6.5 Resolució de problemes

Una proposta que es realitza amb l’alumnat és el de l’ús i ordre de la seva carpeta al núvol (en aquest cas DRIVE). Les seves unitats solen estar en un gran desordre i hi ha barrejades coses personals amb coses del centre. Tampoc són ben bé conscients de amb qui estan compartits aquest arxius. Per a resoldre aquests “futurs” problemes que tindran en la vida quotidiana es treballa perquè siguin més ordenats amb aquesta eina i l’utilitzin amb més eficiència i seguretat.  Un exemple d’una carpeta de l’assignatura de tecnologia podria ser aquesta:

Exemple de contingut de tecnologia ordenat

De la mateixa manera també es fa una introducció en l’ús de del entorns d’aprenentatge virtual així com la proposta de diferents activitats com l’ús de fulls de càlcul que són molt usats en molt àmbits del món laboral.

Propostes de fulls de càlcul

Una altre manera d’ajudar al nostre alumnat a resoldre problemes de la vida quotidiana és precisament fer-los coneixedors del que s’està usant actualment en el món digital. Sovint escoltem moltes paraules de nou que fan referència alguna cosa d’aquest món però molts d’aquests cops no sabem ben bé què és. En aquest cas proposem un recull de diferents paraules que els nostres alumnes ha sentit i en busquem la definició. D’aquesta manera serem més conscients de tot allò que ens rodeja en el món virtual.

Recull de paraules tècniques digitals.