Jornades de lectura i escriptura

Aquest article ha estat publicat en PRESENTACIONS. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Una resposta a Jornades de lectura i escriptura

1. Joan Marc diu:

Voldria agrair des d’aquí les valoracions que es van fer al llarg del taller i que, com ja vaig dir in situ, demostren que cada cop som més els que intentem treballar amb un enfocament comunicatiu a través de seqüències didàctiques de tipologies diverses. Em va encoratjar molt la dinàmica que va tenir el taller. La Laura a Primària o l’Enric als primers cursos de secundària, ens va aportar idees molt interessants de treball amb SD.
    En Daniel, des de la seva òptica de pedagog, ens va encoratjar a emprar les TIC per acostar els conceptes gramaticals als alumnes, sobretot aquells que mostren més dificultats per assolir-los. Reclamava fer el pas d’acostar-nos a la seva manera d’entendre la gramàtica.
    Es va obrir un debat força interessant per saber si aquest enfocament afavoria el tractament de la diversitat. Jo defensava la validesa demostrada d’aquests enfocaments en els alumnes d’altes capacitats. No ens vam posar d’acord amb què passa amb els que els costa més. Personalment em funciona, però hi havia opinions diverses.
    En Joan, també especialitzat amb nanos en dificultats, va posar l’accent en la reflexió sobre les normes ortogràfiques. De fet, ell ens va expressar que feia escriure als aprenents la seva idea de norma, per treballar a partir d’aquí. Entenem que la norma és important i que, per tant, si aquesta entrada n’afavoreix l’adquisició, fantàstic.
    L’Assumpció ens va valorar molt positivament el Portafolis Digital, tot i que això ens va portar a parlar una mica del llibre digital i dels problemes de l’1×1.
    Tot plegat, una bona estona i una gran experiència en unes magnífiques jornades.