
Els centres escolars seguim immersos dins de diferents dinàmiques. De diferent tipologia. Aprofitem una pausa per a prendre forces de cara a la recta final del curs. Agafem energies renovades i ens retrobem un cop menjada la mona.

Els centres escolars seguim immersos dins de diferents dinàmiques. De diferent tipologia. Aprofitem una pausa per a prendre forces de cara a la recta final del curs. Agafem energies renovades i ens retrobem un cop menjada la mona.
Us recordem que encara resta oberta la matrícula a la 1a setmana de l’Educació en comunicació. Teniu encara temps, des dels centres de Secundària per a fer la matrícula. Teniu tota la informació a la plana de la Xtec a http://www.xtec.cat/xtecmedia/eca_cac.htm. També podeu fer la consulta a la plana del CAC on parla tant dels tallers com de les sessions de formació del professorat.
TALLERS PER A L’ALUMNAT:
S’han programat més d’un centenar de tallers que s’impartiran de manera simultània en diverses poblacions de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona, adreçats als alumnes de secundària. Els tallers són:
Podeu accedir directament a la plana d’inscripció per a la formació del professorat o Telèfons d’inscripcions: 93 363 25 17 (Eulàlia Cardeña) i 93 363 25 27 (Georgina Pou) per als tallers.
Amb Fontself poden fer-se servir divertides tipografies en xarxa que possibiliten que no calgui tenir instal·lades determinades fonts a l’ordinador. Com a norma habitual cal tenir moderació amb l’ús de tipografies diferents, en colors i “de festa”, però segur que al centre hi han ocasions especials en que val la pena fer-les servir.
La forma d’implementar la tipografia és prou senzilla, només cal triar la lletra, escriure el text i copiar el codi per a poder portar-lo a la plana web corresponent.

Via maestros del web hem llegit la notícia que la wikipedia permet incorporar contingut de clips de vídeo.
No hem fet la prova encara, tot i que la mateixa filosofia de wikipedia , fa que el procés tingui una mica més de complexitat que altre tipologia de webs a la xarxa, youtube per exemple. Són finalitats diferents amb modalitats diferents.
Segons llegim cal primer tenir molt present que els drets del clip són nostres i que els acceptem compartir amb una licència Creative Commons. En segon lloc cal codificar el clip de vídeo en format lliure ogg, per exemple amb Miro Video converter. En tercer lloc compartir el clip dins de l’apartat de Wikimedia Commons, per a , finalment, seguint les normes establertes, enganxar el clip amb l’eina corresponent.

En les instalacions que es porten a terme des de windows apareix ara la Browser Ballot Screen, l’element que la Unió Europea va obligar a implantar a Microsoft, en virtud de la qual es pot fer la tria que es cregui convenient del navegador per defecte dins del windows. Si veieu aparèixer aquesta pantalla en una nova configuració, no us espanteu:

Dos programes de muntatge de fotografia que us poden ajudar a entendre la fotografia o a treballar-la dins de l’aula. Destaquen per la seva senzillesa i espectacularitat, i no es tracta d’edició de fotografia com podria ser picnik
FOTONEA. Permet pujar diferents fotografies per a crear un collage amb les mateixes. A la vegada que es pugen permet canviar les seves ubicacions, afegir-les un marc, globus de text tipus còmic, afegir text, imatges de fons, etc. No cal registre previ . És sense cost mentre no es facin servir més de 6 fotografies a la vegada. També té possibilitat de fer-lo servir sense cap restricció, en la modalitat de pagament.

SHAPE COLLAGE. No fa gaires dies que va aparèixer aquesta aplicació, que requereix que ens baixem el programa al nostra disc dur per a realitzar la instal·lació. La part que resulta gratis del programa no és tan espectacular com la de pagament, però tot i així és soprenent el que ens deixa realitzar, com per exemple , amb dos clics:

A la portada de la Xtec ens informen de dues publicacions: el Pla Tac de centre i el Moodle com a plataforma educativa de centre.
Aquest cap de setmana s’ha presentat el vídeo del Projecte 1×1 a Expodidàctica.
Educat 1×1 from Albert Criado on Vimeo.
En relació amb la propera incorporació de centres de Secundària en el projecte eduCAT1x1, el Servei de Formació del Personal Docent ha organitzat una formació telemàtica específica de 30 hores de durada per tal de facilitar al professorat d’aquests centres la posada en marxa de tots els processos necessaris per a la incorporació de l’ordinador a l’aula.
La inscripció a l’activitat formativa, que té per codi el 9003130552, es podrà fer del dia 15 al 21 de març accedint a la web de formació http://www.xtec.cat/formació on hi podeu trobar tota la informació.