Comprensió lectora 7

L’insult insuls és un magnífic article d’opinió sobre els usos lingüístics que mereix ser treballat a classe. El vaig trobar per internet buscant treballs sobre llenguatge políticament correcte (meravelles del Google) i vaig preparar aquesta activitat.

Val a dir que el contingut del text obligui a tenir una certa coneixença de la classe on farem l’activitat per tal de no provocar excessiu enrenou. Jo l’he emprat en avaluacions inicials de curs de grups que ja coneixia, per tal d’activar dinàmiques que havíem treballat en el curs anterior.

Us deixo el text i les activitats:

TEXT: text-cl-act-7.pdf

ACTIVITATS: cl-act-7.pdf

Aquest article ha estat publicat en Test comprensió lectora. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

7 respostes a Comprensió lectora 7

  1. Kornati diu:

    Enhorabona pel bloc! Trobo que les activitats que proposes són molt estimulants i tinc la intenció de posar-les en pràctica.

    M’agradaria que comentessis el teu sistema per corregir les redaccions. He vist al bloc Llegir molt… que marques els errors i després ells els corregeixen, no? Podries detallar com ho fas?

    Pel que fa al text amb imatge, quines indicacions dónes als alumnes?

    També m’he llegit aquest test dels insults i m’ha agradat molt. De fet, m’ha inspirat per fer-ne un. Si t’interessa veure’l, em pots escriure al mail: catalunya13@hotmail.com

    Xavi

  2. Joan Marc diu:

    Hola Xavi,
    Gràcies per visitar el bloc, sempre és una alegria que algú pugui treure alguna cosa de la feina feta o sigui que, com diria el proverbi, “avui m’has alegrat el dia”.

    Pel que fa a l’activitat text-imatge, com que no volia condicionar gaire la relació que s’establís entre les dues fonts d’informació, ho vaig deixar molt obert. Vaig fer servir els exemples i l’enunciat que hi ha a l’article http://blocs.xtec.cat/catalacferrer/2008/01/04/redaccio-imatge-text/ del bloc d’aula. Crec que pot servir.

    Pel que fa a les correccions, el tema ja és més complicat. La meva intenció original és que les correccions siguin públiques i que, per tant, tothom pugui aprendre de la feina que es fa. Si passeges pels diferents textos, veuràs que he fet servir diverses metodologies. La idea original era corregir amb colors (tal com s’explica a la pàgina) per després obligar a la revisió. El problema d’aquesta tècnica és l’artrosi que em va agafar a la mà, amb la qual cosa vaig decidir corregir la primera versió a mà i publicar la primera revisió.
    Si observes els últims exercicis del curs passat, veuràs que sobre aquesta segona versió, proposava una coavaluació dels companys. Finalment, si volien, en podien fer una tercera versió.
    Vaja, no sé si he respost la teva pregunta, però el repte és trobar una fórmula pública no massa pesada de corregir.
    fins aviat

    Joan Marc

  3. Deixa’ns que et felicitem, també.

    Sàpigues que aprofitem aquesta activitat per al bloc de PASS que hem estrenat enguany per treballar la comprensió lectora amb l’alumnat del curs de preparació per a les proves d’accés a cicles formatius de grau superior.

    Està molt bé això que puguem compartir experiències.

  4. Joan Marc diu:

    Gràcies,

    de fet tinc pendent pujar algunes activitats d’aquest tipus, però els he de canviar el format i vaig una mica atabalat.

    De totes maneres, quedo pendent dels progressos del vostre bloc, que pinta realment molt bé.

    Una abraçada

  5. Retroenllaç: Aprendre a insultar? | Didàctica

  6. joan diu:

    com son les solucions

  7. Ferran Ferrer diu:

    Bon dia,
    Aquest blog m’ha resultat molt interessant, enhorabona!
    M’agradaria utilitzar-lo a les meves classes. Tens algun enllaç del document amb les solucions perquè els hi pugui facilitar l’accés als meus alumnes un cop hagin realitzat la tasta?

    Una abraçada!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *