Pequeñas Lecturas-6 (2)

Os ofrecemos la segunda actividad dirigida al alumnado del úlltimo curso de Educación Infantil y de Primero de Primaria, con la que podrán practicar la comprensión lectora de pequeñas frases, a partir de la observación de una imagen.

NOTA: Los alumnos podran realizar la lectura con letra mayúscula y manuscrita.

Aquí tenéis las actividades de la serie publicadas:

Captura de pantalla del juego:

Actualitzación a Genially:

Visita nuestro PADLET, para poder tener todas las actividades de GENIALLY publicades, a mano. Acceded des del menú superior activiGENIALLY o bien clicando encima de la imagen:

Hugo, un amic amb Asperguer

Us presentem un bon vídeo adreçat a les famílies, al professorat i a l’alumnat, pensat per ajudar a conèixer i comprendre el comportament de les persones amb Asperger.

Hugo, un amic amb Asperger, és un vídeo creat per l’equip INASMED (Dra. Amanda Céspedes, Gloria Silva i Lilian Cohen) i difós per l’equip Calpe & Abyla (www.calpeyabyla.com)

Lectura ràpida. Vocals + P, L, T

Us oferim, a continuació, la primera activitat de la sèrie “Lectura ràpida. Vocals + P, L, T” adreçada als primers cursos d’Educació infantil. En aquesta ocasió, es treballen les paraules que tenen vocals + “P”, “L”, “T”.

És una activitat ideal per treballar tant amb la pissarra digital com amb tot el grup-classe. Amb la que els alumnes podran millorar la seva comprensió i velocitat lectora

Els nens i nenes podran triar entre tres nivels de dificultat:

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa clica aquí.

Dissenya les teves textures

Stripe Generator és una eina online amb la que podreu dissenyar les vostres pròpies textures en qüestió de segons. Podreu canviar el fons, la mida els color, l’orientació,… i en quant obtingueu el patró que us agradi us el podreu descarregar al vostre ordinador i estarà llest per incorporar-lo a les vostres aplicacions.

Clica a sobre de la imatge, per tal d’accedir a l’aplicació:

Pequeñas lecturas-3 (1)

Os ofrecemos esta actividad dirigida al alumnado del último curso de Educación Infantil y de Primero de Primaria, con la que podran practicar la comprensión lectora de pequeñas frases, a partir de la observación de una imagen.

NOTA: Los alumnos podran realizar la lectura con letra mayúscula y manuscrita.

Actualización a Genially:

Captura de pantalla del juego:

Visita nuestro PADLET, para poder tener todas las actividades de GENIALLY publicades, a mano. Acceded des del menú superior activiGENIALLY o bien clicando encima de la imagen:

Nota de disculpa

Us informem que des de fa un temps hem tingut problemes a l’hora de rebre els vostres comentaris, això ha ocasionat la demora en la seva resposta, que en breu resoldrem.

Lamentem els inconvenients que aquest fet us hagi pogut ocasionar i esperem que d’ara en endavant ens hi arribin correctament.

Moltes gràcies per la vostra comprensió i participació.

Emilia.

Contes visuals

Des del web “Aprendices visuales” ens ofereixen dues col•leccions de contes en castellà:

  • Col•lecció Aprendre: Contempla 15 contes amb el que es nostres infants aprendran, a tenir cura del seu cos, rutines i emocions. Es tracta de contes d’estructura senzilla per a la correcta comprensió i aprenentatge d’habilitats bàsiques.

  • Col•lecció Gaudeix: Són contes pensats principalment per fer divertir i entretenir. Històries originals d’aventures de fàcil comprensió per part els nens i nenes.

Us deixem uns exemples:

Dificultats d’aprenentatge i intel·ligència emocional

Us presentem el document Intel•ligència emocional aplicada a les dificultats d’aprenentatge, editada per la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport de 2la Generalitat Valenciana.

La publicació consta de tres parts diferenciades:

  • Col•lecció d’articles teòrics a manera de marc conceptual.

  • Experiències col•lectives de centre i d’aula.

  • Ampli repertori de casos sobre assetjament escolar, TDAH, síndrome de Angelman trastorn deTourette,…

Petites lectures-6 (3)

Us oferim la tercera activitat de la sèrie “Petites Lectures 6” adreçada a l’alumnat de l’últim curs d’Educació Infantil i de Primer de Primària, on podran practicar la comprensió lectora de petites frases, a partir de la observació d’una imatge.

NOTA: Els alumnes podran realitzar la lectura amb lletra de pal i lligada.

Aquí teniu les activitats de la sèrie publicades:

Reproduir un vídeo de Youtube, a partir un temps determinat

El Canal de Youtube ens ofereix una funcionalitat que ens permet començar a veure un vídeo en el moment que creiem més adequat i, és més, ens permet compartir el moment que hem triat per començar a veure el vídeo amb les persones que vulguem.

Us posarem l’exemple d’aquest divertit vídeo: El gall i la gallina.

Procés a seguir:

1. Cliquem a sobre del botó Share.

2. Cliquem a sobre de l’opció Comparteix. Observem l’adreça que se’ns proporciona:

http://youtu.be/xdoL4UGnQ_s

3. Posem el temps a partir d’on volem que comenci a reproduir-se al requadre: Comença al minut.

4. Copiem l’adreça que ens dóna com a resultat, després de dir-li que comenci després de 5 segons:

http://youtu.be/xdoL4UGnQ_s?t=5s

5. Copiem la nova adreça al nostre navegador i veurem els canvis.

Pequeñas lecturas-6 (1)

Os ofrecemos la primera actividad dirigida al alumnado del úlltimo curso de Educación Infantil y de Primero de Primaria, con la que podrán practicar la comprensión lectora de pequeñas frases, a partir de la observación de una imagen.

NOTA: Los alumnos podran realizar la lectura con letra mayúscula y manuscrita.

Captura de pantalla del juego:

Actualitzación a Genially:

Visita nuestro PADLET, para poder tener todas las actividades de GENIALLY publicades, a mano. Acceded des del menú superior activiGENIALLY o bien clicando encima de la imagen:

Majúscules i minúscules. Vocals + P, L, T

Majúscules i minúscules vocals + P, L, T ” adreçada al Cicle Inicial de primària. En aquesta ocasió, es treballen les paraules que tenen vocals + “P”, “L”, “T” i es fa relacionar els alumnes la imatge amb la grafia en lletra minúscula i majúscula.

Es pot treballar amb la pissarra digital, amb tot el grup-classe o bé de forma individual.

A continuació altres activitats de la sèrie:

“Pa” salir de dudas

Us presentem aquesta recopilació de petits cartells creats per la web Algarabía, amb els que podreu consultar els dubtes que tingueu sobre la utilització dels diferents mots en castellà. El format de cartells o cartes facilita la memorització i el repàs de les diferents dificultats.

Cliqueu a sobre d’una imatge, per tal d’accedir al web:

Pautes per escriure

Des de la pàgina web La Classe de Mme Figaro ens presenten aquestes pautes per facilitar els nostres infants el pas de la lletra de pal a la lletra lligada. Les làmines il·lusten molt bé la situació del traç, superior, central i inferior, amb aquest fons de terra, gespa i cel.

També ens deixa una imatge en blanc, per si volem modificar alguna de les grafies o per si la volem plastificar i utilitzar per a que els alumnes hi reprodueixin les lletres.

Cliqueu a sobre de les imatges, per tal d’accedir al document:

D’altra banda, Jesús Jarque ens ofereix diferents models de pautes per ajudar els alumnes a millorar la seva cal·ligrafia:

De pal a lligada. Vocals + P, L, T

Us oferim, a continuació, la tercera activitat de la sèrie “De pal a lligada vocals + P, L, T ” adreçada a l’últim curs d’Educació infantil i a primer de primària. En aquesta ocasió, es treballen les paraules que tenen vocals + “P”, “L”, “T” i es fa relacionar els alumnes la imatge amb la grafia en lletra de pal i lligada.

Es pot treballar amb la pissarra digital, amb tot el grup-classe o bé de forma individual.

A continuació altres activitats de la sèrie:

Calendari de les competències bàsiques 2015

Les competències bàsiques són una iniciativa de la comunitat europea amb la finalitat de millorar la qualitat de l’ensenyament impartit als centres educatius europeus i té dos objectius fonamentals:

• Uniformitzar la forma en què els països de la unió avaluem a l’alumnat, aconseguint així una garantia que tots compartim uns continguts comuns i una formació mínima comuna.

• Impulsar que l’aprenentatge a l’escola sigui més pràctic i funcional per a la vida diària. Garantint que l’alumnat aprengui coneixements i destreses que siguin aplicables en la seva vida diària i en la seva vida laboral futura. Es tracta de superar el model d’escola actual on l’objectiu és l’acumulació de coneixement en comptes de la seva posada en pràctica.

Podríem definir les competències com aquells coneixements i habilitats que ens doten de la cultura comuna imprescindible, que ha d’adquirir un ciutadà, i l’alumnat en la seva etapa escolar, per resoldre tasques de la vida real que li facin més culte, lliure i responsable.

La símdrome del Selfie

De ben segur que coneixíeu el fenomen de l’autofoto o com se’l denomina popularment el selfie. Aquest imatges s’obtenen normalment amb les dispositius mòbils, cada cop més a l’abast de tothom.

A partit de la següent infografia podreu tenir més informació sobre aquest fenomen social. Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’ampliar la imatge:

Ordena pomes

Us oferim aquesta activitat d’ordenar pomes adreçada als nens i nens d’Educació Infantil. La finalitat és que coneguin la numeració fins el conc o bé fins el 10.

En ambdós casos hauran de completar la sèrie col•locant el nombre que va davant d’un donat, el del mig o bé el posterior.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Ets i uts…

Ets i uts… és un portal del Consorci per a la normalització lingüística d’Osona que ens ofereix d’una manera molt visual moltes de les expressions que poden donar a confusió per la seva interferència amb el castellà.

Es tracta d’un lloc web de molta utilitat a l’hora de resoldre els nostres dubtes!

Hi ha temàtiques molt variades, com es pot observar en la còpia d’aquesta entrada relacionada amb les festes Nadalenques:

LLetres confegir

La Marta Montero ens ofereix aquest material de suport, manipulable, per introduir i facilitar el pas de la lletra de pal a la lletra lligada al nenes i nenes de P5.

Objectius

•Iniciar-se en el coneixement i domini de la lletra lligada.

•Adonar-se que cada grafia en lletra de pal porta associada una grafia en lletra lligada.

•Confegir paraules i descobrir la seva correspondència en lletra lligada.

Ha preparat uns documents amb aquests abecedaris duals que es poden imprimir en les seves dues versions gran i petita.

Majúscules i mínúscules vocals + P, L

Us oferim, a continuació, la segona activitat de la sèrie “Majúscules i minúscules vocals + P, L ” adreçada al Cicle Inicial de primària. En aquesta ocasió, es treballen les paraules que tenen vocals + “P” “L” i es fa relacionar els alumnes la imatge amb la grafia en lletra minúscula i majúscula.

Es pot treballar amb la pissarra digital, amb tot el grup-classe o bé de forma individual.

A continuació altres activitats de la sèrie:

Mots encreuats … a l’edu365.cat !

Durant aquesta setmana, hem tingut una grata notícia… Han tornat a publicar una altra les de nostres activitats, MOTS ENCREUATS, a la pàgina principal del portal edu365.cat, el portal de referència del Departament d’Educació la Generalitat de Catalunya per publicar activitats educatives interactives.

Ens ha fet molt il•lusió. MOLTES GRÀCIES ! 😛

Cliqueu a sobre la imatge, per tal d’accedir-hi:

Es tracta d’una activitat de mots encreuats adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil i Cicle Incial, amb la que els nostres alumnes podran ampliar el vocabulari i millorar l’ortografia. NOTA: Els encreuats s’han de resoldre amb majúscules i posant els accents a les paraules.

[kml_flashembed movie=” https://llapiscolor.wikispaces.com/file/view/encreuats_majuscules.swf” width=”400″ height=”315″ wmode=”opac” /]

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

També han publicat a a l’edu365.cat:

Gomets… a l’edu365.cat !

De pal a lligada vocals + P, L

Us oferim, a continuació, la segona activitat de la sèrie “De pal a lligada vocals + P, L ” adreçada a l’últim curs d’Educació infantil i a primer de primària. En aquesta ocasió, es treballen les paraules que tenen vocals + “P”, “L” i es fa relacionar els alumnes la imatge amb la grafia en lletra de pal i lligada.

Es pot treballar amb la pissarra digital, amb tot el grup-classe o bé de forma individual.

A continuació altres activitats de la sèrie:

Eliminar ulls vermells

Al web Editor.Photo.to podreu millorar les vostres fotografies, eliminant els ulls vermell, fàcilment i de forma totalment gratuïta.

Només haureu de pujar la foto des del vostre ordinador o bé a partir d’una URL, clicar a sobre de la icona de l’ull i en breus instants obtindreu la vostra fotografia millorada.

Cliqueu a sobre d’una de les imatges, per tal d’accedir al lloc web:

Intruses de Nadal

Us oferim aquest joc, pensat per a l’alumnat del Cicle Inicial, amb el que podran ampliar i treballar el vocabulari del Nadal. També és adient per a alumnat nouvingut.

Els nens i nenes hauran de trobar la paraula que no està relacionada amb les altres: la intrusa.

A continuació, una altra activitat nadalenca:

Actualització a Genially:

Captura de pantalla del joc:

Majúscules i minúscules vocals + P

Us oferim, a continuació, la primera activitat de la sèrie “Majúscules i minúscules vocals + P ” adreçada al Cicle Inicial de primària. En aquesta ocasió, es treballen les paraules que tenen vocals + “P” i es fa relacionar els alumnes la imatge amb la grafia en lletra minúscula i majúscula.

Es pot treballar amb la pissarra digital, amb tot el grup-classe o bé de forma individual.

A continuació altres activitats de la sèrie:

  • Paraules. Vocals + P
  • [kml_flashembed movie=”https://42a67bd0-a-c9e90866-s-sites.googlegroups.com/a/xtec.cat/recursos_web/home/2014/mamip.swf” width=”350″ height=”420″ wmode=”opac” /]

    Captura de pantalla del joc:

    Per jugar a pantalla completa, clica aquí.