Primera sessió

Al CEIP Eduard Toda de Reus es féu una de les sessions del seminari. Durant la sessió, un dels assistents, en Pere Moyano, fou l’encarregat de compartir la seva experiència en el llibre digital que havien dut a terme a la seva escola CEIP Mowgli de Reus.

L’explicació fou compartida per videoconferència. El programa utilitzat, l’ooVoo. Aquest programa té la virtut que permet de connectar-hi fins a sis usuaris diferents. Aquesta virtut el converteix en el seu màxim problema: per la xarxa han de córrer sis connexions amb tota la càrrega que això comporta i per tant, la manca de fluidesa del vídeo. Un altre problema que comporta aquest tipus de connexions és el creuament de so, per la qual cosa cal establir un torn clar de paraula.

Potser, per a futures experiències d’aquest tipus, en les que no calgui intercanviar informació i on sí calgui rebre la informació d’un conferenciant es podria efectuar emissions de TV en directe per internet. Com bé sabeu, comptem amb alguna experiència propera a http://blocs.xtec.cat/zonatictv/

Un altre tema que preocupa i bastant, és el de la figura del Coordinador TiC: la formació que hauria de rebre, el suport, la dedicació horària, etc. Ja sabem que són temes recurrents, però ho són i ho seran mentre no es resolguin.

Un any més, el seminari ens ha fet conèixer nous companys Coordinadors TiC. Més d’un es pot fer la pregunta: com combinem la “diversitat” existent entre els Coordinadors TiC ja que en tenim que portem anys sent-ho i, en canvi, n’hi ha de nous que tot just s’inicien? Tots tenim coses per aprendre: uns de l’expertesa dels més veterans i d’altres de la nova il·lusió (a cops ingenuïtat espontània, interessant i distesa) dels nous que ens poden aportar noves solucions o maneres de veure els temes plantejats.

4 thoughts on “Primera sessió

1. mboquera

MAV – TIC – TAC – SATI-DNEE – SEMTIC – WINPRI – SSGP – SAGA – SATI – …

Digueu-li com vulgueu, continua sent el punt de reunió dels coordinadors de l’aula d’informàtica de les escoles.

Sempre és bo compartir amb nous punts de vista.
    La sessió va ser profitosa i agradable.

La videoconferència, si es porta com la tècnica actual ens va permetre fer-ho, pot ser caòtica si es fa amb alumnes. És imprencindible una actuació d’un moderador.

2. Jordi Virgili

Després de buscar aspectes que ens puguin ser útils a tots i la vegada donar coherència a l nostra “feineta” proposo fer un seguit de diferents actuacions a realitzar per T-Systems.

De manera que qui comenci, estigui a mitges, o busqui les últimes aplicacions o novetats, entre tots fem un full de ruta on anem enumerant les diferents accions a realitzar en una escola per part dels tècnics que vagin venint.

No sé si m’he explicat prou bé.

3. Jordi Virgili

En el darrer comentari he vist un error en la configuració de l’hora per part del “programa”(?)

Caldria reconfigurar-la

4. Jordi Virgili

Pel que fa als problemes tècnics (ampla de banda, so, alumnes ,…)

Sé que tots són problemes diferents però a la vegada són les diferents cares d’un mateix prisma.

Cal saber què volem fer i conèixer bé la realitat de cada escola.

Crec que tenim el temps que tenim i, tot i lo necessari de conèixer nous recursos, cal prioritzar a què li dediquem

(És una copia que he enviat sense adonar-me a l’altra “primera sessió” dita “Sessió 1”)