Convocatòria de la IV Olimpíada de Filosofia de Catalunya

Un any més convoquem l’Olimpíada de Filosofia, una proposta per a alumnes de secundària dels centres educatius de Catalunya promoguda per la Societat Catalana de Filosofia, amb el suport de la Facultat de Filosofia de la UB i del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona, juntament amb professorat de filosofia de secundària.

La informació general per a la participació la podeu trobar a les Bases.

Les inscripcions s’han de fer al formulari que trobareu a l’enllaç corresponent a l’apartat Inscripcions del blog.

La quota depèn del nombre d’alumnes participants i té en compte les línies de 4t d’ESO i de Batxillerat del centre:

• Centres amb una línia d’ESO o de Batxillerat: màxim un alumne per modalitat.
  • Centres amb dues o més línies d’ESO o de Batxillerat: màxim dos alumnes per modalitat.

Les quotes corresponents són les següents:

• Un alumne: 30€ (una única modalitat)
  • Dos alumnes: 45€ (de diferents modalitats o de la mateixa)
  • Tres o quatre alumnes: 60€ (dos de cada modalitat o dos d’una i un d’altra)

L’import de la quota s’haurà d’ingressar al compte de la SCF: Caixabanc ES87 2100 0963 6202 0007 5604, indicant “Olimpíada2017”

Hi haurà dos períodes d’inscripció:

• 17 d’octubre – 15 de desembre 2016
  • 7-30 gener 2017

La facturació correspondrà a l’any de la inscripció per facilitar la comptabilitat dels centres i de la SCF.

El tema de l’Olimpíada de Filosofia 2017 és Noves tecnologies i identitat humana.  La pregunta és la següent: Estan canviant les noves tecnologies la identitat humana?

PRIMERA FASE DE PARTICIPACIÓ A L’OFC. FACULTAT DE FILOSOFIA UB.

Es proposarà als participants en la modalitat de dissertació (estudiants de batxillerat) una pregunta que centri alguns aspectes del tema, com ja es va exposar a l’anunci de l’OFC que es va fer en aquest mateix blog el mes de juny de 2016.

Per a la modalitat de dilema moral es proposarà a l’alumnat (estudiants de 4t d’ESO de cultura i valors ètics i de filosofia) un dilema que hauran de resoldre.

Els exercicis escrits es realitzaran a la Sala Gran de la Facultat de Filosofia de la UB el dia 1 de març de 2017 de 17 a 19:30 h.

Horari previst:

17-17:30 h: Acreditació dels participants. Lliurament d’etiquetes identificatives.

17:30 h: Benvinguda. Lliurament de dilema i pregunta.

17:45 h: Realització de la dissertació i del dilema.

19:15 h: Lliurament de dissertacions i dilemes.

19:20 h: Lliurament de diplomes de participació. Cloenda.

SEGONA FASE DE PARTICIPACIÓ A L’OFC- ACTE FINAL DE L’OFC. CCCB.

Com en altres edicions, la jornada final serà pública i tindrà lloc al hall del CCCB el dia 4 de març de 2017.

Horari previst:

11 h: Benvinguda i informació sobre la jornada. Comunicació dels finalistes de les dues modalitats.

11:15 h: Presentació dels vídeos de VIdees per part dels seus autors.

12:00 h: Taula rodona sobre Noves tecnologies i identitat humana. Ponents per confirmar.

13:15 h: Defenses orals dels finalistes de dissertació i de dilema moral.

14:00 h: Informació sobre la participació a l’IPO 2017.

14:15 h: Comunicació dels guanyadors i lliurament de premis. Cloenda.

olimpii%c2%81ada-cartell