Convocatòria de la VIII Olimpíada de Filosofia: Llibertat o seguretat?

Convoquem la VIII Olimpíada de Filosofia, una proposta per a alumnes de secundària dels centres educatius de Catalunya promoguda per la Societat Catalana de Filosofia, amb el suport de la Facultat de Filosofia de la UB i del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona, i organitzada per professorat de filosofia de secundària. La informació general per a la participació en les diferents modalitats la podeu trobar a les Bases en aquest mateix bloc.

El tema de l’Olimpíada de Filosofia 2021 és Llibertat o seguretat?

Preguntes per orientar el treball a l’aula de l’OFC 2021: Llibertat o seguretat?

Cartell

Ens plau comunicar-vos que Mihaela Malcic de l’INS Montbui, de Santa Margarida de Montbui (alumna del professor de filosofia Jaume Domingo) ha guanyat el concurs de cartells que hem convocat per primer cop aquest any. FELICITATS!!

Modalitats

Es convoquen quatre modalitats:

• Dissertació per a alumnes de Batxillerat.
  • Dilema moral per a alumnes de 3r i 4t d’ESO.
  • Fotografia filosòfica (individual)  i Vídeo filosòfic (VIdees)  (individual o en grup) per a alumnes de 4t d’ESO i de Batxillerat.

Inscripcions

Les inscripcions s’han de fer seguint aquest formulari a partir de l’1 de novembre de 2020 i fins al 19 de gener de 2021.

La quota depèn del nombre d’alumnes participants i té en compte les línies de 4t d’ESO i de Batxillerat del centre, com segueix:

• Centres amb una línia d’ESO o de Batxillerat: màxim un alumne per modalitat.
  • Centres amb dues o més línies d’ESO o de Batxillerat: màxim dos alumnes per modalitat.

Les quotes de participació  són les següents:

• Un alumne: 5 €
  • Dos alumnes: 10 €
  • Tres alumnes: 15 €
  • Quatre alumnes: 20 €
  • Cinc alumnes: 25 €
  • Sis, set o vuit alumnes: 30 €

Per ingressar l’import de la quota cal seguir les instruccions del formulari d’inscripció. Els centres podran obtenir la factura en el moment de la inscripció, sempre que triïn l’opció de pagament amb targeta Visa.  No es considerarà formalitzada la inscripció si no s’ha efectuat el pagament de la quota.

Primera fase de participació

La primera fase de participació per a totes les modalitats té com a data límit el 25 de febrer de 2021.

Els participants de les modalitats de dissertació i de dilema moral faran la prova escrita corresponent entre les 17.30 i les 19:30 h en línia, mitjançant la plataforma exam.net. Les coordinacions de les modalitats us concretaran el procediment prèviament.

Els participants de les modalitats de fotografia i vídeo hauran d’haver enviat els seus treballs segons les instruccions que hagin rebut dels coordinadors i el que s’indica a les Bases específiques abans de les 19:30 h del mateix dia.

Comunicació de finalistes

Es faran públics els finalistes per a la defensa oral de les diferents modalitats el dia 13 de març, a tot estirar, en aquest bloc i també es comunicarà per correu electrònic al professorat dels alumnes seleccionats.

Segona fase de participació

La defensa oral dels finalistes de les diferents modalitats serà pública i en línia (Meet) el dia 20 de març de 2021.

Els criteris d’avaluació de la defensa oral es troben a l’apartat corresponent d’aquest bloc.

L’horari es comunicarà als finalistes i es difondrà en aquest bloc.

Els guanyadors seran els representants catalans que participaran en l’Olimpiada Filosófica de España que se celebrarà en línia segurament cap a final d’abril.

Sessió de presentació de l’Olimpíada 2021: 10 de desembre

Recordeu que el dia 10 de desembre a les 17 hores hi haurà una presentació de l’Olimpíada per Google Meet. Aquesta sessió serà important si voleu acreditar un curs de 30 h i també per resoldre possibles dubtes.

Us passarem l’enllaç de la convocatòria per la llista de correu de l’Olimpíada.