Segueix-me
Projectes on participo
- Abordemos las competencias
- Enfilem les competències
- Geografies literàries 3.0
- Grup ARA
- Grup FRAC
- Grup Innovació GIDL (UB)
- ISSUU
- Màster UJA
- Portafolis d'un professor
- Projecte Eines: bloc de suport
- Riguem a la catalana
- Ruta: Dracs literaris
- Ruta: Llegendari apòcrif Premià de Mar
- Veamos poesía
- Viladrau, un entorn poètic
Recursos didàctics i blocs
- Aplicacions informàtiques
- Aplicacions web 2.0
- Atramenta
- Biblioteca Virtual J Lluís Vives
- Bits de llengua i literatura
- Club de lectura de literatura
- Competències
- Competències bàsiques
- De estranjis
- Diccionari d'Educació-TERMCAT
- Didáctica (Lengua y literatura)
- Didàctica de la Llengua i la Literatura EN PANTALLA
- Diversifier sa pédagogie
- Éducation Nouvelles
- Eduideas
- El fil de les clàssiques
- English Resources
- Es quid des català
- Fòrum de la llengua i la literatura
- Grup Poció
- LLegir molt i escriure bé
- miniOPS
- Moodle Enfilem les competències
- Portal Innova
- Re(paso) de lengua
- SIBHIL·LA
- The OLOA Project
- Viu la poesia
- WordPress.com
- WordPress.org
Categories
- ELS MEUS PROFESSORS (4)
- ENLLAÇOS COMENTATS (26)
- EXERCICIS (39)
- General (30)
- LECTURES DIDÀCTIQUES (62)
- avaluació (5)
- Màximes (7)
- RESSENYES (16)
- RESUMS INFORMALS (29)
- PARAULES (12)
- PUBLICACIONS (38)
- PRESENTACIONS (19)
- TEXTOS (7)
-
Articles recents
- Sobre locucions i insults
- Didáctica de la literatura en Quito
- Seqüències didàctiques
- No hi ha professorat de català!
- Margalida Capellà: la (re)creadora de mons clàssics
- Una semana de formación en Quito
- Taller de Geolocalització de poemes de Domènec Perramon a partir d’una exposició del Grup Fotogràfic Arenys de Munt d’imatges de la població
- Innovació i tradició, gràcies Pilar Benejam
Comentaris recents
- PSY0404 en Renovació pedagògica
- PSY0404 en Aules obertes als companys
- Eva Campano en Guillem Simó
- Lorena Berríos en Didáctica de la literatura en Quito
- YOLANDA DOLORES FIGUEROA QUILA en 02. Benvinguda i guia de lectura
Meta
Voldria agrair des d’aquí les valoracions que es van fer al llarg del taller i que, com ja vaig dir in situ, demostren que cada cop som més els que intentem treballar amb un enfocament comunicatiu a través de seqüències didàctiques de tipologies diverses. Em va encoratjar molt la dinàmica que va tenir el taller. La Laura a Primària o l’Enric als primers cursos de secundària, ens va aportar idees molt interessants de treball amb SD.
En Daniel, des de la seva òptica de pedagog, ens va encoratjar a emprar les TIC per acostar els conceptes gramaticals als alumnes, sobretot aquells que mostren més dificultats per assolir-los. Reclamava fer el pas d’acostar-nos a la seva manera d’entendre la gramàtica.
Es va obrir un debat força interessant per saber si aquest enfocament afavoria el tractament de la diversitat. Jo defensava la validesa demostrada d’aquests enfocaments en els alumnes d’altes capacitats. No ens vam posar d’acord amb què passa amb els que els costa més. Personalment em funciona, però hi havia opinions diverses.
En Joan, també especialitzat amb nanos en dificultats, va posar l’accent en la reflexió sobre les normes ortogràfiques. De fet, ell ens va expressar que feia escriure als aprenents la seva idea de norma, per treballar a partir d’aquí. Entenem que la norma és important i que, per tant, si aquesta entrada n’afavoreix l’adquisició, fantàstic.
L’Assumpció ens va valorar molt positivament el Portafolis Digital, tot i que això ens va portar a parlar una mica del llibre digital i dels problemes de l’1×1.
Tot plegat, una bona estona i una gran experiència en unes magnífiques jornades.