Bases de fotografia filosòfica

•  Cada centre podrà presentar una o dues fotografies d’autoria individual.
  • El tema d’aquesta modalitat serà el mateix que el tema general de l’Olimpíada. No s’acceptaran fotografies que no estiguin centrades en el tema.
  • Les fotografies han d’incloure de forma visible una PREGUNTA de caràcter filosòfic que estigui relacionada i interactuï amb la imatge.
  • La pregunta formarà part de la composició i estarà impresa en la fotografia. Aquesta pregunta serà l’únic text escrit que es pot afegir a la imatge. Aquesta restricció no afecta a textos que pertanyin als objectes fotografiats.
  • Es permet realitzar composicions i/o modificacions d’una o més fotografies originals.
  • Per tal que la qualitat d’impressió sigui l’adequada, el format de les fotografies serà .jpg i tindran un pes mínim de 1’5 Mb i màxim de 5 Mb.
  • L’arxiu de la fotografia serà anomenat amb un pseudònim.
  • Les fotografies han de ser originals. El/la participant manifesta i garanteix que és l’únic titular de tots els drets d’autor sobre la fotografia que presenta al concurs i es responsabilitza totalment de que no existeixin drets de tercers en les obres presentades, així com de tota reclamació de tercers per drets d’imatge.
  • No s’acceptaran fotografies que hagin estat premiades en Olimpíades anteriors.
  • Les fotografies en què apareguin persones que es poden reconèixer, hauran d’anar acompanyades d’una carta signada per aquestes persones o pels seus tutors legals autoritzant l’ús de la seva imatge.
  • Les fotografies seran enviades dins del termini establert a la convocatòria que es publicarà al bloc de l’OFC.
  • El sistema de selecció ha de garantir el total anonimat de l’autor/a de les fotografies. Per això:
    1. Cada centre enviarà les fotografies anomenades només amb un pseudònim a la carpeta habilitada a la xarxa per a la seva recepció. L’enllaç serà enviat als centres participants pel coordinador/a de la modalitat.
    2. D’altra banda, el professorat del centre participant enviarà un correu electrònic  a olimpiadafotografia@gmail.com amb:
      • Totes les dades del participant (nom, cognoms, DNI, centre educatiu, curs, professor/a) i el pseudònim amb què ha estat anomenada la fotografia.
      • Si s’escau, un arxiu adjunt amb les cartes d’autorització de l’ús d’imatge de les persones que apareguin en les fotografies.
  • Les fotografies enviades seran revisades per un jurat format almenys per tres persones, una de les quals estarà qualificada en qüestions relacionades amb la fotografia.
  • El jurat seleccionarà un nombre de fotografies proporcional a la participació. Si el nombre de fotografies presentades és igual o inferior a a vint-i-cinc, se seleccionaran dues fotografies finalistes de les quals s’escollirà una sola fotografia guanyadora el dia de la final. Si el nombre de fotografies supera les vint-i-cinc, se seleccionaran quatre finalistes de les quals s’escolliran dues guanyadores.
  • La selecció de les fotografies finalistes es farà pública amb les mateixes condicions que la resta de finalistes.
  • Totes les fotografies participants seran projectades al hall del CCCB i penjades al bloc de l’OFC.
  • Els estudiants finalistes defensaran públicament les seves fotografies explicant tant la seva intenció expressiva com la composició i la tècnica utilitzada. El temps màxim d’exposició per a cada finalista serà de 5 minuts.
  • El jurat decidirà, després de la defensa dels finalistes, les fotografies guanyadores que participaran en l’Olimpíada filosòfica d’Espanya.