Calendari d’Advent i de Nadal

 

 

L’ADVENT MARCA EL COMENÇAMENT de la temporada de Nadal . Començaria el Diumenge més proper al 30 de
novembre,en  aquest  cas  avui, 27  de novembre i   abasta quatre Diumenges. Com que el dia en què
comença canvia cada any, així també canvia la durada de la temporada d’
Advent . L’any 2011, Advent
comença el 27  de novembre i dura 29 dies. ” Encara  que  enguany molt  confós,  doncs  el  diumenge  27  no  sabria  si incloure’l o no. Com  que ha d e  durar  4  diumenges, i  aquest  últim és la  vesprada  de Nadal….

En  aquest  calendari  estan  representats:  en  blau els  dies  d’advent (cada  dia porta  una sorpresa, clicant damunt  del nombre)  i  després, en magenta  totes les festes nadalenques, al  nostre  país.

Ja  sabeu: Heu de clicar a  sobre  de  cada  data, mentre duri l’advent.

Dilluns___

Dimarts__

Dimecres_

Dijous___

Divendres

Dissabte

Diumenge

28

29

30

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

1

2

3

4

5

6

7

Les TICs generen noves funcions cerebrals. nu.- Lic. Mirta De Andreis- www.mirtadeandreis.com

Estem en un nou món, emergent de les noves tecnologies que canvien dia a dia les formes de viure i comunicar-…./
… / L’escenari d’aquest nou món mostra la particularitat de la connexió permanent com així també tenen un paper important els missatges de text, els jocs en xarxa i els videojocs amb connexió a Internet.

Aquests avenços de la tecnologia configuren noves formes de viure en els espais públics i privats.

Però és molt més que això, Internet canviària o alteraria, segons estudis que s’estan realitzant, funcions cerebrals. Això sosté el Dr Gary Small en les conclusions d’una investigació feta a la Universitat de Califòrnia: “Percebem que l’exposició a la xarxa reforça alguns circuits neuronals.

Segons investigacions aplicades al tema dels canvis cerebrals que es produeixen amb l’ús de les tecnologies digitals i especialment Internet, s’observarien canvis, especialment en els circuits corticals i la capa externa de l’àrea gris del cervell, incloent els lòbuls frontal, parietal i temporal, responsables de les habilitats tecnològiques.

Tenint en compte els conceptes descrits anteriorment, inferim que les competències referides a la lectoescriptura estan canviant. Les noves tecnologies de la informació i comunicació, TIC, generen noves interaccions amb els objectes escrits i les lectures de les paraules.
Un nou lector del segle XXI, fa necessari repensar també un diferent tasca pedagògica, dins del complex món ciberespacial.



Aquest nou lector, salta d’un text a un altre vinculant les lectures. Per això desenvolupa noves competències d’identificació de grafemes, de paraules i d’oracions, com així també poder llegir les paraules claus. Tot això ho ha de fer no en un sol text sinó en diversos textos i vincles. Desenvolupa un tipus de lectura denominada “vinculant” justament per la lectura de les paraules claus.
Autora: Mirta De Andreis
Per llegir-ne més.

La Necessitat de revolucionar el sistema educatiu.

L’Organització de TED (Technology, Entertainment, Design) ha promogut durant més de 25 anys idees innovadores i revolucionàries envers l’Educació. Gràcies a això ha aconseguit expandir-se per tot el món, portant les idees noves als racons més insospitats.
Les aportacions de les conferències TED són brillants. I totes les que estan penjades per Getting Smart apels You tube resulten força interessants i reveladores pels mestres amb inquietuds sobre el futur de l’educació.
Aquí tenim l’exemple una de les més famoses: Sir Ken Robinson escriptor conferenciant britànic, expert en educació, innovació i desenvolupament de la creatividat—