LA CONTAMINACIÓ ACÚSTICA
Aquesta setmana hem treballat la contaminació acústica.
Ho tenia com a treball de classe una nena de 3r de Primària.
I a part de les nostres pròpies feines hem decidit ajudar-la.
Bé, millor dit: hem compartit la tasca d’estudiar què és la contaminació acústica i com ens perjudica.
Després de tres dies de cercar informació, comentar-la i posar exemples, hem debatut unes normes que podríem posar si fossim el govern d’una gran ciutat per tal de prevenir les conseqüències.
Després de discusions i debats en varem triar unes poques, que contentaven tothom.
- Que a les obres del carrer només treballessin a determinades hores i solament es fessin les imprescindibles.
- Manar que les fàbriques fessin tots els cotxes i totes les motos, camions, autobusos: menys sorollosos, que gastessin menys combustible i que no treiessin tan de fum. O bé que fabriquessin automòbils elèctrics o d’energies alternatives i no els fessin pagar tan cars.
- Treballar en silenci a classe.
- Que es planti més vegetació i formació de parcs per amortiguar els sons ciutadans.
Què hem après aquesta setmana?
ELS METEORITS
Els meteorits són partícules de pols i fragments de roques procedents de l’espai.. Algunes en apropar-se a la terra es destrueixen amb el contacte amb l’atmosfera.
Si un gran meteorit xoca amb l’atmosfera, pot produir un cràter a la superfície de la terra.
En el meu llibre de deures d’estiu he llegit que fins ara, se’n han recollit prop de 30.000.
I el que m’és m’ha xocat: un 90% d’ells; és a dir gairebé tots han estat trobats a l’Antàrtida.
Una explicació seria que el glaç els ha congelat i conservat lliure de la pol·lució, erosió, sedimentació i l’alteració del sol per l’acció humana.
Però perquè no a l’Àrtic?: potser perquè està més habitat?. Perquè allà tot es líquid?.
A l’aula de l’hospital hem cercat una resposta i deduïm que una possibilitat seria, que els fenòmens meteorològics més diversos a la resta del planeta (vents, pluja….) que poden desfer i ocultar les rastres dels meteorits no fan tan d’efecte a l’Àrtic, perquè en caure allà es congelen i queden “petrificats” pels segles dels segles
Aquesta setmana, els dies 8 i 9 hi haurà una pluja de meteorits que e s podran veure des de Catalunya, als llocs on no hi hagi contaminació lumínica.
Què hem après aquesta setmana?
Aquesta setmana, una noia de 4t d’ESO havia de fer un treball sobre Les Espècies Invasores. Bé en realitat la feina ens ha ocupat dues setmanes (cercar vocabulari, redactar, recollir notícies…)
L’hem ajudat: J, nena de 5è, N, nen de 5è, D, ene de 3r i J.K., noi de 3r d’ESO, M nen de 4t de PRI i S nena de 6è de PRI).
Les espècies invasores
Espècie invasora: qualsevol entitat (fauna o flora) que es troba fora de la seva àrea de distribució natural. Normalment és fruit de la intervenció humana.
S’aplica el terme a la part o a la totalitat dels individus susceptibles de sobreviure, a la zona invaida, i reproduïr-se i propagar-s’hi. Per aquest motiu és més correcte anomenar-les “poblacions invasores”.
No totes les espècies o poblacions que es troben fora de llur àrea de distribució natural es consideren invasores. Generalment es tenen per invasores les que representen una amenaça pels ecosistemes autòctons.
ESQUEMA-DELS-PASSOS-QUE-SEGUEIX-L’ESPÈCIE INVASORA