Els Jocs Olímpics i Paralímpics

Proposta: Volem aprofitar que aquest estiu s’han celebrat els Jocs Olímpics i Paralímpics de Rio 2016” per treballar alguns dels aspectes destacables d’aquest esdeveniment esportiu a tots els cursos de l’ESO i a 1r de Batxillerat.

La proposta es presenta com un projecte transversal treballat des de la matèria d’EF.

Al llarg de tota la ESO i el Batxillerat anirem desenvolupant les següents tasques:

  • Mural fotogràfic a l’entrada del gimnàs. (de 1r a 4t d’ESO)
  • Textos argumentatius a partir de notícies interessants de quelcom a destacar dels JJOO de Rio.
  • Inventar una prova (grups de 5), escriure-la tenint en compte les pautes donades i explicar-la als companys de classe. (de 1r i 2n d’ESO)
  • Participar activament en totes les activitats proposades.
  • Infografies de diferents aspectes a destacar dels JJOO (1r de Batxillerat). Aquest projecte es treballarà de forma interdisciplinar amb la matèria de cultura de 1r de Batxillerat B. Els alumnes de 1r de batx B a partir del treball fet a la pre avaluació escolliran algunes de les infografies i els donaran un format de conjunt per tal de convertir-ho en una exposició que es penjarà al gimnàs.

A 4t d’ESO ens centrarem en els Jocs Paralímpics. Després de fer algunes activitats i reflexions envers aquest esdeveniment esportiu intentarem posar-nos a la pell d’aquests esportistes fent alguns dels esports que haurem pogut descobrir.

Activitat 1: Mira el vídeo promocional dels Jocs Paralímpics de Rio 2016 i llegeix aquest article del diari El Mundo sobre el dopatge en els esportistes paralímpics.

Després fes un article d’opinió parlant d’aquest esdeveniment esportiu, i sobre el tema del dòping en particular. Per poder fer un bon article hauràs de documentar-te una mica sobre l’origen dels Jocs Paralímpics i la seva evolució. Hauràs de parlar també del “bosting” i de la repercussió que té aquesta pràctica en la salud de l’esportista.

Ítems i criteris d’avaluació:

  • Participació en el mural del passadís: 20% qualificació.
  • Text argumentatiu (reflexió escrita): 30% qualificació
  • Participació activa i respectuosa a cada sessió: 50%

En acabar el projecte has d’avaluar-te. Entra a l’enllaç autoavaluació!

Materials de consulta:

http://blocs.xtec.cat/efsantjulia/els-jocs-olimpics-tradicio-i-present/

http://www.mouelcos.cat/?p=29

http://www.elmundo.es/deportes/2016/09/07/57d0545622601d5c678b45ac.html

Vídeos

http://learnenglishteens.britishcouncil.org/study-break/video-zone/were-superhumans-rio-paralympics-2016