Sembla que allò que diferencia l’aprenentatge amb un esperit competencial d’un aprenentatge més centrat en els coneixements és la capacitat de mobilitzar tot allò que s’ha après en una situació parcialment diferent d’aquelles que s’han plantejat en la seqüència d’aprenentatge. Sembla, a més a més, que reeixir a aquest repte d’aprenentatge (paraula en voga en cursos i cursets), cal tenir uns coneixements. Potser en la disbauxa de l’aprendre a aprendre alguns van perdre els coneixements en alguna bugada i així ens ha anat. Saber, aprendre, estudiar, assimilar i després mobilitzar. Les noves tecnologies faciliten dos factors que potencien el valor competencial de l’aprenentatge. En primer lloc, la possibilitat d’establir reptes diferents per a cada alumne, fins i tot donar-los la possibilitat de plantejar-se ells un repte que, un cop acceptat pel professor expert, puguin crear activitats noves, denses i satisfactòries. En segon lloc, la possibilitat de fer públics els resultats d’aquests treballs, fet que ens facilita a tots veure’ls i, sobretot, els fa esdevenir significatius. En l’enllaç als treballs sobre la lectura de L’ase d’or dirigits per la professora de l’Institut de Premià de Mar Margalida Capellà podem veure una mostra excel·lent d’aquest procés.
Segueix-me
Projectes on participo
- Abordemos las competencias
- Enfilem les competències
- Geografies literàries 3.0
- Grup ARA
- Grup FRAC
- Grup Innovació GIDL (UB)
- ISSUU
- Màster UJA
- Portafolis d'un professor
- Projecte Eines: bloc de suport
- Riguem a la catalana
- Ruta: Dracs literaris
- Ruta: Llegendari apòcrif Premià de Mar
- Veamos poesía
- Viladrau, un entorn poètic
Recursos didàctics i blocs
- Aplicacions informàtiques
- Aplicacions web 2.0
- Biblioteca Virtual J Lluís Vives
- Bits de llengua i literatura
- Club de lectura de literatura
- Competències bàsiques
- De estranjis
- Diccionari d'Educació-TERMCAT
- Didáctica (Lengua y literatura)
- Didàctica de la Llengua i la Literatura EN PANTALLA
- Diversifier sa pédagogie
- Éducation Nouvelles
- Eduideas
- El fil de les clàssiques
- English Resources
- Es quid des català
- Fòrum de la llengua i la literatura
- Grup Poció
- LLegir molt i escriure bé
- miniOPS
- Moodle Enfilem les competències
- Portal Innova
- Re(paso) de lengua
- The OLOA Project
- Viu la poesia
- WordPress.com
- WordPress.org
Categories
- ELS MEUS PROFESSORS (4)
- ENLLAÇOS COMENTATS (26)
- EXERCICIS (40)
- General (32)
- LECTURES DIDÀCTIQUES (63)
- avaluació (6)
- Màximes (7)
- RESSENYES (16)
- RESUMS INFORMALS (29)
- PARAULES (13)
- PUBLICACIONS (39)
- PRESENTACIONS (20)
- TEXTOS (7)
-
Articles recents
- Sobre el qüestionament
- Obsessions sorprenents (1): els llibres de text
- Poden contribuir els qüestionaris automatitzats a la construcció dels sabers?
- Sobre locucions i insults
- Didáctica de la literatura en Quito
- Seqüències didàctiques
- No hi ha professorat de català!
- Margalida Capellà: la (re)creadora de mons clàssics
Comentaris recents
- Ferran Ferrer en Comprensió lectora 7
- joan en Comprensió lectora 7
- PSY0404 en Renovació pedagògica
- PSY0404 en Aules obertes als companys
- Eva Campano en Guillem Simó
Meta