L’humor català a les aules de secundària (2): Notícies i mems: humor 2.0

La seqüència didàctica que presentem en aquest apunt és la segona mostra del projecte “L’humor català a les aules de secundària” desenvolupat en el marc de l’assignatura “Didàctica de la Llengua i la Literatura” del Màster de Formació de Professors d’educació secundària de la UB. Recordem, per tant, que es tracta d’un material creat per professors en formació que, tanmateix, presenta alguns elements que poden fer-nos reflexionar en la nostra pràctica educativa.

En aquesta proposta, l’Alba Albet i en Pol Castellanos incorporen un nou gènere discursiu del llenguatge periodístic a les aules: el mem. La seva proposta cerca el diàleg entre el discurs informatiu de la notícia amb el discurs valoratiu del mem. Aquest diàleg és central en la formació de l’alumnat a l’hora d’entendre el fet periodístic i, per tant, és una bona proposta per al 3r d’ESO. Com ja sap tothom, el gran problema dels materials adreçats a treballar l’actualitat a les aules és que caduquen amb certa celeritat. Tanmateix, la idea pot inspirar-nos encara que haguem de cercar exemples més propers en el temps per als nostres alumnes.

La guia didàctica explica detalladament el desenvolupament de totes les sessions (que possiblement seran més de les previstes) i planteja molt bé el repte final de la seqüència. Si el volguéssiu citar, utilitzeu aquest enllaç: http://diposit.ub.edu/dspace/handle/2445/68308

 

Aquest article ha estat publicat en EXERCICIS, L'humor català en les aules de secundària, PUBLICACIONS. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a L’humor català a les aules de secundària (2): Notícies i mems: humor 2.0

  1. Alba diu:

    Moltes gràcies, Joan Marc!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *