicumescriureordinador/

Posted in AULA ORDINÀRIA, LLENGUA CATALANA, RECURSOS | Leave a comment

AQUÍ TV3: RECURSOS EDUCACIÓ MEDIÀTICA

Nova web amb recursos en l’àmbit de l’educació mediàtica

Posted in AULA ORDINÀRIA, LLENGUA CATALANA, RECURSOS | Leave a comment

CONCURS THE FONIX 2012

5è. Concurs d’Anglès Interescolar de Catalunya

PERÍODE D’INSCRIPCIONS A PARTIR DEL DIA 14 DE NOVEMBRE I FINS EL 20 DE GENER

CONVOCATÒRIA: Es convoca el “5è. Concurs d’Anglès Interescolar de Catalunya” (THE FONIX 2012. El concurs està organitzat per International House Barcelona i per la Fundació Catalana de l’Esplai.

El concurs compta amb el suport de la Secretaria General de Polítiques Educatives del Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya com a activitat organitzada en el marc d’iniciatives socials d’accions d’entorn i d’activitats vers l’excel·lència i en el del Pla d’impuls de la llengua anglesa als centres educatius catalans.

El concurs és una iniciativa que pretén complementar els plans de millora de la llengua anglesa als centres educatius de Catalunya i s’organitza amb la finalitat d’estimular i motivar l’aprenentatge d’aquest idioma, atesa la seva importància a la societat actual.

Posted in AULA ORDINÀRIA, LLENGÜES ESTRANGERES, PREMIS I CONCURSOS | Leave a comment

Creant mapes de manera simple amb el nou Creador de mapes

Amb Google Creador de mapes, ara disponible als Estats Units, Canadà, i més de 180 regions, és EL moment d’una renovació. Avui, estan revelant la nova i simplificada interfície per a l’usuari de Google Creador de mapes per ajudar a tots els usuaris a crear mapes dels llocs que millor coneixen i fer que la seva ciutat natal brilli en Google Maps.

 

 

Con el Map Maker, podrán fácilmente asegurarse de que el cambiante mundo a su alrededor se refleje en el mapa.No es necesario que sean expertos en geomática para usar Google Map Maker. El estudiante de secundaria – además Eagle Scout –, Tommy Bruce, es una súper estrella del mapeo, y encuentra en esta actividad diversión, un sentimiento de realización, y una manera simple de ayudar a aquellos en su comunidad, así como a los visitantes a tener la mejor y más completa información posible. El empezó mapeando caminos para bicicleta en Mooresville, su ciudad natal en Carolina del Norte y ahora, como parte de un programa de intercambio en Puebla, México, mapeando ríos sin marcar que corren a lo largo del pueblo. Comiencen aquí.

 

Posted in AULA D'ACOLLIDA, AULA ORDINÀRIA, CIÈNCIES SOCIALS, INTERCULTURALITAT I COHESIÓ SOCIAL, RECURSOS | Leave a comment

BIBLIOTECA ESCOLAR DIGITAL

Biblioteca Escolar Digital, una eina didàctica per a professors, alumnes, pares, pedagogs i investigadors del món de l’educació.

Posted in AULA ORDINÀRIA, LLENGUA CATALANA, LLENGÜES ESTRANGERES, RECURSOS | Leave a comment

GENERADOR DE CÒMICS O HISTORIETES EN LÍNIA

Pixton es un generador de comics o historietas en línea muy fácil de usar y con resultados de aspecto profesional.
A partir de las plantillas, se pueden usar los escenarios y personajes  propuestos, con la posibilidad de adaptar las expresiones faciales y corporales a las emociones  o dichos de éstos, el color de la ropa y el pelo,  incluir objetos y globos de diálogo, subir imágenes y fotos propias, utilizar el lápiz de color para retoques personales, etc. Además brinda la opción de crear una viñeta grande con aspecto de poster.

Para crear una cuenta basta con iniciar sesión a través de Facebook o registrarse en forma gratuita y elegir un nombre de usuario. Si resulta complicado entender su funcionamiento, nada mejor que comenzar con los videos de entrenamiento que la web ofrece.

El uso de esta herramienta en el aula con numerosas posibilidades comunicativas es muy atrayente para los alumnos.

Blogge@ando ha creado un excelente tutorial:

Posted in AULA ORDINÀRIA, LLENGUA CATALANA, LLENGÜES ESTRANGERES, RECURSOS | Leave a comment

EUROMANIA: MÈTODE D’APRENENTATGE MULTILINGÜE

L’Euromania és un mètode que consta d’un dossier per a l’aprenentatge multilingüe de les àrees i està adreçat a l’alumnat amb edats compreses entre els 8 i els 12 anys. El seu objectiu és el de construir el saber o el saber fer en el  context de la intercomprensió de les llengües romàniques. Aquest manual és fruit d’un projecte europeu que està editat en llengües romàniques: francès, occità, castellà italià, romanès, portuguès …. i és present en diversos països europeus.

En una educació multilingüe, no es classifica les llengües i les cultures en compartiments separats, més aviat es desenvolupa la competència comunicativa en la qual contribueix el coneixement i les llengües les quals estan en correlació i interactuen entre elles.

Es desenvolupen les funcions lingüístiques (comprende diverses llengües); les funcions metalingüístiques (domini del codi de la seva pròpia llengua mitjançant la comparació d’altres codis); les funcions cognitives (aprendre millor les àrees mitjançant les llengües i aprendre millor les llengües mitjançant les àrees). Al bloc del Grup de treball del Servei de Llengües per l’assessorament als centres educatius (Transferència Lingüística) en trobareu més informació.

Posted in AULA ORDINÀRIA, LLENGÜES ESTRANGERES, RECURSOS | Leave a comment

NADAL A L’EDU 365

Com cada any l’edu365 presenta la seva selecció de recursos a Internet al voltant de les festes nadalenques. Feu-hi una mirada

Posted in AULA ORDINÀRIA, RECURSOS | Leave a comment

Concurs de contes il·lustrats sobre el canvi climàtic

• A l’hora de presentar el conte i les seves il·lustracions caldrà lliurar conjuntament la fitxa del conte escollit i l’enquesta d’avaluació de l’activitat (documents que es faran arribar als centres participants). Aquest és un requisit indispensable per poder participar en el concurs.
• S’enviaran per correu certificat o es lliuraran personalment a:Centre UNESCO de Catalunya. Nàpols, 346
08025 Barcelona.  JURAT:
• Un jurat format per experts en l’àmbit científic, literari, artístic i educatiu, escollirà els 10 contes guanyadors del concurs. • La decisió del jurat serà inapel·lable.
CRITERIS DE VALORACIÓ: Es valorarà:
• El rigor científic amb què s’hagi escrit el conte. És important que la referència que es faci al canvi climàtic tingui unes bases científiques sòlides del fenomen.
• La creativitat literària: originalitat i coherència en el desenvolupament de l’argument, la creació de personatges i la descripció dels espais on transcorre l’acció.
• L’originalitat de les il·lustracions dels contes.
• La presentació de possibles accions que els alumnes puguin portar a la pràctica integrades dins del mateix conte.
• El treball participatiu en la selecció del conte presentat al concurs.  Més informació

Posted in AULA ORDINÀRIA, LLENGUA CATALANA, PREMIS I CONCURSOS | Leave a comment

16è PREMI DE LITERATURA «PROTAGONISTA JOVE»

El Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil (ClijCAT), en col·laboració amb l’Associació Catalana d’Amics del Llibre Infantil i Juvenil, convoca el 16è Premi de Literatura «Protagonista Jove» amb el propòsit d’estimular la lectura d’imaginació en els nois i noies.

A tal efecte, una comissió d’experts en literatura per a joves ha seleccionat els vuit llibres en català, quatre per a cada grup d’edat, que presentem en aquestes Bases a tots els centres d’ESO, de Batxillerat i biblioteques de Balears, Catalunya i País Valencià.

La selecció de llibres s’ha fet d’entre els publicats entre el juliol de 2010 i el juny de 2011.

L’objectiu del Premi de Literatura «Protagonista Jove» és aconseguir que el major nombre possible de joves llegeixin els llibres seleccionats; es constitueixin com a Jurat dins de cada centre o biblioteca, i els presentin i defensin davant dels seus companys i, entre tots, anomenin el que consideren millor. Es pretén que la veu dels joves es faci sentir, donant-los l’oportunitat de funcionar com a Jurat amb repercussió més enllà del centre escolar i de la biblioteca.

Més informació

Posted in AULA ORDINÀRIA, LLENGUA CATALANA, PREMIS I CONCURSOS | Leave a comment

PROJECTE COL.LABORATIU 2n ESO I 1r BATX. DE LLENGU I LITERATURA CATALANA

 

Participa en un projecte on es premiarà  els millors projectes generats a les aules. És un projecte col·laboratiu adreçat a l’alumnat de de segon cicle d’ESO  i  de 1r de batxillerat, per treballar la llengua i literatura catalana amb col·laboració amb estudiants d’altres centres educatius catalans.

Creus que la creació de projectes col·laboratius a l’aula, per part dels estudiants, i la seva publicació a Internet, en obert, és un valor afegit que reforça el procés d’ensenyament-aprenentatge? Vols que els estudiants rebin la retroalimentació de companys i companyes de la seva edat d’altres centres educatius?

Els vols engrescar, encara més, fent-los participar en un premi on un jurat expert guardonarà els millors projectes sobre llibres i lectures generats a l’aula? Tens ganes de saber què fan els estudiants d’altres centres educatius i donar a conèixer allò que fas a la teva aula?

Si treballes la llengua i literatura catalana amb alumnat de segon cicle d’ESO o de 1r de batxillerat, et proposem unes activitats per fer en col·laboració amb altres centres catalans participants del projecte. L’entorn col·laboratiu de treball és la Viquilletra, un espai viqui obert i d’ús molt intuïtiu, que permet editar fàcilment tot tipus de formats en línia. Més informació.

Posted in AULA ORDINÀRIA, LLENGUA CATALANA, PREMIS I CONCURSOS, RECURSOS | Leave a comment

PROFESSORS VISITANTS ESTRANGERS A ESPANYA

Datos generales: Descripción: Se convocan plazas de Profesores Visitantes de nacionalidad estadounidense o canadiense para impartir lengua inglesa y llevar a cabo actividades de formación en centros públicos españoles. Destinatarios: Licenciados de Estados Unidos y Canadá (con inglés como primera lengua). Nº de becas: 60 Requisitos: Tener nacionalidad estadounidense o canadiense. No padecer enfermedad que imposibilite el ejercicio de la docencia. Ser hablante nativo de inglés. Poseer una titulación mínima de Grado universitario de cuatro años (Bachelor’s Degree). Poseer una experiencia docente no inferior a dos cursos escolares completos. Contar con un nivel avanzado de español. Dotación: 2500 euros brutos. Duración:  Un curso académico.  Plazo de presentación: Desde: 28 de noviembre de 2011 Hasta: 31 de enero de 2012 Plazo de presentación abierto. ¿Cómo realizarlo?: Los candidatos deberán solicitar su participación a través de la aplicación “Profex” siguiendo las instrucciones de participación que se recogen en la página web de la Consejería de Educación de España en Estados Unidos y Canadá: www.educacion.gob.es/eeuu/convocatorias-programas/convocatorias-eeuu/na_ppvv.html.Destino:España Proceso de selección: Comisiones mixtas de España con Estados Unidos y Canadá  Solicitud: Instrucciones: Solicitud online a través de la aplicación informática del Ministerio de Educación “Profex”.Instrucciones Más información sobre este trámite o servicio:También te puede interesar: Página web de la Consejería de Educación de Estados Unidos y Canadá Teléfono: En España: 915065596 (consultas generales sobre el programa) y 91 550.59.57 (consultas sobre Profex).En Estados Unidos y Canadá: +1-202-728-2335.Dirección de correo:visitantes.nort@educacion.es

Posted in LLENGÜES ESTRANGERES | Leave a comment

PROGRAMARI DE REFORÇ INDIVIDUALITZAT DE LA LECTURA I L’ESCRIPTURA

Noves propostes pel tractament de la Dislèxia. Ampli treball d’investigació en recursos: 1.- Sistemes d’escriptura guiada. 2.-
Sistesmes predictius. 3.- Treballs a partir de la veu sintetitzada.
Reforç Visual. 4.-Una primera proposta: WIKIMAGIC
Posted in AULA ORDINÀRIA, IMPULS A LA LECTURA I BLOCS SOBRE LA LECTURA, LLENGUA CATALANA, RECURSOS | Leave a comment

CURSOS DE FORMACIÓ

Cursos telemàtics sobre ensenyament protegit

L’Ensenyament Protegit és un mètode que facilita el treball docent en aules amb diversitat i permet millorar els resultats acadèmics de les àrees no lingüístiques, especialment a l’alumnat de secundària que ha d’aprendre simultàniament llengua i continguts curriculars.  S’ofereixen dues activitats de formació adreçades al professorat que treballa en aules amb diversitat lingüística i cultural: InfoPeríode d’inscripció: de l’1 al 21 de desembre de 2011

Seminaris sobre competències comunicatives a les àrees de ciències experimentals i ciències socialsTractament integrat de llengua i continguts. La competència comunicativa, base de tots els aprenentatges:

En aquest seminari es treballa el patró lingüístic específic de cada matèria des d’un enfocament marcadament competencial. L’objectiu principal del seminari es millorar l’aprenentatge de l’àrea desenvolupant les competències lingüístiques.
S’ofereixen dos seminaris presencials orientats a l’educació secundària, un per a professorat de ciències socials i un altre per a professorat de ciències experimentals. En tres localitats: Període d’inscripció: Fins al 15 de desembre de 2011. Ciències socialsNou Badalona  Ciències socialsNou Barcelona  Ciències socialsNou L’Hospitalet de Llobregat Ciències de la naturalesaNou Badalona Ciències de la naturalesaNou Barcelona Ciències de la naturalesaNou L’Hospitalet de Llobregat

 

XV Tallers de Llengua i Literatura Catalanes 2012

La Subdirecció General de Llengua i Plurilingüisme, mitjançant el Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics, prepara els XV Tallers de Llengua i Literatura Catalanes. Es preveu organitzar el contingut dels Tallers a l’entorn de dos eixos temàtics: comprensió lectora i competència literària. L’organització dels XV Tallers compta amb la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona i de la Institució de les Lletres Catalanes. Inscripció prèvia del 12 de desembre al 16 de gener de 2012. Universitat Autònoma de Barcelona, 10 i 11 de febrer.

Dades bàsiques: DATA: divendres 10 i dissabte 11 de febrer de 2012.  LLOC: Rectorat / Facultat de Veterinària. Universitat Autònoma de Barcelona.  PERÍODE D’INSCRIPCIÓ: del 12 de desembre de 2011 al 16 de gener de 2012.  Es preveu organitzar el contingut dels Tallers a l’entorn de dos eixos temàtics:  1. Comprensió lectora.  Se centra en la reflexió al voltant de les estratègies didàctiques per potenciar aquesta activitat cognitiva relacionada amb la lectura i facilitar-ne els processos de comprensió, interpretació i reflexió del text.  2. Competència literària.  Se centra en l’enfocament de l’ensenyament-aprenentatge de la lectura literària orientada a l’adquisició de l’hàbit lector i la incorporació dels elements estètics i culturals que faciliten la comprensió comunicativa i la formació del gust per llegir.  Cadascun dels dos eixos temàtics compta amb una conferència marc i tallers (setze en total) repetits en dues franges horàries, de manera que els assistents podran optar per quatre tallers diferents. Aquests tallers estaran enfocats a un o als dos eixos i se centren en l’aplicació didàctica de les propostes que presentin, tot facilitant la participació dels assistents.  Inscricpció : Del 12 de desembre de 2011 al 16 de gener de 2012.  Accés a la inscripció

La Facultat de Formació del Professorat de la UB, l’Escola Lliure el Sol (del Moviment Laic i Progressista) i l’Associació de Mestres Rosa

Sensat  organitzem un Màster en elaboració  de projectes en equip i treball en xarxa del professorat.  El Màster, que té 65 crèdits amb una durada de dos anys acadèmics en la modalitat de semipresencial, començarà el proper 14 de gener. L’estructura del Màster compta amb un mòdul comú sobre projectes educatius en xarxa, i dos postgraus, un de convivència i cohesió social a l’educació, i un altre sobre la comunitat educativa en xarxa.  El preu és de 1.500€ el primer any i altres 1.500€ el segon.  Per més informació i matriculacions aquí.  Dades generals Curs amb preinscripció oberta. Tipus de curs: Màster (Títol Universitat Barcelona). Direcció:Palou Sangrà, Juli; Fons Esteve, Montserrat; Josep Alsina, Masmitjà.  Nombre de crèdits: 65,00  Durada en anys acadèmics:Modalitat: Semipresencial.  Centre impulsor: Facultat de Formació del Professorat.Pràctiques en empreses: NO .  Data inicial de la docència: 14/1/2012.  Cursos de postgrau que integren el màster i que es poden cursar separadament CONVIVÈNCIA I COHESIÓ SOCIAL A L’EDUCACIÓ ( 2011 – 2012 ) COMUNITAT EDUCATIVA EN XARXA ( 2012 – 2013 )

Posted in CURSOS I CONFERÈNCIES | Leave a comment

El dia 1 de desembre s’ha presentat l’Impuls de la lectura: una estratègia per a l’èxit escolar. Aquest projecte ha de servir per augmentar la competència comunicativa lingüística i el desenvolupament de l’hàbit lector dels infants i joves.
Molts centres educatius i molts mestres i professorat teniu un lloc a la XTECBlocs des d’on compartiu amb la comunitat educativa pensaments, opinions, recursos i eines que afavoreixen i motiven la competència lectora. Aquesta és una mostra de blocs.
Germanes Bertomeu. La Biblioteca
Un espai per llegir, imaginar i somiar
Justí Tant-se-val
Lectures segures
L’espurna
El rebost del lector
La biblioteca
Cau de lectures
Biblioteca escolar Sant Jordi
Si en teniu o en coneixeu més, dins de la XTECBlocs, ho podeu fer saber a blocs@xtec.cat.

Posted in IMPULS A LA LECTURA I BLOCS SOBRE LA LECTURA, LLENGUA CATALANA, LLENGÜES ESTRANGERES, RECURSOS | Leave a comment

“La Caixa” PRESENTA UN NOU ESPAI PER A LA COMUNITAT EDCUATIVA

Obra Social 'La Caixa'

L’Obra Social “la Caixa” presenta una nova proposta d’espai adreçat a la comunitat educativa. ACTIVITATS: 1.- Activitats dins de l’aula. 2.-Activitats fora del aula. TEMÀTICA: 1.-Social 2.-Cultura 3.-Ciència i medi ambient. NIVELLS:1.-Educació infantil 2.-Educació primària 3.-ESO 4.-Batxillerat i CFGM 5.-Educació especial 6.-Activitats professorat

Posted in RECURSOS, TUTORIA I ORIENTACIÓ | Leave a comment

CONFERÈNCIA “LA MIRADA EXPERTA. ENSENYAR I APRENDRE LLENGÜES: L’AVALUACIÓ”

Lleida, dijous 24 de novembre de 2011. Hora: de 17.30h a 19.30h. Lloc: Sala Jaume Magre – Institut Municipal d’Educació – C/ Bisbe Torres, 2. Organitza: CESIRE CIREL i Serveis Territorials de Lleida. Inscripció: 01/11/2011 – 23/11/2011. Programa:

  • Presentació del CIREL (Centre de suport a la innovació i recerca educativa en llengües), presentació de la publicació La mirada experta. Ensenyar i a aprendre llengües i  presentació de l’ARC – Aplicatiu de Recobriment Curricular (recursos per al professorat).
  • Avaluar per motivar, avaluar per aprendre. Neus Figueras, del Departament d’Ensenyament.
  • El valor pedagògic de la correcció. Montserrat Irún, de l’Institut Joan Oró de Lleida. 
Posted in CURSOS I CONFERÈNCIES, LLENGUA CATALANA | Leave a comment

BLOC AULA D’ACOLLIDA INS ÍTACA

La Tutora de l’Aula d’Acollida de l’institut Ítaca comparteix els seus materials a través dels seus blocs públics:

www.aulaacollidaitaca.wikispaces.com
www.aulaacollidaitaca.blogspot.com

Posted in AULA D'ACOLLIDA, BLOCS ANGLÈS, COMPARTIR EXPERIÈNCIES D'AULA, CONVIVÈNCIA, INTERCULTURALITAT I COHESIÓ SOCIAL, LLENGUA CATALANA, RECURSOS | Leave a comment

VI PREMI SAMBORI ÒMNIUM A LES ESCOLES

Òmnium Cultural convoca el VI Premi Sambori Òmnium, el premi escolar de narrativa en català destinat a promoure l’ús literari de la llengua catalana a les escoles i instituts. El premi Sambori, que es porta a terme als Països Catalans, funciona de la mà d’Òmnium Cultural arreu del Principat, la Catalunya Nord i la Franja de Ponent.

Els treballs que opten a aquest premi de narrativa escolar s’han de regir segons les bases d‘enguany (consulteu bases). S’espera que hi participin més de 20.000 nens, nenes i joves. Només divuit d’aquests treball assoliran el màxim guardó, el Sambori Òmnium Catalunya. Animem tots els centres escolars a participar-hi!

La data límit de lliurament dels treballs escollits per cada centre serà el divendres 3 de febrer de 2012. A partir d’aquesta data, començaran les deliberacions per a la primera fase del concurs: el PREMI SAMBORI ÒMNIUM DEMARCACIÓ. Així, els treballs rebuts fins a aquella data a la corresponent seu territorial d’Òmnium, passaran a concursar en l’àmbit de la seva demarcació. Cadascuna tindrà un jurat i escolliran com a màxim tres treballs per categoria. Durant el mes de març, cada demarcació farà públics, en un acte festiu, els premis Sambori Òmnium de cada demarcació. El més d’abril, els treballs guardonats arribaran a la segona fase del concurs: el PREMI SAMBORI ÒMNIUM CATALUNYA. Els guanyadors rebran el guardó en un acte festiu que se celebrarà a la capital catalana a finals de maig. Recursos:cartell-Sambori-Omnium-2012.pdf , bases-sambori2012.pdf

Posted in LLENGUA CATALANA, PREMIS I CONCURSOS | Leave a comment

RECURSOS LINGÜÍSTICS PER TREBALLAR EL NADAL

Butlletí del Consorci per a la Normalització Lingüística Núm. 11:   Nadal de 2011

Ja tornem a ser a les portes de Nadal i d’un nou any. Per a les festes nadalenques us han preparat tot un seguit de recursos  que poden ser d’ajut. Per al nou any 2012, us presentem diferents propostes i eines ben interessants.

» Especial Nadal 2011

Posted in AULA D'ACOLLIDA, AULA ORDINÀRIA, LLENGUA CATALANA, RECURSOS | 2 Comments

DOSSIER D’APRENENTATGE O PORTAFOLI

Entenem per portafoli un recull de treballs d’un alumne on es pot veure el seu progrés durant un període de temps.Materials i orientacions per ajudar a crear un portafoli a l’alumnat-

Dossier d’aprenentatge o portafoli http://phobos.xtec.cat/butlletic/?p=5778

Posted in AULA D'ACOLLIDA, AULA ORDINÀRIA, RECURSOS | Leave a comment

EDUCAIXA: UN MÓN D’ACTIVITATS EDUCATIVES

L’Obra Social “la Caixa” us presenta una nova proposta d’espai adreçat a la comunitat educativa. Propostes educatives per a grups escolars durant el curs

Activitats dins de l’aula: edu Caixa Un món d’activitats educatives http://phobos.xtec.cat/butlletic/?p=5801

  • Programes pedagògics amb continguts multimèdia.
  • Propostes educatives per reforçar els valors i el compromís social dels joves.

Activitats fora del aula:

  • Acostem activitats a prop teu, perquè les gaudeixi tot tipus de públic.
  • Propostes educatives per a grups escolars durant el curs.
Posted in AULA ORDINÀRIA, RECURSOS | Leave a comment

XVII CONCURS El GUST PER LA LECTURA 2011-2012

Per a Educació primària, educació secundària obligatòria i batxillerat: El Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics convoca el XVII Concurs El Gust per la Lectura, basat en la lectura i treball de les obres, i els dossiers didàctics corresponents, tractades en el seminari de formació que ha seguit el professorat durant el curs 2010-2011. En aquesta edició hi ha 5 categories diferents (A, B, C, D i E), d’acord amb les agrupacions de nivells educatius de l’alumnat participant. En cada categoria es podrà participar únicament en les obres i dossiers que s’especifiquen. Per a l’alumnat d’educació primària, s’estableix una única modalitat de treball en grup. Per a l’alumnat d’educació secundària obligatòria i per a l’alumnat de batxillerat, s’estableix una modalitat individual i una altra de grup. Independentment de la modalitat de treball escollida, l’obra i/o dossier s’ha de teballar amb tot el grup classe. Inscripció: Del 3 d’octubre al 15 de novembre de 2011 Instruccions per a fer la inscripció Bases del concurs Dossiers didàctics

Posted in AULA ORDINÀRIA, LLENGUA CATALANA, PREMIS I CONCURSOS, RECURSOS | Leave a comment

CURSO TELEMÀTICS CIÈNCIES NATURALS I SOCIALS (ENSENYAMENT INTEGRAT DE LLENGUA I CONTINGUT)

L’Ensenyament Protegit és un mètode que facilita el treball docent en aules amb diversitat i permet millorar els resultats acadèmics de les àrees no lingüístiques, especialment a l’alumnat de secundària que ha d’aprendre simultàniament llengua i continguts curriculars.

S’ofereixen dues activitats de formació adreçades al professorat que treballa en aules amb diversitat lingüística i cultural:

Període d’inscripció: de l’1 al 21 de desembre de 2011

Posted in AULA ORDINÀRIA, CIÈNCIES NATURALS (EXPERIMENTALS), CIÈNCIES SOCIALS, CLIL (Content and Language Integrated Learning), CURSOS I CONFERÈNCIES, LLENGUA CATALANA | Leave a comment

1r CONCURS TEATRE LLENGUA ANGLESA DEL TRINITY COLLEGE

S’ha convocat el 1r Concurs de Teatre en Llengua Anglesa promogut pel Trinity College. Inscripcions prorrogades fins el 15 de novembre de 2011. El concurs està adreçat a l’alumnat de 1r a 4t d’ESO. Per a més informació  : http://cot.ag/svyNo9http://cot.ag/sDXc1t .

Objectiu del concurs
Presentar una actuació en anglès
· Per honrar la conjunció de dues grans tradicions literàries enllaçades
per un heroi comú
· Per fomentar l’ús i consciència de la llengua anglesa
· Per animar el descobriment de la literatura com una activitat creativa
· Per augmentar l’ús del teatre en la classe d’anglès com a suport a la
fluidesa i creativitat

Posted in LLENGÜES ESTRANGERES, PREMIS I CONCURSOS | Leave a comment

BLOC DE REFRANYS I DITES

La paremiologia és l’estudi dels refranys i les dites.

En Víctor Pàmies manté un lloc web dedicat a aquesta disciplina.

Posted in AULA ORDINÀRIA, LLENGUA CATALANA, RECURSOS | Leave a comment

5ª CONVOCATÀORIA DEL CONCURS FONIX 2012

Inscripció del 14 de novembre 2011 al 20 de gener 2012: El Concurs Fonix, promogut inicialment per International House, forma part de les activitats de col·laboració amb entitats educatives per a l’impuls de la llengua anglesa a Catalunya, i ofereix la possibilitat de participar als centres educatius de primària, secundària i ensenyaments postobligatoris.

Posted in AULA ORDINÀRIA, LLENGÜES ESTRANGERES, PREMIS I CONCURSOS | 3 Comments

BANC DE RECURSOS COMPARTIT

Recursos per a infantil i primària classificats per matèries

CRP de Sant Celoni – Vallès Occidental

Posted in AULA D'ACOLLIDA, AULA ORDINÀRIA, CIÈNCIES NATURALS (EXPERIMENTALS), CIÈNCIES SOCIALS, LLENGUA CATALANA, LLENGÜES ESTRANGERES, RECURSOS | Leave a comment

CONCURS D’ANIMACIONS PER A LA PAU

Amb aquest concurs, sota el lema “Participa, hi guanyarà tothom”, promovem la creació de material àudiovisual relacionat amb la cultura de pau, que servirà posteriorment per a la sensibilització i l’educació per la pau. Els objectius principals del concurs són:

  • Fomentar la creació d’animacions digitals a favor de la cultura de pau per augmentar el vincle de la comunitat artística amb el foment i la sensibilització per la pau.
  • Crear un fons permanent de pel·lícules animades, gestionat per la Fundació per la Pau, i que estigui a la disposició de persones i entitats que promoguin els valors propis de la Cultura de Pau.
Posted in LLENGÜES ESTRANGERES | Leave a comment

CURS TELEMÀTIC: ITINERARI ALUMNAT NOUVINGUT, RECURSOS I ESTRATÈGIES D’ACOMPANYAMENT

El Termini d’inscripció és del 14 de novembre al 12 de desembre i el curs comença el 30 de gener. Durada proposada: 30 h (4 mòduls de 6 hores + 6 hores per al projecte final). Nombre de participants: 30. Persones destinatàries: professionals relacionats amb l’atenció a l’alumnat nouvingut de primària i de secundària, com ara CLIC de centres, professorat interessat en l’atenció a la diversitat, professorat de l’aula ordinària amb diversitat lingüística i cultural…

Posted in CURSOS I CONFERÈNCIES | Leave a comment

PROPOSTA EDUCATIVA TELEMÀTICA (CIUTADANIA GLOBAL)

Connectant mons és una proposta educativa telemàtica que combina l’activitat a l’aula i el treball en xarxa entre alumnat de 6 a 17 anys de diferents realitats culturals, econòmiques i socials, en la qual participen centres de tot el món. Es treballa a través d’una plataforma telemàtica multilingüe en 7 llengües (italià, castellà, portuguès, anglès, gallec, català i èuscar), en la qual s’interacciona i es treballa de manera cooperativa, organitzats en equips de treball de la mateixa franja d’edat. Cada any treballem una temàtica concreta relacionada amb l’educació per a una ciutadania global, com ara els drets laborals, el canvi climàtic o la pobresa, amb propostes didàctiques adequades a l’edat.

Posted in AULA ORDINÀRIA, INTERCULTURALITAT I COHESIÓ SOCIAL, LLENGUA CATALANA, LLENGÜES ESTRANGERES, PREMIS I CONCURSOS | Leave a comment

TROBADA DE CENTRES COMENIUS. PAP 2011

Al bloc del Serveiu de Llengües del Departament d’Educació hi trobareu tota la informació sobre la Trobada de centres Comenius 2011 que es durà a terme el 16 de novembre sota el lema “projectes internacionals per enriquir processos educatius”. Durant la sessió es lliuraran les plaques Som Comenius al centres que els correspongui i es farà difusió de pràctiques representatives sobre lectura i creativitat entre altres temes.
[+] Lloc: Auditori de la Universitat Ramon LLull, Carrer Císter 34 Bcn
[+] Programa provisional

Posted in LLENGÜES ESTRANGERES, PREMIS I CONCURSOS | Leave a comment

NOVETATS AL BLOC D’ANGLÈS “SHARING TO LEARN”

Noves entrades que s’han incorporat:

Only for teachers: Treballes AICLE (CLIL) al teu centre? Aquí tens un article que t’interessa! Bona lectura!!

Only for teachers: Una web que ens ajuda a pronunciar correctament…
Songs: Repassem els COLORS amb una cançó molt senzilla d’aprendre.
Activitat: Escrivim la data i el temps de manera “virtual”. Una possibilitat de treballar el vocabulari del temps, dels dies de la setmana, dels números i altres en l’inici o final de la classe.

– El canal CxAtv (Compartir per Aprendre TV) té més de 50 cançons, rutines i altres…. NO te’l perdis. El trobaràs al marge esquerre del bloc.

Per a la festa de HALLOWEEN.: Algunes NOVETATS que us poden ajudar a treballar aquesta festa amb el Language Assistant:

Gadget: S’ha incorporat un gadget que fa el compte enrere del dia de la Festa.

Activitat: Fes una carbassa de Halloween virtual! També hi ha un video per si alguna familia s’anima a fer-la a casa de manera tradicional.

Altres jocs: Descobreix els números de l’1 al 20 que s’amaguen al Castell misteriós de Halloween.
On ha amagat el Dr. Frankestein el cervell del seu monstre de Halloween?

Song: Una cançó per treballar el tema de la festa.

CLIC: Dos paquets que es poden treballar en gran grup, en petit grup amb el Language Assistant, …

SI TENIU OCASIO DE LINKAR EL BLOC  A LA  VOSTRA PÀGINA  DE L’ESCOLA PODREU FER QUE ELS NENS I NENES PUGUIN JUGAR, CANTAR I PARLAR DE LA FESTA A CASA.

Posted in AULA ORDINÀRIA, BLOCS ANGLÈS, LLENGÜES ESTRANGERES, RECURSOS | Leave a comment

APRENDRE GRAMÀTICA ANGLESA (ESO i BATXILLERAT)

Grammarcanal

:La gramàtica anglesa explicada perquè els alumnes la puguin entendre (Per a ESO i Batxillerat).

En aquest lloc els alumnes poden repassar la gramàtica de l ‘ anglès que tant costa, amb vídeos, exercicis interactius i correccions amb àudio. Es pot fer tota la seqüència d’ actividats i enviar-la als professors en el full de progrès.

 

Posted in LLENGÜES ESTRANGERES, RECURSOS | Leave a comment

TICHING: LA 1a XARXA EDUCATIVA GLOBAL

TICHING la primera xarxa educativa global: Troba-hi continguts, connecta amb altres persones i comparteix informació.

Tiching es diferencia de qualsevol buscador o xarxa social en el fet que està pensat específicament per a la comunitat educativa i des de la comunitat educativa.

Tiching s’adreça a tots els membres de la comunitat educativa: professores i professors, estudiants, pares i mares, pedagogues i pedagogs, editorials digitals, etc.

Posted in RECURSOS | Leave a comment

MATERIAL EDUCATIU DES D’EDUCACIÓ INFANTIL FINS AL BATXILLERAT

Didactalia: material educatiu
Recursos educatius des de l‘Educació Infantil fins al Batxillerat.

Didactalia és el gran índex de materials educatius a Internet per a pares, alumnes, professors, educadors i experts en Educació.

Didactalia estructura, organitza i posa al teu abast una extensa col · lecció de continguts educatius dispersa a la Xarxa
Comunitat creada el 24 gener 2009

Posted in AULA ORDINÀRIA, RECURSOS | Leave a comment

ESTUDIAR ANGLÈS A DISTÀNCIA A L’INSTITUT OBERT DE CATALUNYA

Matrícula d’alumnat nou d’anglès

L’IOC ofereix la possibilitat d’estudiar anglès a distància en col·laboració amb Cambridge University i assegura la formació del seu alumnat amb l’objectiu que aquest assoleixi progressivament el nivell Bàsic i Intermedi de les Escoles Oficials d’Idiomes i organitza els exàmens per l’obtenció de les certificacions oficials corresponents.Tota la informació sobre aquests estudis a: Idiomes.

  • La preinscripció en els mòduls 1A,1B i 2A s’haurà de fer efectiva entre el 2 de novembre i el 7 de novembre de 2011.
  • El procés d’inscripció comporta la possibilitat de realització d’un test de nivell per tal de col·locar a les persones en el nivell adequat.
  • Guia de preinscripció i matrícula
  • Accés a la preinscripció (disponible a partir del dia 2 de novembre, a les 10 hores)
Posted in CURSOS I CONFERÈNCIES, LLENGÜES ESTRANGERES | Leave a comment