Fotografia

En algunes ocasions hem sentit que ens heu demanat que parlem de “temes” de fotografia que poden ajudar-nos de forma senzilla a millorar les fotografies escolars. Creiem que si ens aneu seguint us podreu permetre anar llegint petits articles que parlin, per a tothom i de manera clara, sobre petites formes, maneres, actituds per a que una fotografia, amb uns segons més de temps, pugui anar agafant una semblança més digna.

La fotografia, per sí mateixa, contempla trets característics innats a la educació. Una imatge per si mateixa, és bonica… o no. Poden haver certs aspectes que, si els coneixem,  ens serviran de trets comparatius que facin que podem dir que aporta, o no una certa bellesa.

La fotografia escolar no té per què ser avorrida, no té per què ser la típica estampa de nens-davant-càmera-ben-pentinats. Com a mestres també podem establir la nostra part més creativa, reflectint-los en situació escolar, exercint les millors arts que poguem desenvolupar per a que es vegin en la millor situació, de la manera més original possible. Possiblement aquest és un camp on també els nostres alumnes, en diferents edats, ens treuen avantatge a certs nivells imaginatius, entre d’altres motius fer la facilitat actual de fer clic a cost zero, a diferència de quan , segurament, vam agafar la nostra primera càmera, on cada clic eren vint duros dels d’abans ( parlem com si tinguéssim seixanta anys…).

Una forma creativa de començar en el tema fotogràfic, aplicat a experiències escolars, passa per mirar els treballs de la Mostra09, en el seu apartat de fotografies.

Taller de fotografia, Ceip Torroja i Miret. Treballs.

Silueta Cristian, Ies Gabriel Ferrater, Reus. Treballs

Clara Descripció Pau. Ies Gabriel Ferrater. Reus. Treballs