Un any més convoquem l’Olimpíada de Filosofia, una proposta per a alumnes de secundària dels centres educatius de Catalunya promoguda per la Societat Catalana de Filosofia, amb el suport de la Facultat de Filosofia de la UB i del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona, juntament amb professorat de filosofia de secundària.
La informació general per a la participació la podeu trobar a les Bases.
Les inscripcions s’han de fer al formulari que trobareu a l’enllaç corresponent a l’apartat Inscripcions del blog.
La quota depèn del nombre d’alumnes participants i té en compte les línies de 4t d’ESO i de Batxillerat del centre:
- Centres amb una línia d’ESO o de Batxillerat: màxim un alumne per modalitat.
- Centres amb dues o més línies d’ESO o de Batxillerat: màxim dos alumnes per modalitat.
Les quotes corresponents són les següents:
- Un alumne: 30€ (una única modalitat)
- Dos alumnes: 45€ (de diferents modalitats o de la mateixa)
- Tres o quatre alumnes: 60€ (dos de cada modalitat o dos d’una i un d’altra)
L’import de la quota s’haurà d’ingressar al compte de la SCF: Caixabanc ES87 2100 0963 6202 0007 5604, indicant “Olimpíada2017”
Hi haurà dos períodes d’inscripció:
- 17 d’octubre – 15 de desembre 2016
- 7-30 gener 2017
La facturació correspondrà a l’any de la inscripció per facilitar la comptabilitat dels centres i de la SCF.
El tema de l’Olimpíada de Filosofia 2017 és Noves tecnologies i identitat humana. La pregunta és la següent: Estan canviant les noves tecnologies la identitat humana?
PRIMERA FASE DE PARTICIPACIÓ A L’OFC. FACULTAT DE FILOSOFIA UB.
Es proposarà als participants en la modalitat de dissertació (estudiants de batxillerat) una pregunta que centri alguns aspectes del tema, com ja es va exposar a l’anunci de l’OFC que es va fer en aquest mateix blog el mes de juny de 2016.
Per a la modalitat de dilema moral es proposarà a l’alumnat (estudiants de 4t d’ESO de cultura i valors ètics i de filosofia) un dilema que hauran de resoldre.
Els exercicis escrits es realitzaran a la Sala Gran de la Facultat de Filosofia de la UB el dia 1 de març de 2017 de 17 a 19:30 h.
Horari previst:
17-17:30 h: Acreditació dels participants. Lliurament d’etiquetes identificatives.
17:30 h: Benvinguda. Lliurament de dilema i pregunta.
17:45 h: Realització de la dissertació i del dilema.
19:15 h: Lliurament de dissertacions i dilemes.
19:20 h: Lliurament de diplomes de participació. Cloenda.
SEGONA FASE DE PARTICIPACIÓ A L’OFC- ACTE FINAL DE L’OFC. CCCB.
Com en altres edicions, la jornada final serà pública i tindrà lloc al hall del CCCB el dia 4 de març de 2017.
Horari previst:
11 h: Benvinguda i informació sobre la jornada. Comunicació dels finalistes de les dues modalitats.
11:15 h: Presentació dels vídeos de VIdees per part dels seus autors.
12:00 h: Taula rodona sobre Noves tecnologies i identitat humana. Ponents per confirmar.
13:15 h: Defenses orals dels finalistes de dissertació i de dilema moral.
14:00 h: Informació sobre la participació a l’IPO 2017.
14:15 h: Comunicació dels guanyadors i lliurament de premis. Cloenda.