Calendari de les competències bàsiques 2015

Les competències bàsiques són una iniciativa de la comunitat europea amb la finalitat de millorar la qualitat de l’ensenyament impartit als centres educatius europeus i té dos objectius fonamentals:

• Uniformitzar la forma en què els països de la unió avaluem a l’alumnat, aconseguint així una garantia que tots compartim uns continguts comuns i una formació mínima comuna.

• Impulsar que l’aprenentatge a l’escola sigui més pràctic i funcional per a la vida diària. Garantint que l’alumnat aprengui coneixements i destreses que siguin aplicables en la seva vida diària i en la seva vida laboral futura. Es tracta de superar el model d’escola actual on l’objectiu és l’acumulació de coneixement en comptes de la seva posada en pràctica.

Podríem definir les competències com aquells coneixements i habilitats que ens doten de la cultura comuna imprescindible, que ha d’adquirir un ciutadà, i l’alumnat en la seva etapa escolar, per resoldre tasques de la vida real que li facin més culte, lliure i responsable.

La símdrome del Selfie

De ben segur que coneixíeu el fenomen de l’autofoto o com se’l denomina popularment el selfie. Aquest imatges s’obtenen normalment amb les dispositius mòbils, cada cop més a l’abast de tothom.

A partit de la següent infografia podreu tenir més informació sobre aquest fenomen social. Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’ampliar la imatge:

Ordena pomes

Us oferim aquesta activitat d’ordenar pomes adreçada als nens i nens d’Educació Infantil. La finalitat és que coneguin la numeració fins el conc o bé fins el 10.

En ambdós casos hauran de completar la sèrie col•locant el nombre que va davant d’un donat, el del mig o bé el posterior.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Ets i uts…

Ets i uts… és un portal del Consorci per a la normalització lingüística d’Osona que ens ofereix d’una manera molt visual moltes de les expressions que poden donar a confusió per la seva interferència amb el castellà.

Es tracta d’un lloc web de molta utilitat a l’hora de resoldre els nostres dubtes!

Hi ha temàtiques molt variades, com es pot observar en la còpia d’aquesta entrada relacionada amb les festes Nadalenques:

LLetres confegir

La Marta Montero ens ofereix aquest material de suport, manipulable, per introduir i facilitar el pas de la lletra de pal a la lletra lligada al nenes i nenes de P5.

Objectius

•Iniciar-se en el coneixement i domini de la lletra lligada.

•Adonar-se que cada grafia en lletra de pal porta associada una grafia en lletra lligada.

•Confegir paraules i descobrir la seva correspondència en lletra lligada.

Ha preparat uns documents amb aquests abecedaris duals que es poden imprimir en les seves dues versions gran i petita.

Majúscules i mínúscules vocals + P, L

Us oferim, a continuació, la segona activitat de la sèrie “Majúscules i minúscules vocals + P, L ” adreçada al Cicle Inicial de primària. En aquesta ocasió, es treballen les paraules que tenen vocals + “P” “L” i es fa relacionar els alumnes la imatge amb la grafia en lletra minúscula i majúscula.

Es pot treballar amb la pissarra digital, amb tot el grup-classe o bé de forma individual.

A continuació altres activitats de la sèrie:

Mots encreuats … a l’edu365.cat !

Durant aquesta setmana, hem tingut una grata notícia… Han tornat a publicar una altra les de nostres activitats, MOTS ENCREUATS, a la pàgina principal del portal edu365.cat, el portal de referència del Departament d’Educació la Generalitat de Catalunya per publicar activitats educatives interactives.

Ens ha fet molt il•lusió. MOLTES GRÀCIES ! 😛

Cliqueu a sobre la imatge, per tal d’accedir-hi:

Es tracta d’una activitat de mots encreuats adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil i Cicle Incial, amb la que els nostres alumnes podran ampliar el vocabulari i millorar l’ortografia. NOTA: Els encreuats s’han de resoldre amb majúscules i posant els accents a les paraules.

[kml_flashembed movie=” https://llapiscolor.wikispaces.com/file/view/encreuats_majuscules.swf” width=”400″ height=”315″ wmode=”opac” /]

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

També han publicat a a l’edu365.cat:

Gomets… a l’edu365.cat !

De pal a lligada vocals + P, L

Us oferim, a continuació, la segona activitat de la sèrie “De pal a lligada vocals + P, L ” adreçada a l’últim curs d’Educació infantil i a primer de primària. En aquesta ocasió, es treballen les paraules que tenen vocals + “P”, “L” i es fa relacionar els alumnes la imatge amb la grafia en lletra de pal i lligada.

Es pot treballar amb la pissarra digital, amb tot el grup-classe o bé de forma individual.

A continuació altres activitats de la sèrie:

Eliminar ulls vermells

Al web Editor.Photo.to podreu millorar les vostres fotografies, eliminant els ulls vermell, fàcilment i de forma totalment gratuïta.

Només haureu de pujar la foto des del vostre ordinador o bé a partir d’una URL, clicar a sobre de la icona de l’ull i en breus instants obtindreu la vostra fotografia millorada.

Cliqueu a sobre d’una de les imatges, per tal d’accedir al lloc web:

Intruses de Nadal

Us oferim aquest joc, pensat per a l’alumnat del Cicle Inicial, amb el que podran ampliar i treballar el vocabulari del Nadal. També és adient per a alumnat nouvingut.

Els nens i nenes hauran de trobar la paraula que no està relacionada amb les altres: la intrusa.

A continuació, una altra activitat nadalenca:

Actualització a Genially:

Captura de pantalla del joc:

Majúscules i minúscules vocals + P

Us oferim, a continuació, la primera activitat de la sèrie “Majúscules i minúscules vocals + P ” adreçada al Cicle Inicial de primària. En aquesta ocasió, es treballen les paraules que tenen vocals + “P” i es fa relacionar els alumnes la imatge amb la grafia en lletra minúscula i majúscula.

Es pot treballar amb la pissarra digital, amb tot el grup-classe o bé de forma individual.

A continuació altres activitats de la sèrie:

  • Paraules. Vocals + P
  • [kml_flashembed movie=”https://42a67bd0-a-c9e90866-s-sites.googlegroups.com/a/xtec.cat/recursos_web/home/2014/mamip.swf” width=”350″ height=”420″ wmode=”opac” /]

    Captura de pantalla del joc:

    Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Refranario

El Refranario és un diccionari de refranys amb definicions fàcils.

Ens proporciona el significat, un exemple, el nivell d’ús, les variants, les traduccions i els sinònims.

El Refranario té tots els refranys, proverbis i moltes cites.També ens ajuda amb els refranys en alemany i anglès. Molts tenen traduccions molt similars o iguals en altres idiomes.

El Refranario ens ajuda a saber què refranys podem aprendre més ràpidament.

Cliqueu a sobre de la imatge per tal d’accdir al recurs:

De pal a lligada vocals + P

Us oferim, a continuació, la primera activitat de la sèrie “De pal a lligada vocals + P ” adreçada a l’últim curs d’Educació infantil i a primer de primària. En aquesta ocasió, es treballen les paraules que tenen vocals + “P” i es fa relacionar els alumnes la imatge amb la grafia en lletra de pal i lligada.

Es pot treballar amb la pissarra digital, amb tot el grup-classe o bé de forma individual.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Temporitzadors a dojo

En aquesta pàgina podreu trobar quantitats de recursos com rellotges, metrònoms,.. Destaca l’apartat de divertits temporitzadors dissenyats especialment per ser utilitzats a les aules.

Molt útils per utilitzar-los en la PDI, per controlar el temps de les activitats.

Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir al recurs:

Compta pomes 5

Us oferim aquesta activitat, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb la que els nostres alumnes hauran de marcar tantes pomes com indiqui la quantitat proposada (arriben fins el cinc). D’aquesta manera, agafaren agilitat a l’hora de comptar.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

El vídeo d’en Marrameu

El vídeo d’en Marrameu és obra de Tap de Suro Produccions. Hi amaga dues històries terrorífiques:

  • La Castanyada, un relat de terror: En un petit poble una castanyera segresta tots els nens que prefereixen celebrar la festa de Halloween.
  • El retorn d’en Marrameu: Un conte d´Alexis Gonzalez amb el personatge d’en Marrameu torra castanyes convertit en un zombie…

BONA CASTANYADA !

Diferents (1)

Us oferim aquest joc de diferències, adreçat a l’alumnat d’Educació Infantil, amb el que els nostres alumnes hauran de comptar fins a cinc i podran exercitar l’atenció, la concentració l’observació.

Actualització a Genially:

Captura de pantalla del joc:

Visita el nostre PADLET, per tal de tenir totes les activitats de GENIALLY publicades a mà. Accediu des del menú superior activiGENIALLY o bé clicant a sobre la imatge:

Riure’m amb tu, mai de tu

Aquest material que pretén treballar la millora de la convivència en Infantil i Primària. “Riure’m amb tu, mai de tu” és una publicació de la Conselleria d’Educació del Govern de Navarra que conté un conte per a cada nivell educatiu d’Infantil i Primària amb les seves respectives pautes metodològiques per treballar la convivència positiva des de l’aula.

Fulles

Us oferim aquesta activitat per treballar la coordinació oculomanual, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb el que els nostres alumnes podran adquirir destresa en la utilització del ratolí. En el cas de les tauletes, només caldrà que facin servir els dits.

Els nens i nenes hauran d’atrapar la castanyera, abans que s’amagui darrere les fulles.

ACTUALITZACIÓ A GENIALLY

Captura de pantalla del joc:

Visita el nostre PADLET, per tenir totes les activitats publicades a mà. Accedeix des del menú superior activiJocs o bé clicant a sobre de la imatge:

Castanyes

Us oferim aquesta activitat per treballar la coordinació oculomanual, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil, amb el que els nostres alumnes podran adquirir destresa en la utilització del ratolí. En el cas de les tauletes, només caldrà que facin servir els dits.

Els nens i nenes hauran d’atrapar la castanyera, abans que s’amagui darrere les castanyes.

ACTUALITZACIÓ A GENIALLY:

Captura de pantalla del joc:

Visita el nostre PADLET, per tenir totes les activitats publicades a mà. Accedeix des del menú superior activiJocs o bé clicant a sobre de la imatge:

Jocs de paraules i passatemps

Dins del programa “Voluntariat per la llengua”, es van crear aquests tres exemplars de jocs de paraules i passatemps que es van difondre gràcies als centres del Consorci per a la Normalització Lingüística i de la Direcció General de Política Lingüística.

Actualment, els podem trobar en format .pdf i els podem imprimir o bé projectar a la pissarra digital de l’aula per a la seva resolució. Podem trobar: encreuats, endevinalles, jeroglífics, jocs de lògica, sopes de lletres, anagrames,…

Paraules. Vocals + P, L, T

Us oferim, a continuació, la tercera activitat de la sèrie “Les primeres consonants. Paraules ” adreçada als primers cursos d’Educació infantil. En aquesta ocasió, es treballen les paraules que tenen vocals + “P”, “L”, “T” .

És una activitat ideal per treballar amb la pissarra digital, amb tot el grup-classe.

Els nens i nenes podran triar el nivell a treballar:

  1. APRÈN: Podran aprendre el vocabulari a treballar i observar com s’escriu.
  2. COPIA: Hauran de formar la paraula tal i com indica el model.
  3. LLEGEIX: Hauran de formar la paraula, sense el model.
  4. ESCRIU: Hauran d’escriure la paraula, sense model. En acabar, hauran de clicar a sobre el botó “Comprovar” i, si la paraula no està escrita correctament, el programa marcarà en vermell les lletres equivocades.

A continuació altres activitats de la sèrie:

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Paraules. Vocals + P, L

Us oferim, a continuació, la segona activitat de la sèrie “Les primeres consonants. Paraules ” adreçada als primers cursos d’Educació infantil. En aquesta ocasió, es treballen les paraules que tenen vocals + “P”, “L” .

És una activitat ideal per treballar amb la pissarra digital, amb tot el grup-classe.

Els nens i nenes podran triar el nivell a treballar:

  1. APRÈN: Podran aprendre el vocabulari a treballar i observar com s’escriu.
  2. COPIA: Hauran de formar la paraula tal i com indica el model.
  3. LLEGEIX: Hauran de formar la paraula, sense el model.
  4. ESCRIU: Hauran d’escriure la paraula, sense model. En acabar, hauran de clicar a sobre el botó “Comprovar” i, si la paraula no està escrita correctament, el programa marcarà en vermell les lletres equivocades.

A continuació altres activitats de la sèrie:

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

¿ Sabes leer ? (1)

Os ofrecemos la primera actividad de la serie “¿Sabes leer? ” dirigida al alumnado del último curso de Educación Infantil y de Primero de Primaria, con la que podran practicar la comprensión lectora.

NOTA: Los alumnos podran realizar la actividad con letra mayúscula y manuscrita.

Actualitzación a Genially:

Captura de pantalla del juego:

Visita nuestro PADLET, para poder tener todas las actividades de GENIALLY publicades, a mano. Acceded des del menú superior activiGENIALLY o bien clicando encima de la imagen:

Activitat de tutoria al pati

Us presentem el document Activitats de tutoria al pati elaborat per l’escola Puig d’en Valls d’Eivissa.

L’objectiu principal d’aquest projecte és crear un document àgil per als centres d’Educació Infantil i Primària en el qual els tutors i tutores trobin una ajuda més per a la seva funció tutorial. Es tracta de treballar la tutoria en un espai que als alumnes els agrada molt: el pati.

Aquest recull d’activitats pretén donar una altra alternativa als tutors i tutores per treballar amb els seus alumnes i solucionar possibles problemes quotidians que es donen a l’aula, o al pati, orientant-los i assessorant-los mitjançant activitats pràctiques que alhora siguin divertides i motivadores per als alumnes.