Ara que el curs acaba…

Acabarem amb una cançó dels Txarango:

Per sempre no hi ha res
i el tren del temps no frena.
Tinc un desig només:
que tot valgui la pena.

I amb un poema de Salvat-Papasseit:

Res no és mesquí

Res no és mesquí ni cap hora és isarda,
ni es fosca la ventura de la nit.
I la rosada és clara que el sol surt i s’ullprèn
i té delit del bany:
que s’emmiralla el llit de tota cosa feta.

Res no és mesquí,
i tot ric com el vi i la galta colrada.
I l’onada del mar sempre riu,
Primavera d’hivern -Primavera d’istiu.
I tot és Primavera: i tota fulla verda eternament.

Res no és mesquí,
perquè els dies no passen;
i no arriba la mort ni si l’heu demanada.
I si l’heu demanada us dissimula un clot
perquè per tornar a néixer necessiteu morir.
I no som mai un plor
sinó un somriure fi
que es dispersa com grills de taronja.

Res no és mesquí
perquè la cançó canta en cada bri de cosa.
-Avui demà i ahir
s’esfullarà una rosa:
i a la verge més jove li vindrà llet al pit.

Publicat dins de 1r d'ESO, 2n d'ESO, Actualitat, Tutoria, Vídeos | 15 comentaris

Curtmetratge

Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube
Publicat dins de 2n d'ESO, Teatre, Vídeos | Deixa un comentari

El foraster

Quim Masferrer visita Calella de Palafrugell en temporada baixa per trobar la Calella dels calellencs i es troba tot el contrari: cales plenes de gent de fora, més de 500 nedadors disposats a nedar mitja marató a mar obert. Però, després d’això, la calma arriba i “El foraster” s’endinsa en la Calella més autèntica, la de l’hivern.

Si voleu veure el programa, cliqueu aquí.

Recordeu que nosaltres vam visitar Calella de Palafrugell el passat 5 de maig per portar a terme la Ruta literària de Josep Pla.

Publicat dins de 1r d'ESO | Deixa un comentari

Booktrailer

Un booktrailer és un vídeo breu que serveix per donar a conèixer un llibre. Es recomana o es presenta la lectura a través d’imatges i de textos curts amb la intenció de captar nous lectors.

Fer-ho en bona companyia és imprescindible: és per això que s’haurà de crear un equip format per un màxim de quatre amics. També és molt important que tinguin ganes de passar-s’ho bé, de treballar en equip i d’ajudar-se els uns als altres.

A partir d’aquí, els participants hauran de perfilar un guió i fer-ne la producció. Quan tinguin la idea ben clara, amb el mòbil o la càmera gravaran i editaran un vídeo d’aproximadament 90 segons de durada.

Exemples:

Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube
Publicat dins de 1r d'ESO, 2n d'ESO, Actualitat, General, Lectures, Literatura, Vídeos | Deixa un comentari

Scrabble

L’Scrabble és un joc de tauler lingüístic. L’objectiu és acumular la màxima puntuació possible formant paraules en una graella de 15×15 caselles, algunes d’elles bonificades, fent servir fitxes individuals que s’agafen aleatòriament d’un saquet o bossa.

Publicat dins de 1r d'ESO, Llengua | Deixa un comentari

Teatre de titelles

Com en els últims tres anys, la companyia  Galiot Teatre ha visitat els alumnes de 1r d’ESO per representar la seva obra “El Bavastell Antic“.

Aquesta representació orienta els alumnes en els recursos teatrals del teatre de titelles que després hauran de fer servir quan preparin la seva obra al crèdit de síntesi.

Aquí us adjuntem algunes de les imatges de l’espectacle d’avui. Esperem que us hagi agradat i que us serveixi d’inspiració a l’hora de fer la vostra funció. Si en voleu veure més, cliqueu aquí.

Publicat dins de 1r d'ESO, Literatura, Teatre | Deixa un comentari