Novetats i dates clau de l’OFC 2021-22

A continuació us comentem les novetats i dates clau de l’OFC 2021-22:

• El tema serà Transhumanisme: millora o final de l’espècie humana?
  • Continuarem amb el concurs específic de Catalunya: Cartell filosòfic: Les bases les trobareu a la web, com la de la resta de modalitats. Tingueu-les ben presents perquè seguir-les és condició sine qua non perquè el cartell pugui representar l’OFC. Cal destacar que les dates de lliurament són del 18 d’octubre al 5 de novembre, dates anteriors a la inscripció per a la resta de propostes.
  • A més de Barcelona, tindrem noves SEUS per fer els Dilemes i les dissertacions: Girona i Manresa. Estem a l’espera de confirmar Rovira i Virgili. Si voleu proposar alguna altra seu i us podeu fer càrrec, poseu-vos en contacte amb nosaltres. Falta Lleida, de fet.
  • A banda de les modalitats ja clàssiques (dissertació, dilema, foto i vídeo), hi haurà una nova modalitat a Catalunya (encara que, de moment, no té vinculació amb l’OFE perquè allà no es contempla): còmic filosòfic. Mireu bases i criteris.
  • Les dates d’inscripcions dels centres seran entre el 15 de novembre i el 12 de gener.
  • La primera fase se celebrarà en les diverses seus el 10 de febrer. Dilema i Dissertació tornen a ser presencials. El 10 de febrer també serà el termini màxim per lliurar per correu VIdees, fotos i còmics filosòfics.
  • La final catalana (OFC) serà presencial el dissabte 26 de febrer de 2022 al CCCB. Volem que sigui una autèntica festa de la filosofia i que tothom s’animi a assistir.
  • La final estatal (OFE) torna a ser en línia (cap a l’abril).
  • No hi haurà diferència entre centres d’1 línia i de més línies: tothom podrà inscriure fins a un màxim de 3 alumnes per modalitat.
  • El preu d’inscripció es mantindrà en 5 euros, però el pagament màxim serà 60 euros.
  • Les correccions dels dilemes i les dissertacions seran valorades entre el professorat participant interessat (cada exercici rebrà més d’una valoració), cosa que formarà part del reconeixement d’hores de Formació que demanarem al Departament.
  • La Formació de 30 hores inclou el següent:
    • 9 de novembre entre les 18 i les 21: Presentació general en línia de l’OFC i recursos per a l’aula de la temàtica (oberta a tothom).
    • 23 de novembre entre les 18 i les 21: Especialment per als correctors de dissertacions (en línia).
    • 30 de novembre entre les 18 i les 21: Especialment per als correctors de dilemes (en línia).
    • 10 de febrer: acompanyament a l’alumnat a la seu per fer dilemes o dissertacions (cal estar a les 17 hores).
    • Correccions de dilemes i dissertacions entre l’11 i el 21 de febrer des de casa. Professorat interessat.
    • Assistència presencial a la final: 26 de febrer.
    • Valoració i propostes de millora (formulari): Fins al 4 d’abril.