La compréhension en lecture

comprehension.gif

Poques vegades es troben llibres tan ben documentats que endrecin tan bé la informació sobre un tema tan complex com és el de la lectura. Les reedicions del llibre i les seves influències sobre altres obres de l’àmbit francòfon ens demostren que l’obra està molt bé tant pels que s’acosten per primer cop a la didàctica de la lectura com pels que ja en tenen una certa experiència. Us deixo el resum que me n’he fet, necessàriament injust i insuficient i us repto a aconseguir l’obra i llegir-la atentament.

la-comprehension-en-lecture.pdf

Aquest article ha estat publicat en LECTURES DIDÀCTIQUES, RESUMS INFORMALS. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a La compréhension en lecture

  1. Margalida Capellà Soler diu:

    Un resum fantàstic, Joan Marc! Moltes gràcies per compartir-lo! Fa falta molta consciència en adonar-se que el quid de la qüestió rau en la lectura diària. I tant que sí! Ara bé si cal ajut estic d’acord amb els suggerits i pel que fa als morfològics, l’aprenentatge d’afixos, jo hi afegiria que l’aprenentatge progressiu d’arrels gregues i llatines, a partir de les quals es forma el lèxic científic, tècnic i humanístic, facilita el coneixement exacte dels molts cultes i dels tecnicismes, no solament del català sinó també del castellà, del francès, de l’anglès i de la majoria de llengües modernes, i contribueix, alhora, a l’enriquiment del vocabulari i a la millora de les capacitats de comprensió i expressió.
    Com a professora de clàssiques, em dol profundament que amb la nova llei s’hagi deixat de fer un crèdit variable, molt útil, al segon cicle de secundària obligatòria com era Arrels clàssiques del lèxic científic, tècnic i humanístic.
    En castellà, encara tenim el joc d’etimologies Eco y Narciso, ed. Eureka 2002. Jugant també s’aprèn vocabulari!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *