Les fruites (1)

Us oferim la primera activitat de la sèrie “Les fruites”, adreçada a l’alumnat d’Educació Infantil i Cicle Inicial, amb la que els nens i nenes podran repassar i ampliar el vocabulari de les fruites. També pot ser d’ajuda per a l’alumnat nouvingut.

L’activitat consta dels següents apartats:

  • Aprèn: Podran aprendre el nom i la seva definició.
  • Tria: Hauran de seleccionar la fruita que indica el nom o la definició
  • Copia: Hauran de copiar el nom de la fruita.
  • Escriu: Hauran d’escriure el nom de la fruita, sense cap model i també resoldre uns encreuats.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa clica aquí.

Identitat digital i reputació online

Us presentem la “Guia per a usuaris: identitat digital i reputació online” elaborada pel l’Institut Nacional de Tecnologies de la Comunicació (INTECO).

En l’exposició de la nostra identitat en Internet ens enfrontem a desafiaments que poden constituir amenaces per a la nostra privacitat i seguretat. Aquesta guia pretén donar-nos pautes d’actuació, per evitar els problemes que ens poden sorgir.

Infoactivitat. Fotoendevinalla

A continuació, us oferim una altra Infoactivitat amb la que el nostre alumnat de Cicle Mitjà a Cicle Superior, haurà de saber utilitzar la càmera de fotos, extreure una part d’una imatge i completar el treball amb un programa de tractament de textos. Aquesta activitat també es pot realitzar en cursos inferiors, però simplificant les passes.

Els nens i nenes hauran de fer-se una foto amb la càmera de l’escola, de forma autònoma. Després, hauran de retallar una part de la imatge, que farà de pista de l’endevinalla. Amb un programa de tractament de textos, hauran de situar la imatge en un marc i hi escriure l’endevinalla. Per últim, hauran d’escriure la solució, girant el text.

Podeu descarregar-vos el document des de l’apartat Infoactivitats de la pestanya MATERiALS.

Inferències (1)

Us oferim la primera activitat de la sèrie “Inferències” adreçada a l’alumnat del Cicle Inicial de Primària, amb la que podran practicar la comprensió lectora i inferir la resposta, a partir de la observació d’una imatge.

Actualització a Genially:

Visita el nostre PADLET, per tal de tenir totes les activitats de GENIALLY publicades a mà. Accediu des del menú superior activiGENIALLY o bé clicant a sobre la imatge:

Toolbox

Toolbox és un repositori d’aplicacions fet per docents i per a docents. Amb aplicacions seleccionades i avaluades per docents. I que compta també amb un recull experiències associades a les aplicacions.

Toolbox s’està convertint en una eina de referència pels mestres que estan treballant amb dispositius mòbils. Sobretot, és una eina molt útil pels centres que estan començant a donar les seves primeres passes en l’aplicació de metodologies mlearning.

Us fem arribar l’article publicat al web del CIFE de la Universitat de Vic sobre la presentació del 27 d’abril.

Us animem a visitar-lo i a participar en el projecte !  😛

Frases en pauta (2)

Us oferim la segona activitat de la sèrie “Frases en pauta“, adreçada a l’alumnat de l’últim curs d’Educació Infantil i del Cicle Inicial, amb la que podran practicar la construcció de les frases i la comprensió lectora.

A la primera opció del joc, els alumnes hauran de llegir i copiar les frases i després triar la imatge corresponent. A la segona, els alumnes hauran d’ordenar i llegir les frases i després triar la imatge corresponent.

Altres activitats de la sèrie:

Actualització a Genially:

Visita el nostre PADLET, per tal de tenir totes les activitats de GENIALLY publicades a mà. Accediu des del menú superior activiGENIALLY o bé clicant a sobre la imatge:

Parts de la cara (1)

Us oferim aquesta nova activitat, amb la que els nens i nenes d’educació infantil podran aprendre a situar correctament les parts de la cara.

Hauran de situar les parts de la cara seguint l’ordre: ulls, nas, boca, orelles i després clicar a sobre de la cara fins a trobar el cabell que més els agradi.

El joc té 4 apartats:

  • APRÈN: Hauran de situar les diferents parts, amb més o menys ajuda.
  • COMPLETA 1: Hauran de trobar les parts que hi falten i després col·locar-les, amb ajuda.
  • COMPLETA 2: Hauran de trobar les parts que hi falten i després col·locar-les, sense ajuda.
  • DIBUIXA: Podran dibuixar la seva cara utilitzant diferents colors i mida de traç.

És una activitat ideal per a treballar amb la PDI, amb tot el grup-classe.

És especialment interessant per als alumnes amb TEA, per la simplicitat dels gràfics. Els ulls, estan representats per la “0”, el nas és una “I”,…

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Aprenem amb la Júlia

‘Aprenem amb la Júlia”, un projecte de Ràdio Arenys per donar visibilitat a l’autisme. La cinta mostra el dia a dia d’una família amb una filla, la Júlia, afectada per aquest trastorn. El projecte i l’activitat que s’expliquen en el documental es realitzen a Arenys de Mar al Centre de Integral de Recursos de Junts Autisme, els pares de la Júlia relaten com van encaixar el diagnòstic de la seva filla i com han après a conviure-hi.

De manera distesa la Maika i el Jose expliquen com ha estat el procés d’assabentar-se que la seva filla pateix autisme i el que significa conviure amb aquest trastorn dia a dia. La Júlia és una nena preciosa que omple la pantalla de llum, el títol del documental dóna la volta i finalment som tots nosaltres els que “aprenem de la Júlia”.

Infoactivitat: Tractament imatge digital

A continuació, us oferim una altra Infoactivitat on el nostre alumnat de P5 a Cicle Superior podrà introduir-se en el tractament i edició de la imatge digital.

Els nens i nenes hauran de fer-se una foto amb la càmera de l’escola, de forma autònoma. Després, hauran de realitzar la seva transformació amb diferents programes d’edició d’imatge. Com és lògic, les activitats més senzilles també les podran realitzar els alumnes de cursos superiors.

Podeu descarregar-vos el document des de l’apartat Infoactivitats de la pestanya MATERiALS.

Dictats. Vocals + P

Us oferim, aquesta activitat adreçada als primers cursos d’Educació infantil, amb la que hauran d’escriure al dictat paraules amb vocals + P

Els nens i nenes podran triar entre quatre nivells de dificultat. Els nivells més baixos, amb suport visual i la paraula ja escrita. Al nivell superior no hi ha suport visual, només hi trobaran els espais on han de col·locar les lletres de cada paraula.

És una activitat ideal per treballar amb la pissarra digital, amb tot el grup-classe.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

El cervell de l’Hugo

El Cervell de l’Hugo és un documental francès de 100 minuts de duració. Una producció de 2012 dirigida per Sophie Révil i produïda per Kwanza.

El documental tracta d’explicar com es comporta el cervell d’una persona amb la Síndrome d’Asperger, per a això recorre a Hugo, un personatge fictici al que veiem créixer i enfrontar-se a totes les dificultats que implica el seu trastorn en les diferents etapes de la seva vida. Hugo és un personatge inventat, però tots els detalls de la seva vida són reals, inspirats en persones autistes a les quals s’ha entrevistat. Aquest vessant, la de l’entrevista, és un altre dels punts forts del documental, els testimoniatges de persones que sofreixen aquest mateix trastorn doten de força i emoció a la cinta, al mateix temps que reforcen la veracitat de la història d’Hugo.

El vídeo intenta mostrar-nos com funciona el cervell afectat pel trastorn de l’espectre autista i ens ensenya que hi ha diferents formes d’autisme.

Descobreix l’alfabet

Us oferim, aquesta activitat adreçada als primers cursos d’Educació infantil, amb la que podran descobrir les lletres de l’alfabet

És una activitat ideal per treballar amb la pissarra digital, amb tot el grup-classe.

Els nens i nenes podran triar el nivell a treballar:

  1. APRÈN: Podran conèixer les lletres de l’alfabet i observar com s’escriuen.
  2. TROBA: Hauran d’assenyalar les lletres iguals al model.
  3. COPIA: Hauran de copiar les lletres tal i com indica el model.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Wikisource

Wikisource és altre interessant projecte dels creadors de la Wikipedia on es recopilen tots els llibres que hagin estat publicats, que siguin de domini públic o tinguin una llicència GFDL o CC-BY-SA 3.0.

Podem llegir els llibres online o bé crear un PDF i després descarregar-lo.

Cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir al recurs:

¿Quién hace qué? (1)

Os ofrecemos la primera actividad de la serie “Quién hace qué ? ” dirigida al alumnado de ciclo inicial, aunque también se podría introducir en el último curso de Educación Infantil, con la que podrán practicar la comprensión lectora de pequeñas frases, a partir del tema central de los oficios y profesiones. También podrán aprender vocabulario específico sobre el tema.

NOTA: Los alumnos podrán realizar la lectura con letra mayúscula, ligada o de imprenta.

Ocupaciones que se trabajan en el juego:

  • ALBAÑIL / ALBAÑILA
  • MAESTRO / MAESTRA
  • BOMBERO / BOMBERA
  • COCINERO / COCINERA
  • FONTANERO / FONTANERA
  • TENDERO / TENDERA
  • JARDINERO / JARDINERA
  • MÉDICO / MÉDICA
  • PERIODISTA
  • PELUQUERO / PELUQUERA
  • FUTBOLISTA
  • PANADERO / PANADERA
  • ZAPATERO / ZAPATERA
  • BANQUERO / BANQUERA
  • ACTOR / ACTRIZ

Actualitzación a Genially:

Visita nuestro PADLET, para poder tener todas las actividades de GENIALLY publicades, a mano. Acceded des del menú superior activiGENIALLY o bien clicando encima de la imagen:

Lectopalabras (2)

Os ofrecemos la segunda actividad de la serie “Lectopalabras” dirigida al alumnado del último curso de Educación Infantil y de Primero de Primaria, con la que podrán practicar la comprensión lectora de palabras, a partir de la observación de una imagen.

NOTA: Los alumnos podrán realizar la lectura con letra mayúscula y manuscrita.

Otras actividades de la serie:

Actualització a Genially:

Captura de pantalla del juego:

Visita nuestro PADLET, para poder tener todas las actividades de GENIALLY publicades, a mano. Acceded des del menú superior activiGENIALLY o bien clicando encima de la imagen:

Copiamans 4

Us oferim aquesta activitat adreçada als nens i nenes d’educació infantil i cicle inical, amb la que els alumnes demostraran les seves capacitats d’atenció i d’observació, així com el seu grau d’orientació espacial.

Els alumnes hauran de clicar a sobre de les mans de la figura de la dreta, fins a reproduir fidelment el model. Hi ha dos nivells: el primer amb les mans de color i el segon amb les mans de color blanc. Hi ha dues opcions: copiar exactament el model o bé realitzar la seva simetria.

Captura de pantalla del joc:

Per jugar a pantalla completa, clica aquí.

Parlen de bullying a RAC1

Al programa El món a RAC1 d’ahir dimarts, vam poder sentir una interessant taula rodona sobre aquest tema. A continuació us deixem l’àudio, cliqueu a sobre de la imatge, per tal d’accedir al seu contingut:

Valenta, honesta i brutalment personal, la nova novel·la de Lolita Bosch rememora el bullying patit per l’autora en l’adolescència. El premi Roc Boronat 2016 és una narració emocionant i imprescindible, una denúncia d’una realitat execrable i massa sovint silenciada. Avui la Lolita és una escriptora i periodista reconeguda; és mare, treballa per la pau i li agrada viure la vida. I per fi ha trobat la força per escriure sobre la seva adolescència, quan dels catorze als disset anys, com tants altres adolescents, va ser víctima de bullying.

La Lolita va patir insults i humiliacions, i va sentir la indiferència i el menyspreu. Va convertir-se en algú que vol passar desapercebut, una ningú, i va haver d’aprendre què és ser de ferro i només voler que els dies que passaven tan lents s’acabessin, s’acabessin, s’acabessin… Un temps de cruel complicitat entre companys i companyes de classe, però alleujada per un diari de color verd on l’autora va començar a escriure sobre la insuportable sensació d’ofec que l’ensorrava, sobre la foscor que l’envoltava i la ràbia que va créixer pensant que seria eterna. Fins avui. Una narració que traspua emoció i sinceritat i que es llegeix amb el cor encongit, tal com l’autora va viure els anys que aquí descriu. Una lectura obligatòria.

Lectopalabras (1)

Os ofrecemos la primera activitat de la serie “Lectopalabras” dirigida al alumnado del último curso de Educación Infantil y de Primero de Primaria, con la que podrán practicar la comprensión lectora de palabras, a partir de la observación de una imagen.

NOTA: Los alumnos podrán realizar la lectura con letra mayúscula y manuscrita.

Actualitzación a Genially:

Captura de pantalla del juego:

Visita nuestro PADLET, para poder tener todas las actividades de GENIALLY publicades, a mano. Acceded des del menú superior activiGENIALLY o bien clicando encima de la imagen: