CURSOS DE FORMACIÓ

Cursos telemàtics sobre ensenyament protegit

L’Ensenyament Protegit és un mètode que facilita el treball docent en aules amb diversitat i permet millorar els resultats acadèmics de les àrees no lingüístiques, especialment a l’alumnat de secundària que ha d’aprendre simultàniament llengua i continguts curriculars.  S’ofereixen dues activitats de formació adreçades al professorat que treballa en aules amb diversitat lingüística i cultural: InfoPeríode d’inscripció: de l’1 al 21 de desembre de 2011

Seminaris sobre competències comunicatives a les àrees de ciències experimentals i ciències socialsTractament integrat de llengua i continguts. La competència comunicativa, base de tots els aprenentatges:

En aquest seminari es treballa el patró lingüístic específic de cada matèria des d’un enfocament marcadament competencial. L’objectiu principal del seminari es millorar l’aprenentatge de l’àrea desenvolupant les competències lingüístiques.
S’ofereixen dos seminaris presencials orientats a l’educació secundària, un per a professorat de ciències socials i un altre per a professorat de ciències experimentals. En tres localitats: Període d’inscripció: Fins al 15 de desembre de 2011. Ciències socialsNou Badalona  Ciències socialsNou Barcelona  Ciències socialsNou L’Hospitalet de Llobregat Ciències de la naturalesaNou Badalona Ciències de la naturalesaNou Barcelona Ciències de la naturalesaNou L’Hospitalet de Llobregat

 

XV Tallers de Llengua i Literatura Catalanes 2012

La Subdirecció General de Llengua i Plurilingüisme, mitjançant el Servei d’Immersió i Acolliment Lingüístics, prepara els XV Tallers de Llengua i Literatura Catalanes. Es preveu organitzar el contingut dels Tallers a l’entorn de dos eixos temàtics: comprensió lectora i competència literària. L’organització dels XV Tallers compta amb la participació de la Universitat Autònoma de Barcelona i de la Institució de les Lletres Catalanes. Inscripció prèvia del 12 de desembre al 16 de gener de 2012. Universitat Autònoma de Barcelona, 10 i 11 de febrer.

Dades bàsiques: DATA: divendres 10 i dissabte 11 de febrer de 2012.  LLOC: Rectorat / Facultat de Veterinària. Universitat Autònoma de Barcelona.  PERÍODE D’INSCRIPCIÓ: del 12 de desembre de 2011 al 16 de gener de 2012.  Es preveu organitzar el contingut dels Tallers a l’entorn de dos eixos temàtics:  1. Comprensió lectora.  Se centra en la reflexió al voltant de les estratègies didàctiques per potenciar aquesta activitat cognitiva relacionada amb la lectura i facilitar-ne els processos de comprensió, interpretació i reflexió del text.  2. Competència literària.  Se centra en l’enfocament de l’ensenyament-aprenentatge de la lectura literària orientada a l’adquisició de l’hàbit lector i la incorporació dels elements estètics i culturals que faciliten la comprensió comunicativa i la formació del gust per llegir.  Cadascun dels dos eixos temàtics compta amb una conferència marc i tallers (setze en total) repetits en dues franges horàries, de manera que els assistents podran optar per quatre tallers diferents. Aquests tallers estaran enfocats a un o als dos eixos i se centren en l’aplicació didàctica de les propostes que presentin, tot facilitant la participació dels assistents.  Inscricpció : Del 12 de desembre de 2011 al 16 de gener de 2012.  Accés a la inscripció

La Facultat de Formació del Professorat de la UB, l’Escola Lliure el Sol (del Moviment Laic i Progressista) i l’Associació de Mestres Rosa

Sensat  organitzem un Màster en elaboració  de projectes en equip i treball en xarxa del professorat.  El Màster, que té 65 crèdits amb una durada de dos anys acadèmics en la modalitat de semipresencial, començarà el proper 14 de gener. L’estructura del Màster compta amb un mòdul comú sobre projectes educatius en xarxa, i dos postgraus, un de convivència i cohesió social a l’educació, i un altre sobre la comunitat educativa en xarxa.  El preu és de 1.500€ el primer any i altres 1.500€ el segon.  Per més informació i matriculacions aquí.  Dades generals Curs amb preinscripció oberta. Tipus de curs: Màster (Títol Universitat Barcelona). Direcció:Palou Sangrà, Juli; Fons Esteve, Montserrat; Josep Alsina, Masmitjà.  Nombre de crèdits: 65,00  Durada en anys acadèmics:Modalitat: Semipresencial.  Centre impulsor: Facultat de Formació del Professorat.Pràctiques en empreses: NO .  Data inicial de la docència: 14/1/2012.  Cursos de postgrau que integren el màster i que es poden cursar separadament CONVIVÈNCIA I COHESIÓ SOCIAL A L’EDUCACIÓ ( 2011 – 2012 ) COMUNITAT EDUCATIVA EN XARXA ( 2012 – 2013 )

About Monti Mestres

Aquest bloc pretén ser una eina útil en especial per als Tutors de les Aules d'Acollida, així com per als Coordinadors Lingüístics dels centres, tant de primària, com de secundària. S'hi penjaran les novetats bibliogràfiques: manuals, llibres de text, DVD, pàgines Web, etc que puguin ser susceptibles de ser emprades a les Aules d'Acollida per al docent o per als alumnes; així mateix també s'informarà d'aquelles activitats, conferències, cursos, etc. que es facin a Sant Boi a través de les Biblioteques, del Consorci de Normalització Lingüística, de la Regidoria d'Educació de l'Ajuntament, etc i de qualsevol altre esdeveniment relacionat amb la llengua, la interculturalitat i/o la cohesió social que pugui repercuti en benefici de la tasca docent a les Aules d'Acollida i també a la resta de l'alumnat dels centres. D'altra banda, el bloc també vol ser un element d'interconnexió del diferents professionals docents dels centres de Sant Boi que estan directament implicats en aquesta temàtica. De tal manera, que a través de`l lloc web podran fer comentaris al diferents articles que s'hi pengen, així com participar en el forum, o bé penjar unitats didàctiques o activitats fetes que puguin ser interessants per compartir amb la resta de companys.
This entry was posted in CURSOS I CONFERÈNCIES. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *