Que cadascú/na li posi l’adjectiu que cregui més oportú al tema. Però és així. Segons hem pogut llegir en més d’un bloc, un nou servei de Telefònica consisteix en una solució empresarial per facilitar les eines per treballar a la empresa, amb suport tècnic específic inclós. El servei, amb la meravellosa oferta d’oferir-nos també el paquet ofimàtic d’Open Office, costa 2,95 euros al mes.
Crec que el títol no és encertat, ja que el que cobren és pel servei!
Penso que és encertat que es promogui l’ús del programari lliure i que si algú té pors pugui contractar alguna empresa (en aquest cas telefònica) per resoldre els seus problemes.
Moltes vegades el pas d’un programa lliure a la gran població passa per la demanda empresarial, moltes persones no volen usar openoffice a casa si després tenen word a la feina. Si les empreses el contracten, poden tenir la tranquil·litat que els seus treballadors poden usar-lo a casa gratuïtament i amb la seguretat que a la feina si surt algun problema, tenen algú que es fa càrrec.
Ja sabem que si algú vol el programa se’l pot baixar des de la pàgina de l’openoffice.org, però quan tenim algun inconvenient l’hem de buscar al google i als manuals, si tenim algú que ho fa per nosaltres, doncs guanyem temps (que en una empresa és important).
I com a mestres i professors, si sabem que el programari que usem és útil per la feina, doncs endavant aquest tipus d’iniciatives.