Convocatòria de la V Olimpíada de Filosofia de Catalunya

Amb algunes novetats que ja vam anunciar, us presentem la V Olimpíada de Filosofia, una proposta per a alumnes de secundària dels centres educatius de Catalunya promoguda per la Societat Catalana de Filosofia, amb el suport de la Facultat de Filosofia de la UB i del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona, i organitzada per professorat de filosofia de secundària.

La informació general per a la participació la podeu trobar a les Bases.

Les inscripcions s’han de fer al formulari que trobareu a l’enllaç corresponent a l’apartat Inscripcions del blog a partir del 16 d’octubre de 2017 i fins al 17 de gener de 2018.

La quota depèn del nombre d’alumnes participants i té en compte les línies de 4t d’ESO i de Batxillerat del centre:

• Centres amb una línia d’ESO o de Batxillerat: màxim un alumne per modalitat.
  • Centres amb dues o més línies d’ESO o de Batxillerat: màxim dos alumnes per modalitat.

Les quotes corresponents són les següents:

• Un alumne: 30€ (una única modalitat)
  • Dos alumnes: 45€ (de diferents modalitats o de la mateixa)
  • Tres o quatre alumnes: 60€ (dos de cada modalitat o dos d’una i un d’altra)
  • Cinc o sis alumnes: 75€ (tres modalitats)

L’import de la quota s’haurà d’ingressar al compte de la SCF: Caixabanc ES87 2100 0963 6202 0007 5604, indicant “Olimpíada2018”. Al formulari d’inscripció s’haurà d’afegir el justificant de l’ingrés perquè la inscripció sigui vàlida.

Hi haurà un únic període d’inscripció:

• 16 d’octubre de 2017 – 17 de gener de 2018

La factura no s’enviarà als centres fins que no hagi finalitzat el període d’inscripció.

El tema de l’Olimpíada de Filosofia 2018 és Revolució i utopia. Les preguntes orientatives són: Les utopies són revolucionàries? Les revolucions són utòpiques?

PRIMERA FASE DE PARTICIPACIÓ A L’OFC. FACULTAT DE FILOSOFIA UB.

Es proposarà als participants en la modalitat de dissertació (estudiants de batxillerat) una pregunta que centri alguns aspectes del tema, però que no correspondrà a cap de les orientatives.

Per a la modalitat de dilema moral es proposarà a l’alumnat (estudiants de 4t d’ESO de cultura i valors ètics i de filosofia) un dilema que hauran de resoldre.

En la modalitat de fotografia filosòfica, els participants hauran de proposar una fotografia tenint en compte les bases específiques que es troben al blog. El termini d’enviament de les fotografies estarà obert el mateix temps que el d’inscripció.

Totes les modalitats tenen com a tema únic el de l’Olimpíada.

Els exercicis escrits es realitzaran a la Sala Gran de la Facultat de Filosofia de la UB el dia 2 de febrer de 2018 de 17 a 19:30 h.

Horari previst:

17-17:30 h: Acreditació dels participants. Lliurament d’etiquetes identificatives.

17:30 h: Benvinguda. Lliurament de dilema i pregunta.

17:45 h: Realització de la dissertació i del dilema.

19:15 h: Lliurament de dissertacions i dilemes.

19:20 h: Lliurament de diplomes de participació de centre. Cloenda.

SEGONA FASE DE PARTICIPACIÓ A L’OFC- ACTE FINAL DE L’OFC AL CCCB.

Com en altres edicions, la jornada final serà pública i tindrà lloc al hall del CCCB el dia 17 de febrer de 2018.

Horari previst:

11 h: Benvinguda i informació sobre la jornada. Comunicació dels finalistes de les tres modalitats.

11:15 h: Presentació dels vídeos de VIdees per part dels seus autors.

12:00 h: Entrevista Manuel Cruz, catedràtic de Filosofia Contemporània de la Facultat de Filosofia de la UB.

13:00 h: Defenses orals dels finalistes de dissertació, de dilema i de fotografia filosòfica.

14:00 h: Deliberació del Jurat.

14:15 h: Comunicació dels guanyadors i lliurament de premis. Cloenda.

Una resposta a Convocatòria de la V Olimpíada de Filosofia de Catalunya

1. Emili Azuara diu:

Estic molt inteessat en participar en aquesta fantàstica iniciativa. Potser l’heu informat en algun altre correu anterior però el tema d’aquest any és “Revolució i Utopia”? Podríeu donar algun detall sobre la disertació (extensió, modalitat-individual, grupal-) i sobre el dilema moral? (igualment, extensió, format d’elaboració etc,..)

Moltes gràcies anticipadament