Propostes didàctiques sobre l’Ase d’Or

Sembla que allò que diferencia l’aprenentatge amb un esperit competencial d’un aprenentatge més centrat en els coneixements és la capacitat de mobilitzar tot allò que s’ha après en una situació parcialment diferent d’aquelles que s’han plantejat en la seqüència d’aprenentatge. Sembla, a més a més, que reeixir a aquest repte d’aprenentatge (paraula en voga en cursos i cursets), cal tenir uns coneixements. Potser en la disbauxa de l’aprendre a aprendre alguns van perdre els coneixements en alguna bugada i així ens ha anat. Saber, aprendre, estudiar, assimilar i després mobilitzar. Les noves tecnologies faciliten dos factors que potencien el valor competencial de l’aprenentatge. En primer lloc, la possibilitat d’establir reptes diferents per a cada alumne, fins i tot donar-los la possibilitat de plantejar-se ells un repte que, un cop acceptat pel professor expert, puguin crear activitats noves, denses i satisfactòries. En segon lloc, la possibilitat de fer públics els resultats d’aquests treballs, fet que ens facilita a tots veure’ls i, sobretot, els fa esdevenir significatius. En l’enllaç als treballs sobre la lectura de L’ase d’or dirigits per la professora de l’Institut de Premià de Mar Margalida Capellà podem veure una mostra excel·lent d’aquest procés.

Aquest article ha estat publicat en ENLLAÇOS COMENTATS. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *