EXERCICIS SOBRE TEXTOS DE NIETZSCHE

TEXT 1

2. Explicar breument què vol dir en el text “noble” i “ressentiment”

 

 

Al dir noble es refereix a la moral del “superhome”, és la moral de canviar els valors que ja havíem invertit, i valorar les coses perquè volem i no perquè ho diguin altres.

En dir ressentiment, es refereix al sentiment d’enveja cap als nobles perquè poden seguir els seus propis valors. Es reacciona a aquest sentiment invertitn els valors inicials als valors del ramat.

TEXT 2

2. Per què diu Nietzsche que aquell que la moralitat del ressentiment anomena «home pervers» és l’home noble mateix? (En la vostra resposta, haureu de referir- vos als aspectes del pensament de Nietzsche que siguin pertinents, encara que no apareguin explícitament en el text.)

Nietzche, vol diferenciar, que l’home noble (ubermenschen) és el que fa el que creu, perquè vol,  però no creu que el que fa sigui l’única cosa bona, no fal el que li dona la gana, sinó el que vol encara que l’hi costi esforç. Per exemple, és molt fácil pujar al Montseny a descalç a canvi de 1000000 euros, però ell ho fa perquè vol, perquè li dona aquest valor. En canvi l’home pervers és el que creu que el que fa és l’única cosa bona., i no l’hi suposa esforç.

TEXT 3

3.Per què diu Nietzsche que “ … vaig descobrir que tots ells es referien a la mateixa transformació del concepte … ? (En la vostra resposta, haureu de referir- vos als aspectes del pensament de Nietzsche que siguin pertinents, encara que no apareguin explícitament en el text.)

Perquè Nietzche, a partir de fer el quadre de separació entre les coses bones i les dolentes, va descobrir que els valors originals, eren ser noble, valent, espontani… i no ser feble, poruc… I s’havia produït un canvi; Hem de tornar a canviar els valors.

TEXT 4

1. Expliqueu breument les idees principals del text.

Nietzche en el text defensa la TRANSVALORACIÓ de valors, és a dir, recuperar els valors inicials, recuperar l’esperit lliure de crear-los i la moral esclava ha de ser invertida. Fer el que creus, i no pensar que és l’única cosa bona.

Aquest article ha estat publicat en Filosofia. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

4 respostes a EXERCICIS SOBRE TEXTOS DE NIETZSCHE

  1. Joaquim diu:

    Correcte!!!

  2. marcsm1998 diu:

    Millora’t!

  3. Joaquim diu:

    T1
    A l’explicació del significat del mot “ressentiment” li manquen aspectes: enveja, tírria, incapacitat de ser “noble”, etc. Cal explicar molt més per poder donar a entendre exactament el que vol dir l’autor.

    T2
    No, Precisament “pervers” és el qualificatiu que fa servir la moral del reseentiment quan es refereix a l’home “noble”, per què?

    T3
    Cal explicar com va fer aquesta doble distinció. Pensa que sempre heu d’escriure amb l’objectiu que us pugui comprendre bé una persona que no conegui res de res de la filosofia de Nietzsche

    T4
    Força bé.

  4. marcsm1998 diu:

    FET!

Deixa un comentari