Del TEXT 1 la pregunta 2
Del TEXT 2 la pregunta 2
Del TEXT 3 la pregunta 3
Del TEXT 4 la pregunta 1
Text 1:
2. Explicar breument què vol dir en el text “noble” i “ressentiment”
Ressentiment: La moral del ressentiment, és aquella moral, com la cristiana, que no pensa en la vida ni en cultivar el propi jo, si no que pensa que tot ha de ser sacrificat per poder aconseguir la felicitat i no només això, sino que també pensa que els valors dolents com la feblesa o la por, són els valors sincers, i per tant van en contra de la vida, i la sacrifiquen per una altra vida, que no és segur que existeixi.
Noble: Ell parla sobre dues morals, la dels esclaus, que és la dolenta i la que va en contra de la vida, per què creu que els valors dolents i febles són els bons i després trobem la moral noble, que està a favor de la vida i que defensa els valors bons com la força i la valentia.
Text 2:
Per què diu Nietzsche que aquell que la moralitat del ressentiment anomena «home pervers» és l’home noble mateix? (En la vostra resposta, haureu de referir- vos als aspectes del pensament de Nietzsche que siguin pertinents, encara que no apareguin explícitament en el text.)
Ell en aquest text defensa que la moral cristiana està equivocada, no només per què pensa que els valors com la por o la feblesa són els bons valors, i va en contra de la vida, per què obliga a renunciar a la teva vida per una vida que no saps si realment existeix o no, si no, per què a més a més pensa que tots están equivocats i que els únics que poden conèixer l’autentica realitat són ells. Llavors en totes dues qüestions s’equivoquen, ya que no podem saber quina és la moral verdadera, per què no existeix. Cadascú interpreta les paraules bo i dolent d’una manera diferent, per què no hi ha només una manera de veure la moral, fins i tot no podem saber si realment aquesta moral existeix o no, per tant no podem fer creure que la nostra moral és la verdadera, per que no hi ha cap moral que ho sigui. Per últim tampoc podem pensar que una moral basada en la rebuig de la vida, i que defensa el sacrifici d’aquesta vida per una que no sabem si existeix o no, i per tant va en contra de la vida i dels valors nobles com la força o la valentia, per què aquesta moral, que és refereix a la moral cristiana, defensa més la mort que la vida, i això va en contra del que significa realment la vida i de com hem de viurala i aprofitar cada moment, pensant que només tenim una i per tan no la podem malgastar.
Text 3:
Per què diu Nietzsche que “ … vaig descobrir que tots ells es referien a la mateixa transformació del concepte … ? (En la vostra resposta, haureu de referir- vos als aspectes del pensament de Nietzsche que siguin pertinents, encara que no apareguin explícitament en el text.)
Ell va estar molt interessat en poder descobrir per què en gairabé totes les cultures els conceptes de bo i dolent, feien referencia a un mateix grup de paraules. Llavors va fer un estudi etimològic i va veure que els valors bons eren aquells que anaven a favor de la vida, com la fortalesa, la valentia… i que les paraules que s’engloben amb el concepte de dolent feien referencia a valors que anaven en contra de la vida, com la feblesa o la por. Per tant, des de l’antiguitat l’esser humà a cregut que podien saber quins eren els valors bons o els dolents, però en realitat mai ho podre saber, per què no tothom te la mateixa visió del significat de les coses, per què no per a tothom la paraula bo significa el mateix. Però si que es veritat, que la humanitat sempre ha defensat els valors positius i que van a favor de la vida, menys quan arriba que el cristianisme que fa una transvaloració de valors, i converteix els valors dolents en bons i viceversa.
Text 4:
1. Expliqueu breument les idees principals del text.
L’autor parla dels valors de la compassió. Ell és posiciona en contra de la compassió, per que diu que quan nosaltres ajudem algú per compassió ho fem per què en realitat li tenim llàstima, i això és negatiu per ha una persona, per què li demostres que tu ets superior a ell i que per tant ell no te la capacitat de fer les mateixes coses que tú. Per tant, quan ens posem ha pensar arribem a la conclusió de que no podem pensar quina es la moral bona o dolenta, que l’únic que podem fer és viure la vida, a favor de la vida i no en contra. Per què la moral cristiana ens diu que hem de sacrificar la nostra vida per una altra que no sabem si realment existeix, i amb aquesta visió estem equivocats. Nosaltres hem de viure pensant que només tenim una sola vida, i que per tant l’hem d’aprofitar al màxim per que no tindrem cap oportunitat més. Llavors per Nietzsche l’autentic infern és pensar en un món etern per què seria molt aburrit. Nosaltres hem de pensar que el cel és arribar a la mort i pensar que has aprofitat al màxim la vida i que no t’ha queda res pendent per fer, i que l’infer és arribar a la mort pensant que no as aprofitat la vida i que no as viscut com realment tu ho volies fer. Per tant ell defensa que hem de viure a partir de valors que estiguin a favor de la vida i no en contra de ella, com la moral cristiana.
Millorat
No, els 4 textos parlen de “moral” i tu t’has entestat en enfocar-ho tot des del punt de vista del tema de la veritat! Alerta! Ho has malinterpretat tot!!!! A més, el darrer dia per presentar els deures era el divendres 13 de maig!!!!
Fet