Descripcions

L’amic Xavi m’ha passat un exercici molt interessant sobre la descripció que m’ha fet recordar una etapa on vaig torturar força els meus alumnes sobre aquest tipus de text. De fet, diria que vaig dedicar un trimestre sencer de tercer d’ESO a fer descripcions en tercera persona. Em sembla que van sobreviure tots i totes.

He de fer el possible per què en Xavi pengi aquestes activitats i per que cada cop siguem més els que intercanviem materials. De moment, m’ha fet buscar a diferents carpetes del meu ordinador fins que he trobat una de les activitats que els vaig preparar.

Aprofito per deixar constància de les línies d’actuació que em vaig marcar per a l’expressió escrita en la programació d’aquell curs:

1. Contemplar el procés d’escriptura tot incidint en dos moments fonamentals:
    1. una bona motivació inicial de la tasca, de manera que l’alumne dirigeixi els seus esforços a la consecució d’uns objectius concrets. Pel que fa a aquest curs, es consideren fonamentals:

i.      la consolidació de la puntuació del text

ii.      el treball intensiu sobre l’enunciació del text

iii.      la revisió sistemàtica del vocabulari específic que reclama cada redacció: la precisió i el lèxic concret

iv.      la utilització d’un títol significatiu

v.      la concentració en els elements que faciliten la lectura (interlineat, presentació, tipus de lletra…)

1. una revisió del text inicial a partir de les marques elaborades pel professor. La revisió serà revalorada i serà aquesta la nota que prevaldrà.

Un cop cada curs es fomentarà l’escriptura d’un text llarg, dirigit a consolidar les propietats textuals fonamentals d’aquests textos: la coherència i la cohesió.

Activitat: descripcions.pdf

Aquest article ha estat publicat en EXERCICIS. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Descripcions

1. Xavi diu:

Actulament m’estic familiaritzant amb el món dels blocs. Quan el tingui mitjanament “potable” ja us el faré saber i hi penjaré les meves humils activitats.