Curs de didàctica i temàtic de l’Olimpíada

Com ja us vam anunciar, proposem un curs de didàctica de les modalitats de l’Olimpíada i també temàtic durant el primer trimestre del curs 2019-2020.

Participar a l’Olimpíada suposa un treball sostingut i intens per part del professorat a l’aula, tant pel que fa a la preparació de les diferents modalitats de participació, com del tema que centra la convocatòria anual. Implica, per tant, investigació i acció pedagògica.

Per aquesta raó volem oferir al professorat la possibilitat de millorar la seva formació tant en l’àmbit de la didàctica de la filosofia, especialment en les modalitats de participació, com pel que fa al tema proposat cada nou curs acadèmic que es constitueix com a eix de la reflexió filosòfica en les diferents formes que promou l’Olimpíada de Filosofia.

La proposta es concreta en un seminari que combina dues vessants en les sessions presencials:
• la transmissió d’experiències didàctiques per part de professorat de secundària,
• l’aprofundiment temàtic a partir de ponències a càrrec de professorat universitari que aborda el tema des d’una perspectiva afí a la seva docència i investigació.

Es completa amb la possibilitat de presentar una proposta didàctica emmarcada en el tema. Només els assistents que realitzin aquesta tasca, sempre que hagi estat valorada favorablement pels formadors de cada modalitat, rebran el certificat corresponent a l’activitat de formació permanent del professorat per un total de 30h o de 20h, depenent del nombre de sessions d’assistència. Caldrà haver assistit al 80% de les sessions en qualsevol cas.

El preu varia depenent el nombre de sessions:

  • 20 h: 40€
  • 30 h: 50€

Els formadors de cada modalitat seran el següents:
• Dissertació: Àlex Mumbrú
• Dilema moral: Lourdes Estrada
• Fotografia i imatge en general: Concha Fernández-Martorell
• Vídeo: Damián Cerezuela

El curs presencial està organitzat en 10 sessions de 2h de durada, que s’estructuren depenent del seu contingut. L’horari de les sessions serà de 18 a 20h. Tindran lloc a un aula de la seu de l’IEC del C/ Carme de Barcelona.

Les sessions didàctiques (D) tindran dues hores de durada distribuïdes de la següent manera: 1h30’ exposició + presentació exemples pràctics + 30’ intervencions assistents

Les sessions temàtiques (T) tindran dues hores de durada distribuïdes de la següent manera: 1h30’ exposició + 30’ intervencions assistents.

Si el nombre d’inscrits no és igual o superior a 15, el curs no es portarà a terme per raons pressupostàries. La inscripció es farà a través d’un formulari que es trobarà enllaçat a aquest bloc.

El calendari previst és el següent (s’indica D o T depenent si la sessió és didàctica o temàtica):

Dimarts 1 d’octubre (D) Sessió inaugural: La didàctica de la filosofia a l’ensenyament secundari. A càrrec de: Maite Larrauri.

Dimarts 8 d’octubre (T) Romanticisme i cultura de masses: el poder del mite en el llenguatge. A càrrec de: Àlex Mumbrú ( Escola Vedruna, UIC).

Dimarts 15 d’octubre (D) Com es treballa amb vídeo a l’aula de filosofia. A càrrec de: Damián Cerezuela (IES Ferran Casablancas, Sabadell).

Dimarts 22 d’octubre (T) El poder del mite i l’art: el visible, l’imaginable, el pensable. A càrrec de: Jordi Ibáñez (UPF).

Dimarts 29 d’octubre (D) Què és i com es treballa la dissertació filosòfica? A càrrec de: Edgar Gili (coordinador Màster de professorat de filosofia, UB).

Dimarts 5 de novembre (T) Mite, ciència i coneixement: hem deixat enrere el mite amb la ciència? A càrrec de: José Díez (UB).

Dimarts 12 de novembre (D) Com treballar el dilema moral a l’aula de filosofia. A càrrec de: Lourdes Estrada (IES Menéndez  y Pelayo).

Dimarts 19 de novembre (D) Propostes per treballar amb imatges a l’aula de filosofia. A càrrec de: Concha Fernández-Martorell.

Dimarts 26 de novembre (T) El poder del mite a la història i la política: són necessaris els mites per a fonamentar la societat? A càrrec de: Miguel Candel (UB).

Dimarts 3 de desembre (T) El poder del mite i els mites que ens fan mal. Sobre l’amor romàntic i altres llegendes urbanes. A càrrec de: Núria Sara Miras (UB).

Ens posarem en contacte amb els participants inscrits per informar dels requisits mínims que haurà de complir la proposta didàctica, de la data límit i de la forma de lliurament.

 

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

4 respostes a Curs de didàctica i temàtic de l’Olimpíada

  1. Júlia Kotnik Mercadé diu:

    Bon dia,
    Estic interessada a fer aquest curs però no acabo d’entendre el nombre de sessions de les dues modalitats. Si agafo la modalitat de 20 hores, quantes sessions puc assistir?

    Moltes gràcies

  2. Sergi Peidro diu:

    Bon dia,

    Tot repassant la informació que doneu respecte a les dues opcions d’obtindre certificats, 20h/30h, no em queda clar quin és el mínim de sessions que hem d’assistir per acreditar el certificat de 20h.
    Agraït per endavant,
    Sergi Peidro.

    • olimpiada1 diu:

      Si optes per obtenir certificat has de comptar 10h per la proposta didàctica que has de presentar i la resta d’assistència a les sessions presencials. Per tant, tindràs 20h si assisteixes a 5 sessions (cada sessió és de dues hores) o de 30h si assisteixes a totes les sesssions, que són 10.

      Gràcies pel teu interés.

Respon a Sergi Peidro Cancel·la les respostes

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *