Què hem après aquesta setmana?

LA CONTAMINACIÓ  ACÚSTICA


Aquesta  setmana hem  treballat  la  contaminació  acústica.

Ho tenia  com  a  treball de  classe una nena  de  3r de Primària.

I  a part  de les  nostres pròpies  feines hem  decidit  ajudar-la.

Bé, millor  dit: hem  compartit la tasca d’estudiar  què  és la contaminació acústica  i com  ens  perjudica.

Després  de  tres  dies de cercar informació, comentar-la i posar exemples, hem  debatut unes normes que  podríem posar si  fossim el  govern d’una gran ciutat  per tal de prevenir les  conseqüències.

Després  de  discusions i debats en varem  triar unes poques, que contentaven tothom.

 

  • Que a les obres del  carrer només  treballessin a determinades hores  i  solament  es  fessin  les  imprescindibles.
  • Manar que les  fàbriques fessin  tots  els  cotxes  i  totes  les  motos, camions,  autobusos: menys  sorollosos, que gastessin menys combustible i que  no  treiessin tan  de fum. O  bé  que  fabriquessin  automòbils  elèctrics  o  d’energies  alternatives i  no els  fessin pagar tan cars.
  • Treballar en silenci  a classe.
  • Que es planti més  vegetació i formació de parcs per  amortiguar els sons ciutadans.

 

 

 

 

 

 

Què hem après  aquesta setmana?

ELS  METEORITS

 


Els meteorits són partícules de pols i fragments de roques procedents de l’espai.. Algunes en apropar-se a la terra es destrueixen amb el contacte amb l’atmosfera.

Si un gran meteorit xoca amb l’atmosfera, pot produir un cràter a la superfície de la terra.

En el meu  llibre  de deures  d’estiu he  llegit que fins  ara, se’n han  recollit  prop de 30.000.

I el  que  m’és  m’ha  xocat: un  90% d’ells;  és  a dir  gairebé  tots han  estat  trobats a l’Antàrtida.

Una  explicació  seria que el  glaç  els ha  congelat i  conservat lliure de la pol·lució, erosió, sedimentació i  l’alteració del  sol per l’acció humana.

 

Però  perquè no a l’Àrtic?: potser perquè  està més  habitat?. Perquè allà  tot  es  líquid?.

A l’aula  de l’hospital hem  cercat  una  resposta i deduïm que una possibilitat seria, que els  fenòmens  meteorològics més  diversos a la resta  del planeta (vents, pluja….) que poden  desfer i  ocultar  les  rastres  dels meteorits no  fan tan  d’efecte  a l’Àrtic,  perquè en  caure allà es  congelen i queden “petrificats” pels  segles  dels  segles

Curiositats de l’Antàrtida

 

 

Aquesta  setmana, els  dies  8 i 9 hi haurà una pluja  de meteorits  que e s podran  veure  des  de Catalunya, als  llocs  on no hi  hagi  contaminació  lumínica.

 

Més  sobre meteorits

 

 

 

Què hem après aquesta setmana?

Aquesta setmana, una noia de 4t d’ESO havia de fer un treball sobre Les Espècies Invasores. Bé en realitat la feina ens ha ocupat dues setmanes (cercar vocabulari, redactar, recollir notícies…)
L’hem ajudat: J, nena de 5è, N, nen de 5è, D, ene de 3r i J.K., noi de 3r d’ESO, M nen de 4t de PRI i S nena de 6è de PRI).

Les espècies invasores

Espècie  invasora: qualsevol entitat (fauna o  flora)  que  es  troba fora  de la  seva  àrea de  distribució natural.  Normalment  és  fruit  de  la intervenció humana.

S’aplica el  terme  a  la  part  o  a la totalitat  dels  individus susceptibles  de  sobreviure, a la  zona invaida, i  reproduïr-se i  propagar-s’hi. Per aquest motiu és més  correcte anomenar-les “poblacions  invasores”.

No  totes  les  espècies o poblacions  que  es  troben  fora  de llur  àrea de  distribució natural es  consideren invasores. Generalment es  tenen per invasores les  que  representen una  amenaça pels ecosistemes autòctons.

 

ESQUEMA-DELS-PASSOS-QUE-SEGUEIX-L’ESPÈCIE INVASORA

 

 

 

 

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *